Ezekkel a svédekkel csak a baj van

2010. május 07. - klarky

Az autóipar – hasonlóan gyakorlatilag az összes többi iparághoz – óriási nyomás alatt van, amit valljuk be nekünk fogyasztóknak köszönhetnek. 

Maslow óta tudjuk, hogy az ember, egy örökösen kívánó állat, akinek a szükségleteit gyakorlatilag lehetetlen kielégíteni.
Persze a piaci szereplők megpróbálják teljesíteni ezt a lehetetlent melynek során nemcsak, hogy megkísérlik a megfelelést, de a versenytársak megszorongatása érdekében - és azért, hogy helyzeti előnybe kerüljenek a konkurenciával szemben - olyan dolgokba is belemennek, ami később akár visszájára is elsülhet.
 
Ezt számos esetben láthattuk már, mindenkiben frissen él a legutóbbi Toyota-s fiaskó emléke, amikor is egy fránya pedál konstrukciós hibája milliárdos kárt okozó visszahívási akciót eredményezett.
 
Az ilyen hibákat szokás a nem kellő alapossággal lefolytatott fejlesztésekre fogni, hisz az idő ugye sürget, ha esik, ha fúj az új termékeknek, műszaki megoldásoknak debütálniuk kell, a kipróbálásra, alapos tesztelésre kevés idő jut.
 
A legutóbbi időszakban a svédek autóipara igencsak hallatott magáról. Ugyebár a SAAB-ot először áldozati bárányként megpróbálta megszüntetni a GM. Ezt követően sokan, sokféle tervet szőttek, hírbe hozták a gyárat a Koenigsegg-gel, majd végül a holland Spyker tulajdonába került a szűk modellpalettával, de annál jobb hírrel bíró cég. Közben persze a Volvo környezete is hangos volt, hisz hosszú huzavona után végül a patinás márka is új tulajdonos kezébe került, nevezetesen a Ford eladta a gyárat a kínai Geely-nek.
 
Azt nem tudom, hogy a most következő fejlesztés már az új tulaj szárnyai alatt folyt-e, de csak reménykedhetünk abban, hogy a világ egyik legbiztonságosabbnak tartott autójával merő véletlenségből, szigorúan tesztfázisban fordulhat elő ilyen.
 
A történet lényege, hogy az új S60 sajtóbemutatóján összesereglett újságírók előtt a gyár megkísérelte bemutatni legfrissebb innovációját, ami gyakorlatilag egy automatikus fékezőrendszer prezentálása lett volna.
 
A tesztpályán feszült csönd, a kamerák forogtak, a fényképezőgépek csőre töltve, mikor az új modell megindul, és 35 km/h-ás sebességgel fékezés nélkül…
 
 
Hát nem belerongyolt az álló kamionba? Szegény stáb, magyarázhatja a bizonyítványt, mi pedig csak bízhatunk abban, hogy mire a kereskedésekbe kerül ez az extra már tökéletesen fog működni.
 
(Egyébként a biztonsági rendszer az XC60-ban már működik, ráadásul jól, úgyhogy aggodalomra nincs ok, fog az menni az új S60-an is. Itt lenne a sajtóközlemény az újításról.)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr891982849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.