K report

Húsos rakott-tészta

2012. október 11. - klarky

Ki ne találta volna már úgy magát, hogy enne valami frissen készült meleg ételt, de nem is igazán tudja, hogy mi lenne az, a hűtőben sincs sok minden, de a legjobb az lenne, ha már csak az asztalhoz kellene huppanni és megenni, azaz minél gyorsabban kész is lenne a fogás.

Ma én is így jártam, úgyhogy nekiestem a frigónak és kipakoltam belőle azokat, amiket érdemesnek gondoltam egy összefőzésre, azaz összedobtam egy gyors ad hoc fogást. Lássuk, hogy miket találtam:

-          kb. 20 dkg darált hús,

-          1 közepes fej vöröshagyma,

-          2 gerezd fokhagyma,

-          szalonna (kenyér és bacon),

-          1 pohár tejföl,

-          reszelni való sajt,

-          csavartcső tészta,

Ebből indultam ki, és mi lett belőle?

A szalonnát felkockáztam, serpenyőbe tettem. A hagymát és a fokhagymát felaprítottam és a zsiradékra dobtam, majd annak üvegesedése után hozzáadtam a darál húst is. Ezeket összepirítottam, majd fűszereztem, (én borsot tettem hozzá, sót és a múltkorában emlegetett Horvát Rozi fűszert) ezt követően pedig felengedtem egy kis vízzel, összekevertem és lefedtem, hogy párolódjon. Amúgy a fűszer igazából mindegy, ki mit talál otthon, ki mit szeret, azt tegye bátran, az a szabály, hogy nincs szabály! :-)

Közben feltettem főni a tésztát és ezzel egyidejűleg kivajaztam egy hőálló tálat. Mire a hús is elkészült és a tészta is lecsepegett már a sütőt is felforrósítottam (kb. 200 fok), így megkezdtem az étel összeállítását.

Egy réteg tészta, egy réteg hús, egy réteg tejföl. Aztán újból tészta, a maradék hús, tejföl, majd a maradék tészta és a tetejére tejföl plusz végül sok-sok reszelt sajt. Kb. ennyi réteg fog adódni, hisz nem csináltunk semmiből sokat, de garantálom, hogy 2 ember így is jól lakik majd az eredményből.

Ha kész lefedjük, 20-25 perce betesszük a sütőbe és közben elmosogatunk. Ha letelt az idő a fedő lekerül, még 5 perc pirítás a spirállal, hogy a sajt is magára találjon és kész. Így mutat a végeredmény:

 húsos_rakott_tészta_blog_1.jpg

 

húsos_rakott_tészta_blog_2.jpg

Munkából hazazuhanó családanyák, kollégiumban/albérletben senyvedő diákok hajrá! Egy próbát megér, nagyon finom és laktató lett!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr304833420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása