K report

Patroncsere (…és egy kis morgolódás)

2011. április 04. - klarky

Alig több mint egy éve, karácsonyra mamánknak egy Canon IP1800-as tintasugaras nyomtatót vettünk ajándékba. A gép teljesen házi használatra volt szánva, igazából nem sokat ment, de jó volt a tudat, hogyha mégis kell valamit digitálisról kézzel fogható formátumba alakítani (értsd ez alatt kinyomtatni) akkor ott volt. 

Telt múlt az idő, a patron szép lassan kifogyott. Semmi kétségem nem volt a felől, hogy ezek a start patronok max. arra jók, hogy demózzák a készülék tulajdonságait, szóval már az elején tudtam, hogy nem lesz hosszú életű a dolog, valahol a háttérben készültem is a beszerzésre.

 

És itt érkeztünk el az elsőszámú problémához. A gyártók jól láthatóan, már-már bevallottam nem a készülék értékesítésre hajtanak, hanem arra, hogy a tartós és kiszámítható profitot a kellékanyagokon fogják realizálni. Az igazat megvallva ezzel a hozzáállással több bajom is van. Az egyik az, hogy ezt szerintem bőven elég lenne nagy teljesítményű, office szintű készülékeken alkalmazni, hisz azokat egyrészt több évre veszik, másrészt olyan terhelhetőségre vannak méretezve, hogy ezáltal biztosítva van, hogy abba bizony toner/patron kell majd. A cég meg nem fog bohóckodni, megfogja venni ami kell, ellentétben a kisemberrel, akinek hamarabb fog beszáradni a patronja, mint kifogyni.

A másik dolog, a környezetvédelem. Hisz az azért mégiscsak vicces dolog, hogy jobban megéri venni egy vadonatúj nyomtatót 9-10 ezer forintért (aztán hajtani, míg tart a patron, majd kuka az egész), mint új patront venni bele nemhogy ugyanannyiért, de drágábban, mint a komplett beszerzési ár volt. Ha valakinek füllik a dologhoz a foga válassza az előbbi utat (így legalább mindig a legfrissebb, legkorszerűbb modellje lesz), aztán patroncsere helyett dobja ki és vegyen egy újat. Fura, hogy lelkes sötétzöld környezetvédők micsoda hadjáratot képesek indítani olyan jelentéktelen dolgok ellen, mint pl. a hipermarketekben osztogatott szatyor (amit én magam is kipróbáltam, mindenféle beavatkozás nélkül az erkélyen is simán lebomlik néhány hét/hónap alatt), de ez ellen nem szólalnak fel.

 

Mit tehet tehát ebben a helyzetben az egységsugarú user?

 

  1. Megveszi a gyári patront, ami sima pénzkidobás, ez szóba sem jöhetett. Az biztos, hogy annak lesz a legszebb a nyomata, de annyi pénzért ez a minimum.
  2. Feltölteti az üres patront. Jelentem ezt megpróbáltam, de azt mondták az üzletben, hogy a patron még nincs kiürülve (megmérték mérlegen), ez azért nem nyomtat, mert beszáradt. Azt mondták, hogy dobjam ki nyugodtan.
  3. Vesz egy után gyártott készletet.

 

Mit volt mit tenni, ez utóbbi lett a választás, 6000 forintért két után gyártott patront vettünk.

 

A hétvégén gondoltam installálom az új szerzeményeket, gondosan nekiültem elvégezni, ezt a számításaim szerint 1 perc 27 másodpercig tartó, rendkívül bonyolult beavatkozást. Felbontottam a dobozokat és örömmel konstatáltam, hogy töltött gyári patronokról van szó, reméltem, hogy ez jelentősen megkönnyíti a dolgot, hisz legalább a patron elektronikája nem fog vitába szállni a nyomtatóéval.

Bepattintottam a két patront, ráküldtem a tesztoldal nyomtatása parancsot, és… és… semmi!

 

Feljött a hibaüzenet, hogy a fekete patron üres, a színes pedig beazonosíthatatlan. Na, gondoltam magamban ez eddig jó. A nyomtató könyve már rég el van keverve (amúgy sem bízok annak a troubleshooting részében, biztos azzal kezdte volna, hogy nézzem meg be van-e dugva a nyomtató) így gondolkodni kezdtem.  A patron súlyánál fogva érezhetően tele volt. Elvileg a háza típus azonos, akkor miért nem megy? Időközben felajánlotta a nyomtató, hogy kapcsoljam ki az. un. telítettségi szint figyelő szolgáltatást, ha az megvan próbáljam újra a dolgot hátha, de nem segített.

 

Kicsit elkezdtem utána olvasni a dolognak, és most, mivel a jó blogger ahol tud segít megosztom a megoldást.

 

A gond ugyanis az volt, hogy a töltött patron nem küldött reset jelet a nyomtatónak, így az hiába volt tele, nem használta. A megoldás az, hogy le kell tölteni az internetről egy IP Tool nevezetű programot (pl. innen), ami többek közt arra is jó, hogy egy egyszerű klikkel kireseteljük a patronokat. Használata nagyon egyszerű, semmiféle szaktudást nem igényel, úgyhogy ha valaki ilyen gonddal szembesül, csak bátran csinálja utánam. Két kattintás, és máris megy a nyomtatás.

 

Már csak egy dolgot nem tudok. Miért nem mondták el ezt a boltban? És akinek semmi affinitása nincs a dologhoz, hogy a fenébe oldja meg ezt a problémát?

 

Szép új világ, fogyasztói társadalom: dislike!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr592798769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása