K report

Audi – a parkolás technikája

2013. január 19. - klarky

Visszakanyarodva még egy picit az idei CES-hez a tudósítások szerint az egyes autógyártók is növekvő intenzitással képviselik magukat a rendezvényen. Ha igazak a hírek volt ott Rolls-Royce, Bentley, Ford, Lexus, stb.-stb. akik mindenféle elektromos kütyükkel kápráztatták el a nagyérdeműt, de ami a hírek alapján a legérdekesebbnek tűnt, az az Audi önparkolós autója volt.

Tudom, hogy e tekintetben jóval régebben is voltak már próbálkozások, csinált ilyen autót a VW, a Toyota, de pl. a Fordnál ma is lehet rendelni parkoló asszisztenst a kocsikhoz, mégis van valami misztikum ezekkel a dolgokkal kapcsolatban, hisz milyen már, hogy egy autó magától cselekszik.

Pár nappal ezelőtt tettek fel a youtube-ra egy videót, ahol a nevezett mutatvány végignézhető, van ebben űberszedán, okosteló, arra írt dedikált alkalmazás, fedélzeti computer, minden, mi elvárható egy XXI. sz.- i image filmtől, úgyhogy lássuk is:

Azt nem tudom, hogy mennyire van a jelenet összeollózva, valóban képes-e erre a bemutatott rendszer, mindenesetre azért kételyek gyötörnek. Sok dolog van, amit szeretnék még megélni, de ezek közt a magától jövő-menő autó pont nem szerepel. A gyárak mindent megtesznek annak érdekében, hogy ez a tudományos fantasztikum a mindennapok részévé váljék (a Volvo demóautói már maguktól vonatoznak az autópályákon miközben a gazdi olvassa a legfrissebb lapokat) én valahogy mégsem örülök. Az autót ugyanis vezetni kell, az az ember és gép szimbiózisáról kellene, hogy szóljon, még akkor is, ha olykor hibázunk és abból bizony megvan a baj.

A video látványos, de hajlamos vagyok azt hinni, hogy a rendszer alá jó kis laborkörülmények voltak tolva (ha nem akkor megnézném ugyanezt a mutatványt aranyvasárnap az Aréna mélygarázsában, esetleg érdekelne még az is, hogy mit csinál az A7, ha nem talál szabad helyet) de ismerve a mérnökök elszántságát úgysem nyugszanak, míg piacképes modellekkel elő nem állnak.

Általában lelkesedni szoktam az újdonságok iránt (pláne ha autókról van szó), most valahogy mégsem teszem. Az Audi maradjon inkább a „Haladás technikája”, a parkolást nyugodtan bízza ránk.

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr785027230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_alesi_ · http://alesi.tumblr.com 2013.01.20. 09:38:24

E téren én a másik oldal pártján állok. A vezetés nekem gyakran csak egy szükséges nyűg és élvezettel adnám át ezt a feladatot egy fedélzeti számítógépnek, míg én hasznosabb dolgokkal foglalatoskodom.
Lehet élmény az autózás és élvezem is bizonyos helyzetekben, de amikor századszorra kell ugyanazt a 300, vagy 30 kilométert letudni, akkor bizony szívesen passzolnám a feladatot.
süti beállítások módosítása