K report

Medvehagymás-, gombás rizottó

2012. május 07. - klarky

Jó két évvel ezelőttig azt sem tudtam, hogy létezik olyan, hogy medvehagyma, manapság meg a haladó gasztronómia (legalábbis kishazánkban) még a csoki tortába is beleteszi, mert attól - legalábbis azt gondolják - nagyon trendi és cool lesz a recept.

Nem mondom, hogy minden áron ki akartam próbálni a dolgot, de a minap kaptam egy nagy csokorral ebből a fura, fokhagyma ízű levélből és valamit kezdeni kellett vele. Kis után olvasást követően rizottó lett belőle a következő módon:

Egy fej vöröshagymát felaprítottam, amit egy kanálnyi olaj és kb. egy fél vaj keverékén megdinszteltem. A hagymához egy-két gerezd zúzott fokhagymát is hozzátettem, majd ha ez megvolt hozzáöntöttem kb. 20 dkg rizst. Aki komolyan veszi a dolgot csinálhatja spéci rizottó rizzsel az ételt, de tekintve, hogy pont 4x annyiba kerül mint a hagyományos én maradtam az itthon megtalálható, átlagos rizs mellett.

A hagymához kevert rizst addig kevergetjük, míg enyhén barnulni nem kezd, miközben csinálunk egy zöldséges alaplevet. Én ehhez a Knorr zselés leves alapját használtam, csak be a félliternyi forrásban lévő vízbe, kicsit várni kell és kész is. Ha a rizs megvan, az alaplevet szedőkanállal elkezdjük rámérni úgy, hogy mindig annyi ideig várunk – persze kevergetés mellett – míg a levet az fel nem issza. Így járunk el mindaddig, míg tart az alaplé, majd ha az egészet átkanalaztuk még egy kanálnyi vaj hozzá és késznek is nyilvánítjuk.

Most következik a lényeg, a színek hozzáadása. A medvehagymát felaprózzuk a gombát hasonlóan. (Én üveges konzerv gombából használtam egy üvegnyit, de lehet frissel is készíteni, persze ez esetben azt felhasználás előtt olajon meg kell hervasztani.)

Mikor mindkét összetevőt hozzákevertük a rizshez az egészet lefedjük és 15-20 percig állni hagyjuk ekkor már a tűzhelyről levéve.

Ennyi idő elég is ahhoz, hogy a rizsszemek megpuhuljanak és az ízek is összeérjenek. Én tálaláskor reszeltem az étel tetejére sajtot és meggybefőttel ettem, de ahogy akarjátok ill. jól esik.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr264494249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása