K report

Borsodi Zéró vs. Soproni Zéró – Létezik ekkora véletlen?

2012. április 12. - klarky

Régóta vallom, hogy manapság igazán újszerű ötlettel egyetlen iparág szereplője sem tud előállni termékfejlesztés vonatkozásában. Meg nem tudnám mondani mi volt utoljára az a dolog, aminek láttán a homlokomra csapva felkiáltottam, hogy igen, ez az, ez kell nekem, nem is tudom, hogy tudtam élni nélküle..!

Ha kicsit jobban belenézünk egy mai modern vállalat működésébe láthatjuk, hogy nagyjából arról van szó, hogy azok un. igényeket generálnak, amiket aztán megpróbálnak önnön maguk kielégíteni. Erről szól ma minden, ezen dolgoznak a marketing osztályok, a piac- és versenytárs elemzők és valljuk be, ha jól csinálják a fogyasztói társadalom báránykái hosszú tömött sorokban járulnak a kasszákhoz azon célból, hogy egyre szűkülő anyagi javaikat elkölthessék. Minden piaci szereplő őrült mód keresi a piaci réseket, hova lehetne befurakodni, hol lehetne választ adni soha fel nem tett kérdésekre.

A napokban a tv-t nézve akadt meg a szemem a Soproni sörgyár egy új spotján, melyben a Kemény legények kedélyesen sörözgetnek edzés alatt, mire Kemény Úr leteremti őket, hogy edzés alatt ezt talán mégsem kellene, majd realizálva, hogy itt bizony csak egy ZÉRÓ alkoholtartalmú frissítőt kortyolgat a csapat ő is beszáll és nevetgélve, egymás vállát veregetve iszogatnak tovább.

A tavalyi év kétségtelen nagy slágere volt a csökkentett alkoholtartalmú „sörök” bemutatkozása, melyek különböző gyümölcsös ízzel párosítva próbáltak minél több embert meggyőzni arról, hogy „sörözni” jó. Nincs is ezzel semmi baj, a Radler (ha vki megmondja honnan a név az beírhat magának egy nagy piros pontot) régóta létező fogalom, mostanra tömegével hozzánk is elért, hisz a brandelt márkáktól kezdve a saját márkás zugfőzdékig mindenki kínál ilyet is.

Ízlelgessük tehát a terméket: alkoholmentes gyümölcsös sör…

Kicsit később a helyi üzlet gondolái közt bevásárló kocsit tolva megláttam egy konkurens gyártó terméket és őszintén szólva megtorpantam. Ilyen gyorsan nekik is pont ez jutott az eszükbe? Leemeltem a dobozt a polcról és lefagytam. Csökkentett alkohol tartalmú, gyümölcs ízű „sör” ZÉRÓ cukortartalommal… Aztaq, tört elő belőlem a konzumer, hát ez meg mi a fene? Értetlenkedve forgattam a dobozt, mely a következőképp néz ki:

Lássuk csak. Két ezüst színű alapdoboz, rajtuk márkanév, gyümölcskép és ZÉRÓ felirat. Igen ám, de az egyik nulla cukortartalomra, a másik – gondolom közel – nulla alkoholtartalomra utal. Hát hogy is mondjam csak… A két cég kreatívjai nem vitték túlzásba az agyalást. Most vagy az van, hogy ekkora véletlenek igenis léteznek, vagy az, hogy a kollégák ötlet híján Schmitteltek egy dobozképet.

Minden esetre, ha én lennék a döntéshozó a két cég közül bármelyiknél azt hiszem, felemelném a nagy piros telefont, mert ez így nem faja. Oda a termék identitása, ebbe így kár volt pénzt ölni, és különösen majd akkor lesz kellemetlen a dolog, ha jön valaki, aki vezetéshez megivott 2-3 alkoholos ZÉRÓ-t (de no cukor / amúgy minek a sörbe cukor?) és ugrott a jogsi a ZÉRÓ tolerancia jegyében, vagy ne adj isten egy cukorbeteg, aki megitta a cukros ZÉRÓ-t és beájult, mert hát ő azt hitte, hogy lehet. Valahogy nagyon nem jól van ez így, ebben a megvalósításban jócskán benne maradt a feladat.

Szerintem. És szerinted?

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr684387296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_alesi_ · http://alesi.tumblr.com 2012.04.12. 10:23:00

Egyrészt egyszerűbb lenne alkoholmentes sörszármazékkal hígított gyümölcsaromának hívni, mert az közelebb áll az igazsághoz.
Másrészt a kapitalizmus -egyik- nagy rákfenéje ez a muszáj-fejlesztés, hogy a szekeret mindig arrébb kell tolni. Jellemző módon ezt azok csinálják, akik amúgy gyenge minőséget produkálnak. Nem akarok senkit megsérteni, de a széles körben elérhető magyar sörök bizony silány minőségűek, közelébe sincsenek a közepes belga márkáknak. Utóbbiak nem véletlenül nem erőlködnek ilyen marhaságokkal.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.04.12. 19:43:03

@_alesi_: Arra én is kíváncsi leszek, h mikor jön rá a világ, h a fák nem nőnek az égig. Szerintem egyébként mostanában kezdik kapisgálni a fejlett világban a tényt, h nem lehet minden határon túl nyúlni és ennek következtében készül is a nagy-nagy arcra zuhanás.

A hazai söröktől én sem vagyok elájulva, a belgákhoz meg csak annyit, hogy ott is van gyümölcsös sör, de az egészen más kategória. Mondjuk annak ára is van, a minap ittam egy pohár Belle-Vue Kriek -et, fantasztikus volt. Á.: 690 HUF/pohár

nemecsek2 2012.05.14. 19:12:35

Tökéletesen igazad van klarky, ez így tényleg megtévesztő. Azt azonban érdemes meggondolni, hogy a Soproni már rég megterítette az újításával a boltokat, mire a Borsodi előjött a sajátjával. Alesinek csak annyit, h 1. ezek a termékek valódi sörből és valódi gyümölcsből készülnek, 2. ha a magyar sörök olyan ramatyak lennének, akkor nem kapnának egy csomó nemzetközi díjat, 3. a belgáknak sokkal több ilyen sörük van.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.05.17. 15:43:22

"A két cég kreatívjai nem vitték túlzásba az agyalást."
Ugye ezt a kérdés csak vicc? Ha láttál már jellemző magyar ügyfél-ügynökség kapcsolatot, tudhatod, hogy megy ez: ügynökség kézzel-lábbal tiltakozik, alternatív javaslatok tucatjait küldi, érvel, vitázik, majd jön az ügyfél, hogy de. És akkor azt kell csinálni. Mert ő az ügyfél, ő fizet. Ennyi. Meg egy bambi.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.05.17. 15:44:29

(Bocs, a kérdésem elmászott, tudok ennél értelmesebben is írni.)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.05.17. 16:35:37

@RÁJEN: Simán el tudom képzelni a te verziódat is, de ez a lényegen nem változtat. Ez egy nagy nulla lett így.

(valószínű, h soha nem fogjuk megtudni, h miért lettek ezek a dobozok ilyenek amilyenek)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.05.17. 17:00:55

@klarky: A Soproni doboza szerintem szép, a Borsodié össze van kapkodva. Ha nem egymáshoz képest nézed őket, hanem mondjuk a Sopronit beteszed a teljes portfolióba, sok kérdésre választ kapsz. A sörpiacon viszonylag bevett szokás, hogy a címkék/dobozok színeivel is megkülönböztetik a termékeket, pl. zöld az alap, fekete vagy barna a magasabb alkoholtartalmú, netán barna sörök színe, ezüst vagy kék az alacsonyabb alkoholtartalmú és az alkohol nélküli söröké. Ez kvázi általános. Azt is megjegyzed, hogy gyümölcsök is vannak a kreatívon: hát azt kell mondja, ez is normális, ha megnézel egy Hohes-C-t, egy Siót és egy mittomén Scontót, ugyanezeket az elemeket, és ugyanígy fogod rajtuk megtalálni. Mert a nép nem olvas, nem tud vagy nem akar, oda kell nekik festeni, hogy figyejjé, paraszt, ez narancsos, ééérted, ilyen egy narancsé, nézzed megfelé, aztán menj a kasszához, ne később reklamálj!
Ettől függetlenül a posztban leírtak jó részével egyetértek...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.05.17. 17:21:00

@RÁJEN: Én arra próbáltam rávilágítani, h a két termék egymás mellet a polcon nagyon megtévesztő és ami tovább fokozza a problémát az az, hogy ez a két "sör" nem ugyanarra utal. Az egyik 0 cukor, míg a másik 0 alkohol tartalmú. Azt nem szabad elvárni a fogyasztótól, h az leálljon és gondolkozzon. Egy jó csomagolás gondolkodás nélkül azonosítja a terméket és a vásárló ösztönösen rakja a kosarába.

Ha vki. Milka csokit akar enni, az nem fog állni a gondolák mellett és nem fogja elkezdeni olvasgatni a 30 táblás készítmény papírját, hanem odamegy -> lila -> kosár.

Ennek így kellene működnie. A fenti kér "sör" esetében ez nem fog menni, ezt garantálom.

És lehet, h amikor anno nézegették a döntnökök a gép monitorán önmagában a dobozt ez jó 5letnek tűnt, de kint a boltban már nagyon nem. Ha ez véletlen, akkor nagy pech. Ha tudatos akkor irtó nagy FAIL.

De fogadjunk! Melyik gyártó fogja átalakítani hamarabb a külsőt? :-)
süti beállítások módosítása