K report

LEGO 7710 végigjátszás

2012. január 09. - klarky

A bejegyzést még tavaly készítettem el a kockagyár blognak szánva, de mivel ott ez idáig nem jelent meg gondoltam kirakom saját hatáskörben, ne menjen kárba ha már megírtam és megfényképeztem.

Jelen készlet bemutatásához vissza kell, hogy menjek az időben egészen a tavalyi év januárjáig, hisz a megszerzése elég kalandosan sikerült. Történt ugyanis, hogy idehaza összerakva feküdt a földön az összes, akkor elérhető LEGO-m, amikor is feljött hozzám látogatóba az egyik kedves ismerősöm, aki nem mellesleg Angliában él. Persze egyből kérdezte, hogy mi ez, mire én csak annyit tudtam mondani, hogy második gyerekkoromat élem, újból gyűjtöm gyerekkorom kedvenc játékait. :-) Mire ő:


- Óóó, hát van neki otthon egy vonatos készlete, neki már nem kell, ha legközelebb jön nekem adja.

Hát gondolhatjátok, hogy mennyire felcsillant a szemem és a legközelebbi találkozásig eltelt idő micsoda izgalmakkal telt, hisz még a készlet számát sem tudtam, hogy legalább a neten utána tudjak nézni miről is van szó. De mikor megint hazajött külhonba szakadt ismerősöm ideadta szettet, amit most bemutatok nektek is:

I.    Alapadatok

név: Push-Along Passenger Steam Train
sorozatszám: 7710
témakör: Trains
altéma: 4,5/12 V
kiadás éve: 1980
kockaszám: 447
minigfig: 5
ár: egyszer a vaterán 16.000.-ért kínálták doboz és papírok nélkül, az eBay-en szintén doboz nélkül ~25.000-ért láttam egy éve, bricklink-en most állapottól függően 23-122 ezer közt mozog az ára

II.    Mi van a dobozban?

A játék klasszikus, régi vágású dobozban kapott helyett, fedőlapja felnyitható, alatta ablakos/vitrines kialakítás. Az alkatrészek kis műanyag fakkokban pihentek (2 nagyobb és 4 kisebb), zacskó számról sajnos nyilatkozni nem tudok. Egyébként a doboz mérete teljesen igazodik a készlet tartalmához, se nem eltúlzottan nagy, se nem kicsi, épp megfelelő.
 

A dobozban a vonat alkatrészein kívül sínek, matricák (erről később külön szólok), összeszerelési utasítás, egy korabeli csak vonatokról szóló kis katalógus kapott helyet. Én kaptam még hozzá (nyilván utólag tették bele), egy 1983-as és egy 1984-es LEGO katalógust is.


III.    Játékmenet

Az építés során szigorúan az útmutató alapján haladtam, mely szerint először a gőzöst kell elkészíteni. Egyébként ehhez kell felhasználni az egyetlen különleges elemet, a vontató alja ugyanis egy elemből áll, a kocsik már külön ütközőket kaptak. Amúgy teljesen szabványkockákból dolgozhatunk, ami szerintem nagyon jó dolog, én nem szeretem a ma divatos nagy egybe darabokat. Ez azért is jó lehet, mert ha valaki szétbontaná, akkor rengeteg jól felhasználható elem nyerhető ki a készletből és könnyebb MOC-olni is.
 

Megemlíteném, hogy az útmutatóban nem csak a főmodell összeszerelése van, hanem helyet kapott benne az alternatív vasúti kocsi megépítésének bemutatása is. Ez nem egy zárt kocsi, hanem amolyan nyári, nyitott kiránduló-vasúti kocsi.

Az építés megy könnyen, bár az útmutató nem olyan szájbarágós, mint manapság, itt alkalmanként több lépés is egy pontba van sűrítve. Ez szerintem nem baj, figyeljen csak a játékos oda!

Maga az összerakás művelete engem nem untatott, kb. 2 – 2 és fél óra alatt raktam össze olykor meg-megállva, álmélkodva, miket találtak ki ott Dániában több mint 30 éve.

Mindössze egy helyen kell figyelni építkezés során ez pedig a vasúti kocsik két vége, ahol óvatosan kell nyomni a kockákat, ha nem akarjuk letörni az ütközőket. Egyszerűen nincs hova ellen nyomni, mikor ezt a részt csináljuk, szóval csak figyelmesen.

Megjegyzem, hogy a kismozdonyhoz nem jár szerkocsi, ami azt jelentheti, hogy ez tényleg csak egy amolyan kisvasút akar lenni, tehát nem nagy távok legyűrését szolgáló expressz.
 

A vasúti kocsik teteje könnyen lekapható, így a minifigek egyszerűen beültethetők (kocsinként négy ülés van) és ki is vehetők, ha valamelyik megállóban leszállni kívánnak.

Ez nagyban hozzájárul a játszhatósághoz, ahogy az is, hogy külön kis várakozóplatform is mellékelve van a készlethez, ahol elüldögélhetnek a kismukik a várakozás perceiben. (Amikor ideértem az építkezésben csodálkoztam rá, hogy mennyire más volt a világ a 80-as évek elején. Csak ez a váró rész 40 (!) apró alkatrészből áll össze. Kíváncsi lennék, ezt manapság hogy csinálnák.)  Ez a része tehát nekem nagyon rendbe van a 7710-esnek, viszont ami nem tetszett az a sínek. Jó, annak örülök, hogy vannak sínek, amiből egy 70 cm átmérőjű körpálya rakható ki. Annak is örülök, hogy nem egybeöntött fajta (mint pl. egy Duplo vagy a 7896-os City sínek). De valahogy ez az összepattingatós megoldás nekem nem jött be, már csak azért se – és itt lehet, hogy az elmúlt 31 év a ludas – mert olyan könnyű törni a pöcköket, mint Fekete Lacinak a ropit. Ezt a körpályát szétszedni sérülés nélkül (egy körcikk 3 db vasúti aljból alias talpfa és 2 db sínből áll, ami 6 pár apró pöcköt jelent cikkenként) ma már szinte lehetetlen. Na, most az van, hogy vagy ridegedett a műanyag az elmúlt 3 évtizedben, vagy már akkor ismerték LEGO-ék a tervezett avultatás fogalmát, azaz úgy van megcsinálva a dolog, hogy jó sok pótsínt vehessen papa-mama, mert a gyerek úgyis eltöri.

A készlethez elég komoly matricaív van mellékelve, ugyanis rengeteg vasúttársaság logóját választhatja a játékos, gondolom azért, hogy a forgalmazásba bevont ország gyerekei nemzeti öntudatukat szabadon fejleszteni tudják. Hasonló a helyzet az útvonalakkal, végállomásokkal is, abból is van bőven. Ez szerintem részint felettébb figyelmes megoldás, amúgy meg kapóra is jön, mert most van egy rakás pótmatricám!

Megemlíteném még, hogy bár ez a készlet nem tartalmaz motort, de mind 4,5 V-osra, mind 12 V-osra átalakítható. Ez szintén pozitívum és azt jelzi, hogy van benne lehetőség bőven.

IV.    Értékelés

Minfig: 10/10. Azt hiszem mind a mennyisége (5 db jár a készlethez, 4 fiú és egy lány), mind a beosztásuk (1 mozdonyvezető piros tányérsapkával, 1 forgalmista tányérsapival, forgalomirányító tárcsával, nyakkendős, elegáns ruhával, egy (talán) kalauz szintén tányérsapkával, de jelöletlen ruhával és két civil utas) megengedi ezt a pontszámot. Ma már talán ettől kevesebbet adnának.
 

Kockák: 7/10 és a levonás elsősorban a síneknek szól. Mind a várakozó platform, mind a szerelvény sok-sok alapkockából áll, különleges elem szinte nincs is, ahogy azt korábban írtam. A síneket viszont nem tudom megbocsátani ezért a levonás.

Játékélmény: 8/10. Jól játszható készlet, minden van ami kell, ugyanakkor meg kell hogy jegyezzem, egyik jármű sincs túlcsicsázva, csak a legszükségesebb funkciók vannak megépítve, az egyedüli fícsör a nyitható ajtó a vagonon. ezzel együtt azt hiszem, hogy ez így jó, különösen ha elfogadjuk azt, hogy ez egy afféle kisvasút és nem a korabeli IC. A várakozó platformért plusz jár, azért, hogy azon nincs pl. kuka vagy menetrend mínusz.

A kockaszám lehetővé teszi az átépítéseket is a már említett kiránduló vagonokra, de a belső képeken pl. tehervagonná alakítva is láthatjuk a pótkocsikat.

A sínek kapcsán nem akarom magam ismételni, örülök, hogy vannak, de nagyjából ennyi. Aki komolyabban akar vonatozni úgyis vesz hozzá pótsint, mert egy körpálya max. arra való, hogy kipróbáljuk, hogy működik a szerelvény.

ár: 8/10. Mivel én kaptam ezért nem tudok nyilatkozni csak a látott árakról. Ha figyelembe veszem, hogy ez egy igen régi, de kiváló készlet, viszonylag magas elemszámmal szerintem megéri a neten elérhető árát.

Összességében kerekítve 8/10: Nekem Trains készletem még sosem volt így mindig egyfajta misztikum lengte őket körül a szememben. A végigjátszás után kijelenthetem, hogy ez is egy remek darab. Nem tudom elfelejteni, hogy milyen öreg és bár látszik, hogy gondos gazdája volt (megvan minden elem, minden matrica, még egy pót lámpa és egy pót 1x1-es plate is), de akkor is minden kiválóan szuperál benne. Remek vonat alap ez a készlet, aki bővíteni szeretné városát vagy vonatparkját annak is kiváló lehetőségeket tartogat, különösen úgy, hogy mióta nálam van és összeraktam már vagy 100x néztem végig a vonatos katalógust és hihetetlen miket lehetett kapni hozzá. Önállóan is megállja a helyét, ha kell motorizálható is, szóval minden oké vele, jár a 8-as. Csak a sínek… Azt tudnám feledni…

egyéb:
 

összerakási útmutató

elemlista

További képek:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr33531637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása