K report

Házi fagyi

2013. július 22. - klarky

A fagyit mindenki szereti, jólesik különösen ilyen nagy hőségben, ami mostanában van, de desszert gyanánt hidegebb napokon is megállja a helyét például a vasárnapi ebédet követően.

Én ugyan nem vagyok különösebben édesszájú, de volt itthon egy nagy bögrényi szemezett ribizli és napok óta nem tudtam mi legyen vele. Magában megenni nem akaródzott és miközben azon agyaltam, hogy mit kellene belőle csinálni jött az isteni szikra: legyen belőle gyümölcsfagylalt!

Az ötletet a megvalósítás követte, amit röviden fel is vázolnék.

Szóval, volt egy nagyobb bögrényi szemezett, mosott ribizlim, amit aprítógépbe tettem. Erre ráöntöttem 2 dl 20%-os főzőtejszínt, egy fél zacskó vaníliás cukrot, pár kiskanál sima cukrot és az egészet jó alaposan összeturmixoltam.

házifagyi_blog_1.jpg

A mutatvány kb. ennyi, itt vége is a történetnek, tehát nem túlzok, ha azt mondom, ettől gyorsabban elkészülő csemegét keresve sem találhatunk.

A kulimászt poharakba töltöttem (ennyiből két nagyobb pohárnyi lesz, ami kb. 4-6 gombóc fagyinak felel meg) a tetejére tettem egy pár szem egész bogyót és betoltam a fagyasztóba. Kész is.

Ha esetleg túl sűrű lenne a pép lehet szaporítani tejjel, de szerintem nem nagyon szükséges.

házifagyi_blog_2.jpg

Természetesen gyümölcs tekintetében nincs semmi megkötés, igazából bármi jó, amiből turmixolva levet nyerhetünk, ezáltal felszabadítva annak ízét és színét. Az édesítés is fakultatív, mehet bele sima vagy porcukor egyaránt, de jó lehet a méz és/vagy egyéb ízesítő is, ám ha valaki csak a saját íz világban hisz akár el is hagyható. A lényeg, hogy így gyorsan, mindenféle adalék és színezék nélkül valódi fagyi készíthető pillanatok alatt és ehhez még csoda fagyi gép sem kell. Jó lesz, próbáljátok ki!

házifagyi_blog_3.jpg

A kész fagyi, tettem rá pár csepp szörpöt is

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr945418627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.07.22. 15:29:48

Mindig is érdekelt hogy fagylaltgép nélkül készíthető-e házilag fagyi (azaz inkább hogy mennyire bonyolultabb nélküle), hát ezek szerint semmi vesződség nincs vele. =)

Az állaga is olyan krémes mint a fagyinak, vagy inkább jégkrémre emlékeztet?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.07.22. 15:48:52

@Katamori: Inkább jégkrémre emlékeztet - azaz szilárdabb - de nyilván ez attól is függ, h meddig tartod a fagyasztóban.

Végül is a fagyi gép sem csinál mást, mint a hűtő azzal a különbséggel, hogy mivel az folyamatosan lassan keveri a maszlagot nem hagyja, h összeálljon.

2013.07.23. 14:02:57

@klarky: Akkor asszem el tudom képzelni. Ilyen nagy jégkristályok vannak benne, vagy nem tudom hogy írjam körbe.

Mindegy, lényeg hogy van olyan jó mint a fagyi. =) én mondjuk csomómentes fagyit életemben nem ettem még, még az igényesebb cukrászdákban sem - igaz, nem nagyon sajnáltam.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.07.23. 14:34:21

@Katamori: Szerintem finom, bár elég nagy a kísértés, h az ember megegye még fagyasztás előtti állapotában, mert maga a krém is elképesztően jó! :-)
süti beállítások módosítása