A hálózati időtúllépés problematikája

2010. július 11. - klarky

Kicsit több mint egy hete – az addig tökéletesen működő telefonom – elvesztette a kapcsolatot az interntettel, időtúllépés miatt nem lépett fel a hálóra. Tekintve, hogy magam sokat használom mobilon is a netet (accu weather, twitter, facebook, levelezés, stb.) igen érzékenyen érintett a probléma. Hívtam a Telenor ügyfélszolgálatát, olvasgattam a fórumokat, de nem nagyon sikerült elhárítani a hibát. Harmadik telefonos próbám végre eredményt hozott, így most megosztanám a megoldást, hátha valaki még érintett és megspórolhat ezen poszttal pár idegeskedéssel teli napot. 

-        Először is töröljük a telefon beállításai közül a hálózati beállításokra vonatkozó pontokat. Ennek elérhetősége: Menü -> Böngésző -> Beállítások -> Böngészőprofilok
Itt nyugodtan szedjük le a wap és mms gyári beállításokat. Ürítsük ki továbbá a cookie-kat, a gyorsítótárat, és az előzményeket, azaz, minden a régi beállításhoz kapcsolódó dolgot irtsunk ki a készülékből. 
-      Ezt követően lekérjük a szolgáltatótól az új beállításokat. (Ez azért fontos, mert a telefonos ügyfélszolgálat szerint nemrég változtattak a beállításokon és már mások is jelezték, hogy az Samsung S5230-nál jelentkeztek hibák.) 
Szóval, küldjünk egy SMS-t a +36-20-9000-749 –es számra, aminek a tartalma „ bea „ legyen. 
Erre válaszul hamarosan kapunk két SMS-t, amely az új konfigurációs beállításokat tartalmazza. Ezeket telepítsük, nem lesz vele gond, magától megcsinálja, beavatkozást nem igényel.
-        Ha ez megvan menjünk el megint a beállításokhoz, és nézzük meg sikerült-e a telepítés. Elvileg most ott van a Telenor w@p és a Telenor MMS profil. Tegyük alapértelmezetté a Telenor w@p beállítást kijelöléssel, majd menjünk vissza a telefon nyitóképernyőjére és kapcsoljuk ki a készüléket legalább 15 perce. 
-      Az idő leteltét követően kapcsoljuk vissza a masinát és tegyünk egy próbát. Elképzelhető, hogy kiabálni fog a telefon, hogy nem találja az általa ismert régi beállítást, profilt, de mutassuk meg neki az újat és többet nem fog kötekedni. Elvileg a készülék megint hasít a hálón, minden olyan lesz, mint régen.
 
Még egy dolgot kell megtenni, nevezetesen ha használjuk az időjós widgetet, akkor az automatikusan nem fogja használni az új beállításokat, ezért egyszerűen húzzuk azt ki a repülő menüre oldalt, majd a húzzuk vissza. Ha szóvá tenné a beállításokat megint mutassuk meg az újat és kész.
Fontos, hogy nálam csak ez a sorrend működött, ha nem így csináltam semmire nem jutottam. Nem szabad meghagyni a régi profilokat a telefonon, ha lekérjük az újat, mert hamarosan fel fogja ajánlani, hogy helyreállítaná a beállításokat, amit úgy tesz meg, hogy visszakapcsolja a régi rossz profilt, az újat pedig simán letörli.
Sok sikert, remélem tudtam segíteni.
Ui.: Ha valakinek kódot kérne a beállítások módosításához, az alapértelmezésben 1111. Ezt kell beütni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr112144310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piettro 2010.07.11. 19:28:19

Azt nem mondta a Telenor, hogy mikor ad végre normális mennyiségű adatforgalmat nem sok pénzért? :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.07.21. 21:59:25

@piettro: Hahaha...

Ezt meg akartam írni neked válaszul, de vki már megtette, úgyhogy csak linkelek:

embertanfolyam.blog.hu/2010/07/20/vegre_itt_egy_uj_mobilszolgaltato

Szóval arra várhatsz, h hazai szolgáltató kedvező tarifával álljon elő! Minek? Van itt annyi hülye, hogy még...

Gracioso 2010.07.24. 21:12:41

Pont ezt kerestem, nem tudtam mi baja lehet a telefonomnak. Köszönöm!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.07.25. 14:34:40

@Gracioso: Örülök, ha tudtam segíteni!

Majd írd meg nálad is működik-e a dolog. Nekem azóta is jól szuperál!