Minden idők legrondább autói

2013. augusztus 01. - klarky

Az edmunds.com közölt nem oly rég egy összeállítást, melyben minden idők legrondább autóit listázta a szerző. A felsorolás elkészültének körülményéről ugyan nem szól a fáma, de nem tanulság nélküli átnézni a helyezetteket még akkor sem, ha mint tudjuk a szépség amúgy is egy meglehetősen szubjektív dolog, azaz ebben a kérdésben korrekt és tárgyilagos eredményt hirdetni eléggé nehéz.

Ha végigtekintünk a 100 „díjazotton” sok érdekességet megfigyelhetünk. Nem mennék bele tételesen a listába, (akit érdekel a fenti linkre kattintva megtekintheti az összes szereplőt) de néhány autónál azért megállnék egy – egy szóra.

Átnézve a repertoárt egyből két dolog tűnik szembe. Egyrészt az, hogy a szóban forgó modellek tekintélyes része nem nevezhető öregnek, azaz ezek a járgányok gyakorlatilag itt járnak vagy nem is oly régen még itt jártak köztünk, azaz igazi öreg autók, világháború előtti példányok nincsenek listázva.

A másik dolog, hogy az amerikai autógyártás meglehetősen felülreprezentált, azaz európai szemmel nézve rengeteg, hatalmas egyentepsi van megemlítve, ami szerintem valahol érthető. Az igazat megvallva ahhoz képest, hogy az USA elég korán rákapott a járműgyártásra és rengeteg márkát/típust adott a világnak a formatervezés nem feltétlenül ment nekik soha. Talán nem véletlen az sem, hogy pár évtizede a japán gyártók sikeresen vették be a tengerentúli hatalmas piacot, s hála annak, hogy már a helyi vásárlóerő sem érdeklődött a  helyi „csodák” után tömegével szűntek meg, vagy lettek összevonás áldozatai gyárak és típusok, aztán mára ugye már Detroit is elbukott, pedig az aztán az autógyártás egyik bölcsője volt.

Na de félre a mesebeszéddel lássunk pár megbélyegzett járgányt kiegészítve némi egyéni kommentárral (ha már úgyis szubjektív a lista ez talán belefér).

100-ik helyen rögtön egy jól ismert márkát találunk, ami nem más, mint a Porsche Panamera (2010). Ha szívemre teszem a kezem azt mondom, hogy helye van a listán, én sosem értettem, hogy miért kell elájulni eme német gyártó portékájától, hisz az utolsó (és egyben első) valamirevaló modellje a 911-es volt, amit évről évre simogatnak és életben tartanak ugyan (őt azért szeretjük, mégiscsak egy legenda), de a többi modell szerintem nem más, mint valami elképesztő erőltetett próbálkozás.

2010-porsche-panamera-turbo.jpg

Végül is nem lenne ez rossz, csak azok a fránya arányok

A 98-ik helyen tanyázó Chrysler PT Cruiser –t (2001) én nem nevezném rondának, ez volt Amerika válasza a feléledő retro hullámra és azt hiszem a feladat jól meg is lett oldva, ez az autó bőven hozta és hozza is a régmúlt időket. (Ha már feltétlen büntetni akartak miért nem a Prowler? Az ezerszer rondább és még bukás is lett.)

A 94-es helyre sorolt Ford Angliát csak azért említeném meg, mert bár egy mifelénk kevésbé ismert típusról van szó, azért a Harry Potter regényekből talán emlékezhet rá a kedves olvasó, ezzel repkedtek ugyanis jobbra-balra Harryék. Szép? Nem szép? Ebből a szempontból talán mindegy is.

A felsorolást böngészve amin először felhúztam a szemöldököm az a 91-ik helyezett Trabant 500. Már az is furcsa, hogy ezt a kocsit az ex KGST országokon túl egyáltalán ismerik a nagyvilágban, de hogy csúnya is lenne… Lehet, hogy csak a szocialista kor romantikája mondatja velem, de ez a kisautó szerintem szép. Nem örülök, hogy itt van.

A 73-ik helyen tanyázó Subaru B9 Tribeca-t (2006) kikérem magamnak a 6-ik helyen szerepeltetett Fiat Multiplával (1998) egyetemben. Lehet, hogy az én ízlésem defektes, de a Subaru nekem rettenetesen bejön, simán „kéne” kategóriás, míg a Multiplát azért érzem bántónak, mert az a kocsi bevallottan úgy készült, hogy a funkció volt a forma elé helyezve. Ha így veszem tehát kár is számon kérni a kinézetét, mint ahogy egy külszíni bányagéptől sem várja el senki, hogy elképesztő külsővel szórakoztassa a lignitmezőket.

A 71-ik helyen megtalálható Volvo 262C (1978) nem szép, de gavallér - ahogy mondani szokták -, azaz kellően ritka ahhoz, hogy az autóstársadalom csodálatát bírja.

A 63-ik helyezett Nissan Juke a példa arra, hogy a vásárlót olykor megdöbbentő dolgokkal is rá lehet venni arra, hogy kinyissa a pénztárcáját. Ha nő lenne azt mondanám rá, hogy érdekes arcú, nem szép, de van benne valami, meg különben is, Oroszlán Szonja is kicsit bandzsi mégis szeretjük. Fogadjuk el a pozíciót (ettől még továbbra is tömegével fogják venni, sőt már más gyártók is rámentek erre a témára és szeletet akarnak a tortából) és guruljunk tovább egészen a 45-ik helyezett BMW 5 GT-ig.

Na, most az van, hogy a 100-as lista első felében azért van pár BMW, ami a márkafanatikusok számára nyilvánvaló döbbenet és talán izgalmukban menten megnyalják a hűsítő szobaventillátoraik propellereit is (csak, hogy stílusosak maradjunk), de igaz, ami igaz, ez az 5-ös el lett szúrva. A BMW jó ideje elképesztő modelloffenzívában van, soha nem látott piaci szegmensekbe tör be és sajna olykor becsúszik egy ilyen hibás koncepció is. 7-es BMW 5-ös orral, nagy puttonnyal… Hát nem is tudom. Ha platós lenne, legalább lehetne vele szállítani bodzát és az mégis csak egy feautre és nem egy bug.

A 42-ik helyen ismét egy BMW-t találunk az X6-os képében, amire csak azt szokták mondani, hogy „válasz, a soha fel nem tett kérdésre”. Senki nem kért kupé terepjárót, aztán lett és fura mód sokan meg is veszik. Amúgy nekem tetszik, járni nem járnék vele, de az utcán azért még ma is megfordulok utána.

37.-ik hely Lexus SC430. Régebben hallottam egy mondást, mely szerint a Toyotánál a vérprofik dolgoznak, a Lexusnál pedig már annyira „The Pursuit of Perfection” van, hogy egyenesen az autisták. Az az igazság, hogy ezt nem tudom, hogy igaz-e, de ha igen valószínű mindenki szabadságon volt, amikor az SC430-at csinálták, mert egyrészt sem nem szép, másrészt sem nem (nagyon halkan írom le) jó. A TopGear tavaly utólag gyorsan megválasztotta a világ legrosszabb autójának is, pedig már 2008 óta nem is gyártják, szóval lehet mondani bátran, hogy ez az autó nem jött be.

A 32-ik helyen megtalálható Citroen AMI (1961) és a 26-ikon rangsorolt 2CV-t (1948) csak azért említem meg külön, mert ez a két autó az annyira ronda, hogy az már szép kategóriát erősíti, a Citroent meg amúgy is az ilyen bolondságaiért szeretjük, úgyhogy egy virtuális buksi simogatás után jöjjön a 16-ik helyezett Ferrari California (2009).

Hagyok időt…

2009_ferrari_california.jpg

Igen az. Egy Ferrari! Egyenesen Taljánországból! A divat, a stílus, a sportautók hazájából! Maranelloból, ahol még a pék is 2 perc alatt hajtogat friss tésztából egy GTO-t, a mámmá pedig egy bontott "Master-Vac Bonaldi" -féle vákuumos fékrásegítő házában szolgálja fel a pastat! Skandallum! Na, az ő szerepeltetését speciel nem értem én sem a felsorolásban…

A lista előállítói szerint tőle csak egy fokkal szebb a Tatra 603, de ha azt vesszük, hogy a Tatra ősei mennyit tettek az áramvonalas karosszériák kifejlesztéséért, ill. hogy nem sok kocsi büszkélkedhetett léghűtéses V8-as motorral sem a múltban, sem most, már csak ezek miatt is jár a tisztelet neki.

A 10-ik, pontszerző helyen egy újabb BMW jön velünk szembe a 2002-ben bemutatkozó Bangle-féle 7-es. Nos, az van, hogy ez az autó tényleg brutál csúnya lett (különösen az első kiadás, a táskás lámpákkal) de egy dolgot azért ne feledjünk. Chris Bangle tervezte a BMW akkori zászlóshajóját ez igaz (bár nem lennék meglepve ha az életrajzában ezen tényt jótékony homály fedné), de több verziót is letett az asztalra és a vezetés ezt választotta. Nem lehet egyértelműen őt hibáztatni ezért a „jelenségért” és higgye el mindenki, aki Fiat Barchetta- t és Coupe-t tud rajzolni (sok más BMW mellett persze) azért nem tehetségtelen ember.

A 9-ik helyen az angol koronaékszer (irony is still ON), a Bristol Blenheim található, mely gyártó arról (volt) híres, hogy mérhetetlenül ócska technikát árultak horror áron és emlékeim szerint ők voltak az utolsó, 100% független brit autógyártók is. A városi legenda szerint csak azért húzták ily sokáig, mert amikor valamelyik dúsgazdag palimadár vett egy Bristolt, majd kisvártatva rájött, hogy ez nem épp az évszázad döntése volt inkább azt válaszolta a felé irányuló „Te, és milyen az új kocsid? Jó?” kérdésre, hogy kiváló (ezzel a kegyes hazugsággal nem maradt cikiben) és mivel a Golf & Country Club-os haver ezt elhitte, gyorsan vett ő is egyet. És a kör ment tovább.

Az 5-ik helyen szereplő Pontiac Aztek –ot még említsük meg, szerintem azt direkt csinálták ilyenre, véletlenül ennyire rondát nem lehet rajzolni és jöjjenek a dobogósok, hisz lesz itt is meglepi.

A 3-ik helyen a 2010-es Acura ZDX végzett, ami igazából japán válasza a BMW X6-ra. Ha már az ötletadó sem volt egy szépség milyen legyen annak másolata? Természetesen ronda, és ezt még egy eléggé diszharmonikus orral meg is fejelte a Honda "Amerikának jó lesz az!" felkiáltással. Hát nem tudom, akinek bejön, kérem fáradjon a kasszához.

2010_acura_zdx.jpg

A 2-ik helyezetthez sokat nem tudok hozzáfűzni: 1977 Lincoln Versailles. Számomra ez az a forma, amiről a korai Dallas és Nagyon különleges ügyosztály című amerikai filmek ugranak be elsőként. Fogalmam sincs, hogy miért ragaszkodtak a tengeren túl sokáig ezekhez a formákhoz, de gyanítom, hogy ekkor még embargós áru lehetett az újvilágban az ívvonalzó és esetleg azért. Nem csúnya, de nem is szép, igazi tucat cirkáló.

 lincoln_1980-versailles.jpg

És most szóljanak a fanfárok, induljanak a tűzijáték-rakéták, pörögjenek a dobverők megérkeztünk az első helyezetthez. (Nagy levegő…) A minden idők legcsúnyább autójáért járó díjat kapja:

Lamborghini Veneno (2014)

lamborghini_veneno.jpg

Na, most itt azért álljunk meg egy pillanatra. Azt talán leszögezhetjük, hogy ettől szebb formatervet már láttak CAD programok, de! Ez egy ízig-vérig versenyautó (750LE, 6,5 liter, V12, 1450 kg, 0-100 km/h –ra 2,8 sec, végsebesség 355 km/h), ami olyan teljesítmény, amit egyrészt az útra kell vinni, másrészt meg ott is kell tartani. Hogy ez működni tudjon, ahhoz kell némi leszorító és szívó erő, amit elő kell állítani az aerodinamika segítségével, és hát hiába módosítgatták a paramétereket a derék Giovanniék végül mindig egy autobot született.

Azt gondolom a technikai megoldások elismerő csattintást érdemelnek, attól pedig senki ne féljen, hogy az utcaképet vizuálisan tönkreteszi a jelzett típus, hisz mindössze 4 db készült belőle, ebből egy megy a múzeumba, a másik 3 pedig már el is kelt potom 3,4 millió euró/db áron.

Azt gondolom, hogy a megjelölt típusok helyezésein, vagy egyáltalán azon, hogy szóba jöttek lehet vitatkozni (sőt kell is), de azért nem kell ezt olyan komolyan venni. Számomra már csak egy kérdés maradt: Dél-Korea mennyit fizethetett, hogy a Ssangyong Rodius –t meg sem említették? Milyen titkos megállapodás vezethetett oda, hogy az a típus lemaradt a listáról? Na, ez az érthetetlen és nem az Euler-féle turbinaegyenlet…

A bejegyzés trackback címe:

http://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr175438509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.02. 14:22:07

@Zka: A Multipla a 6-ik, külön ki is van emelve.

Holly Goly 2013.08.02. 14:27:53

"hogy ettől szebb formatervet már láttak CAD programok"

A hasonlító határozószó ragja -nál, -nél, nem pedig tól, -től. Ált.isk. 7. olsztályos tananyag.

xunilo 2013.08.02. 14:36:28

Én meg azt nem értem, hogy a renault-k hol maradtak?
Pl a renault megane, néhány évvel ezelőttről a baromi béna hátuljával?

Kivancsi 2013.08.02. 15:28:38

minden korban akadnak csunya autok sajnos azok is maradnak de aztan annyira csunyak lesznek, hogy mar szinte szepek es 30 ev utan mar meg is szeretik a zemberek :):)

Sadist 2013.08.02. 15:41:29

A Panamera valóban nem a legszebb a batár nagy seggével, de mint egyike a 100 legrondább autónak? Ezt így hogy?
A Ferrarit mint autógyártót kifejezetten gyűlölöm, mert olasz, műszakilag a németek precizitásának nyomába sem érhetnek, de a képen szereplő típusra még én is azt mondom, hogy kifejezetten jó arányai és vonalvezetése van. És ez a 16. legrondább? Komolytalan az egész lista.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.02. 15:44:29

@Holly Goly: Pontosan mi is a problémád? Esetleg érdemi hozzászólásod is van a témához?

kártyaváros 2013.08.02. 16:45:12

Én a békalámpás Corollát hiányolom a listáról.

pacagánycsök 2013.08.02. 17:40:10

a lambot megertem az elso helyen, nem lattam meg olyan autojukat amirol nem origami vagy egy froccsontouzem jutott volna eszembe. Ha a szemed sarkabol nezed oket kicsit hunyoritva, eszreveheto hogy igazabol az osszes tokegyforma... rossz ertlemben veve persze

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2013.08.02. 18:02:56

Az első helyezettel egyetértek!
Már egy német magazinban is a legrondábbnak szavazták meg, és ez nem akármekkora tény, lévén német tulajdonban van a márka...

Az utcai verzióval semmi baj, de itt kicsit sok lett a szárnyakból, terelőlapokból, vasalódeszkákból. Néha a kevesebb a több.

A Trabant 500-as szerintem is a világ egyik legszebb kisautója!

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2013.08.02. 18:05:28

Nálam a holtversenyben győztes a SsangYong Actyon.

JewRivers 2013.08.02. 18:12:47

@Sadist: "A Ferrarit mint autógyártót kifejezetten gyűlölöm, mert olasz, műszakilag a németek precizitásának nyomába sem érhetnek"

Kibasz ott hülyék is kommentálnak ide? Te jó ég, ezt a fa szt?!
Láttad te a Discovery-n a Ferrari gyárról készült filmet?

Csak egy példa: az egyedi homokkőformából öntött hengerfejet (minden öntés után újra faragják a mintát) egy robot 1400(!) helyen koppintja meg, egy másik mikrofonnal pedig a visszhangok alapján megállapítja, ha az öntés valahol nem tökéletes. Ezután az olvasztóba kerül, mint selejt.

Hagyjál már a német precizitással, a Mercedes új modelljeit épp kitiltják Európából a rákkeltő légkondi gázai miatt.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.02. 20:55:31

Az eredeti szerző (meg a vele egyetértők) szvsz súlyos ízlésficamban szenvednek a fotók alapján.
Leszámítva azt a japán, leginkább vágósúlyt elért vízilóra emlékeztet förtelmet, egyikkel sincs igazán gond. Gyanítom, a lista többi tagja is hasonlóan "ronda".

SPQR300 2013.08.02. 21:02:55

Minden autóhoz kellett volna fénykép, nem csak mutatóba egy-kettőhöz.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.02. 22:23:33

@álfirkász: @SPQR300: Az eredeti linken az összes autó, az összes képpel egyetemben megtalálható.

Kattintsatok légyszi, nem szerettem volna az egész cikket átmásolni, hisz a cél nem az utánközlés, hanem a véleményezés volt.

ledo76 2013.08.02. 23:59:17

@Sadist: "Kifejezetten gyűlölöm" Nem a kedvenced, mert nem tartod minőséginek (igaz még a közelében se voltál egynek se és nem is leszel), de mit lehet egy márkán gyűlölni? Ártott neked?

Michel Djerzinski 2013.08.03. 00:33:03

" Talán nem véletlen az sem, hogy pár évtizede a japán gyártók sikeresen vették be a tengerentúli hatalmas piacot, s hála annak, hogy már a helyi vásárlóerő sem érdeklődött a helyi „csodák” után tömegével szűntek meg, vagy lettek összevonás áldozatai gyárak és típusok, aztán mára ugye már Detroit is elbukott, pedig az aztán az autógyártás egyik bölcsője volt."

Ekkora baromságot és csúsztatást azért nem kéne leírni, még akkor sem, ha ez egy szubjektív vélemény egy esendő ember részéről. A japán autók sikere egyértelműen az olajválságnak volt köszönhető, hiszen mindenkinél gyorsabban reagáltak: relatíve olcsón, a legmodernebb technikát adták a világnak (így az USA-nak is), kis fogyasztás mellett. Ennyi a történet, ami elvileg minden autóbolond számára köztudott (vagy annak kéne lennie). Tehát NEM A DESIGN miatt zuhant az amerikai autók népszerűsége az államokon belül a '70-es, '80-as években (és később), hanem a korszerűtlenség és a magas fogyasztás miatt...

Michel Djerzinski 2013.08.03. 00:44:18

Szánalmas ez az egész lista és teljesen komolytalan. A Jaguar XJS minden idők egyik legszebb kupéja, a stílus, elegancia tökéletes esszenciája. Kifinomult, mégis karakteres és ellenállhatatlan, egy hamisítatlan brit klasszikus. A tény, hogy egyáltalán felkerült a 100-as listára (a helyezéstől függetlenül), a listakészítő(k) totális dilettantizmusát bizonyítja, amely azért kínos, mert ezzel az erővel akár óvodások is készíthették volna a listát. (Ki tudja, hátha tényleg kisgyerekek voltak az elkövetők.) A Ferrariról nem is beszélve. Áh, siralmas...

Michel Djerzinski 2013.08.03. 00:46:23

@Sadist: Nemcsak ostoba vagy ezzel a kijelentéssel (mert a szűklátókörűségedet bizonyítod), de ráadásul tényszerűen nincs igazad. A Ferrari ui. (ahogyan a Maserati, Lamborghini IS), simán van olyan precíz és műszakilag innovatív, mint bármely germán gyártó bármely kategóriában.

Michel Djerzinski 2013.08.03. 00:56:05

Most látom! Aston Martin Lagonda?!?! Volvo 262C, amit Bertone tervezett? Ezek agyhalottak, komolyan mondom...

murray 2013.08.03. 07:04:13

"Lexusnál pedig már annyira „The Pursuit of Perfection” van, hogy egyenesen az autisták."

Ez a mondat nemcsak nyelvtanilag helytelen és egy értelmezhetetlen baromság hanem egyenesen sértő is. Kukába a poszttal.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.03. 07:05:11

@Michel Djerzinski: Ááá, tehát azt akarod mondani, h ha a 3 m széles, 6 m hosszú hatalmas batárokba az olajválság idején 1000 ccm-es, 3 hengeres motort szerelnek, akkor ma továbbra is minden amerikai polgár hazai autóval gurul és a lábaik előtt hever a világ! Mekkora ostobák voltak ezek az amerikai gyári menedzserek, h erre nem jöttek rá!

Ha nem tűnne fel, ez a két dolog összefügg. Képtelenség nagy autót kis motorral gyártani arról már nem is beszélve, hogy Amerikában - mióta megvetették a lábukat a külföldi gyártók - azok mindig is nagy presztízst jelentettek. Odakint egy VW sokkal nagyobb trüváj, mint az EU-ban, hogy pld. olyanokat már ne is említsek, h a 80-as években minden magára adó diák E30-al járt suliba és nem Chevy Impalával, holott akkor még szaladt a szekér.

Japánra visszatérve. Nagyon tudatosan készültek az amerikai piacra, mindent ellestek, eltanultak és a saját hibáikat fordították a helyik ellen, akik igazából ma sem tudják, h mit csináljanak, mert már olyan szinten nem veszi senki az USA belpiacos autót (leszámítva a gigászi pick up -okat és SUV -kat), h az ottani autóipar egyik harmadát rég össze kellett vonni miatta a még életképesekkel, a másikat meg úgy ahogy van bezárták és megszüntették. Soroljam az időközben elhalálozott márkákat? Olvass utána mielőtt fals adatok alapján kommentelsz és pláne ítélkezel.

Írod a korszerűtlenséget. A korszerűséget nem csak a műszaki tartalom jelenti (bár az usa-ban mindig is az egyszerűbb megoldás felé mentek, azaz elképesztő méretű motorokat fabrikáltak a teljesítmény növelése érdekében ahelyett, hogy a hatékonyságot növelték volna --> megint csak japán --> akik finom kis műszerekkel támadtak) hanem a forma is.

Azért gondolj abba bele, hogy évtizedekig csak a dobozformát látták a helyiek és egyszer csak megjelentek a Hondák, a Toyoták olyan formavilággal, amit sosem láttak és lássuk be tetszett és vették, ahogy veszik ma is. Nézz meg egy amerikai filmet, vagy tv műsort. Infinityk, Acurak, Lexusok, Toyoták és persze Mercik, BMW-k minden felé. Hol vannak ma a Toronádok, Cougarok, stb? Ma már nincs olajválság, nagy teljesítményűek az EU-s és Japán versenytársaik is lehetne gyártani az USA autókat mégsem kell senkinek. Nem új modellekről hallunk, hanem állandó gyárbezárásokról, míg a BMW röhög még a pénzügyi válságon is, hisz egy kocsival sem adtak el kevesebbet sehol, inkább nőttek.

Lásd meg az összefüggéseket!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.03. 07:15:36

@murray: Tudod, h mit nem értek? Ha valaki nem ért egy témához az miért érez késztetést a kommentelésre pláne akkor, ha nem az adott topikhoz szól hozzá. Te már a második fogalom nélküli nyelvtannáci vagy.

A "The Pursuit of Perfection" a Lexus mottója, jelmondata, az autistát nem én találtam ki, ezt tartják a gyártóról. Hogy miért? Mert olyan szinten ragaszkodnak a tökéletességhez, hogy az már zavarba ejtő. És hogy miért autisták? Mert tudva levő, hogy az autista ember bár az élet sok területén hátránnyal indul egészséges társaihoz képest, de közülük mindenkinek van egy-két képessége, melyekkel kimagaslanak embertársaik közül, pld. nagyon jók matematikában, vagy egyéb tudományokban, azaz olyan embereket alkalmaznak a magas minőség érdekében, akik a legeslegjobbak a tudományterületükben. Ez egy mondás, egy párhuzam az autós berkekben, nehogy már elkezdj itt betegjogvédelmi akciót szervezni.

Senki nem bántott és sértett meg senkit, ha a szövegértés menne neked láthatnád, hogy tartalmilag ez inkább dicséret.

(Még egyszer mondom, nem én találtam ki, ezt így mondják a Lexus/Toyota vonatkozásában.)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.03. 07:26:08

@klarky: akkor legközelebb ne a host nevére tedd a linket, hanem a "közölt"-re! ;)
Én azért sem néztem meg, mert nem volt kedvem az oldalon megkeresni az eredeti cikket, annyira nem tudok angolul.
De ettől függetlenül, én csak azt mondtam, hogy az itteni képek jelentős ízlésficamról árulkodnak. Nem hinném, hogy ezen véleményemen sokat változtat, ha megnézem valamennyit. :)

Zsíros Bödön 2013.08.03. 07:27:06

Nagy kalap szar a lista, pár teljesen alap ronda kocsit se láttam rajta.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.03. 07:28:52

Na, belenéztem. Renault R4, mint rondaság... Hát ez a faszi sem komplett. :D
Még jó, hogy a legtöbbhöz még képet sem adott ez az idióta.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.03. 07:33:03

@Zsíros Bödön: egyet találtam! A BMW egyik majdnem terepjárója (ezt hívják SUV-nak?)
Meg az ide berakott Acura.
Nem kerestem meg valamennyit, de hogy ezeket valaki rondának nevezze... (nem azt mondom, hogy gyönyörűek, de azért a ronda meg a nem elég szemetgyönyörködtető közt elég nagy még a távolság :D)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.03. 07:34:22

@klarky: ettől még az a mondat kb. olyan, mintha a google fordítójából esett volna ki. Az ilyenre szokás mondani, hogy magyartalan.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.08.03. 07:37:13

@klarky: na itt hagytam abba. Az előző (hogy leugatsz valakit, aki jobban érti nálad a magyart), meg ez, hogy szintén leugatsz valakit, pedig az illető nyilvánvalóan jobban ismeri a témát, mint te...
Hihetetlen ostoba egy alak lehetsz.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.03. 07:50:48

@álfirkász: A linket oda teszem, ahol a lista van. A hiperlink lényege, hogy

a., más színnel jelenik meg
b., alá van húzva
c., ha rátolod az egérmutatót az megváltozik.

Sehol nincs más hivatkozás a posztban, ha neked nem tűnik fel, h hova kell kattintani többet sajnos nem tudok segíteni.

(Ha az egész listát idemásolom az lett volna, hogy utánközlés, másolás amit nem akartam, hisz nem ez volt a cél.)

"...pedig az illető nyilvánvalóan jobban ismeri a témát, mint te..."

Ezen csak kacagok már meg ne haragudj. És nem azért, mert magam olyan nagy szaktekintélynek tartom (nem vagyok az csak imádom az autókat és rengeteget olvasok róluk és nem csak a hazai oldalakon, hanem máshol is) hanem azért, mert az a hozzászólás amit állítólag "leugattam" töredékigazságok alapján próbált általánosítani és következtetést levonni, ami sajnos nem sikerült, mert a tények nem azt igazolják akár mennyire is erőlködik az elkövetője.

Egyébként kösz, h itt jártál, jót beszélgettünk, igaz, hogy nem adtál hozzá semmit a közösségi tudáshoz, de hát mindenki abból főz, amije van. Viszlát!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.03. 09:48:24

@álfirkász: Képzeld: a Star Wars-t sem, a Mátrixot sem. Továbbá nem ájulok el a Trónok Harcától, a szuperhősöktől és az egyéb mainstream, rettentő mód felkapott és hype-olt más filmektől, sorozatoktól sem.

Na, most mi lesz? :-)

De tudod mit? Szaladj vissza a bloggodra, ahogy elnézem még van rajta mit reszelni, szerintem az ekézésemre fordított időt ott hasznosabb, népnevelő posztokra is fordíthatnád.

Ja, és légyszi ide akkor írj legközelebb, ha az autókról van véleményed, ugyanis ez utóbbi hozzászólásod megint fogalmam nincs hogy jött ide, ezért ha meg nem sértelek törlöm is.

Michel Djerzinski 2013.08.03. 10:15:07

@klarky: "Ááá, tehát azt akarod mondani, h ha a 3 m széles, 6 m hosszú hatalmas batárokba az olajválság idején 1000 ccm-es, 3 hengeres motort szerelnek, akkor ma továbbra is minden amerikai polgár hazai autóval gurul és a lábaik előtt hever a világ!"

Ezt nem én, hanem TE állítod, mindez ugyanis még a sorok között sincs abban benne, amit írtam, így olyasmit adsz a "számba", amit még csak nem is gondoltam. Mellétrafáltál. A hozzászólásod további része innentől kezdve merő tévút, és feltételezés.

Lásd be Klarky, ez a poszt nem sikerült, és annyira veendő komolyan, mint a százas lista: semennyire.

Michel Djerzinski 2013.08.03. 10:17:25

@klarky: (A trüváj helyesen truváj ;-))

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.03. 10:35:32

@Michel Djerzinski: Nem értelek.

Azt írod, h a Japán gyártók sikere a modern technika és a kis fogyasztás miatt volt amit az olajválság kényszerített ki és erre jól reagáltak a távol - keletiek.

Én ezt egy percig nem vitattam. Én annyit mondtam, hogy a két dolog (design és műszaki tartalom) ezen a szinten együtt jár, azaz nem lehet ormótlan batárokat takarékos kis motorokkal meghajtani.

Szerintem ebben nincs köztünk vita.

Vagy szerinted ezt a két dolgot hogy lehet összehozni?

Amúgy ha már magadat autóbolondnak tartod: tudod te, hogy kezdetben hol volt a Japán autógyártás? Nagyjából a kerékpár és a varrógép bonyolultságú konstrukciók magasságában. A Japánok nem "gyorsan reagáltak" hanem tanultak, tudatosan készültek, majd letarolták a piacot. Ez óriási különbség!

Japán egy meglehetősen zárt, magába forduló társadalom volt az 1900-as évek elejéig. Ezt követően elindultak a nyitás irányába, és az volt a trükk, hogy rengeteg tehetséges fiatalt szétküldtek a világba tanulni, és ellesni a trükköket, praktikákat, majd a tudást felhalmozva hazahívták őket. Amit láttak áttették a gyakorlatba és azzal már simán meghódították a külpiacokat nem csak az autók, de minden téren.

"Tanuljunk a barbároktól, h le tudjuk győzni őket!"

Ezt mondták akkoriban. (Négyesi Pál: Autóenciklopédia)