K report

Ha egy üzlet beindul

2012. május 02. - klarky

Az egyik volt középiskolai cimborám szülei Parasznyán laknak, így a tegnapi nap arra jártam, hogy meglátogassam őket. Hogy tartalommal is megtöltsük a délutánt csináltunk egy rövid, de annál szebb bringatúrát a környéken, ami kisebb bakival végződött, ugyanis a megelőző napi autós defektem után, most a bringám hátsó gumija adta meg magát az erdei út erodáló erejének.

 

A bűnös tüske

Az útvonal (ahogy a képen is látható) Parasznya – Varbó – Fónagyság – Mahóca – Dobrica forrás – Andó kút – Varbói tó – Parasznya pincesor volt, melynek végén sikerült egy tüskét fognom a hátsó kerékkel, így szerencsére már csak viszonylag keveset kellett tolni a bringát.

 

Az össztáv mindössze 9-10 km volt, de voltak benne emelkedősebb részek is, sőt olyan is, ahol én városi papírkutyaként csak tolni bírtam a bicajt, bár mentségemre legyen szólva idén 3x pattantam eddig nyeregbe, abból is kettő annyi volt, hogy legurultam a belvárosba és vissza.

Az erőnlétem tehát nem mondhatnám, hogy a csúcson van, viszont a táj látványa mindenért kárpótolt. Őszintén megmondom, én nem is gondoltam volna, hogy a várostól karnyújtásnyi távolságra ilyen gyönyörű, rendezett kis falvak, erdei kirándulóhelyek helyek találhatóak melyek bringával is könnyedén megközelíthetőek, úgyhogy ha valaki erre jár feltétlenül keresse fel a kis tavat, a fónagysági (amúgy vadonatúj) erdei szállást és oktatási központot, a forrásokat és érdemes elnézni a pincesorra is, ahol minden éven pincefesztivál is szokott lenni.

 

Varbó és a tó a domboldalról nézve

A napot egy, a szülők által a pincéknél főzött bográcsossal zártuk, úgyhogy az elégetett kalóriáknak annyi is volt. Sebaj, kalandnak ez sem volt utolsó, a héten pedig fellendítem a gumisok forgalmát. :-) 

Fentiek ellenére én biztos, hogy megyek még arra, menjetek ti is. Bringát vigyetek!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr684483796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása