K report

A sokoldalú, modern nő

2013. július 28. - klarky

Ha valakit érdekel a reklámok és/vagy a marketing világa az bizonyára észrevette már, hogy az ALDI tv-ben vetített spotjaiban egy monstre projektet futtat, melyben a „háziasszonyai” különböző témakörökhöz vagy eseményekhez kapcsolódóan próbálják sugalmazni a nézők felé, hogy az ALDI-hoz tartozni, az ALDI-ban vásárolni jó.

Egyébként nagyon ügyesen ki van találva és fel van építve az egész aktivitás, hisz már a karakterek kiválasztását is anno a reklámblokkokban végezték és úgy sikerült összerakni a kis csapatot (nyilván nem véletlenül), hogy azok képviselői minden korosztályt lefedjenek. Ez így nagyon rendben is van, mivel az egyes célcsoportokat nyilván a saját korosztályából kikerülő szereplővel a legegyszerűbb megszólítani, így garantálható a mondanivaló hitelessége és növelhető az esélye annak, hogy a következő bevásárlásnál a fiatal kishölgytől kezdve az idősebb nagymamáig az áruházaik jussanak eszükbe először, mint beszerzési forrás.

A most futó kampányban ott tartunk, hogy már van ugye „háziasszonyok klubja” és épp receptkönyv kiadásán fáradoznak.

A kisfilm megint csak ügyesen építkezik, a nagyi rég megsárgult újságkivágásokat ragasztgat egy füzetbe, a középkorú hölgy azon elmélkedik, hogy minden családban van egy generációkról-generációkra öröklődő tuti recept amit jó lenne összegyűjteni, míg a fiatalabb a modern technikát használva épp lelkesen pötyög egy számítógépbe, ki tudja, talán épp egy blogba írja jobban sikerül ötleteit.

A reklámot nézve meglehetősen idealizált környezeten át repked a kamera helyszínről helyszínre, de még a szép képek sem tudták elterelni a figyelmem egy érdekes dologról.

Ahogy a második jelenethez érünk a történetmesélésben (a fiatal lány számítógépezik) rögtön az első megtekintéskor bevillant nekem valami. Nem hittem a szememnek, így legközelebb már vártam a vetítést és tudatosan figyeltem, de a sokadik észlelés során is csak erősödött bennem a gyanú, hogy van egy pillanat, ami sehogy sem illik a képbe.

Most megkerestem a videót és kikockáztam, nézzük csak:

aldi.jpg

Hopp, igen, jól láttam. Az elméletileg magyar reklámfilmben (legalábbis ha jól tudok szájmimikát dekódolni, akkor magyarul beszélnek) a lány egy távol keleti oldalt ír/olvas ami legalábbis figyelemre méltó skill a mai világban.

Nem mondom persze, hogy lehetetlen a dolog, mégis inkább azt gondolom, hogy a készítők valami konzerv képet, vagy konzerv video részletet vághattak a kisfilmbe (ha valaki tudja a megoldást írja meg legyen kedves) és azzal már nem törődtek, hogy nyelvi kérdéseket tekintve kérdőjelek gyúlnak majd az alapos megfigyelő fejében.

Igazából nincs baj, ez csak egy érdekesség és még az is lehet, hogy tudatosan van így rendezve a dolog. Ki tudja, lehet, hogy van aki eredeti nyelven olvassa a pekingi kacsa receptjét és ez csak nekem furcsa. Minden esetre nyelvtanulásra fel! Vajon milyen kódolt üzenet van még ebben az egy másodpercben elrejtve? Valaki esetleg lefordítaná? :-)

/Az eredeti reklám az ALDI oldalán még egy ideig megtekinthető./

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr85430448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása