K report

Két ország, két márka, fényév távolság

2010. szeptember 14. - klarky

Amikor az alábbi képre felhívták a figyelmemet azonnal tudtam, hogy ezt be kell mutatnom a nagyérdeműnek. Ugyanakkor valahogy nekem elsőre nem az jött le, hogy ez milyen vicces, hanem az, hogy milyen szomorú.

Először azt gondoltam, hogy a mellékelt ábra kapcsán majd jókat fogok elmélkedni a múlton és jelenen, azon, hogy lám gyerekkorunk „rothadó kapitalizmusa” azért milyen szép dolgokat termel(t) ki magából a mi tökéletes eszményeinkkel szemben, de aztán rájöttem, hogy annyira felesleges lenne az egész. Ezen illusztráció oly szépen fogalmazza meg mindazt, amit le akartam volna írni, és lássuk be, soha, de soha nem fogjuk megérteni, hogy mi lehet a bajor lelkekben, ami ilyen termékeket eredményezhet, az meg hogy mi van a kelet-európaiban, azt úgyis tudjuk.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
És ha még hozzáveszem azt, hogy a 2105-ös Lada már akkor sem volt egy vadonatúj típus, amikor megjelent… Még szomorúbb a kép. Bár most, hogy belegondolok, egy hasonlóság mégiscsak van a két autó között. Mindkettő hátul hajt.
Breaking: kicsit igazságtalan voltam. Innováció, mi?

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr672296715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mokány 2010.10.30. 13:20:11

JJJa.

Okos összehasonlítás. Nem ugyanarra az igényre szabott autók. Nem ugyanaz az árkategória. Akkor sem, ha mondjuk a német, illetve az orosz fizetéshez képest mekkora hányada (volt) az autó ára. A gyártók nem ugyanazt a közönséget célozták meg (saját társadalmukon belül). Végül, szerintem sokkal több Ladát adtak el, mint BMW 5-öst. Amire te gondolsz, az mondjuk egy opel kadett és egy lada összehasonlítással derült volna ki. BMW-s vagy? Egyre inkább meggyőződésem, hogy BMW-t venni csak egy bizonyos IQ szint alatt, illetve bizonyos agresszióhajlam meglétekor lehet. És nem a BMW fáj, ha valaki savanyú szőlőzne.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.10.30. 13:37:42

@Mokány: Nem jól fogtad meg a lényeget. Ez a kép nem arról szól, hogy a két autótípus versenytársa-e egymásnak, hanem arról, hogy az egyik esetében nyomtalanul múlt el harminc év, míg a másik vonatkozásában micsoda energiák lettek mozgósítva a fejlődés érdekében.

Ahogy a poszt címe is sugallja ez sokkal inkább 2 világrend párhuzama, mint 2 gyártóé.

Amúgy nem vagyok BMW-s (bár nagyon kedvelem az autóikat) és a képet sem én csináltam, kaptam mailben, és gondoltam kiteszem.

Mellesleg, ha abba kapaszkodok amit írtál: lehet, h nem lehet összehasonlítani a két autót, de akkor nézzük meg azt, h a Szovjetunió soha nem volt képes nagy kategóriás luxusautót gyártani, pedig ők harc nélkül tudták volna beborítani velük az ideológiailag egyező hitvallású fél világot. És ez még szomorúbb...

Nem vagyok fideszes 2010.10.30. 13:45:02

Ez a két kép egy dolgot mutat: Ladáék már 1980-ban megalkották a tökéletes autót, szegény bajorok meg folyamatosan fejlesztgethetnek, hátha utolérik egy nap a jó kis 2105-öst.

hallari 2010.10.30. 13:49:01

Igen, elsőre tényleg szomorú, de belegondolva már más a helyzet:
-mennyit is költött a BMW innovációra? és ebből mennyi jött vissza?
-általánosságban: nem azért hozzák ide a nagy német márkák a termelőkapacitásuk egyre jelentősebb hányadát /pl. Kecskemét-Mercedes/, mert az elmúlt években olyan összegeket költöttek /hitelből/ pl. innovációra /meg marketing stb./, amit már ők sem bírnak fizetni, és a fizetőképességük megtartása miatt muszáj egyre olcsóbban termelni?
Sose értettem, hogy egy bevált, kiforrott terméket miért kell cca. 5-7 évente lecserélni. Persze, ott a konkurencia, világos, csak éppen így egymást hajszolják bele az egyre nagyobb költekezésbe. A LADA 2105 meg kábé 28-29 éve nettó profitot termel.

rondakutya 2010.10.30. 15:07:47

Hmm valahogy a Ladás kép a szimpatikusabb.
süti beállítások módosítása