K report

Egy 5 éves új ruhája

2014. augusztus 24. - klarky

Történelmi távlatokat alapul véve 5 év igazán nem tekinthető soknak, mondhatni egy röpke pillanat az egész, de egy emberöltőt számolva már meghatározó időtávról beszélhetünk.

Még belegondolni is fura, de épp ezekben a napokban múlt 5 éve annak, hogy ezen blog keretein belül írásra adtam a fejem, hisz akárhogy is számolom, ez azt jelenti, hogy eddigi életem közel nyolcadát már végig kísérték a posztok.

5.jpg

5 év tehát innen nézve sok, ennyi idő alatt rengeteg dolog történt mind velem, mind a világgal és hát lássuk be, az informatika és a web is szakadatlanul fejlődik, változik, új irányt mutat, így mára a korábbi keretek kicsit avíttasnak tűntek. Az 5 éves évforduló ugyanakkor remek apropót szolgáltatott arra, hogy új külsővel ruházzam fel a lapot, és innentől kezdve egy divatosabb, szellősebb, jobban olvasható, a kor szellemének jobban megfelelő, áramvonalasabb oldalt készítsek.

A statisztikák rajongóinak azért pár adat érintőlegesen az elmúlt fél évtizedről: jelzett időszak alatt – ezt leszámítva – 265 poszt született, melyek több mint 200 ezer oldalletöltést generáltak. Az olvasottság az idő előrehaladtával folyamatosan nőtt (2 éve ~100 ezer oldalletöltésnél jártam) ami az originális elérésen túl a számos külső linkeknek, megosztásoknak és a pontosan 20 index és index2 címlapnak volt köszönhető. Ha valamire büszke vagyok, akkor azt hiszem ez az utolsó adat az, amire feltétlen…

Na de vissza az új külsőhöz, mostantól kezdve tehát ez lesz az új kreport, s a hozzászokást segítendő néhány változást kiemelnék.

A legszembetűnőbb talán, hogy új fejléc készült, ami meglátásom szerint remekül rímmel az oldal mottójához, valamint az, hogy új betűtípus használatára kerül mostantól sor. Az új betűk jobb olvashatóságot, szellősebb összképet eredményeznek, amihez hozzájön az is, hogy mostantól szélesebbek lettek a hasábok is, mely azért is jó, mert ennek köszönhetően innentől kezdve nagyobb képek kerülhetnek a posztokba. /a korábbi 540 px szélességet mindig is szűknek éreztem/

A jobb oldalsávot teljesen átszabtam. A korábbi „egyéb helyeket” elegáns social ikonok váltották, ahol a tumblr oldalam (itt gyűjtöm publikusan a szebbnél-szebb autósképeket) a Béhance profilom (itt a rajzaimat, grafikai munkáimat rendeztem portfólióba), az instagram - és twitter fiókom érhető el. Apropó követsz már? És mondd, ma lájkoltál már? :-)

Ami a twittert illeti a hírfolyamot kidobtam az oldalról, úgy döntöttem, hogy akit érdekel a csiripelés az úgyis utánam jön a kismadárra kattintva, akit nem, azt feleslegesen nem untatom. A follow gombot ugyanilyen apropóból szintén levettem, ha valakiben feltörne a követési vágy az forduljon a jobb szélső kerek ikonhoz, másokat nem terhelek vele és szebb is így a lap tisztán, nélküle.

Az ajánlók rendszerét teljesen átalakítottam. A Linkwithin –t leváltottam (semmi baj nincs amúgy vele, remek szolgálatot tett én továbbra is ajánlom) és helyette a majdnem tökéletesen ugyanúgy működő blog.hu –s saját rendszert élesítettem be. Ez azt jelenti, hogy mostantól a főoldalon nem lesznek képes ajánlók az egyes posztok alatt, ugyanakkor az egyes cikkeken belül, azok végén igen. Ez megint csak az egységes képet szolgálja, azaz szerintem elegánsabb így az oldal, hogy nincs az egyes posztok között egy rakás kis színes kép. Ha valaki ugyanakkor random tartalomra vágyik az se keseregjen, neki a bal oldalon lévő piros nyíl szolgáltatja az olvasnivalót, tessék szépen használni a továbbiakban azt. (amúgy kíváncsi vagyok, hogy mennyiben változik az olvasottság, ha nem válik be lehet, hogy egyszer visszacsinálom ezt a részt)

Alapesetben nem nagyon rajongok a különböző megosztási lehetőségekért, nálam nagyon sokáig nem is volt, pár hónapja viszont minden sablon alapbeállításként megkapta őket. Bár baromi rondák voltak az ikonok én nem nyúltam hozzájuk, most viszont, hogy a blog.hu –s fiúk ilyen szép egységes ikonokat gyártottak nekik úgy döntöttem, hogy maradnak.

Azt gondolom a redesign ezzel 99,9%-ban kész, (melyek egy részéért köszönet illeti a blog.hu –t) ugyanakkor van egy dolog ami még hátra van. Az igazat megvallva ez is kész, de valamiért nem látszik a dolog. Történt ugyanis, hogy hatalmas lendülettel kidobtam az oldal régi faviconját, az új pedig hiába van jó helyre feltöltve az istennek nem látja a rendszer. Pontosan nem értem mi lehet a baj, így vagy megjavul és egyszer csak megjelenik, vagy nem /de ahogy mondani szokták a vagy az biztos :-) / Meglátjuk.

Nagy vonalakban tehát ennyi, megyünk tovább. Tartalmi változásokat nem tervezek, így ha főként az autók és az én ügyes bajos dolgaim, gondolataim (ahogy mondani szokták kissé közhelyesen a világ a szemeimen át) érdekelnek, akkor továbbra is visszavárlak.

Ugyan bizonyítani nem tudom, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy jövőre, két, három és öt év múlva szintén lesz augusztus 23-a, akkor pedig majd megint ünneplünk. Ha máskor nem is, akkor majd nézz vissza újra. Várlak! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr506631965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása