K report

Mozzarellás csirketekercs

2011. október 20. - klarky

Most, hogy beköszöntött az ősz és hűvösebb idők járnak – ami szerintem nem baj, ennek van itt az ideje, így miért ne – arra gondoltam, hogy valami vidám, könnyű, a meleg nyári napokat felidéző mediterrán ételt kellene összedobni, így választásom egy ilyen csirkeételre esett.

Hozzávalók:

 

  • csirkemell,
  • szeletelt bacon,
  • mozzarella,
  • paradicsom,
  • fűszerek: én mediterrán fűszerkeveréket használtam, ami többek közt granulált fokhagyma, oregánó, kakukkfű, majoranna, bazsalikom stb. felhasználásával készült, úgyhogy ha keverék nincs is otthon ezek felhasználásával is el lehet készíteni az ételt

 

Elkészítés:

 

A csirkemelleket egyenként lapjával párhuzamosan kettévágtam (így egy darabból 2 tekercs jött ki), amiket kicsit megklopfoltam, hogy vékonyabb legyen. A kiterített húst bedörzsöltem a fűszerkeverékkel (aki gondolja előtte való nap is megcsinálhatja ezt a műveletet, így jobban összeérhetnek az ízek), majd a karikára vágott natúr mozzarellából két karikát tettem a szelet közepére. Ezt követően tekercseket formáltam a hússzeletekből és a baconnal körbetekertem azokat. Minden kis csomag mellé egy-egy vékonyabb paradicsomkarikát csomagoltam, majd a kész darabokat szorosan, egyenként alufóliába hajtottam (így szét sem esett és a sajt sem folyt ki belőle) majd tepsire sorakoztattam őket.

 

Az elkészített darabokat előmelegített sütőbe tettem és ~190 fokon 20-25 percig tartottam ott. Amikor ez megvolt az alufóliát lecsomagoltam, kinyitottam, majd visszatettem a sütőbe az ételt úgy, hogy egy emelettel feljebb raktam a tepsit és bekapcsoltam a pirító spirált. (A fóliát nem kell kidobni a husi alól, üldögélhetnek a nyitott fóliafészekben tovább.) Tekintettel arra, hogy most már a célunk mindössze annyi, hogy a kész tekercsek megkapják végleges színűket, azaz szépen megpiruljanak és a bacon is rájuk süljön innentől kezdve már csak egy 10 percre lesz szükségünk a végleges állapot eléréséhez.

 

 

Én petrezselymes rizst és burgonya pürét vegyesen csináltam hozzá, savanyúságként pedig fejes salátát kínáltam.

 

 

Gyorsan, könnyen elkészíthető étel, mely a melegebb évszakokat idézi. Aki épp ilyesmire vágyik, annak feltétlenül ajánlom.

 

Jó étvágyat hozzá!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr883318171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása