K report

Pálmalevél

2011. november 28. - klarky

Néhány héttel ezelőtt a húgom névnapját ünnepeltük és úgy döntöttem, hogy ez alkalomból készítek meglepetés gyanánt egy kis édességet. Mivel a sütésben nincs nagy rutinom – süteményt még soha nem is csináltam – arra gondoltam, hogy a tészta elkészítésével nem is vesződök, olyan csemegére gondoltam, amit fagyasztott leveles-, vagy vajas tésztából is el lehet készíteni. A választásom egy végtelenül egyszerű – de ahogy majd látjuk mégis sikerült kicsit elrontanom a dolgot – sütit választottam, nevezetesen a diós-fahéjas pálmalevelet. Jöjjön a recept:

Hozzávalók:

 

  •           1 doboz (~400 gr) leveles tészta,

Ebből nagyon ajánlom a SPAR saját márkás termékét, ugyanis ebben már készre nyújtott lapokat találunk, így ezzel sem kell bíbelődni.

  •           ~15 dkg dióbél,
  •           vaníliás cukor,
  •           kristálycukor,
  •           őrölt fahéj,
  •           1 db tojás,

 

Elkészítés:

 

A fagyasztott tésztalapokat kicsomagoljuk és kb. 10 percig hagyjuk, hogy felengedhessen. Közben a dióbelet ledaráljuk és hozzá keverjük az őrölt fahéjat. A mennyiség főként az ízléstől függ, 4-5 teáskanálnyit nyugodtan hozzáadhatunk. Ezzel párhuzamosan szórjuk a töltelékhez a vaníliás cukrot, DE!!!

 

Sajnos én utólag tudtam meg, hogy a vaníliás cukor funkciója a süteményben nem igazán az édesítés, hanem a vanília aromájával történő kiszínezése az ételnek, így hiába teszünk a töltelékbe egy raklapnyit belőle, az igazán édes sosem lesz. Lehet, hogy ez nagy lámaság, de tényleg nem tudtam a dolgot, így a kristálycukrot úgy, ahogy van én kifelejtettem. :-) Tehát fontos: az édes íz eléréséhez ebből is szórjunk a keverékünkhöz!

 

Ha a tölteléknek való összeállt (még egyszer tehát: dió, fahéj, kristály és vaníliás cukor) vizet forralunk, amit óvatosan, kis mennyiségben hozzáöntünk a keverékhez. Erre azért van szükség, hogy a töltelék jó krémes legyen, kenhető, ezért a forró víz mennyiségét ennek megfelelően számoljuk.

 

Mire ezzel megvagyunk a tésztánk is kiengedett, jöhet a kenés. A kiterített lapokat jó alaposan beborítjuk a diós szuszmákkal, majd a tésztát két oldalról elkezdjük feltekerni úgy, hogy a két szél középen találkozzon. Ezt követően én egy rudat három egyenlő részre vágtam, majd a tetejüket felvert tojással bekentem.

 

Az előkészített sütiket 200 fokos sütőbe tettem – ez fontos, leveles tésztát forró sütőbe kell tenni! – ahol 20-22 percig sütöttem. És az eredmény? Valami ilyesmi:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr283419588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TavaszTündére 2012.02.20. 15:11:42

Mi ezt diós-mákos ökörszemnek hívjuk, és egész helyes lett! :) Gratulálok! :)
süti beállítások módosítása