K report

Windows update

2015. január 27. - klarky

Isten lássa lelkem, nem szoktam bántani a Microsoft operációs rendszerét, mert igazából nincs miért. Windows 7 –et használok, (gyári, full legal, a géphez vettem anno) jön – megy – világít, teszi a dolgát, így ez idáig tényleg semmi okom nem volt a panaszra.

Tekintve ugyanakkor, hogy már lassan 5 éve nyúzom az eredeti gyári telepítést, néhány napja úgy döntöttem újrarakom az egészet hátha frissen, ropogósan, gördülékenyebben teszi majd a dolgát és itt szembesültem egy olyan problémával, amitől finoman szólva is tikkelni kezdett a szemem.

A gond ott kezdődött, hogy a valamikori első bekapcsolást követően elkészített telepítő DVD-k semmire nem voltak jók, ugyanis indulás után valamifajta megmagyarázhatatlan hiba hibaüzenet mellett (particionálási hiba?) leállt. Próbáltam mindenféle trükkel, de semmire nem mentem vele, így nyugtázva, hogy 4 (!) DVD lemez kuka a gépem gyártójának supportjához fordultam segítségért, akik meglehetősen gyorsan el is láttak tanáccsal: semmi gond nincs, indítsam újra a gépet és a bejelentkező képernyő alatt nyomjam hevesen az ALT + F10 kombinációt, az elindítja a gépemen biztos helyen őrizgetett telepítő file -t és onnantól nem lesz semmi gond.

Így is lett, elindult a folyamat, mindenféle gond – baj - probléma nélkül felment az új rendszer sőt, a wifi is pillanatokon belül beállítódott, azaz netem is lett szinte azonnal.

És itt kezdődött egy olyan kanossza, amit ha nem látok nem hiszek el. A derék Windows ugyanis érzékelve, hogy oly meztelenül álldogál a virtuális világ kellős közepén, mint egyszeri aboriginál aki Sydney főutcájára tévedt sebtében megkezdte magát felöltöztetni, azaz magára húzni a frissítéseket, patch –eket és hibajavításokat. De hogy?!

Mondhatni ész nélkül. Először is szükségét érezte, hogy lépjek be az MS csodálatos világába és regisztráljam már magam hozzájuk, sőt mi több, az MSN –t is leszedte volna, ha hagyom. Az MSN-t (Windows Live Messenger), ami kb. két éve leállított szolgáltatása a derék szoftveróriásnak…

Miután sikeresen elhárítottam ezen próbálkozásokat megkezdődött a háttérbeli aknamunka, ami azt jelentette, hogy szépen elkezdtek csordogálni az Update Service –n keresztül a bitek. Na most: értem én, hogy az informatikában 4 év nagy idő és ennyi idő alatt a különböző hibákat kihasználva rengeteg támadás érte a rendszert amit előbb vagy utóbb de orvosolt a Microsoft, de azt nehezen akarom elhinni, hogy a több száz aprócska módosítás mind – mind önálló beavatkozás és arra mind szükség van ma is. Erős a gyanúm ugyanis, hogy egy ilyen frissítés során nem csak a legutolsó módosítások kerülnek a rendszer alá, hanem szépen sorban az összes, abból baj nem lehet alapon.

Nem pontosan értem, hogy miért nem nézi össze a rendszer a jelenlegi dátumot a kiadáskorival és csak azokat kínálja fel módosításként ami kell, hisz ez a lépcsőzetes, ami a csövön kifér módszer tény, hogy egyszerű, ugyanakkor baromira nem hatékony. (Jól gondolom, hogy ezt csinálja?)

Egyébként mindaddig ezzel nem is lenne baj, míg a frissítés nem igényel valamilyen beavatkozást a felhasználó részéről, mert, hogy fog az biztos. A minimum, hogy előbb vagy utóbb fel fog ugrani egy ablak, hogy a frissítések életbelépéséhez újra kell indítani a gépet. Ezt ugye lehet azonnal és bár lehet halasztani is, a gép nem felejt, addig fog cseszegetni, míg előbb-utóbb nem hajtod végre a parancsát.

Ha merő véletlenségből nyomsz egy restartot (ahogy én is tettem) és nem vagy felkészülve arra, hogy a masina frissítés címén milyen processzeket csinál végig mialatt te esetleg dolgoznál, hát a hajad is kihullik majd, mire újból működőképes eszköz lesz a kezed alatt.

win7_update.JPG

Ezt minimum 2 órán át néztem, miközben semmit nem lehetett csinálni a géppel

Mert hát az ugye nem úgy van, hogy egyszerűen boot után elindul a már javított rendszer és kész, hanem először kikapcsoláskor telepít, amit a derék gazda tetszik/nem tetszik végig kell, hogy nézzen. Ha ez megvan a gép újra indul és a javítás módjának megfelelően jönnek a további agysorvasztó és időrabló üzenetek, mely szerint a gép beállít, inicializál, kérem várjon, pörög a százalék, na most jó, még nem, please wait… egyszóval agybaj. És ha nagy nehezen elindul a dolog, nem lehet az ember fia nyugodt, hisz csak pár pillanatot kell várni, hogy a jobb alsó sarokba megjöjjön az új üzenet: a Windows frissítéseket tölt le. De könyörgöm mit??? Most csináltad meg!!! De csak tolja és tolja…

win7_update_2.jpg

Ha már beletörődnél és elfelejtenéd, hogy az óra mellett kis ikon szerint nagy erők munkálnak a háttérben majd a kikapcsoló "gombon" szembesülsz a ténnyel. Sárga pajzson felkiáltójel: új frissítések állnak rendelkezésre -> kikapcsolás helyett nézheted az update ceremóniát (HDD kattogáson játszik Bill Gates, ventilátor zúgásán kísér Steve Ballmer). És kezdődik minden elölről. 10x, 20x, 33x, csak jönnek az üzenetek számolatlanul.

win7_update_3.jpg

Egyszerűen nem értem, hogy ez miért így van megcsinálva. Miért ömlik az ember nyakába hírtelen minden? Miért nem tudja le egyszerre? Ha olyan sok a frissíteni való, miért nem szól, hogy hé! Te ott! Ez így kemény lesz, szedd már le inkább pld. az SP1 –et egy nagy pakkban és tedd fel magad! Miért kell nekem erről az egészről egyáltalán tudni? És különben is, mi ez a sok nyavaja? Mi frissül, ha új funkció sosincs, nem is volt (és most már nem is lesz, hisz hivatalosan is vége a támogatásnak) külsőre sem változik semmi, mi a frász történik a motorháztető alatt napokig?

/Amúgy ezen a támogatásnak véget vető bejelentésen jót nevettem. A kommuniké szerint biztonsági javítások még lesznek, de a szoftver már új funkciókat és kinézetet nem kap. Hahaha... eddig kapott?/

Szóval az van, hogy szerintem ez így nem jó, ezen valamit változtatni kellene. A dolgos hétköznapok alatt, a 2 hetente esedékes 2-3 frissítést még csak-csak megemészti az ember, de ez így egyben őrület, ennek semmi értelme. Lassan itt a Windows 10, amit a Microsofttól kissé szokatlan módon közel mindenki megkap majd ingyen és bérmentve. Na, arra kíváncsi leszek. Eleve újszerű lesz az, hogy kvázi minden modern eszköz ingyen és egyszerre fog frissülni (hogy fog ez lemenni, mint érzünk majd belőle és milyen beavatkozásra lesz szükség, mondhatni tapasztalatlanok vagyunk, az MS – WIN még ilyet nem csinált), másrészt az új oprendszerben változtattak-e a frissítések megoldásán, hogy lesz a hibajavítás a jövőben? Csak remélni tudom, hogy nem így ahogy most van, klassz lenne, ha a továbbiakban ezekről már nem is értesülnénk (hacsak valaki a beállításokban külön ezt nem kéri).

Meglátjuk, én kíváncsi vagyok az új rendszerre mert az event jó volt, a win 10 nekem az alapján eléggé bejövős, tetszik. Én várom, hátha...

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr207115361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

psziroot 2015.01.28. 08:42:15

1. Türelem nélkül nem érdemes nekiállni.
2. Sok olyan képfájl elérhető, amin a frissítések 1-2 hónapra visszamenőleg integrálva vannak, és más nincs rajtuk piszkálva. Legális kulccsal az is olyan, mint az eredeti.
3. W10-ből valószínűleg annyi lesz érezhető, mint a W8.1-ből. Nem érzékelsz majd belőle többet az általad leírtaknál, kicsit többet szöszöl az újraindításnál, mert több dolog változik. A mappákat, beállításokat, átmozgatja, a régi változatot Windows.old könyvtárban hagyja, amit rögtön lehet törölni, ha nem a system32 mappába rejtetted a "szupertitkos videófájlokat".

Rejtélyes 2015.01.28. 08:43:34

Ezert legyen az egyik elso dolgod ujrainstallkor, hogy "csak jelezzen ha update van"-ra allitani winupdate-et :) Igy csak azt es akkor tolt le/installal, amikor te mondod neki.

yerico1 2015.01.28. 08:44:19

Egy patch mindig egy előzőleg már foltozott windowsra jön, tehát ahhoz, hogy jól felmenjen, fenn kell lennie az előzőeknek is. Nincs olyan, hogy majd megválogatom, mert az már elavult. Igen, van helyette jobb, aminek a telepítéséhez kell ez is. Egyébként 2-3 óra alatt lejön. A windózer sosem települt gyorsan, de legalább már nem annyira bonyolult.

lavór 2015.01.28. 09:00:59

Minden operációs rendszeren így van, a MacOS-től a Linuxig. Minél régebbi az előtelepített verzió, annál többet kell frissítenie.

A megoldás, hogy letöltöd az aktuális legfrissebb verziót és azt telepíted újra.
Ha feltelepítetted, nem kell mindjárt az összes frissítést letölteni. Minek? Nem is engedi, csak szép sorjában.

prunoki 2015.01.28. 09:03:57

Nem lehet egyben, tesztelve is így van. Arról a szintről kell lépésről lépésre feljönni, amit felraktál.

randomuser1 2015.01.28. 09:08:01

" néhány napja úgy döntöttem újrarakom az egészet hátha frissen, ropogósan, gördülékenyebben teszi majd a dolgát "
és bár a többség sose látott osr2-t, de a róla szóló tündérmese azóta is él és rendszeresen pusztít az enté tulajok közt..

mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2015.01.28. 09:08:19

Anno mondtam több helyen is, hogy a MS részéről az lenne a legnormálisabb dolog, hogyha egy támogatást befejeznek, (pl. XP), akkor egy búcsúcsomagot adnának ki, amiben benne van minden (mint egy SP1 esetében), és akkor elég azt feltenni annak, aki még használja. Így egy fájlt kellene lerántani és kész. Maszekban volt is egy hazai csapat, aki ezt elkészítette, régebben ingyen volt, aztán fizetőssé tették, de abban tényleg így van minden.
Szóval XP-re tuti, de majd Vista és Win7 esetében is jó lenne egy ilyen integrált csomag, amit elég lenne egyszer feltenni.

♔bаtyu♔ 2015.01.28. 09:17:27

Lehetett vagy páréves:))))))

grigorij 2015.01.28. 09:18:39

Ezért jók ezek a blogok.
Megtudhatjuk, hogy valaki ugyan full hüje valamihez, de ezt bátran megírhatja és posztolhatja...
Úgy hogy persze nem is ő az idióta, hanem az egész világ!

Lord Viktor 2015.01.28. 09:30:25

Vicces, hogy valaki már attól kikerülhet az Index főoldalra, hogy blogot ír arról, mennyire hülye.
Ha nem vagyok informatikus, de olyan dolgot akarok csinálni, akkor az a minimum, hogy megkérdezek egy ismerőst. De ha nem is, legalább utánanézek, hogy mi a legegyszerűbb módja ennek.
1. Windows 7-et ma már könnyen lehet pendrive-ról telepíteni,
2. Bárki, aki ilyet csinált már legalább egyszer, csípőből tudja, hogy a teljes folyamat kb. egy teljes napot felemészt (rendszer felrakás, driver telepítés, frissítés, segédprogramok stb)
3. A frissítések első nagy része iegnis leszedhető egyben: Service Pack 1-nek hívják.
4. Mint már említették korábban, minden hibajavítás vagy egy problémát javít, vagy egy korábbi javítást egészít ki. Azaz MINDEN javítócsomagra szükség van, szopás, de ez van.

Szóval tájékozódni, mielőtt csinálok valamit.

"Szóval az van, hogy szerintem ez így nem jó, ezen valamit változtatni kellene."
Azért van így, mert az MS nem tudhatja, milyen frissítések vannak a gépeden. Az op. rendszered lehet sima alap, SP1-es, vagy egy részlegesen frissített, majd 1 évig nem használt stb. Ő elérhetővé teszi az összes frissítést, és a rendszered eldönti, mi kell neki. Szóval a hiba nem az MS-nél van (jelen esetben.)

Lord Viktor 2015.01.28. 09:35:01

Bár a kedvenc gondolatom ez:
"Miért ömlik az ember nyakába hírtelen minden? Miért nem tudja le egyszerre?"
No comment.

powerage 2015.01.28. 09:37:36

"jön – megy – világít, teszi a dolgát, így ez idáig tényleg semmi okom nem volt a panaszra.

Tekintve ugyanakkor, hogy már lassan 5 éve nyúzom az eredeti gyári telepítést, néhány napja úgy döntöttem újrarakom az egészet hátha frissen, ropogósan, gördülékenyebben teszi majd a dolgát"

(...)

"de azt nehezen akarom elhinni, hogy a több száz aprócska módosítás mind – mind önálló beavatkozás és arra mind szükség van ma is. Erős a gyanúm ugyanis, hogy egy ilyen frissítés során nem csak a legutolsó módosítások kerülnek a rendszer alá, hanem szépen sorban az összes, abból baj nem lehet alapon."

(...)

"Ha merő véletlenségből nyomsz egy restartot (ahogy én is tettem) "

Foglaljuk össze: Működött a rendszer, de azért különösebb háttérismeretek nélkül belecsápolsz, háthavalamilesz, nem nézel utána semminek, nem értesz semmit, hőbörögsz, mindezt belehörgöd a pusztába, index címlap, pedig csak várnod kellett volna egy kicsit amíg a nálad okosabb OS magától helyreteszi magát.

osztovits 2015.01.28. 09:42:07

Hát a windows mindig is szar volt update terén , szörnyen lassú. arról nem beszélve az egész windows egy nagy nulla. Ha nem akarsz virusokat 'tenyészteni' és kémprogramokat gyüjteni az egész winfost felejtsd el.
Facebook hoz és internethez , film letöltéshez meg nem kell windows. Erősen javaslok valami linuxot (ubuntu, fedora stb) a frissités is állatgyors, és ha MS mániás vagy ugyan ugy feltudod tenni az offict is. Másra egy átlag felhasználó általába nem használja és ingyenes.
Ha játszani akarsz akkor vegyél játékkonzolt és megint nem lesz problémád.

taffer 2015.01.28. 09:44:08

Jaj. Kedves poszter, te magad írod, hogy a saját sokéves előtelepített verziódból varázsoltad újjá a rendszeredet. Örülnöd kéne, hogy létezik ilyen vészmegoldás is, és mint láttad, kiválóan működik ma is.

Ha legközelebb nem a dinoszauruszok idejétől akarod végignézni az evolúció eseményeit, az MSDN-ről tölts le egy aktuálisabb telepítőcsomagot.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 09:49:33

pár hete tettem fel egy kökorszaki gépre w7sp1x64et

kb 1,5 óra alatt felment az összes frissítéssel együtt.

Mit várt a kedves szerző mennyi idő lesz a géphez kapott sp nélküli, gondolom gyártói szarokkal telepakolt verzió frissítése aktuálisra?

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2015.01.28. 09:55:07

Úgy látom pár kommentelőktől már megkaptad azt, ami jár neked, de azért én is rákérdezek...
Jól értem, hogy a kezdeti (WIndows-tól független, géphez kötődő) problémán kívül igazából minden működött úgy, ahogy kell (semmilyen hibaüzenet...), csak éppen végtelenül türelmetlen vagy és erről írtál egy bejegyzést?
Azt eddig is tudhattad volna, hogy update utáni újraindulás közben csinál ezt-azt a Windows... Logikus, hogy ilyenkor csak este kapcsolod le a gépet és amíg valóban lekapcsol, addig nem a százalékokat bámulod, hanem elintézed a lefekvés előtti zuhanyzást...

Zee 2015.01.28. 09:55:25

Nekem IT-s létemre is fél napba telik az egész,de ha disznót akarok vágni,nem állok neki,mert tudom,hogy nem értek hozzá.
Ha nem akarsz szívni vele,fordulj szakemberhez,ennyi.A hiba a szék és a billentyűzet között található,hogy úgy mondjam:)

The Skizo 2015.01.28. 10:02:33

Ennél már csak az volt szebb, amikor a szomszéd vásárolt egy újonnan összerakott gépet, és megkért, hogy rakjam fel az általa Interneten keresztül a Microsofttól megvásárol windows 8.1-et. A saját gépemről beléptünk a fiókjában, látom ott van a telepítő. Leszedtem, és jött a hideg zuhany, ez csak 1 meglevő op. rendszerről futtatva tud telepíteni (már a méretéből lehetett sejteni, hogy ez lesz). Mivel egy teljesen originális gépre kellett, amin nem volt semmiféle op. rendszer, ez nem volt járható út. Két lehetőség volt a telepítő DVD-hez jutáshoz. 1. megrendelem a Microsoft oldalán és talán úgy 2 hét múlva (ügyfélszolgálat szerint) megérkezik. (Mégis mi tart 2 hétig?) 2. Egy (nem MS oldalán található) leírás szerint meg lehetett oldani, hogy a saját gépen elindítom a telepítés, majd megszakítom egy adott időben, akkor a teljes telepítőt tartalmazó ISO-t megtalálom egy könyvtárban. Ki is írtam szépen egy bootolható DVD-re. A telepítésnél jött a meglepetés. Mivel az én gépem 32 bites, a leszedett 8.1-es verzió is az lett. Na elkezdtem bújni, hol adhatom meg a telepítésnél, hogy a következő op. rendszer 64 bites legyen. Figyelem! Sehol! Ha 32 bites rendszered van, és az új operációs rendszerre te 64 bitest szeretnél, akkor az MS kizárólag a telepítő DVD megrendelését adja opcióként. Nevetséges. Miért nincs egy opció, hogy (mivel a megvásárolt licence alapján jogosult vagyok akár 32 akár 64 bites verziót telepíteni) melyik általam elérhető verziót szeretném letölteni? A megoldás (warez nélkül): letöltöttem egy win7 64-bit trialt, és azzal elindítottam a telepítést. Így már sikerült, de azért itt is sikerült nagyot alkotniuk. A telepített win7 angol volt, a szomszéd meg magyart szeretett volna (gyerekek is használják). Mondom semmi gáz, win8.1-ben beállítható a nyelv. Aha, be. De ettől még a start menü (mert a 8.1-et feltelepítve "gyári" startmenü is volt) ugyanúgy angolul fog megjelenni. Így lett egy hibrid nyelvű gép. A "Control Panel"-be belépve, már minden magyarul jön fel. Vicc az egész.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 10:05:58

Gondolom a GDrive-ot is a wupdate tette fel meg még pár programot, nem a szerző gyorsitotta a winfrissités folyamatát azzal, hogy a saját szarjait is elkezdte frissítés közben feltologatni.

Severus 2015.01.28. 10:11:12

Ami működik, azt nem kell piszkálni. Pláne, ha "nem vagy felkészülve arra, hogy a masina frissítés címén milyen processzeket csinál végig mialatt te esetleg dolgoznál, hát a hajad is kihullik majd, mire újból működőképes eszköz lesz a kezed alatt" - el kell dönteni, hogy most dolgozni akarsz, vagy rendsezergazdásat játszani.

Nekem pl. van egy win7-em, amit melóra használok, na azon még a frissítéseket is kikapcsoltam, és eszembe nem jutna babrálni. De nem is arról járok böngészni, meg nem azon próbálgatok szoftvereket. Megy évek óta és kész, néha frissítem csak. De ha egyszer újtrarakom, akkor tuti nem munka közben teszem... Amúgy meg halló, lassan kijön a 10-is, persze, hogy a sokéves cucc tele van szeméttel. A 8-ba és a 10-be már nyilván berakták a javításokat... Az első gépemen xp volt, az 7 évig elketyegett különösebb gond nélkül. Csak azért húztam újra, hogy kipróbáljam, milyen is az élmény (és közben már más gépen dolgoztam).

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 10:11:15

@The Skizo: "mert a 8.1-et feltelepítve "gyári" startmenü is volt"

a történet valóságtartalma megkérdőjelezgető, a w8.1-ben nincs startmenü

egyébként meg

windows.microsoft.com/hu-hu/windows-8/clean-install

" A Windows 8.1 tiszta telepítéséhez nincs szükség a Windows korábban telepített verziójára"

zZz 2015.01.28. 10:16:53

@osztovits: ja, játékkonzol, persze. Meg talicskázzam a pénzt és szívjak a konzolok egyéb betegségeivel.
Amíg nem jönnek ki Linuxra rendesen játékok, addig marad a Windows. A konzol vs. PC meg egészen más téma, kár is volt idekeverni. És akkor a Linux driver támogatásáról még nem is beszéltünk.

taffer 2015.01.28. 10:17:05

@osztovits: Ez a szintű trollkodás talán a win95 idején volt utoljára menő. Ennél még a poszter is újabb rendszerről indult.

Ja, heartbleed bug, shellshock bug megvan? De linuxra nem kell vírusirtó sem, nyilván. Úgy is szól majd a TEK, mikor rádtöri az ajtót, hogy miért irányítasz már egy komplett zombihadsereget a sebezhetetlen linuxodról...

Egy mezei windows júzer nem fog vírust tenyészteni, mert még Manci néni is tudja, hogy vírusirtót használni kell. Ha máshonnan nem, hát onnan, hogy a Windows addig kiabál neki, hogy nincs aktív vírusvédelem, míg az unokájával fel nem telepíttet egyet.

osztovits 2015.01.28. 10:19:39

@The Skizo: hát igen ez a szépsége, és csak szívni fog vele. Sajnos a macos is ezt az irányt célozta meg. A regi os-kkel egyszeruen nem volt gond (kozel se volt ilyen támogatása föleg internet de az akkori win95 meg egyéb borzalmakhoz képest egy álom volt.
Aztán jött a változás, a mac nyereséges lett de az OS egyre szarabb minosegbe es megbizhatoságba már a windows szintjet elérte. A szép grafikán kivül mést már nem nyujt.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 10:22:53

@osztovits: nyilván az eddigi legstabilabb-leggyorsabb winnel fog szivni :) mond neki, hogy tegyen fel inkább egy frissitetlen xp-t az az igazi akkor még tudott az MS

osztovits 2015.01.28. 10:22:55

@taffer: hat tudsz olyan virusitót mondani ami tenyleg mukodik es er is valamit, nagy részök paraszt vakítás? Ezt a TEK-es gondolatot nem igazán értem?

ex-dr. vuk 2015.01.28. 10:28:24

"ez idáig tényleg semmi okom nem volt a panaszra." + "úgy döntöttem újrarakom az egészet "

MIERT?????
Ha valami mukodik, NE NYULJ HOZZA! Foleg ha semmi panaszod nincs vele (tehat nem lassu, nincsenek idegesito szokasai, lefagyasai, semmi)!

"if it ain't broke don't fix it"

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 10:29:51

Nem értek hozzá, de ez szar típusú bejegyzés...

osztovits 2015.01.28. 10:30:22

@eßemfaßom még áll: a winnel az a baj hogy alapból szar. A frissítések nagy részére nem esküdnék hogy valóban frissítés. Sokan rendszergazda jogokkal ugrálnak az interneten szerintem ez eleve ongyilkosság. De nincs igazán megbizható védelem kémprogramokra, virusokra. Linuxal ilyen szívás nincs.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 10:33:31

@osztovits: Ja, hogy te ilyen kis pingvinbuzi vagy, ok megbeszéltük.

"a windozzal azabaj hogy szarazegész "

az nem vitaalap.

osztovits 2015.01.28. 10:33:46

Ha tenyleg bekapsz egy virust azt te le nem szedet, ha a nod 50 fertozott fajbol felismer 10 -et szerintem az nem védelem, az meg ottvan a te gépeden és igencsak aktív.

randomuser1 2015.01.28. 10:35:14

én amúgy hétvégenként a lakcsi parkolójában szétborítom a turbós dácsiát, hátha jobban megy!
két hét, míg összerakja a hülye márkaszerviz
nyomingerek.

Pittypalatty 2015.01.28. 10:35:26

@lavór: Konkrétan Linux alatt nem így van.

Használtam én nagyon sokáig vindózt elsődleges desktopnak. A posztban felvetetteket én sem értettem sosem.
Linux alatt nagyjából úgy néz ki a dolog, hogy feltelepíted a tetszőleges linuxodat (ez nagyjából 5-20 perc), és megközelítőleg fél órán belül pontosan abban a környezetben dolgozol, mint annak előtte.
Négy prod desktop linux migrációt csináltam végig az elmúlt pár évben, olyan környezetben, ahol nem lehetett napokat azzal pöcsölni, hogy a vindóz frissítéseket szed le, meg hol is van a nemtommelyik fejlesztőeszköz gyári telepítője. 5 percen belül fejlesztek ugyanonnan, 15 percen belül ugyanabban a desktop környezetben vagyok a legutolsó kis eldugott hyperlinkig, a filmek átmásolása meg csak idő kérdése, ha egyáltalán.
Virtualboxban ott van egy windowsom még, na azt is megközelítőleg 5 perc migrálni.

(Mielőtt valaki jön nekem a mentett image-ekkel, ghostolással, stb. Nem fogok naponta image-t készítgetni. Mert kb olyan gyakorisággal kellene, és még akkor is lehet veszteség. Ez így gazdaságosabb. Egyébként a poszt sem az image-ből telepítés metódusát vesézi.)

osztovits 2015.01.28. 10:37:48

@eßemfaßom még áll: nem vagyok linux buzi van amibe jo a windows csak nem er annyit. Az offica szerintem jobb mint a libra de amire nekem kell azt boven megcsinalom libraba es ingyenes. Akkor minek.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.01.28. 10:39:18

Nekem egy _új_ , Win8.1-es gép telepítgetett 136 frissítést egy napon át, sok-sok körben.
És természetesen _magától_ indult újra a szándékosan bekapcsolt állapotban magára hagyott gép, beavatkozás nélkül, felhatalmazás nélkül kilőve mindent, ami épp futott.
Ez olyan durva tervezési hiba egy oprendszernél, hogy arra szavak nincsenek - de a M$-nak ez így jó, másfél évtizede nem változtat rajta.

carman 2015.01.28. 10:40:57

Gondolom a kedves blogironak a user profile-ja eleve feladta a lecket a windows installernek hogy migralni tudja, nem beszelve a "sőt mi több, az MSN –t is leszedte volna, ha hagyom. Az MSN-t (Windows Live Messenger), ami kb. két éve leállított szolgáltatása a derék szoftveróriásnak…" dolgokrol...
Csak tudnam miert ir valaki a sajat faszsagarol blogot... a szakacs maradjon a fazek mellett!

osztovits 2015.01.28. 10:41:58

@Pittypalatty: ki kel probálni és rájönnek, az emberek nem szeretnek változtatni sok helyen meg xp-n benaznak mert megszoktak. En azt mondom ra kell szanni par napot es rajon hogy sokkal egyszerubb minden mint wifossal szenvedni .

The Skizo 2015.01.28. 10:43:48

@eßemfaßom még áll: Nekem aztán olyan mindegy, hogy Te mit kérdőjelezel meg. Ettől még a 8.1 felrakása után volt start menü. Engem is meglepett kissé, mert úgy voltam készülve, hogy csempe lesz, és külön kis segédprogrammal lehet startmenüt varázsolni. Tehát ha valamiről nincs kellő információd, akkor inkább hallgass, mint hogy balgaságokat állíts!

Az általad megadott linket én is láttam. Egy marketinges bullshit, amit egy olyan ember írt, aki nem látott még ilyen telepítőt. Láthatólag Te sem olvastad el, mert az így kezdődik "A Windows 8.1 vagy a Windows 8 tiszta telepítése telepítési adathordozóról, például DVD-ről vagy USB flash meghajtóról végezhető el". A mi esetünkben nem volt telepítő DVD se USB. Olvass figyelmesebben!

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 10:45:25

@osztovits: annyi baromságot összeírtál a poszt alatt, hogy vagy pingvinbuzi vagy, vagy simán segghülye az egészhez

értelmes ember egyik verzióval se áll neki vitatkozni.

Lord Viktor 2015.01.28. 10:45:26

A Linux fanoknak üzenem: arra az OS-re írnak vírust, ami a legtöbb emberhez elér. Ez ma a Windows, toronymagasan. Ha a Linux lenne a menő (vagy csak az összfelhasználók 5%-ánál többen használnák), akkor hidd el, azon is sok vírus lenne. Ugye nem gondoltátok, hogy a Linux ennyivel jobb, hogy azon nem fog a vírus? :D

Btw. nem mondom, hogy a Linux szar, mert nem. Nagyon sok beágyazott rendszernek (pl. Android), minimalista webszervernek, virtuális szerverpark alapjának is nagyon jó - de átlag mezei júzernek otthoni desktopként a Windows mérföldekkel jobban használható.

carman 2015.01.28. 10:47:10

@Comandante en Jefe: a szavak itt vannak a durva tervezesi hibara:
"Will I be asked before my PC restarts after an update, or will it restart automatically?
We'll let you know on your sign-in screen if you need to restart your PC to finish installing updates, and you'll have the choice to restart right away or postpone the restart for up to 3 days. If you're away from your PC for an extended period of time, Windows will automatically restart your PC to finish installing updates."
windows.microsoft.com/en-us/windows-8/windows-update-faq

szoval pliiiiz tajekozodj mielott hulyesegeket irsz.....

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 10:47:25

@The Skizo: ok, de az meg tény, hogy a w8.1ben nincs startmenü

tehát ha volt akkor te nem eredeti w8.1-et tettél fel hanem valami BloodSteve hyperXtra edisőnt.

és igen, biztos, hogy a MS-nál még nem láttak w8.1 telepítőt

Imola Helyesi 2015.01.28. 10:47:36

Pontosan így jártam.Először ez történt, majd összeomlott a rendszer, informatikus telepítette újra.

Pittypalatty 2015.01.28. 10:48:05

Jaja, minden ismerőst - aki ha már vett egy gépet net+facebook+sykpe+filmnézés+zenehallgatás általános célú felhasználásra és megkérdezi, most akkor mi legyen rajta - lebeszélek a windowsról. Ez kb ugyanaz minden oprendszeren. Akkor már miért ne a jobbat, stabilabbat, gépkímélőbbet.
A zemberek nagyrészének a MS Office (aka Kossuth Nyomda) + a játékok miatti MS Windows telepítés teljesen felesleges overkill. Minden másra ott a Linux (és a többi alternatíva).

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 10:49:13

@Pittypalatty:
Ja, hogy linuxot nem frissíted. Hát így is lehet...

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 10:51:36

@osztovits:
Na és miért is más ez linux alapú rendszerekben? Android? Ami ugye hemzseg a malware és egyéb szaroktól. Tudod, az is linux kernel alapú...

osztovits 2015.01.28. 10:52:32

e@eßemfaßom még áll: nem vitatkoztam, kifejtettem hogy alap felhasználáshoz teljesen felesleges a windows mert csak nyüg, (és a windowsnak sok szarakodasa van amit az MS nem kezel le, illetve normális megbizható vírusírtó programot se tudnak ajánlani mindegyiknek van valami gyíkja, valamint a vírusírtok nagy része a vírusok jelentős részét nem ismeri fel) ebbe mi nem igaz? Ez nem vita hanem tények. A facebook hoz és egyéb napi használathoz nem kell windows.

Lord Viktor 2015.01.28. 10:53:18

@Pittypalatty: Kíváncsi vagyok melyik Linux disztro lehet ez a "stabil". :D

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 10:53:37

ehh, szerencsétlen hülye posztoló újrarak egy wint, erre mi történik, elárasztják a posztot a pingvinbuzik.

Sok hülye kisebbrendüségi komplexusos

The Skizo 2015.01.28. 10:53:42

@eßemfaßom még áll: Attól, hogy Te ezt állítod, még nem lesz igaz, csak egy hozzá nem értő ember állítása lesz. Ez egy MS oldalon megvásárolt, a saját fiókjába elhelyezett telepítővel telepített win8.1 volt. Ne érts félre! Nem az a bajom, hogy nem értesz hozzá, csak az zavar, ha többieket próbálod félrevezetni.

Az MS-nél tuti láttak már ilyen telepítőt, de az általad megadott link egészen másról szól. Ha elolvasnád amit írtam, és a linket is átfutnád, amit ideraktál, akkor értenéd miről beszélek.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 10:55:58

@osztovits: hülyeségeket írtál, ez van.

@The Skizo: Sajnálom, hogy téged a valóság nem érdekel, de attól még a w8.1-ben továbbra sincs startmenü. Ez nem hit kérdése, ez tény. érted? Nincs benne. Pont.

JohnHenry 2015.01.28. 10:56:29

valahol a "4 telepítő dvd" körül rájöttem, hogy a szerző baromi okosnak és hozzáértőnek tartja magát. fog még kapni pofonokat az élettől.

carman 2015.01.28. 10:57:24

@Pittypalatty: ugyan mar... te sem gondolod komolyan ezt. A linux a deskotopok vilagaban zsakutca, lehet vele bohockodni 20 evesen es egyetemi evek alatt, de a rendes eletben egy katasztrofa... see:
www.neowin.net/news/munich-germany-realizes-that-deploying-linux-was-a-disaster-going-back-to-windows

osztovits 2015.01.28. 10:57:29

@Muad\\\'Dib: valoban az android linux alapu, a problémát nem a linux okozza hanem amit rátelepítesz, de gondolom utána néztél az android mukodésének és olvastal hogy az egy virtuális környezet.

Lord Viktor 2015.01.28. 10:59:31

@The Skizo: Azt tudom elképzelni, hogy Win7-re ráhúzott verzió lévén, benne maradt a Start menü. Ugyanis a MS nem vette ki a Start menü háttérkódját a Win8-ból, egyedül a GUI-ból száműzte a cuccot. (A legtöbb custom start menü progi ehhez ad felület csak.)
Ugyanis az is tény, hogy tiszta Win8/8.1 telepítés után nem látod a start menüt, start GOMB van 8.1-en, ami csempéhez visz.

The Skizo 2015.01.28. 10:59:51

@eßemfaßom még áll: Attól még, hogy Te ezt állítod, még nem lesz tény, csak egy hozzá nem értő ember állítása. Ez egy MS oldalán vásárolt, a saját MS fiókjába kapott telepítő volt. Ezt le is írtam már. Ha minden ennyire felületesen olvasol és értelmezel, nem csodálom, hogy ennyit tévedsz.

Az MS-nél már tuti láttak ilyen telepítőt, viszont amit Te ide linkeltél annak semmi köze ahhoz, amit én leírtam. Ha elolvasnád, értenéd miről beszélek.

JohnHenry 2015.01.28. 11:00:19

@The Skizo: te is valami sufni barkácsoló vagy, annak is iszonyat béna.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:00:26

@osztovits: a problémát soha nem az oprendszer okozza hanem amit rátelepítessz.

Pittypalatty 2015.01.28. 11:00:42

@Lord Viktor: Ez maximum részben igaz.

Vírust (de méginkább trójait , malware-t, stb-t - mert a mai "vírusok" nem igazán vírusok) olyan rendszerre fejlesztenek, amire KÖNNYŰ vírust fejleszteni. Az, hogy mekkorát borít a termék a legtöbb esetben másodlagos kérdés. A "vírusok" 99%-át vérpistikék írják egy depis délutánon (általában "vírus"-generátorral! :D ). Ezek detektálásával tudják javítani a vírusírtók a statisztikáikat.
Komoly támadáshoz komoly tudás kell.
Namost. A Linuxok frissítve vannak (ha ki nem kapcsolod). Nincs peccs-kedd meg peccs-csütörtök, meg nem javítjuk a hibát mert nem éri meg. Egy Linux általában zárt. Neked kell feltelepítened azokat a szarokat, amik kinyitják. A windows meg még mindig világító karácsonyfa friss telepítés után.
Elkanyarodtam.
Lényeg: ha most, ebben a pillanatban kijönne egy über-linux killer vírus és kiütné az összes linuxos gépet a világban, konkrétan nem tudnál netezni, telefonálni, stb. Ha ugyanez windowsra jönne ki, akkor leállna néhány szolgáltatás (nomeg a desktopok 90%-a:). Akkor miért is nem a linuxra (unix-like) rendszerekre írják a több vírust a nem-annyira-kedves emberkék?

Lord Viktor 2015.01.28. 11:01:25

@osztovits: Linux kernelre épített egyedi OS az Android, ahol minden app egy saját, JVM-hez hasonló (Dalviknak hívják) virtuális gépen fut. Azaz de, Linux van mögötte, és nem virtuálisan. A virtuális réteg a Linux felett van.

The Skizo 2015.01.28. 11:02:01

@Lord Viktor: Ezt elképzelhetőnek tartom, viszont ebben az esetben pláne gondolniuk kellett volna a startmenü lefordítására. Elég gyakori lehet a win7-ről 8.1-re váltók száma. Az meg, hogy a régi verzió angol volt, az újon magyart szeretne előfordulhat.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:02:04

@The Skizo: Leirom még egyszer lassan

Nincs a w8.1ben starmenü. Felfogtad?

Tudod miért szar a fikázók szerint w8-8.1? MERT NINCS BENNE STARTMENÜ!!!444!!4!!4!!!!

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:02:35

@osztovits:
Miért win esetében mi okozza a "problémát"? Amit rátelepítesz, meg az SW, op.rendszer bugok. Linux esetében az okozza a problémát, amit rátelepítesz, meg az SW, op.rendszer bugok.
Hogy több a win vírus? Naháááát. Lássuk csak a desktop környezetek arányát:
en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems
Kitalálod magadtól is, vajon miért van több vírus windowsra?
De nézzük ezt:
en.wikipedia.org/wiki/Mobile_operating_system
Hogy, hogy nem itt a WP alapú rendszereken van kevés vírus.
Micsoda csodák...

The Skizo 2015.01.28. 11:04:07

@JohnHenry: Te pedig egy igazi hozzáértő, ha jól sejtem. :D

Mercel 2015.01.28. 11:05:12

Hmmm..
Minden szemétkedés nélkül feltenném a kérdést a posztolónak, hogy ha ez neki ennyire új és átláthatatlan, akkor miért nem kért meg rá egy informatikust (nem a szomszéd pistikét), hogy oldja meg a problémáját. Igen az lehet hogy akár 8-10 ezerbe is belekerül, de odaadod megcsinálja, beállítja fizetsz örülsz.

A microsoft frissítési rendszerét lehet kritizálni van is mit ez tény, de tudomásul kell venni azt a tényt, hogy bár a Win7 már egy "újgenerációs" rendszer, de amikor kitalálták akkor még az ősrégi update szisztéma volt az alapvetés. A frissítésekben pedig rengeteg függőség van, úgyhogy a posztolónak felhasználói szemszögből bár igaza van, hogy a szarért nem lehet ezt egy gigafájlban letölteni, de valójában tényleg macerás lenne ezt egy kifutó rendszerrel kapcsolatban megoldani.

Van két azaz három megoldás az ilyen esetekre
1, Letöltesz egy felkészített integrált frissítésekkel rendelkező képfájlt - nem az MS-től hanem valahonnan. Ez tök jó, ha szerencséd van nincs megbuherálva.
2, Megcsinálod magad az integrálást, ez persze legalább annyi idő mint kivárni a normál telepítést, de többet nincs szívás.
3, De ez is utólagos megoldás fogod az Acronis nevű csodaprogramot, csinálsz a beállított, frissített belakott rendszeredről egy mentést, és legközelebb alkalmazod azt. A fullos verzió még arra is képes, hogy eltérő chipsettel rendelkező gépek képfájljait alkalmazza más más gépekre, tehát akár a következő gépedre is. (Bár ha a képből jól tippelek ez egy Fujitsu üzleti notesz ami tele van specifikus dolgokkal úgyhogy lehet, hogy mégsem)
Ja ez pénzbe kerül. (Kb. 50 USA dollár. )
Azaz lehet, ahogy másik is írták le lehet kapni a netről felkészített képfájlokat ami már tényleg csak pár frissítést húz le magának, de mondjuk abban én sem biztosan bíznék.

Egyébként a magam részéről elég rendszeresen telepítgetek rendszereket, de nekem még sosem hullott úgy a hajam mint a posztolónak. Ez egy ilyen buli, vagy fizetsz, vagy nézel magadnak alternatív megoldásokat.
Amúgy a türelem nagy erény.:)

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:05:22

@Lord Viktor: te is tudod, hogy a w8 telepítés nem úgy megy, hogy ott marad a w7 fele, itt egy darab startmenü, ott egy cuki aeroglasmaradék.

The Skizo 2015.01.28. 11:08:16

@eßemfaßom még áll: Ha gyorsan írod, ha lassan, akkor se igaz. Most nem arra voltam kíváncsi, hogy az originális win8.1 esetében benne van-e. Ezt valószínű azért olyan nehéz megértened, mert csak beleolvastál 1 mondatot abba, amit írtam.
Tehát akkor leírom tagoltan, hogy Te is meg tudd érteni: esetünkben a windows 8.1 telepítése után volt start menü.

Lord Viktor 2015.01.28. 11:08:29

@eßemfaßom még áll: Én sem láttam még ilyet, azt írtam, hogy ezt tudom elképzelni.
Bár én alapból nem hiszek a rátelepítésben... Ha új Windows kell, clean install, az a biztos.

osztovits 2015.01.28. 11:10:33

@eßemfaßom még áll: hat mi nem igaz es mit gondolsz hulyeségnek. Ha arra gondolsz hogy van hátránya a linuxnak, igen van. De az előnyei mellett jelentéktelenek. De ettől fuggetlenul a windows drága, megbízhatatlan, az updat-je szar, mindent ossze szed akár hiszed akár nem. Mellete sokkal több karbantartást igényel. Ez nem linux istenítés ez tény de ha nem értesz hozzá az nem szégyen.

The Skizo 2015.01.28. 11:10:35

@Lord Viktor: Szerintem is a legjobb megoldás a clean install, ha van telepítő DVD. De esetünkben nem volt.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:11:33

@The Skizo: w8.1 tetelpítés után nincs startmenü

ha van akkor valaki feltett utólag egy startmenüprogramot.
vagy eleve a telepítőbe integrálta BloodSteve
Az MS-től letöltött eredeti w8.1-ben nincs

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:12:00

@osztovits:
Mindent összeszed? Neee, télleg? Vitaminokat acc'néki rendszeresen?
Milyen windows, milyen beállításokkal, milyen környezetben? Mesélj...

nevetőharmadik 2015.01.28. 11:12:12

"Nem pontosan értem, hogy miért nem nézi össze a rendszer a jelenlegi dátumot a kiadáskorival és csak azokat kínálja fel módosításként ami kell, hisz ez a lépcsőzetes, ami a csövön kifér módszer tény, hogy egyszerű, ugyanakkor baromira nem hatékony. (Jól gondolom, hogy ezt csinálja?)"

Én sem egészen értem, hogy mi a baja a posztolónak. Van neki egy Win7 release, ami óta eltelt bizonyos idő, az alatt megjelent pár frissítés. Ha az övé régi, akkor sok frissítés jelent meg, sokat fog fölpakolni. Tök mindegy, hogy a Windows kiírja-e, hogy 180 frissítést telepít, vagy egy óriásfrissítést telepít, akkor is ugyanannyit kell felraknia. Vagy a posztoló azt hiszi, hogy ha van mondjuk egy SP1-e, akkor az SP1 előtti dolgokat ugyanúgy fölrakja, pedig nem kéne?

The Skizo 2015.01.28. 11:13:57

@eßemfaßom még áll: Leírhatod még párszor, de ettől még volt/van. Az MS-ről letöltött win7 trialra ment fel az MS fiókjából a win8.1. Reboot, és ott figyelt a statmenü. Programokat csak utána álltam neki telepíteni.

Lord Viktor 2015.01.28. 11:14:36

@The Skizo: Nem kell hozzá DVD, pendrive-ról is megy. Egy iso képfájl kell csak és az MS hivatalos toolja csinál neked pendrive-ból (vagy DVD-ből) telepítőt. ISO fájl pedig simán beszerezhető a neten, ha a licenszkulcs megvan, teljesen legális lesz.

viktorhu 2015.01.28. 11:15:31

@The Skizo: alapból csak az adott felhasználónak állítja át a nyelvet, ez teljesen praktikus így, mert lehet, hogy egy másik felhasználó más nyelven akarja használni a gépet (pl. nálunk ez konkrétan hasznos funkció). De be lehet állítani, hogy a bejelentkező képernyőre is és a továbbiakban létrehozandó felhasználókra is alapértelmezett nyelv legyen a magyar / spanyol / kínai / akármi.

Pittypalatty 2015.01.28. 11:15:40

@Muad\\\'Dib: Namivan, sikerült is betörnöd a gépemre? Janem, várjál megmondom az ipmet, úgy könnyebb lesz: 127.0.0.1 :)

Viccet félretéve: nem tudom honnan szedted ezt az információt. Én nem írtam ilyet. Hibás a valóság leképezése a fejedben. ignore on

Mercel 2015.01.28. 11:15:42

@osztovits:

Részemről a Kaspersky az ajánlott. Kivételesen egyáltalán nem hátrány, hogy valami rúszki:)
Ha családi alapon nézed akkor max 5-6 ezres a fullos csomag / liszensz. Elég sűrűn akciózza az I-store akkor még olcsóbb is tud lenni. De ez csak és kizárólag a 3-5 liszenszes családi csomagra igaz természetesen.
Egyébként vírusírtó / Internet security ügyben mindenki másra esküszik, én azért a Kaspersky mellett tettem le a voksot mert gyakorlatilag mindent kipróbáltam már és bár ez sem tökéletes de jól véd, és már az alapbeállítások is használhatóak. Nem utolsósorban ha okosan vásárol az ember akkor nem 8-20 ezer az éves liszensz.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:16:10

@The Skizo: akkor ott a w7 indult a reboot után nem a w8.1 mert a w8.1-ben nincs startmenü

Pittypalatty 2015.01.28. 11:17:37

@Lord Viktor: Hehe, ez az igazi vicc. Szinte bármelyik. Illetve ez igazából szomorú.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:18:14

@The Skizo:
Bátran küldd el azt a linket, ahol start menüs - hivatalos - win8.1 van. Ha nem, akkor kénytelenek vagyunk azt gondolni, hogy csak dumálsz...
Mert a világ többi része sajnos erről nem tud, szóval ne tartsd magadban , hol lehet a nektek kifejlesztett spec.release-t leszedni.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:19:41

@Pittypalatty:
Akkor mégis mi a különbség ahhoz képest, hogy a régi windows release telepítése után az update-et várod meg, vagy eleve a legújabb csomagokkal szeded le a linuxot, netán telepítés után nyomod ott is a frissítést?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.01.28. 11:20:31

@carman:
Miért kéne tájékozódnom? Attól, hogy le van írva - és pontosan tudom jó ideje, hogy így működik - még kőkeményen tervezési hiba.

Ha a számítógépet ott hagyom bekapcsolva valamilyen céllal, az pedig közvetlen felhatalmazás nélkül kikapcsolja (újraindítja) magát, az súlyos hiba.

Ugyanúgy, ha a számítógépet használni akarom, de választási lehetőség / megfelelő figyelmeztetés nélkül belevág egy olyan processzusba, ami sokáig tart, és addig nem tudom használni, az súlyos tervezési hiba.

Általában amin felhasználók tömegei anyáznak, és könnyen ki lehetne küszöbölni, az súlyos tervezési hiba. Akármilyen jól van dokumentálva.

randomuser1 2015.01.28. 11:24:17

@eßemfaßom még áll: azért infarktust ne kapj, kosztüm bildeket használnak a varezos kollegák, jóhogy látnak startmenüt, rútkitet, nem mindenkinek tolnak a segge alá MSDN prémiumot :)

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:26:12

@Comandante en Jefe: a frissitést úgy állítod be ahogy akarod. Ha te a default beállításon hagyod akkor a géped mindig friss lesz, cserébe olyankor is ujraindulhat amikor nem akarod. Állítsd be úgy ahogy neked jó.

Lord Viktor 2015.01.28. 11:26:37

@Pittypalatty: valahogy erre a válaszra számítottam. A stabilitáshoz hozzátartozik a driver megléte is, az azért elég hiányos sok helyen. A hivatalos support hiánya is befigyel, hogy a naív júzernek csak ismerős informatikus tud segíteni, ha baj van, vagy valami szervíz jó pénzért. És ugye kérdés még, hogy naív júzer milyen könnyen ront el egy Linux rendszert és milyen könnyen egy Windowst. A Linux nem rágja a szádba, hogy mit szabad és mit nem.
De igazából mindegy is, aki bele van szerelmesedve a Linuxba, az nyugodtan használja. Nekem az egyetemen tanítják, használtam is erre-arra, és mint írtam, sok dologra tényleg nagyon jó. Webszerver, router firmware, beágyazott rendszerek... De desktopnak... Mondjuk számomra alapból az összes általam látott Linux (Debian, Ubuntu, SuSE) GUI-ja egy hulladék, parancssorba turkálni meg átlag gépezés közben nem fogok, ha nem muszáj.

carman 2015.01.28. 11:28:00

@Comandante en Jefe: Miert tervezesi hiba??? Ki tudod kapcsolni, hogy ne inditsa ujra a gepet, sot tudod szabalyozni hogy mikor fusson a win update. Ez nem tervezesi hiba hanem a hozzanemertes eredmenye. Ha nem vagy elgedett az autoupdattel akkor kapcsold ki es akkor futtasd amikor nem akakrod hasznalni a gepet. Ha ceges gepet hasznalsz akkor allitsak be ezt GPO-val a gepeden es fusson az update munkaidon kivul.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:28:42

@Emmanuel Goldstein: jó de a kollega azt nemigazállítja, hogy originál MS verziót tolt fel originál MS frissítési rendszerben.

Mindenesetre nagy varázsló lehet ha neki visszanőtt a startmenü a 8.1-ben

osztovits 2015.01.28. 11:29:23

@Muad\\\'Dib: Lehet hogy neked vitaminokat de másnak nem, a felhasználó kattingat nézeget és olyan oldalakat is látogat amit nem kénne, ilyenkor feltelepülhetnek és fel is települnek. Akár hiszed, akár nem. Véleményem szerint egy fizetős rendszerbe ige is benne lehetne egy profi védelem virusok és kémprogramok ellen de nincs. Vanak egyéb fizetős alkalmazások amit a kedves felhasználó megvásárolhat. Igen valóban több mint a semmi de nem tökéletes.

Pittypalatty 2015.01.28. 11:29:58

@carman: Ehhez képest ~20 éve használom desktopon, 10 éve primary (ami igen, azt jelenti, hogy használok windowst - virtualboxban). De nem kell, hogy minden desktopon linux legyen. Nekem jó, másnak más jó. Virágozzék minden virág. Kinőttem már a flame-warokból.
Én csak a barátaimat, családtagjaimat szeretném megkímélni a windows fasságaitól (cserébe kapnak linux-fasságokat:D, viszont WF>LF). Ezzel egyébként a saját idegeimet is kímélem. A többiek azt csinálnak, amit akarnak. Ha valakinek egy új laptop vásárlása 1-5 nap masszív szopást és homokóra-nézegetést jelent, és ettől ő boldog... Hát ki vagyok én, hogy azt mondjam, neki ez nem jó...

A müncheni projekt mindenre jó példa, nem nagyon érdemes citálni. Politikai döntés született és minden elemzés is politikai innentől fogva... Egy biztos, ha nem érte meg, akkor a sok kicsi, szép vendor-lock-in miatt bukta. (És ez azt is jelenti, hogy az egyszeri júzer is megfogható egyetlen vendor-lock-innel.)

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:32:38

@osztovits:
Na de milyen beállítások mellett? Naná, admin joggal beállított kecskepornó keresés közben valószínűleg igen. De tudod a hülyeség ellen nem az MS véd, nem is a dolga. Ha a linuxodon a telnet portot publikusan megnyitod root/root security kombóval, akkor azt is fel fogják törni. Mi köze a felhasználói hülyeségnek az MS-hez?

Pittypalatty 2015.01.28. 11:33:05

@Muad\\\'Dib: Nemcsak inkremetális patchelés van ám :)

2015.01.28. 11:35:16

@eßemfaßom még áll: Visszatér a Start menü, kis kijelzőn ingyenes a Windows ...
www.hwsw.hu/.../microsoft-windows-8-1-update-pho...
Translate this page
3 Apr 2014 - A cég bemutatta a Windows Phone 8.1-et, a Windows 8.1 első nagy frissítését, ... Egy későbbi frissítésben visszatér a klasszikus Start menü is a "

Különösen az utolsó mondattöredékre hívnám fel a figyelmedet....

lavór 2015.01.28. 11:37:23

@Comandante en Jefe:

Vezérlőpult, windows update, beállítások módosítása:

A "fontos frissítések" alatt legördülő menüpontokból ki lehet választani mi történjen, ha frissítések elérhetők.

Na szóval senkit nem köteleznek arra, hogy ne az automatikus frissítés és telepítés opciót válassza.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:37:29

@Pittypalatty:
Átlag felhasználókról beszéltünk. Onnan indult a probléma, hogy fújj csúnya win, ha egy két évvel ezelőtti telepítőről indítod - és nem szeded le előtte a kész service packet mellé - akkor mennyi ideig frissül. Na most a két évvel ezelőtti linux telepítőd talán nem ezt teszi? Ha meg már komolyabb rendszerekről beszélünk, akkor köszi egy rendes AD környezetben elég hamar összedobok megfelelő telepítési médiumot, meg frissítési policy-t.

osztovits 2015.01.28. 11:38:02

linuxot használok mar elég régóta home felhasználóként is, soha semmilyen virus kémprogram problémám nem volt ez nem reklám valóság. Míg win alatt ezzel szenved a felhasználók nagy része. Szerintem ez a lényeg, meg itt a frissítés köruli barkácsolás, win alatt egy rémálom, igen ha a meglévő gyári lemezemről telepítek ne legyen egy nap, egy atlag felhasználo nem akar ezzel szarakodni.
(ebben igazat adok az blogironak)
Mit fog lementi a doksijait es ujratelepít. De a legjobb skyp milyen szar lett akadozik, webcamera nem megy stb. Linux alatt tökéletes ,semmit nem kellet barkácsolni pedig egy regi szar webcameram van.

2015.01.28. 11:39:04

@osztovits: Jogos. Nekem a bankom ajánlott fel ingyenesen Mc Afee-t.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:39:36

@Könnyen elkaptuk, uram!:
"...Későbbi..."
Melyikben tért vissza?

2015.01.28. 11:41:16

@Muad\\\'Dib: How to Get the Real Start Menu Back in Windows 8 or 8.1
www.yahoo.com/.../how-to-get-the-real-start-menu-back-in-wind...
13 Apr 2014 - The Start button Still, much has changed in this department since Windows 8. First, in Windows 8.1, the Start button (Windows button) is back"

Nem tudom, nem az én bajom. Olvasgass..

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:41:20

@Könnyen elkaptuk, uram!: " Egy későbbi frissítésben visszatér a klasszikus Start menü is a rendszerbe"

ez a későbbi frissítés a Windows 10 néven fut és majd meg fog jelenni a jüvőben. A 8.1-ben nincs startmenü

2015.01.28. 11:43:00

@Muad\\\'Dib: Windows 8.1: Startmenü von Windows 7 zurückholen
www.t-online.de › Digital › Computer › Windows 8.1
Translate this page
18 Oct 2013 - Das Update von Windows 8 auf Windows 8.1 holt den Start-Button zurück, doch fürs verschwundene Startmenü sind noch weitere Handgriffe ..."

Gondolom, friss információ lehet, még 2013-ból. Az előző cikk meg 2014 áprilisi.

osztovits 2015.01.28. 11:43:09

@Muad\\\@Muad\\\'Dib: látom windows imádó vagy, nem tartom rosznak a win domainos környezetet, de hozzáteszem linux alatt is vannak hasonló megoldások akár vegyes rendszeren, ha egy alap ubuntut felhuzzol azon nyugodtan nézhetsz kecskekormos pornót ahogy nevezeted nem lesz semmi gáz ha ez a kedvenced:) probáld ki win.* alatt

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:43:55

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Köszönöm, hogy megerősítetted, amit írtam:
"...(Note: The company has backpedaled a touch on this and announced that a Start menu resembling your old beloved will be coming back to Windows 8.1 in a future update. Until then, however, enjoy these tips on living with a Start menu-less version of Windows.) ..."

2015.01.28. 11:44:04

@eßemfaßom még áll: Neked is, a cikkek, igaz, idegen nyelven, de 2013 és 2014-ben lettek publikálva... Ugye, te még nem láttál netet?

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:45:05

@osztovits:
Nem imádok semmit. Használok windows és linux alapú rendszert is a munkámban. Pusztán értek hozzá, és jkókat röhögök a win minden szart összeszed marhaságon. Ha rosszul van beállítva, naná. Ahogy a linux is.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:46:11

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Még mindig nem látod, hogy hülyeséget írsz? Pont az általad linkelt cikkben van:
"...a Start menu resembling your old beloved will be coming back to Windows 8.1 in a FUTUREupdate... "

randomuser1 2015.01.28. 11:46:58

tiszta jáccótéri vita, kinek szebb a homokozólapátja..
elárulom, az enyém, mert eredeti, céges :)

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:48:14

@osztovits: w8.1x64-em van egy 600Ft-os teszko webkamerával

rádugtam a gépre és megy vele a skype. Asszony gépén w8.1x32 van ugyanezzel a webkammal. Anyáméknak, anyósomnak is ugyanez a kamera van (vettem belőle egy dobozzal annyiért) nekik w7sp1 x32 és x64 van, náluk is tökéletesen müködik a skype vele hanggal-képpel ahogy kell

nem biztos, hogy a windoz a hülye ha egy pingvinbuzi szidja

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:49:57

@Könnyen elkaptuk, uram!: Te komolyan nem fogod fel, hogy a jövöbeli w10 egyik legnagyobb "ujdonsága" az lesz, hogy abba visszahozzák lesz startmenüt?

Pittypalatty 2015.01.28. 11:51:49

@Lord Viktor: Akkor bővebben.

Driverek: Nem reprezentatív minta, de egyelőre nálam a Linux KO-val veri az összes windows. Nejemnek vettünk egy szép Dell XPS 1330-at. Még amikor új modell volt (2010. talán?). Mivel a Dell oldala úgy volt szar, ahogy (a driverek 90%-a csak a Vostro alatt volt meg - e mire ez az információ meglett!!!) majdnem 3 napig eltartott, mire dolgozni tudott rajta.
A drivereket úgy sikerült beszereznem, hogy bedugtam egy Usb-s Linuxot, és Firefoxxal letöltöttem. Mert sajnos windows alatt nem ment a net, a videokártya, a hangkártya, meg az alaplapi chipek 90%-a.
Aztán vettünk 2012-ben egy Toshibát (nemtommilyen, valami alsó kategóriás, nem túl penge - értsd régi - vasakkal benne). És megismétlődött ugyanez a műveletsor. És a Toshibának sem valami jó a driveres oldala :D
Linuxnál a vas általában out-of-the box működik, windowsnál vadászhatsz. A problémás vasak kb. ugyanannyian vannak. Főleg mióta bejött a windows új driver-interfésze.
Továbbá, általánosan azt figyeltem meg (még mindig fenntartom, hogy nem reprezentatív a minta), hogy ugyanazon a vason a Linux jóval kevesebb erőforrás igénybevételével meg tudja oldani ugyanazt a feladatot. Tehát régebbi levitézlett gép, mely megdeglend windows alatt valószínűleg még teljesen jól használható Linuxxal.
Továbbá (feketeleves): viszont Unix-like rendszerekre a flash szar. Silverlight nincs.
Viszont a rettegett Office inkompatibilitási problémák kb. ugyanolyan eséllyel jönnek két MS Office között, mint az MS és a Libre között.

Support: Vehetsz. Windowshoz is, Linuxhoz is. Pénzért. Vagy milyen supportra gondoltál? Jahogy amit adnak hozzá? Community Linuxhoz community support jár. Fizetős Linuxhoz kapsz supportot is, legalább annyit, mint a windowshoz. Ha vállalati supp kell, az bizony kőkeményen fizetős, bármiről is van szó.

GUI: ízlésről lehet vitatkozni, csak felesleges. Unix-like rendszerek alatt legalább a lehetőséged megvan, hogy kivágd a gyárit, és tegyél helyette újat.

Terminál: Ez is ízlés dolga. Én kb. ugyanannyit használom a terminált windows és linux alatt. Keveset. De linux alatt pl. a bash sokkal élvezetesebb. Beszélgetsz a géppel. Vicces.

osztovits 2015.01.28. 11:52:39

@Muad\\\'Dib: nyilván való ha kihuzod a hálózatból nem fog összeszedni semmit, én alapbeálitásról beszélek és ez a lényeg egy otthoni átlagfelhasználó nem állít semmit nem fog tözfalszabályokat írni és nem tudja mi az aroot jog, leszarja. Ő használni akarja. Linux alatt semmit nem álitasz csak végig okézod a telepítőd egy teljesen biztonságos rendszert kapsz. Windows esetén ez közel se így van, ajánlatos egy felhasználó fiők, valami normális virusirto Kapersky az elég jó nak gondolom de nem mindenre. ja es meg office pdf telepites ami ubiba alapból van. ez nemhiszem hogy hátrány.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:53:20

@osztovits:
"...Linux alatt semmit nem álitasz csak végig okézod a telepítőd egy teljesen biztonságos rendszert kapsz..."
Hogyne...

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:54:19

@osztovits: Ha alapbeállításokról beszélsz, akkor az az alap, hogy otthoni felhasználó nem áll neki linuxot telepíteni szóval innentől kezdve nincs miről beszélni

osztovits 2015.01.28. 11:55:30

@eßemfaßom még áll: kamera tipustól függ, nagyon sokk kamera ami edddig müködött nem müködik a skyp frissítések öta de ezel sokan szívnak win alatt te szerencsés vagy. (ha jól tudom csak MS által támogatott vagy gyártott kamerákkal mukodik)

2015.01.28. 11:55:30

@eßemfaßom még áll: @Muad\\\'Dib: Change the Start menu to Classic view - Windows - Microsoft
windows.microsoft.com/.../windows.../change-the-start-menu-to-classic-v...
Your PC has Windows 8, but the info on this page is about Windows 8.1. ... The Classic view of the Start menu might be familiar if you've used earlier versions of "

Talán ez segít. Mondjuk nehéz volt megtalálni....

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.01.28. 11:55:56

@eßemfaßom még áll:
Igen, namost nekem semmi bajom az automatikusan települő frissítésekkel (ahogy más oprendszer is csinálja), azzal viszont van, ha kihúzzák alólam a gépet. A másik, hogy ez a default viselkedés, nem pedig egy negyedik opció, amit te kattintasz be, és akkor is villogó piros felírat figyelmeztet arra, hogy ugye tudod, mit csinálsz...

randomuser1 2015.01.28. 11:56:39

@osztovits: hát igen, mert a Skype is a Linux terméke, jóhogy gond nélkül fut rajta!

osztovits 2015.01.28. 11:57:18

@eßemfaßom még áll: semmivel se nehezebb mint wint sőt konnyeb probáld ki és megfogsz lepődni. ja és fele annyi idő minimum.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 11:58:49

@Könnyen elkaptuk, uram!:
ROTFLMAO!!!!!!!
Segített, ez ugyanis egy windos vista how-to:
windows.microsoft.com/en-us/windows-VISTA/change-the-start-menu-to-classic-view
Még a CÍMÉBEN is szerepel az oldalnak, mint kiemeltem.
Vadász-vadász...

osztovits 2015.01.28. 11:59:01

a skyp-nak van linuxos és MACOS változata, igen az MS fejleszti.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.01.28. 11:59:21

Ja, és a másik, ha esetleg ott is ülök, akkor is, választhatok, hogy leokézom az azonnali bootolást, vagy azt okézom le, hogy X idő múlva kibútol alólam a gép a 3.14csába. Olyan nincs, hogy felejts már el addig, ameddig majd jó is lesz nekem. Biztosan nagyon előnyös ez így, persze, hogy letiltja a júzer a faxba a frissítést (már amelyik képes rá), aztán el is felejti, nesze neked, biztonság.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 11:59:27

@osztovits: ez ismét egy az oltári baromságaid közül :)

Ezeket te találod ki vagy jön valami központi ms-hater adatbázisból, hogy ezt kell szórni a neten?

Pittypalatty 2015.01.28. 11:59:51

@Muad\\\'Dib: Pl. az Ubuntu (de akkor inkább úgy fogalmazok: a dpkg vagy rpm alapú disztribek) nem inkrementálisan patchel(nek). Az általad felvázolt esetben megnézi, hogy a csomagnak (átlag Linux disztrib=néhány ezer csomag) van frissebb verzója a telepítettnél, annak mik a függőségei, etc. Aztán amit kell, telepíti. 1 lépésben. Tehát maximum 1 reboottal.

Azt konkrétan nem tudom, hogy pl. a forráskódból fordítgatós disztribek hogyan patchelnek, mert ilyen perverzióra még én sem vetemedtem. :) Nekem jól működő gép kell, a lehető legkevesebb befektetéssel. Rég kinőttem abból, hogy l'art pour l'art kísérletezgessek.

2015.01.28. 12:01:40

@Muad\\\'Dib: The Start button
Still, much has changed in this department since Windows 8. First, in Windows 8.1, the Start button (Windows button) is back. It’s there in the lower-left corner of the desktop, right where it always was. (It even appears in TileWorld if you point your mouse to that corner.)

The Start button does not open the traditional Start menu, however. It’s another way to open the Start screen. If you tap or click it, you just go back to TileWorld.

The secret Start menu
Windows 8.1’s new (old) Start button may not be the same thing as the old Start menu, but it does harbor a secret: It can sprout a tiny utility menu, as shown below."

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.01.28. 12:02:14

@eßemfaßom még áll:
Adnak gépet Ubuntuval, pl.,aztán vannak cégek, amik linuxot használnak alapból.
De a népszerűbb linux disztrók és. a mac os x logikája igen hasonló, és az utóbbi ugyancsak a kocajúzerek kedvence. Ezekben mind sokkal értelmesebben van kezelve ez a frissítés-témakör.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 12:02:17

@Pittypalatty:
Na, de a win rendszerekhez is adnak ki service pack-et. Igaz nem folymatosan dobálják ki a nagyobbakat, de azzal ugye vastagon lehet spórolni az update darabosságán. Igen, abban igazad van, hogy a win néha idegesítően sokszor indul újra.

fraki 2015.01.28. 12:02:19

Alekosz-díjas írás.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:02:40

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ugye megnézted mit másoltál ide? Vista mi?

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:03:13

@Comandante en Jefe: állítsd be magadak úgy ahogy szeretnéd.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 12:04:19

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Igen, és? NINCS klasszikus start menü.
Ott van alatta a kép, mit lehet előhozni B+.
Olvasd már el véig a qrva cikket:
"...If you want the full, traditional Start menu back during your transitional learning time, that’s easy to do. All kinds of free or cheap programs are available to restore the Start menu to its rightful place at the desktop, bearing names, like StartIsBack, Start8, Power8, Pokki, StartW8, and Classic Shell."
Felfogod, megérted?

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:05:00

@osztovits:
a van a gépemen pár linux
b ha minimum feleannyi idő telepíteni akkor maximum mennyi, duplaannyi?
c ettől még átlagember nem telepítgeti

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:05:49

@Comandante en Jefe: ok, akkor ezért is olyan hatalmas a linux részesedése a desktop piacon.

Mindenki örülhet

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:07:52

@Comandante en Jefe: ha nem tudod kezelni a gépedet (elolvasni magyar nyelvű opciókat és a neked megfelelőt kiválasztani) az nem a gép hibája.

osztovits 2015.01.28. 12:09:58

@eßemfaßom még áll: lehet de egyre tobben hasznaljak es utana senki se akar winnel bénázni. A win egy elavult szar szerintem. elég ha mednézed ahogy jönnek ki az op rendszerei szerinte teljesz kaosz. Ezt ok is tudjak nem veletlen lesz win felhasználoknak ingyenes a win10. (sokan presztisbol atertek a macre illetve a linux egyre nepszerubb)

Pittypalatty 2015.01.28. 12:11:10

@Muad\\\'Dib: Igen és ezért csinálja azt az átlag hóm júzer (jó, lehet, hogy nem elsőre), hogy felmegy az enkórra, és letölti a legfrissebb imidzset :) Amit valaki buildelt, valahogy buildelte és valami van benne :D De ez már tök mellékszál...

nyelv-ész 2015.01.28. 12:12:42

@Pittypalatty: A Flash valóban dögletes, Silverlight is szar, de azért lelket lehet verni belé:

nyelvesz.blog.hu/2014/03/19/moonlight_pipelight

2015.01.28. 12:12:51

@Muad\\\'Dib: Tehát? Van start menü, csak nem "klasszikus"?

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 12:13:22

@osztovits:
A teljes káoszt egy linux felhasználótól hallani minimum facepalm. Mert sok jót el lehet mondani a lunuxról, de amit némelyik diszró a kiadásokkal, meg support lifecycle-el művel az brutál.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:13:40

@osztovits: és volt képed fentebb ezt írni " nem vagyok linux buzi"

randomuser1 2015.01.28. 12:15:11

@osztovits: dehogy káosz, évtizedek óta szépen sorszámozva vannak:
NT3.x,4.0,5.x, 6.x ... :)

Pittypalatty 2015.01.28. 12:15:38

@nyelv-ész: néztem, próbáltam, aztán feladtam. Pont az az oldal nem ment vele, amelyikhez kellett volna. De a detektálásnál pusztult el a rohadék, mikor az oldal megnézte van-e Silverlightom. Lehet, a program csont nélkül ment volna. Végül úgy döntöttem, nem ér annyit az egész.
Hála az égnek, a MS is kifingatta ezt a világmegváltó termékét, meglepően rövid idő alatt. :)

osztovits 2015.01.28. 12:17:35

@Emmanuel Goldstein: ja :) xp, vista win7, win8, win10

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 12:19:53

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Feladom, teljes sötétség. Egyszerűbb lett volna azt mondanod, bocs, ezt most benéztem, de neeeem, csak azért is nyomatja. Elő lehet csalogatni a start button-ból némi heckeléssel HASONLÓT, de NINCS benne hagyományos start menü. Erről volt szó, és most is erről van.
"...Microsoft's operating systems group has decided to hold off on delivering a Microsoft-developed Start Menu until Threshold, the next "major" release of Windows. Threshold, which may or may not ultimately be called Windows 9 , is expected to be released in April 2015..."

Pittypalatty 2015.01.28. 12:20:50

Tökmindegy gyerekek, ne flameljetek. Úgyis a Linux nyer. Illetve még nyerhet az iOS is, de szerintem Kínában bízhatunk, ők nem fognak a 2 $ önköltségű telefonjaikra, tabletjeikre licenszdíjas oprendszert venni (tenni). Marad az Android. (Ööööö vagy valami saját gányolmány, linux vagy bsd kernellel.) Ez kell a népnek :D
A hagyományos értelemben vett desktop oprendszer hosszabb távon pusztulásra van ítélve.

osztovits 2015.01.28. 12:22:31

@Pittypalatty: ez igy van, emailt telefonrol kuldik facebook-hoz nem kell PC és dolgozni meg senki nem akar:)

nyelv-ész 2015.01.28. 12:25:51

@Pittypalatty: Melyik? A moonlighot vagy a pipelight? A moonlight nálam is ezt játszotta, de a pipelight egy csomó silverlight-es oldalon működött. Nyilván ez sem ultimate megoldás, de mint írtad, szerencsére csak idő kérdése, és a probléma megoldódik :-)

2015.01.28. 12:26:46

@Muad\\\'Dib: De ettől még a start menü (mert a 8.1-et feltelepítve "gyári" startmenü is volt) ugyanúgy angolul fog megjelenni. " Ezt írta. Nem látom benne a klasszikus kitételt.

randomuser1 2015.01.28. 12:28:33

a vindóz mellett amúgy van egy nagyon komoly érv és ez a varez.. ha az nem lenne, a kutya se picipuházna otthon :)

2015.01.28. 12:29:13

@Muad\\\'Dib: The trick to making it appear depends on where you’re starting:

• At the desktop. Right-click the Windows button, or hold your finger down on it. At the desktop, that’s easy; the Windows button is always in the lower-left corner of the screen.

• In TileWorld. The Windows button appears only when you move the mouse to the lower-left corner. If you don’t have a mouse, swipe in from the left edge of the screen.

There, in all its majesty, is the secret Start menu. What it doesn’t do is list your own programs and documents, like the old Start menu; that’s what the Start screen is for. But it is seething with shortcuts to toys for the technically inclined."

nyelv-ész 2015.01.28. 12:31:01

@Pittypalatty: Ennek némileg ellentmond, hogy a mostanában a sajtóban többször is eltemetett desktop PC és notebook eladások időnként felpörögnek. Nyilván nem az otthoni felhasználók pörgetik a bizniszt, és ha jobban meggondolom, a munkahelyemen én sem szeretnék egy tabletet vagy mobilt püfölni meló közben :-)

lavór 2015.01.28. 12:32:09

@eßemfaßom még áll:

A kernelben ott a startmenü.
Telepíts rá egy guit, máris lesz fájintos startmenüd, ha anélkül nem tudsz élni. A Pokki például ingyenes és jobb is, mint a Windows sajátja.

Pittypalatty 2015.01.28. 12:33:15

@nyelv-ész: Jabocs, nem figyeltem eléggé :) Csak a moonlightot próbáltam anno.

Beerhead 2015.01.28. 12:33:32

Ezért imádom az index blogdobozát, a posztoló egy igazi "hozzáértő" balfasz és ezt most sikerült néhány ezer emberrel megosztania. A szarozás persze megy izomból, mert a microsoft így meg úgy. T. posztoló vegye tudomásul, hogy nem ért eléggé a windowshoz. Legközelebb bízzon egy ilyen munkát egy hozzáértő emberre.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 12:33:52

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Igen, és? Még mindig nem a start menűről beszélünk, hanem valamiről ami nyomokban emlékeztet a win7 start menüjére (mondjuk a legfontosabb dolgokat leszámítva). Nekem nem kell mutogatnod, van win 8.1-es gépem, tudom mit lehet előhozni a jobb gombbal.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:34:19

@Pittypalatty: "ők nem fognak a 2 $ önköltségű telefonjaikra, tabletjeikre licenszdíjas oprendszert venni (tenni)"

Csak szólok, hogy telefonra kis tabletre 9'-ig ingyenes a win

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:35:42

@lavór: de default nincs startmenü, és az állitás ez volt.

nekem a startmenü púp a hátamra

Pittypalatty 2015.01.28. 12:36:55

@nyelv-ész: Jaja, most éppen lecseng. Én nem is erre gondoltam. Hossssszzzúúúúú távra. Aminek már most mutatkoznak a jelei. A tízéves Sony tévémen már valami unix-like futott. Nyilván már előtte is készültek oprendszerrel hajtott TV-k. Ma már rengeteg helyen (=== szinte mindenhol) van beágyazott rendszer, még ott is, ahol nem is gondolnánk. 20 év múlva teljesen, gyökeresen más lesz az informatika, mint ma.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:37:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: semmilyen startmenü nincs gyári állapotban. Egy rendszerbeállításokat elősegítő contextmenü az nem startmenü.

Serivor 2015.01.28. 12:37:34

@eßemfaßom még áll: Épp tegnap éjszaka telepítettem egy vadonatúj gépre Win 8.1-et.
A desktopon a képernyő bal alsó sarkában van egy ablakszerű jelenség. Hogyha azon a jobb egérgombbal kattintok, megjelenik egy menü.

Te hogyan nevezed azt a menüt?

Pittypalatty 2015.01.28. 12:38:16

@eßemfaßom még áll: A gyártónak is? Nem tudom, annyira nem érdekel. De nyilván egy gányolható kódot akarnak felrakni majd, ingyen, mint egy zártat akár 1 centért.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.01.28. 12:38:57

@eßemfaßom még áll:
Sőt, az se a gép hibája, hogy a rá telepített oprendszerben úgy oldották meg a frissítések kezelését, ahogy. Meg hogy nem tudod értelmezni, amit följebb leírtam, az sem...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.01.28. 12:39:53

@Beerhead:
A felhasználók 90+% -a nem ért az oprendszer mélységeihez. Nem is a hozzáértőket cél elsősorban kiszolgálni.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:40:30

@Pittypalatty: igen, a gyártónak. miért te szoktál telefonra oprendszert venni?

lavór 2015.01.28. 12:42:22

@eßemfaßom még áll:

Ha már default, a poszt win7-ről regél, abban meg van. :)

Ha win8-ra kell valakinek, az is 1 mp alatt megoldható. Az sem kifogás, hogy nem tud telepíteni... A frissen feltett win gyakorlatilag semmire nem jó; egy képkeret, amibe majd betesszük a családi fényképet.
Dilettánsok meg ne telepítsenek, ültessenek virágot, vagy kérjék meg a szomszéd 8 éves gyereket, az megcsinálja 1 óra alatt, ha még közben sütit is eszik..

Pittypalatty 2015.01.28. 12:44:42

@Comandante en Jefe: Igazad van :)

Felködlött bennem a kép (valaha voltam rendszergazda - de azóta is találkozok néha felhasználóval), ahogy ott ülnek szegények... Fásultan bámolják a homokórát... És amikor mondod nekik, hogy te ilyenkor már fejszével szétvernéd a gépet, egy nem teljesen őszinte, méla mosollyal feléd fordulnak, és megmagyarázzák, hogy ez így szokott lenni. Meghát ez a rendszer ez ilyen. És ez a normális. És közben gyűlölnek minden elpazarolt percet az életükből, utálják az egészet. De nem lehet, hogy ez a cél? Még a végén megszeretnék! Nem lehet mindenki informatikus.

:D :D :D

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:46:11

@Serivor: Bélának. Vagy rendszerbeállító contextmenünek. Startmenünek semmiképp, mert nem az.

Pittypalatty 2015.01.28. 12:46:37

@eßemfaßom még áll: Ja, nem. Hülye kérdés volt. :D Igaz, én nem csak a windowsról beszéltem, hanem bármelyik telefonos oprendszerről. Bár ki tudja mit hoz a jövő. A licenszdíjak tekintetében is.

2015.01.28. 12:47:24

@Muad\\\'Dib: Oké. Elfogadom, hogy jobban értesz hozzá. Pusztán arról beszéltünk, hogy az állítás, miszerint a telepítéskor talált start menüt, hülyeség-e.
www.yahoo.com/tech/how-to-get-the-real-start-menu-back-in-windows-8-or-8-1-82641957972.html
Nyílván ez a faszi is pongyolán fogalmazott, vagy nem ér fel a te szakmai tudásodhoz.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:48:18

@lavór: ez a szál már régóta nem a w7ről szól, ha visszaolvasol, a kollegina erősködött, hogy neki eredeti MS-ről töltött w8.1-en !volt! startmenü

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:51:00

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hogy telepítéskor talált startmenüt az hülyeség. Ez nem vita kérdése, tény. van egy igen haszns context menü a rendszer kezelésére de az nem startmenü. Akkor se az, ha a yahoon valaki annak nevezte.

lavór 2015.01.28. 12:51:02

@eßemfaßom még áll:

Neki lehet már a tálca sarkán megjelenő ikon is startmenünek számít...

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 12:52:05

@Könnyen elkaptuk, uram!: @Serivor:
Nem én tehetek róla, hogy az MS ezt a valamit nem start menünek hívja (ami nem csoda, mert nem is azt csinálja):
"When you're in the desktop, you can right-click the Start button to get to quick settings like Power Options, Task Manager, Control Panel, and Device Manager."
windows.microsoft.com/en-us/windows-8/start-screen-tutorial

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:53:59

@lavór: akkor már inkább nevezzük a startscreent startmenünek, hiszen az tényleg az csak teljes képernyősben

Beerhead 2015.01.28. 12:54:20

@Comandante en Jefe:
Persze, de a telepítésre is kiterjedjen ez? Szerintem nem feltétlenül.

lavór 2015.01.28. 12:57:37

@eßemfaßom még áll:

Hívhatjuk Juliska gombnak is, nincs jelentősége.
A klasszikus startmenühöz nincs köze az biztos. (XP style)

2015.01.28. 13:39:27

@eßemfaßom még áll: Tehát lehet, hogy helytelenül nevezte meg. Oké. Minden esetre, David Pugue, akárki is, úgy fogalmaz, hogy: secret start menu, és traditional, full strat menu. Innen már csak szofisztika.

2015.01.28. 13:42:55

@lavór: There, in all its majesty, is the secret Start menu. What it doesn’t do is list your own programs and documents, like the old Start menu; that’s what the Start screen is for."

Minden csak megnevezés kérdése....

2015.01.28. 13:44:54

@eßemfaßom még áll: akkor már inkább nevezzük a startscreent startmenünek, hiszen az tényleg az csak teljes képernyősben "
Látom, megy az angol. Tehát ha megjenenési formáját nézzük, akkor képernyős, ha működését akkor menü...

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:46:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ha valami sem kinézetében, sem funkciójában, sem müködésében nem olyan mint a startmenü, az akkor se lesz startmenü, ha akárki géza a yahoo-n annak nevezte.

2015.01.28. 13:46:43

@Muad\\\'Dib: Köszi, hogy elmagyaráztad.... tehát nem bicikli, hanem kerékpár...

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:48:49

Hozzátenném, számomra sokkal hasznosabb az a kis contextmenü mint a kiirtott Startmenü őnagysága ami miatt sirt a szaracsempe hisztibrigád

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:50:46

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem bicikli, nem kerékpár, hanem talicska. van neki kereke, igaz csak egy, mozgásra képes, de tolni kell nem tekerni, lehet vele szállítani, többet is mint a bringával, de nincs neki ülése és tolni kell. de tényleg egyébként ugyanaz.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.01.28. 13:51:27

@Beerhead:
A nyugdíjas Manci néninek nem kell tudnia telepíteni, de nem árt, ha az unokája meg tudja csinálni (és nem kerül öt napjába...)
És sajnos a frissítési hülyeségek nem csak telepítéskor jönnek elő.

2015.01.28. 13:52:44

@eßemfaßom még áll: Jó, annak nevezed, aminek akarod. Itt pusztán arról volt szó, hogy valaki telepítéskor talált valamit, amit start menünek nevezett. Lehet, hogy pontatlanul, minden esetre a Google is kérdés, hogy távcső vagy szemüveg.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:52:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Te tényleg nem láttál még müködő win8.1-et komolyan nem értem mit akarsz bebizonyítani azon kívül, hogy fingod nincs az egészről amit már sikerült.

2015.01.28. 13:53:43

@eßemfaßom még áll: De mi van, ha rosszul nevezted el, és tricikli?

lavór 2015.01.28. 13:54:49

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Most ezzel mit szeretnél?

Mert a win 8.1-ben nem elérhetőek példának okáért a dokumentumaidat, a programjaidat... többek közt...

Na de láttál már ilyet vagy csak írogatunk róla?
Feltegyek neked képeket esetleg, hogy lásd a különbséget?

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:54:54

@Könnyen elkaptuk, uram!: ha nem tudja, hogy mit lát akkor írja azt, hogy látott valamit amit nem tudja hogy mi, de ha kijelenti, hogy márpedig ő w8.1-en startmenüt látott, és ehhez ragaszkodik, nem elfogadva a tényeket, akkor le lesz hülyézve. Ilyen a szelavi.

2015.01.28. 13:54:58

@eßemfaßom még áll: Azt akartam bizonyítani, hogy pusztán megnevezésbeli vita folyik, és te azért baszol le mást, mert pontatlanul fogalmaz. Hisz te mindent jobban tudsz.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:56:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: de nem az, ugyanis én már láttam, nem csak gugliba beirt keresések félreolvasott találatai után okoskodok, hanem használom mióta megjelent.

2015.01.28. 13:57:25

@eßemfaßom még áll: Während der Installation bestimmen Sie, was das Paket installieren soll. Die beiden Pakete Classic Start Menu und Classic Shell Update reichen für übliche Zwecke aus. Klicken Sie nach der Installation auf den Windows-Startknopf, sehen Sie das Startmenü, welches Sie bereits von Windows 7 kennen. Den Kachel-Desktop können Sie über dieses Menü ebenfalls starten."
Ráadásul a srác Win 7 -en keresztül telepített, tehát lehet ilyen opció.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:58:01

@Könnyen elkaptuk, uram!:

ha valaki a kutyát macskának nevezi és következetesen ragaszkodik hozzá, hogy az ő macskája márpedig ugatja a holdat, akkor az le lesz hülyézve.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 14:00:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: azal, hogy vannak a w8-ra startmenüprogramok, mit akarsz bebizonyítani? A gyáriban telepítés után nincs.

2015.01.28. 14:01:21

@eßemfaßom még áll: A telepített win7 angol volt, a szomszéd meg magyart szeretett volna (gyerekek is használják). Mondom semmi gáz, win8.1-ben beállítható a nyelv. Aha, be. De ettől még a start menü (mert a 8.1-et feltelepítve "gyári" startmenü is volt) ugyanúgy angolul fog megjelenni. "

2015.01.28. 14:06:09

@eßemfaßom még áll: A várakozásoknak megfelelően a Start menü visszatért!

Visszatért, legalábbis részben, mert a Start gomb megnyomásával a modern felület ugrik elő, nem a jó öreg menük a régi Windows verziókból. Vagyis, kicsit felemás, de legalább már van és némi trükközéssel még tovább lépkedhetünk vissza az időben és a korábbi Windowsokhoz nagyon hasonló kezelőfelületet is létrehozhatunk, ha tényleg arra vágynánk."
Nem mindenki osztja a véleményed....

2015.01.28. 14:12:49

@eßemfaßom még áll: Hi, I'm Joao Botto and I've been focusing on the Windows Client OS for the last four years. I worked in Europe during the launch of Windows 7, and then moved to the US to work on Windows 8 and 8.1. So this is a very special day for me – it's my first post on AskPFEplat and it's Windows 8.1 GA (windows.microsoft.com/en-us/windows/home)

Over the last year, I have supported dozens of Windows 8 deployments and I've seen firsthand that changes to the Start button/Menu in Windows 8 initially made some users uncomfortable. Of course, in IT, like in everything, change is inevitable and as humans, we're readily adaptable J

In Windows 8.1, the Start Button is back – but not the classic Start menu. In this post, Mike Hildebrand and I present you a couple of solutions that should help the traditional mouse and keyboard users (like us) get more comfortable with the Windows 8.1 Operating System UI."

Mindenki hülye, még a Microsoft-nál is!

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 14:17:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: te ugye nem érted azt amiket bemásolsz és nem láttál még w8.1-et?

igen
nem

lavór 2015.01.28. 14:29:45

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Hát akkor barátkozz a win8.1-be visszatért Startmenüvel:

Parancsolj, ezt kapod: kepfeltoltes.hu/view/150128/Startmen__www.kepfeltoltes.hu_.png

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 14:30:48

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Te le is fordítod, amiket bemásolsz, vagy csak write only nyomod?

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 14:33:38

dehogy forditja, ami találatot kiad a a gugli a "8.1 startmenu" keresésre azt bemásolja fogalmatlanul.

Azt nem értem, miért jó neki ennyire hülyét csinálni magából. valami mazohista élvezet lehet a titok nyitja

torró 2015.01.28. 14:50:36

Ne mérgelődjetek, nem gyári gépet kell venni, hanem egy hozzáértő csávóval kell összerakatni eg gépet és minden gondod elszáll. nem tudom láttátok é, bemutatták a Windows 10-t.És akinek 7-s vagy 8.1 van az ingyen megkapja. Elég jónak tűnik, de majd kiderül. Addig meg kicsit vigadjatok, iderakok egy régebbi kabarét. nem hosszú " a routerekhez értesz?" címmel.

www.keptelenseg.hu/keptelenseg/routerekhez-ertesz-5582

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 14:53:57

@torró: muteréknak dell asztali gépet vettünk kilós árban, kapott egy w7sp2-t és minden gondjuk elszállt.

2015.01.28. 15:02:50

@eßemfaßom még áll: Igen, el is olvasom. De még mindig arról beszélgetünk, hogy a srác rosszul nevezte meg, nem strtmenü, ettől még nem kell lehülyézni.

2015.01.28. 15:05:25

@eßemfaßom még áll: Where is the Start menu?
Applies to Windows 8.1, Windows RT 8.1
The Start screen replaces the Start menu in Windows 8.1 and Windows RT 8.1.

Open Start by swiping in from the right edge of the screen and then tapping Start. (Or, if you're using a mouse, point to the lower-left corner of the screen, move your mouse all the way into the corner, and then click Start.)

Here are a few more ways to get to Start:

Press the Windows key Windows key on your keyboard.
If you're using a mouse, you can point to the bottom-left corner of the screen and click the Start button The Start buttonwherever you are in Windows.
If you're on the desktop, tap or click the Start button The Start button."
windows.microsoft.com/en-GB/windows-8/where-is-start-menu

Mondom én, a Windows-nál is mindenki hülye. Csak te vagy villamos

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 15:09:44

@Könnyen elkaptuk, uram!:
ÚR-IS-TEN!
Ennyire szerintem nem lehet ember hülye. Te ugye csak valami médiahekk vagy?
Az első mondat már meghaladta a képességeidet:
"The Start screen replaces the Start menu in Windows 8.1 and Windows RT 8.1..."
A kedvedért magyarul ugyanez, te kretén:
windows.microsoft.com/hu-hu/windows-8/where-is-start-menu

torró 2015.01.28. 15:12:41

@eßemfaßom még áll:
Jó! Értem nem a gépről szól a buli, hanem az újra telepítésről. És az utána következő frissítési maceráról. Hát azt végig kell sajnos triblizni, meg ugye attól is függ hogy vagy eleresztve erőkkel./szolgáltatói oldal, memória, stb. Amúgy tavaly az asszonynak egy komolyabb teljesítményű Toshiba laptopot, eg hónap múlva betojt a vinyó.A szerviz kicserélte, és azóta megy mint a golyó.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 15:23:00

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem tudjuk, hogy rosszul nevezte-e meg, mert ő nálad annyival értelmesebb, hogy miután kiderült fasságot erőltet lelépett és nem égeti tovább magát

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2015.01.28. 16:17:31

Olvasva a hozzászólásokat, úgy teccik, hogy szándékosan tettek a címlapra ilyen gügye posztot. Megahüjeségi bizonyítványt. Gumicsont. "mejik-a-jobb-a-linux-vagy-a-windows" vagy "hova- tűnt-a-start-menű" vitagenerátor.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.28. 17:01:29

@lavór: AÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ! Nyugtass meg, hogy soha, semmi közöd nem volt IT területekhez, max. felhasználóként! (gyk: hogy kerülne egy GUI elem a kernelbe???)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.28. 17:02:51

@Poszt: nem olvasom végig ezt a baromságáradatot, ami itt komment címszóval elöntötte a poszt alját, úgyhogy bocs, ha már volt! Ugye az megvan, hogy a win7-re a hírek szerint csak a 10-es kiadását követően egy évvel lesz ingyen a 10-es upgrade?

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 17:11:20

@pythonozok: az ugye megvan. hogy ezt senki nem kérdezte?

2015.01.28. 17:32:21

@Muad\\\'Dib: Tehát a startscreen helyettesíti a start menüt. Magyarul új formát , funkciókat és elnevezést kapott. Avagy eddig is volt?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.28. 17:38:12

@eßemfaßom még áll:
"Lassan itt a Windows 10, amit a Microsofttól kissé szokatlan módon közel mindenki megkap majd ingyen és bérmentve. "
Olvasni is kéne néha, nem csak ugatni... (már mondtam, hogy cserélj nicket, mert eszed nincs, a faszod meg csak szeretnéd, ha még állna :D)

2015.01.28. 17:40:23

@Muad\\\'Dib: Sajna ugyanoitt tartunk: én nem a változtatást vontam kétségbe. Azt mondtam, hogy a menü megjelenése lehetséges volt, ha win 7-en keresztül telepítette, ahogy állítja, vagy egyszerűen rosszul nevezte meg.
Így már világos? A példákat meg arra hoztam,hogy tőle szakavatottabb emberek is nevezik így.

2015.01.28. 17:42:06

@eßemfaßom még áll: Azon kívül, hogy kurva nagyképű vagy, ahogy látom, sokat nem érsz.

2015.01.28. 17:54:10

@Muad\\\'Dib: Start button opens Start menu with recently used programs, Search box (in Windows Vista and 7), All Programs list and shortcuts to common folders and places. You can press WINDOWS KEY to open Start menu (or Start screen), or you can use the CTRL+ESC shortcut if there is no Windows Key on some keyboard."
www.winhelp.us/windows-desktop-start-menu-and-folders.html

Mondjuk ilyenre gondolok. Persze világos, hogy mindenki kretén, aki nem úgy látja a világot, mint te.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.01.28. 17:59:15

Én egyszer azon akadtam ki, mikor láttam, hogy a frissítések fele az Internet Explorer javítása és azon belül is ugyanazt a fájlt módosítgatják oda-vissza (legalábbis arról készített a javítás biztonsági másolatot).

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 18:30:33

@pythonozok: akinek kell az megkapja ingyen, lesz rá egy éve

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 18:35:24

@Könnyen elkaptuk, uram!: ennyire nem lehet tudatlan a témában

éveken át azzal fikázta a szaracsempe hívőtábór a w8at, hogy kivették belőle a startmenüt erre te előadod, hogy a startscreen az a startmenü :)) de még az a szerencsétlen aki miatt ez az egész elindult az se a startscreent látta, ezt írta:"Ettől még a 8.1 felrakása után volt start menü. Engem is meglepett kissé, mert úgy voltam készülve, hogy csempe lesz, és külön kis segédprogrammal lehet startmenüt varázsolni. "

ne alázd már jobban magad.

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 18:39:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: már megint találtál egy oldalt ami leirja, hogy mi történik vista meg w7 alatt

komolyan, kezdem átérezni milyen lehet egy felzárkóztató iskolában tanítani

ritmikus csimpifon 2015.01.28. 19:14:14

Kedvenc kommentem innen:

"Pittypalatty
Felködlött bennem a kép (valaha voltam rendszergazda - de azóta is találkozok néha felhasználóval), ahogy ott ülnek szegények... Fásultan bámolják a homokórát... És amikor mondod nekik, hogy te ilyenkor már fejszével szétvernéd a gépet, egy nem teljesen őszinte, méla mosollyal feléd fordulnak, és megmagyarázzák, hogy ez így szokott lenni. Meghát ez a rendszer ez ilyen. És ez a normális. És közben gyűlölnek minden elpazarolt percet az életükből, utálják az egészet. De nem lehet, hogy ez a cél? Még a végén megszeretnék! Nem lehet mindenki informatikus."

Köszi :)))

tamasoft 2015.01.28. 19:42:10

Polgárpukkasztásnak jó a cikk, de nem gondolnám, hogy ez egy valós probléma. A telepítés sajnos időbe telik... pláne ha az 5 évvel ezelőtti recoveryt erőlteti valaki.

gigantikus kertitörpe 2015.01.28. 19:56:11

Hagyjátok már abba ezt a nevetséges Start menüs vitát. A Windows 8 - 8.1-ben NINCS olyan Start menü, mint a 7-ben, XP-ben, Milleniumban, 2000-ben, 98-ban, 95-ben! Amit itt egyesek nyekeregve erőlködnek, hogy a Start gombra jobb egérgombbal kattintva azmiaz, nos az a HELYI MENÜ! Mindenütt van szinte helyi menü jobb klikkre, és mindenütt az épp odaillő lehetőségek jelennek meg benne. Akinek Windows 8 - 8.1 alá olyan kinézet kell, mint pl. a Windows 7, az tegyen fel mondjuk egy ClassicShell-t a Windows telepítés után. Mindenki lenyugodott?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.28. 19:58:15

@tamasoft: pedig valós, ha nem számítasz rá és úgy indulsz neki, hogy nem lehet sokkal több idő, mint egy linux telepítés (most nem céges környezetről beszélünk!) és a telepítésnél koppansz egy kurva nagyot, hogy fél napon át a gép közelében kell lenned és lesni, hogy mikor kérdez valamit és olyankor továbblökni.
Ezt akkor szoptam be, mikor szeptemberben SSD-re költöztem és a hardver csere örömére újrahúztam az egész windows-t. :(

gigantikus kertitörpe 2015.01.28. 20:01:31

Ja és a posztolót egy lovacska beterítheti nyugodtan hátulról, kevés ekkora idiótát hordott a hátán a Föld, hát ha még világgá is kürtöli...

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 20:06:14

@gigantikus kertitörpe: mi ezt tudjuk és leirtuk százszor, az a szerencsétlen nem képes felfogni

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 20:10:55

@pythonozok: Nyilvánvalóan tömegek indulnak neki egy 5éves recoverynek, hogy "nem lehet több idő mint egy linux telepítés" hiszen tömegek telepítenek linuxot. És nyilvánvalóan azok a kezdő mit sem sejtő nemhozzáértők szoktak rutinszerűen linuxokat feltolni akik aztán meglepődnek, hogy 5évnyi frissítés az nem 10perc alatt megy fel.

"Ezt akkor szoptam be, mikor szeptemberben SSD-re költöztem és a hardver csere örömére újrahúztam az egész windows-t. :( "

Te is első w7 kiadásból kezdted a telepítést? Nekem kb 1,5 óra alatt állt a friss w7sp1 persze w7sp1 telepítőt használva és nemssd-re hanem hdd-re ment egy kökorszaki gépen.

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 20:12:39

@eßemfaßom meg áll: nyilván ez függ a netsebességtől is, ha valaki 1megabites adsl végéről áll neki akkor értelemszerűen tovább tart mint digilanon lógva.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.28. 20:14:40

@eßemfaßom meg áll: jól van, okos(ka) vagy, leülhetsz! (ha tudnád, hány, "hozzá nem értő" telepít manapság linuxot, szerintem igencsak meglepődnél - úgy mellesleg)

És igen, SP1 van a DVD-men, hozzá egy 30 (vagy akkor már 50?) Mpbs sávszélességű nettel. De ugye ahol csak ADSL van, ott nem ez a sebesség a jellemző. És így is jóval több volt, mint másfél óra. (csak az update-ek)

Tetves Dög 2015.01.28. 20:40:12

@Muad\\\'Dib:
"Akkor mégis mi a különbség ahhoz képest, hogy a régi windows release telepítése után az update-et várod meg, vagy eleve a legújabb csomagokkal szeded le a linuxot, netán telepítés után nyomod ott is a frissítést? "
Az, hogy ha csak régi linux-telepítőm van kéznél, akkor felrakok belőle egy minimál-rendszert, amin éppen csak net van + egy alap-(G)UI (vagy pedig csak *ezt töltöm le*, nem a fullos installdvd-t!), utána megetetem vele a lecserélt rendszerről kiexportált repository- és szoftverlistát, amik alapján *feltelepül minden korábbi szoftver*, mégpedig mindenből *rögtön az aktuális verzió*, aztán megmondom neki, hol van a home-könyvtáram az összes saját doksimmal-fájlommal és beállításommal, és a folyamat végén a *minimálisan szükséges letöltögetés (azaz időráfordítás)* árán ott találom a jól megszokott, bejáratott, kézreálló rendszeremet és környezetemet friss-ropogós motorral, fájlrendszerrel és/vagy hardveren, attól függően, miért csináltam a reinstallt.
És még csak nem is kell feltétlenül ugyanannak a disztribúciónak lennie.
Na, *ez az* a metódus, aminek *a közelében sincs* a windows, és még csak utalást sem látni arra, hogy legalább *megpróbálnának* valami hasonló kitalálni. Ha tehát a szerencsétlen posztoló túljut majd a rengeteg frissítésen és - jobbára totál felesleges - újraindításon, akkor kezdheti a következő, megintcsak min. 1-2 napos kört a szopórolleren: megvan-e az összes kisebb-nagyobb programocskájának az installkészlete, ha igen, olvasható-e, megvannak-e licenszfájlok-címkék-akármik, egyáltalán emlékszik-e, mik voltak feltelepítve, mi mihez volt társítva, etc., etc.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 20:43:43

@Tetves Dög:
Ezt így ahogy van kopipésztelem Ilonka néninek az Átlaguser utca 6-ba, és megnézzük mikorra végez vele.

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 20:59:47

@pythonozok: OK értjük, vicces vagy de tényleg

siriq111 2015.01.28. 21:02:36

Egyebkent mi a problemaja a cikk ironak? Nem igazan derult ki.

lavór 2015.01.28. 21:04:22

@pythonozok:

Klónoztál volna, nem szoptál volna.

siriq111 2015.01.28. 21:09:29

Szoval 4 ev "info" tudassal nem erti, hogyan mukodik a windows rendszer updatelese es ez szerinte nem jo :D Ezt a cikket nyugottan lehet torolni mert lusta volt utanna nezni hogyan mukodik az egesz.

Tetves Dög 2015.01.28. 21:12:38

@Muad\\\'Dib:
Ilonka néninek nyugodtan kopipésztelheted a windows telepítőt is, pont ugyanannyit fog belőle érteni.
A kérdésed viszont, amire válaszoltam, teljesen más volt. (Gy. k. oda is volt írva.)

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 21:16:07

@Tetves Dög:
De a dolog ott is az átlaguser (aki nem feltétlenül tök hülye) esetére vonatkozott. Aki biztos nem fogja az általad leírtakat végigvinni, hanem fogja az ubuntu telepítő dvd-t és next-next fininsh módban végignyomkodja. Hogy te, vagy én, mivel, mikorra végzünk a kutyát nem érdekli egy átlagos nem informatikai érdeklődésű illető esetében.

Tetves Dög 2015.01.28. 21:34:13

@Muad\\\'Dib:
Az átlaguser (aki nem feltétlenül tök hülye) esetére éppen úgy érvényes az is, amit én írtam. Semmivel nem bonyolultabb (sőt!), mint két összegalyabolyott .net-patch rendberakása, vagy éppen a registryben való kotorászás teljesen hétköznapi beállítások miatt.

A posztoló egy másik eset, ő azt kapta, amit érdemel

cso zsi 2015.01.28. 21:58:05

Aki ismer, az tudja, hogy nem vagyok híve a linuxoknak.
De a posztolónak annyit javasolnék, radírozza le a gépről a 7-est, és tegyen fel egy linux-disztrót.
Közben próbáljon dolgozni is rajta.
Aztán írjon egy újabb blogot.

cso zsi 2015.01.28. 22:00:26

@Muad\\\'Dib: Ugyan vagy két éve nem tettem ubuntu-telepítőt a gépeimbe, de anno azért nem volt elég a "next-next-finish". Mintha a particionálással meg tudna zavarni (ha csak nem automatizálták) egy kevésbé hozzáértőt.

cso zsi 2015.01.28. 22:15:04

@Étteremkritikus: Ez milyen oprendszer alatt volt? Nálam a IE-hez 2013-ban nyúl utoljára, azaz az akkori telepítéskor.
XP alatt viszont Explorer volt a fájl- és ablakkezelés is.

cso zsi 2015.01.28. 22:17:51

@Muad\\\'Dib: Szerintem egy műszaki fősulit végzett frissdiplomásnak is odaadhatod.
Az is elmosolyodik a fentebb írtakon, csak előtte sokat fog káromkodni.

Sandor Akarki 2015.01.29. 02:19:38

"Amúgy ezen a támogatásnak véget vető bejelentésen jót nevettem. A kommuniké szerint biztonsági javítások még lesznek, de a szoftver már új funkciókat és kinézetet nem kap. Hahaha... eddig kapott?"
Sajnos kapott, Lást Services / Application Experience vagy Security Essentials. Előbbi a rémálom fokozódik kategória.
Egyébként nem lenne egy bonyolult dolog úgy megcsinálni, hogy egyszerre csak egy valid system image legyen, de akkor ha valami elromlott nincsen rollback és nincsenek inkrementális verziók. Akkor a userek azért tépnék a hajukat (amúgy embeddeden sok helyen így van).

Sandor Akarki 2015.01.29. 02:21:01

@cso zsi: IE-t le kell szedni, sok problémát megold a nem létezése.

Sandor Akarki 2015.01.29. 02:25:45

@Tetves Dög: Még életedben nem volt olyan eset, hogy a libc verzió nem stimmelt és a symlinkek conflict-oltak? Mert amit leírsz abból kb. az lesz... Fog egy knoppix cd-t, bootolsz ha minden kötél szakad, vagy puppy, vagy akármi. Az O/S-t meg felteszed rendesen vagy... úgyis meglátod. :D

Tetves Dög 2015.01.29. 08:28:05

@Sandor Akarki:
Hogyne lett volna. Csak az nem ez a szcenárió volt, amit leírtam.

Tetves Dög 2015.01.29. 09:04:19

@cso zsi:
Ebben én is biztos vagyok.
Elmosolyodik, hogy végre talált egy egyszerű, hatékony, logikus és kényelmes módszert, és káromkodik, hogy miért nem mondta neki eddig senki, hogy így is lehet.
Én pedig azokon mosolygok, akik szerint nem ez történne.

cso zsi 2015.01.29. 12:10:29

@Tetves Dög: Te ugye munkára nem használod a gépet?
Persze, van pár dolog, amit meg lehet csinálni linux alól, de a kifejezetten winre írt szoftvereket képtelenség használni.

cso zsi 2015.01.29. 12:12:42

@C16SE: Erről beszélek én is. Ezért javasoltam a cikkírónak a linuxozást, ha a winnel nem tudott zöldágra vergődni. Bár lehet, neki a golyós számológép is sok lett volna aznap.

cso zsi 2015.01.29. 12:14:22

@Sandor Akarki: Leszedni? Lassan jobb a 11-es, mint a Chrome.
Erőforráskezelésben mindenképp.

Tetves Dög 2015.01.29. 14:43:53

@cso zsi:
"Te ugye munkára nem használod a gépet?"
Most még jobban, már egész hangosan "mosolygok"! );-P

Az a tapasztalatom, hogy a windowsos alkalmazások túlsúlyának szinte semmilyen szakmai indoka nincsen azon kívül, hogy a fejlesztők többsége egyszerűen nem ismer más környezetet. (Való igaz, ez egy ördögi kör, de ez másik téma.) Egy adatbázist maceráló programnak nem lenne édesmindegy, min fut a felülete? A valóságban viszont az említett fejlesztők többsége meg van győződve arról, hogy a windows korlátai az *informatika* korlátai is egyben, és csak döbbenten néznek, ha véletlenül megbillented nekik az egyik korlátot, hogy kilássanak felette.
Szóval de, használom bizony, és bár valóban van néhány natív windowsos program, amit sajnos nem tudok nélkülözni, ezek szépen elvannak a virtuális gépekben, amiket egy gombnyomással elküldök pihenni, ha nem kellenek; sokkal egyszerűbb, mint ki-belépegetni mindenhova. Arról nem is beszélve, hogy tetszés szerinti windows-verziót indítok, ha valamit vizsgálok. Meg egy kattintással visszaállítom, ha valami nem jól sült el.
Most jut eszembe, ez utóbbi a frissítésekre is igaz: ha pl. a korábban említett libc-kavarodás vagy valami még nagyobb tankcsapda kifog az emberen, ezt is vissza tudod csinálni, vagy ha sejted, hol a probléma, célzottan azokat a fájlokat is vissza tudod állítani, és még csak parancssoros hókuszpókusz sem kell hozzá.

Úgyhogy mesélj még, hadd viduljak, úgyis szomorkás idő van kint! );-D

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.02.03. 00:48:56

@Muad\\\'Dib: @eßemfaßom még áll: @Könnyen elkaptuk, uram!:

Magyarul VAN a Win 8.1-ben Start menü (hisz arról írtak mindenhol, hogy a Win 8-hoz képest az lesz a fő különbség, hogy lesz Start menü, és lett is), csak nem pont olyan, mint a Win 7, XP stb. alatt volt, ezért néhány kocka szerint, akik nem ehhez szoktak, az nem Start menü.

Az épeszű felhasználók szerint meg, akik ebből éppúgy elérik, amit a Win 7, XP stb. Start menüjéből, azok szerint meg Start menü.
Úgy néz ki, mint a Start menü, azt tudja, amit a Start menü, tehát Start menü.
Merthogy ami úgy néz ki, mint a kacsa, úgy hápog, mint a kacsa, és úgy mozog, mint a kacsa, az kacsa.

Hát kedves kockák, fel kéne fogni, hogy a világ változik. Meg az oprendszerek kinézete is. Beleértve azok Start menüjét is.

Röviden ennyi.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.02.03. 00:54:40

@gigantikus kertitörpe:
És tudja annak jelentős részét, amit a korábbi Start menük?
Tudja.
Akkor meg miért ne lenne ez Start menü?

Mert pár kocka azt mondja?

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.02.03. 01:02:37

@Tetves Dög:
Lehet, hogy a fejlesztők nem ismernek mást, de munkára való komoly program egy sincs Linuxra.
Windowsra van a 99%-uk, meg 1% Macre (pl. Photoshop).
És ne gyere nekem a Gimppel, mert az egy kalap szar. Már ha dolgozni akarsz, nem hobbiból képeket macerálgatni.
De fel lehet hozni a komolyabb CAT, CAD stb. programokat is.
Már azokra gondolok, amiket a megrendelő is elfogad.

(És akkor még nem beszéltem az Office-ról, aminek ellenpárjaként kifejlesztették az OOo-t, ami a több ágra szakadás után már önmagával sem kompatibilis, nemhogy a MS Office-ával. Persze, tud PDF-be menteni, Office-hoz (a 2003 előttiekhez, mert már ahhoz is letölthető a plug-in) meg felpakolsz egy ingyenes PDF-nyomtatót, oszt ugyanott vagy.)

Ezekbe ugyanis akkora energiát, időt és pénzt kell beleölni, hogy senki nem akarja hobbi- meg játékoprendszerekre fejleszteni.

Hát nagyjából ez van.
süti beállítások módosítása