K report

Mikor a donna italiana találkozik a magyar betyárral

2011. szeptember 19. - klarky

2009 tavaszán látogatóban jártam egy Londonban élő ismerősömnél, aki akkor a Kingstone városrészében lakott. Az egyik nap besétáltunk az ottani városközpontba, ahol megéhezvén egy olasz étterembe tértünk be. 

Nekifogtunk az étlap böngészésének, amikor megérkezett a szimpatikus pincér srác és pár angol szó után feltette a kérdést: „Ti is magyarok vagytok?”

 

Tudom, nem nagy dolog ez – pláne manapság – de nekünk rettentő jól esett Angliában, egy olasz étteremben ülve magyarul beszélgetni egy felszolgálóval. Picit eldiskuráltunk és a fogás választásakor nekem megakadt a szemem egy kolbászos-paradicsomos penne nevű ételen, ami elképesztő jó választásnak bizonyult. A receptet és az ízt azóta is kerestem, de sajnos nem igazán találtam meg, ugyanakkor elhatároztam, hogy nem adom fel, ha más nem megpróbálom összedobni magam a dolgot.  Többszöri fellángolás után az elhatározás a múlthéten érett tetté és az alapok kiguglizása után összedobtam a saját verziómat. Ezt mutatnám most be.

 

Hozzávalók 2 személyre:

 

  • 15 dkg szárazkolbász (én Gyulait és Pick Míves kolbászt vegyesen használtam)
  • 5 dkg húsos szalonna (ehhez kockázott bacon és bükkfán füstölt mangalica szalonna keverékét választottam)
  • 1 db vöröshagyma
  • 4 dl paradicsomlé
  • kristálycukor, bors, pár babérlevél, őrölt csípős pirospaprika, bazsalikom
  • köretnek penne tészta
  • a tetejére reszelt sajt

 

Elkészítés:

 

Az elkészítés nem egy ördöngösség, természetesen a hozzávalók aprításával, darabolásával kezdjük.

Mikor ez megvan (a szalonna és a hagyma felkockázva, a kolbász vékony csíkokra vágva) megkezdjük az összetevők serpenyőbe forgatását. A szalonnának zsírját kiolvasztjuk, majd ha ez kész rádobjuk a kolbászt. Némi pirítás után jöhet az apróra vágott hagyma hozzáadása az eddigiekhez és a képződött zsiradékon azt üvegesre dinszteljük.

 

Mikor ezen túl vagyunk az egészet felengedjük a paradicsomlével és elkezdjük a fűszerek ízlés szerinti adagolását. Mehet bele a bors, a bazsalikom és az őrölt paprika, majd keverés és kóstolás után tegyünk hozzá egy kiskanálnyi kristálycukrot és a babérlevelet is. Jól keverjük össze és alacsony lángon főzzük lefedve tovább, hogy a fűszerek is hozzátehessék az ételhez amijük van.

 

Olykor keverjük meg a szószt és figyeljük, hogy mennyire sűrűsödik, hisz se túl hígan, se túl sűrűn nem jó az eredményünk, leégetni meg pláne, hogy nem akarjuk ugye. :-)

 

A só adagolására kéretik vigyázni, hisz az erősen függ a szalonnánk és a kolbászunk sótartalmától is, tehát kóstolgassuk, és csak ha kell pluszban akkor sózzuk az ételünket.

 

A fenti műveletek közben már javában forralhatjuk a vizet a tésztának is, így mire elkészülünk a feltéttel a tészta is rendelkezésünkre fog állni a tálaláshoz.

 

Végül a kész ételre én tettem pár karika zöldpaprikát, majd az egészet reszelt sajttal borítottam.

 

Hogy teljes legyen az olasz/(magyar) ebéd a fogást egy frissen főzött Lavazza il Mattino kávéval zártam le.

 

 

Ha valaki utánam csinálná (és azért remélem lesz ilyen), akkor mellékelnék egy autentikus dalt is a poszthoz, azaz jó ebédhez szóljon a canzone, és hogy stílszerűek legyünk ez esetben is egy olasz slágert magyar köntösbe bújtatva választottam! :-)

 

 

ui.: Az étteremben a limonádé ingyen, a parmezán pedig korlátlan mennyiségben állt rendelkezésünkre. Búcsúzáskor pedig csak ennyit mondott a pincér srác: „A konyhán az 5 magyar szakács üdvözletét küldi és egészségünkre az ebédet!" Hát így valahogy… Köszi srácok így utólag is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr13238779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása