K report

Windows update

2015. január 27. - klarky

Isten lássa lelkem, nem szoktam bántani a Microsoft operációs rendszerét, mert igazából nincs miért. Windows 7 –et használok, (gyári, full legal, a géphez vettem anno) jön – megy – világít, teszi a dolgát, így ez idáig tényleg semmi okom nem volt a panaszra.

Tekintve ugyanakkor, hogy már lassan 5 éve nyúzom az eredeti gyári telepítést, néhány napja úgy döntöttem újrarakom az egészet hátha frissen, ropogósan, gördülékenyebben teszi majd a dolgát és itt szembesültem egy olyan problémával, amitől finoman szólva is tikkelni kezdett a szemem.

A gond ott kezdődött, hogy a valamikori első bekapcsolást követően elkészített telepítő DVD-k semmire nem voltak jók, ugyanis indulás után valamifajta megmagyarázhatatlan hiba hibaüzenet mellett (particionálási hiba?) leállt. Próbáltam mindenféle trükkel, de semmire nem mentem vele, így nyugtázva, hogy 4 (!) DVD lemez kuka a gépem gyártójának supportjához fordultam segítségért, akik meglehetősen gyorsan el is láttak tanáccsal: semmi gond nincs, indítsam újra a gépet és a bejelentkező képernyő alatt nyomjam hevesen az ALT + F10 kombinációt, az elindítja a gépemen biztos helyen őrizgetett telepítő file -t és onnantól nem lesz semmi gond.

Így is lett, elindult a folyamat, mindenféle gond – baj - probléma nélkül felment az új rendszer sőt, a wifi is pillanatokon belül beállítódott, azaz netem is lett szinte azonnal.

És itt kezdődött egy olyan kanossza, amit ha nem látok nem hiszek el. A derék Windows ugyanis érzékelve, hogy oly meztelenül álldogál a virtuális világ kellős közepén, mint egyszeri aboriginál aki Sydney főutcájára tévedt sebtében megkezdte magát felöltöztetni, azaz magára húzni a frissítéseket, patch –eket és hibajavításokat. De hogy?!

Mondhatni ész nélkül. Először is szükségét érezte, hogy lépjek be az MS csodálatos világába és regisztráljam már magam hozzájuk, sőt mi több, az MSN –t is leszedte volna, ha hagyom. Az MSN-t (Windows Live Messenger), ami kb. két éve leállított szolgáltatása a derék szoftveróriásnak…

Miután sikeresen elhárítottam ezen próbálkozásokat megkezdődött a háttérbeli aknamunka, ami azt jelentette, hogy szépen elkezdtek csordogálni az Update Service –n keresztül a bitek. Na most: értem én, hogy az informatikában 4 év nagy idő és ennyi idő alatt a különböző hibákat kihasználva rengeteg támadás érte a rendszert amit előbb vagy utóbb de orvosolt a Microsoft, de azt nehezen akarom elhinni, hogy a több száz aprócska módosítás mind – mind önálló beavatkozás és arra mind szükség van ma is. Erős a gyanúm ugyanis, hogy egy ilyen frissítés során nem csak a legutolsó módosítások kerülnek a rendszer alá, hanem szépen sorban az összes, abból baj nem lehet alapon.

Nem pontosan értem, hogy miért nem nézi össze a rendszer a jelenlegi dátumot a kiadáskorival és csak azokat kínálja fel módosításként ami kell, hisz ez a lépcsőzetes, ami a csövön kifér módszer tény, hogy egyszerű, ugyanakkor baromira nem hatékony. (Jól gondolom, hogy ezt csinálja?)

Egyébként mindaddig ezzel nem is lenne baj, míg a frissítés nem igényel valamilyen beavatkozást a felhasználó részéről, mert, hogy fog az biztos. A minimum, hogy előbb vagy utóbb fel fog ugrani egy ablak, hogy a frissítések életbelépéséhez újra kell indítani a gépet. Ezt ugye lehet azonnal és bár lehet halasztani is, a gép nem felejt, addig fog cseszegetni, míg előbb-utóbb nem hajtod végre a parancsát.

Ha merő véletlenségből nyomsz egy restartot (ahogy én is tettem) és nem vagy felkészülve arra, hogy a masina frissítés címén milyen processzeket csinál végig mialatt te esetleg dolgoznál, hát a hajad is kihullik majd, mire újból működőképes eszköz lesz a kezed alatt.

win7_update.JPG

Ezt minimum 2 órán át néztem, miközben semmit nem lehetett csinálni a géppel

Mert hát az ugye nem úgy van, hogy egyszerűen boot után elindul a már javított rendszer és kész, hanem először kikapcsoláskor telepít, amit a derék gazda tetszik/nem tetszik végig kell, hogy nézzen. Ha ez megvan a gép újra indul és a javítás módjának megfelelően jönnek a további agysorvasztó és időrabló üzenetek, mely szerint a gép beállít, inicializál, kérem várjon, pörög a százalék, na most jó, még nem, please wait… egyszóval agybaj. És ha nagy nehezen elindul a dolog, nem lehet az ember fia nyugodt, hisz csak pár pillanatot kell várni, hogy a jobb alsó sarokba megjöjjön az új üzenet: a Windows frissítéseket tölt le. De könyörgöm mit??? Most csináltad meg!!! De csak tolja és tolja…

win7_update_2.jpg

Ha már beletörődnél és elfelejtenéd, hogy az óra mellett kis ikon szerint nagy erők munkálnak a háttérben majd a kikapcsoló "gombon" szembesülsz a ténnyel. Sárga pajzson felkiáltójel: új frissítések állnak rendelkezésre -> kikapcsolás helyett nézheted az update ceremóniát (HDD kattogáson játszik Bill Gates, ventilátor zúgásán kísér Steve Ballmer). És kezdődik minden elölről. 10x, 20x, 33x, csak jönnek az üzenetek számolatlanul.

win7_update_3.jpg

Egyszerűen nem értem, hogy ez miért így van megcsinálva. Miért ömlik az ember nyakába hírtelen minden? Miért nem tudja le egyszerre? Ha olyan sok a frissíteni való, miért nem szól, hogy hé! Te ott! Ez így kemény lesz, szedd már le inkább pld. az SP1 –et egy nagy pakkban és tedd fel magad! Miért kell nekem erről az egészről egyáltalán tudni? És különben is, mi ez a sok nyavaja? Mi frissül, ha új funkció sosincs, nem is volt (és most már nem is lesz, hisz hivatalosan is vége a támogatásnak) külsőre sem változik semmi, mi a frász történik a motorháztető alatt napokig?

/Amúgy ezen a támogatásnak véget vető bejelentésen jót nevettem. A kommuniké szerint biztonsági javítások még lesznek, de a szoftver már új funkciókat és kinézetet nem kap. Hahaha... eddig kapott?/

Szóval az van, hogy szerintem ez így nem jó, ezen valamit változtatni kellene. A dolgos hétköznapok alatt, a 2 hetente esedékes 2-3 frissítést még csak-csak megemészti az ember, de ez így egyben őrület, ennek semmi értelme. Lassan itt a Windows 10, amit a Microsofttól kissé szokatlan módon közel mindenki megkap majd ingyen és bérmentve. Na, arra kíváncsi leszek. Eleve újszerű lesz az, hogy kvázi minden modern eszköz ingyen és egyszerre fog frissülni (hogy fog ez lemenni, mint érzünk majd belőle és milyen beavatkozásra lesz szükség, mondhatni tapasztalatlanok vagyunk, az MS – WIN még ilyet nem csinált), másrészt az új oprendszerben változtattak-e a frissítések megoldásán, hogy lesz a hibajavítás a jövőben? Csak remélni tudom, hogy nem így ahogy most van, klassz lenne, ha a továbbiakban ezekről már nem is értesülnénk (hacsak valaki a beállításokban külön ezt nem kéri).

Meglátjuk, én kíváncsi vagyok az új rendszerre mert az event jó volt, a win 10 nekem az alapján eléggé bejövős, tetszik. Én várom, hátha...

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr397115361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pittypalatty 2015.01.28. 12:36:55

@nyelv-ész: Jaja, most éppen lecseng. Én nem is erre gondoltam. Hossssszzzúúúúú távra. Aminek már most mutatkoznak a jelei. A tízéves Sony tévémen már valami unix-like futott. Nyilván már előtte is készültek oprendszerrel hajtott TV-k. Ma már rengeteg helyen (=== szinte mindenhol) van beágyazott rendszer, még ott is, ahol nem is gondolnánk. 20 év múlva teljesen, gyökeresen más lesz az informatika, mint ma.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:37:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: semmilyen startmenü nincs gyári állapotban. Egy rendszerbeállításokat elősegítő contextmenü az nem startmenü.

Serivor 2015.01.28. 12:37:34

@eßemfaßom még áll: Épp tegnap éjszaka telepítettem egy vadonatúj gépre Win 8.1-et.
A desktopon a képernyő bal alsó sarkában van egy ablakszerű jelenség. Hogyha azon a jobb egérgombbal kattintok, megjelenik egy menü.

Te hogyan nevezed azt a menüt?

Pittypalatty 2015.01.28. 12:38:16

@eßemfaßom még áll: A gyártónak is? Nem tudom, annyira nem érdekel. De nyilván egy gányolható kódot akarnak felrakni majd, ingyen, mint egy zártat akár 1 centért.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.01.28. 12:38:57

@eßemfaßom még áll:
Sőt, az se a gép hibája, hogy a rá telepített oprendszerben úgy oldották meg a frissítések kezelését, ahogy. Meg hogy nem tudod értelmezni, amit följebb leírtam, az sem...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.01.28. 12:39:53

@Beerhead:
A felhasználók 90+% -a nem ért az oprendszer mélységeihez. Nem is a hozzáértőket cél elsősorban kiszolgálni.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:40:30

@Pittypalatty: igen, a gyártónak. miért te szoktál telefonra oprendszert venni?

lavór 2015.01.28. 12:42:22

@eßemfaßom még áll:

Ha már default, a poszt win7-ről regél, abban meg van. :)

Ha win8-ra kell valakinek, az is 1 mp alatt megoldható. Az sem kifogás, hogy nem tud telepíteni... A frissen feltett win gyakorlatilag semmire nem jó; egy képkeret, amibe majd betesszük a családi fényképet.
Dilettánsok meg ne telepítsenek, ültessenek virágot, vagy kérjék meg a szomszéd 8 éves gyereket, az megcsinálja 1 óra alatt, ha még közben sütit is eszik..

Pittypalatty 2015.01.28. 12:44:42

@Comandante en Jefe: Igazad van :)

Felködlött bennem a kép (valaha voltam rendszergazda - de azóta is találkozok néha felhasználóval), ahogy ott ülnek szegények... Fásultan bámolják a homokórát... És amikor mondod nekik, hogy te ilyenkor már fejszével szétvernéd a gépet, egy nem teljesen őszinte, méla mosollyal feléd fordulnak, és megmagyarázzák, hogy ez így szokott lenni. Meghát ez a rendszer ez ilyen. És ez a normális. És közben gyűlölnek minden elpazarolt percet az életükből, utálják az egészet. De nem lehet, hogy ez a cél? Még a végén megszeretnék! Nem lehet mindenki informatikus.

:D :D :D

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:46:11

@Serivor: Bélának. Vagy rendszerbeállító contextmenünek. Startmenünek semmiképp, mert nem az.

Pittypalatty 2015.01.28. 12:46:37

@eßemfaßom még áll: Ja, nem. Hülye kérdés volt. :D Igaz, én nem csak a windowsról beszéltem, hanem bármelyik telefonos oprendszerről. Bár ki tudja mit hoz a jövő. A licenszdíjak tekintetében is.

2015.01.28. 12:47:24

@Muad\\\'Dib: Oké. Elfogadom, hogy jobban értesz hozzá. Pusztán arról beszéltünk, hogy az állítás, miszerint a telepítéskor talált start menüt, hülyeség-e.
www.yahoo.com/tech/how-to-get-the-real-start-menu-back-in-windows-8-or-8-1-82641957972.html
Nyílván ez a faszi is pongyolán fogalmazott, vagy nem ér fel a te szakmai tudásodhoz.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:48:18

@lavór: ez a szál már régóta nem a w7ről szól, ha visszaolvasol, a kollegina erősködött, hogy neki eredeti MS-ről töltött w8.1-en !volt! startmenü

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:51:00

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hogy telepítéskor talált startmenüt az hülyeség. Ez nem vita kérdése, tény. van egy igen haszns context menü a rendszer kezelésére de az nem startmenü. Akkor se az, ha a yahoon valaki annak nevezte.

lavór 2015.01.28. 12:51:02

@eßemfaßom még áll:

Neki lehet már a tálca sarkán megjelenő ikon is startmenünek számít...

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 12:52:05

@Könnyen elkaptuk, uram!: @Serivor:
Nem én tehetek róla, hogy az MS ezt a valamit nem start menünek hívja (ami nem csoda, mert nem is azt csinálja):
"When you're in the desktop, you can right-click the Start button to get to quick settings like Power Options, Task Manager, Control Panel, and Device Manager."
windows.microsoft.com/en-us/windows-8/start-screen-tutorial

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 12:53:59

@lavór: akkor már inkább nevezzük a startscreent startmenünek, hiszen az tényleg az csak teljes képernyősben

Beerhead 2015.01.28. 12:54:20

@Comandante en Jefe:
Persze, de a telepítésre is kiterjedjen ez? Szerintem nem feltétlenül.

lavór 2015.01.28. 12:57:37

@eßemfaßom még áll:

Hívhatjuk Juliska gombnak is, nincs jelentősége.
A klasszikus startmenühöz nincs köze az biztos. (XP style)

2015.01.28. 13:39:27

@eßemfaßom még áll: Tehát lehet, hogy helytelenül nevezte meg. Oké. Minden esetre, David Pugue, akárki is, úgy fogalmaz, hogy: secret start menu, és traditional, full strat menu. Innen már csak szofisztika.

2015.01.28. 13:42:55

@lavór: There, in all its majesty, is the secret Start menu. What it doesn’t do is list your own programs and documents, like the old Start menu; that’s what the Start screen is for."

Minden csak megnevezés kérdése....

2015.01.28. 13:44:54

@eßemfaßom még áll: akkor már inkább nevezzük a startscreent startmenünek, hiszen az tényleg az csak teljes képernyősben "
Látom, megy az angol. Tehát ha megjenenési formáját nézzük, akkor képernyős, ha működését akkor menü...

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:46:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ha valami sem kinézetében, sem funkciójában, sem müködésében nem olyan mint a startmenü, az akkor se lesz startmenü, ha akárki géza a yahoo-n annak nevezte.

2015.01.28. 13:46:43

@Muad\\\'Dib: Köszi, hogy elmagyaráztad.... tehát nem bicikli, hanem kerékpár...

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:48:49

Hozzátenném, számomra sokkal hasznosabb az a kis contextmenü mint a kiirtott Startmenü őnagysága ami miatt sirt a szaracsempe hisztibrigád

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:50:46

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem bicikli, nem kerékpár, hanem talicska. van neki kereke, igaz csak egy, mozgásra képes, de tolni kell nem tekerni, lehet vele szállítani, többet is mint a bringával, de nincs neki ülése és tolni kell. de tényleg egyébként ugyanaz.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.01.28. 13:51:27

@Beerhead:
A nyugdíjas Manci néninek nem kell tudnia telepíteni, de nem árt, ha az unokája meg tudja csinálni (és nem kerül öt napjába...)
És sajnos a frissítési hülyeségek nem csak telepítéskor jönnek elő.

2015.01.28. 13:52:44

@eßemfaßom még áll: Jó, annak nevezed, aminek akarod. Itt pusztán arról volt szó, hogy valaki telepítéskor talált valamit, amit start menünek nevezett. Lehet, hogy pontatlanul, minden esetre a Google is kérdés, hogy távcső vagy szemüveg.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:52:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Te tényleg nem láttál még müködő win8.1-et komolyan nem értem mit akarsz bebizonyítani azon kívül, hogy fingod nincs az egészről amit már sikerült.

2015.01.28. 13:53:43

@eßemfaßom még áll: De mi van, ha rosszul nevezted el, és tricikli?

lavór 2015.01.28. 13:54:49

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Most ezzel mit szeretnél?

Mert a win 8.1-ben nem elérhetőek példának okáért a dokumentumaidat, a programjaidat... többek közt...

Na de láttál már ilyet vagy csak írogatunk róla?
Feltegyek neked képeket esetleg, hogy lásd a különbséget?

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:54:54

@Könnyen elkaptuk, uram!: ha nem tudja, hogy mit lát akkor írja azt, hogy látott valamit amit nem tudja hogy mi, de ha kijelenti, hogy márpedig ő w8.1-en startmenüt látott, és ehhez ragaszkodik, nem elfogadva a tényeket, akkor le lesz hülyézve. Ilyen a szelavi.

2015.01.28. 13:54:58

@eßemfaßom még áll: Azt akartam bizonyítani, hogy pusztán megnevezésbeli vita folyik, és te azért baszol le mást, mert pontatlanul fogalmaz. Hisz te mindent jobban tudsz.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:56:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: de nem az, ugyanis én már láttam, nem csak gugliba beirt keresések félreolvasott találatai után okoskodok, hanem használom mióta megjelent.

2015.01.28. 13:57:25

@eßemfaßom még áll: Während der Installation bestimmen Sie, was das Paket installieren soll. Die beiden Pakete Classic Start Menu und Classic Shell Update reichen für übliche Zwecke aus. Klicken Sie nach der Installation auf den Windows-Startknopf, sehen Sie das Startmenü, welches Sie bereits von Windows 7 kennen. Den Kachel-Desktop können Sie über dieses Menü ebenfalls starten."
Ráadásul a srác Win 7 -en keresztül telepített, tehát lehet ilyen opció.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 13:58:01

@Könnyen elkaptuk, uram!:

ha valaki a kutyát macskának nevezi és következetesen ragaszkodik hozzá, hogy az ő macskája márpedig ugatja a holdat, akkor az le lesz hülyézve.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 14:00:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: azal, hogy vannak a w8-ra startmenüprogramok, mit akarsz bebizonyítani? A gyáriban telepítés után nincs.

2015.01.28. 14:01:21

@eßemfaßom még áll: A telepített win7 angol volt, a szomszéd meg magyart szeretett volna (gyerekek is használják). Mondom semmi gáz, win8.1-ben beállítható a nyelv. Aha, be. De ettől még a start menü (mert a 8.1-et feltelepítve "gyári" startmenü is volt) ugyanúgy angolul fog megjelenni. "

2015.01.28. 14:06:09

@eßemfaßom még áll: A várakozásoknak megfelelően a Start menü visszatért!

Visszatért, legalábbis részben, mert a Start gomb megnyomásával a modern felület ugrik elő, nem a jó öreg menük a régi Windows verziókból. Vagyis, kicsit felemás, de legalább már van és némi trükközéssel még tovább lépkedhetünk vissza az időben és a korábbi Windowsokhoz nagyon hasonló kezelőfelületet is létrehozhatunk, ha tényleg arra vágynánk."
Nem mindenki osztja a véleményed....

2015.01.28. 14:12:49

@eßemfaßom még áll: Hi, I'm Joao Botto and I've been focusing on the Windows Client OS for the last four years. I worked in Europe during the launch of Windows 7, and then moved to the US to work on Windows 8 and 8.1. So this is a very special day for me – it's my first post on AskPFEplat and it's Windows 8.1 GA (windows.microsoft.com/en-us/windows/home)

Over the last year, I have supported dozens of Windows 8 deployments and I've seen firsthand that changes to the Start button/Menu in Windows 8 initially made some users uncomfortable. Of course, in IT, like in everything, change is inevitable and as humans, we're readily adaptable J

In Windows 8.1, the Start Button is back – but not the classic Start menu. In this post, Mike Hildebrand and I present you a couple of solutions that should help the traditional mouse and keyboard users (like us) get more comfortable with the Windows 8.1 Operating System UI."

Mindenki hülye, még a Microsoft-nál is!

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 14:17:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: te ugye nem érted azt amiket bemásolsz és nem láttál még w8.1-et?

igen
nem

lavór 2015.01.28. 14:29:45

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Hát akkor barátkozz a win8.1-be visszatért Startmenüvel:

Parancsolj, ezt kapod: kepfeltoltes.hu/view/150128/Startmen__www.kepfeltoltes.hu_.png

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 14:30:48

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Te le is fordítod, amiket bemásolsz, vagy csak write only nyomod?

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 14:33:38

dehogy forditja, ami találatot kiad a a gugli a "8.1 startmenu" keresésre azt bemásolja fogalmatlanul.

Azt nem értem, miért jó neki ennyire hülyét csinálni magából. valami mazohista élvezet lehet a titok nyitja

torró 2015.01.28. 14:50:36

Ne mérgelődjetek, nem gyári gépet kell venni, hanem egy hozzáértő csávóval kell összerakatni eg gépet és minden gondod elszáll. nem tudom láttátok é, bemutatták a Windows 10-t.És akinek 7-s vagy 8.1 van az ingyen megkapja. Elég jónak tűnik, de majd kiderül. Addig meg kicsit vigadjatok, iderakok egy régebbi kabarét. nem hosszú " a routerekhez értesz?" címmel.

www.keptelenseg.hu/keptelenseg/routerekhez-ertesz-5582

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 14:53:57

@torró: muteréknak dell asztali gépet vettünk kilós árban, kapott egy w7sp2-t és minden gondjuk elszállt.

2015.01.28. 15:02:50

@eßemfaßom még áll: Igen, el is olvasom. De még mindig arról beszélgetünk, hogy a srác rosszul nevezte meg, nem strtmenü, ettől még nem kell lehülyézni.

2015.01.28. 15:05:25

@eßemfaßom még áll: Where is the Start menu?
Applies to Windows 8.1, Windows RT 8.1
The Start screen replaces the Start menu in Windows 8.1 and Windows RT 8.1.

Open Start by swiping in from the right edge of the screen and then tapping Start. (Or, if you're using a mouse, point to the lower-left corner of the screen, move your mouse all the way into the corner, and then click Start.)

Here are a few more ways to get to Start:

Press the Windows key Windows key on your keyboard.
If you're using a mouse, you can point to the bottom-left corner of the screen and click the Start button The Start buttonwherever you are in Windows.
If you're on the desktop, tap or click the Start button The Start button."
windows.microsoft.com/en-GB/windows-8/where-is-start-menu

Mondom én, a Windows-nál is mindenki hülye. Csak te vagy villamos

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 15:09:44

@Könnyen elkaptuk, uram!:
ÚR-IS-TEN!
Ennyire szerintem nem lehet ember hülye. Te ugye csak valami médiahekk vagy?
Az első mondat már meghaladta a képességeidet:
"The Start screen replaces the Start menu in Windows 8.1 and Windows RT 8.1..."
A kedvedért magyarul ugyanez, te kretén:
windows.microsoft.com/hu-hu/windows-8/where-is-start-menu

torró 2015.01.28. 15:12:41

@eßemfaßom még áll:
Jó! Értem nem a gépről szól a buli, hanem az újra telepítésről. És az utána következő frissítési maceráról. Hát azt végig kell sajnos triblizni, meg ugye attól is függ hogy vagy eleresztve erőkkel./szolgáltatói oldal, memória, stb. Amúgy tavaly az asszonynak egy komolyabb teljesítményű Toshiba laptopot, eg hónap múlva betojt a vinyó.A szerviz kicserélte, és azóta megy mint a golyó.

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 15:23:00

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem tudjuk, hogy rosszul nevezte-e meg, mert ő nálad annyival értelmesebb, hogy miután kiderült fasságot erőltet lelépett és nem égeti tovább magát

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2015.01.28. 16:17:31

Olvasva a hozzászólásokat, úgy teccik, hogy szándékosan tettek a címlapra ilyen gügye posztot. Megahüjeségi bizonyítványt. Gumicsont. "mejik-a-jobb-a-linux-vagy-a-windows" vagy "hova- tűnt-a-start-menű" vitagenerátor.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.28. 17:01:29

@lavór: AÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ! Nyugtass meg, hogy soha, semmi közöd nem volt IT területekhez, max. felhasználóként! (gyk: hogy kerülne egy GUI elem a kernelbe???)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.28. 17:02:51

@Poszt: nem olvasom végig ezt a baromságáradatot, ami itt komment címszóval elöntötte a poszt alját, úgyhogy bocs, ha már volt! Ugye az megvan, hogy a win7-re a hírek szerint csak a 10-es kiadását követően egy évvel lesz ingyen a 10-es upgrade?

eßemfaßom még áll 2015.01.28. 17:11:20

@pythonozok: az ugye megvan. hogy ezt senki nem kérdezte?

2015.01.28. 17:32:21

@Muad\\\'Dib: Tehát a startscreen helyettesíti a start menüt. Magyarul új formát , funkciókat és elnevezést kapott. Avagy eddig is volt?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.28. 17:38:12

@eßemfaßom még áll:
"Lassan itt a Windows 10, amit a Microsofttól kissé szokatlan módon közel mindenki megkap majd ingyen és bérmentve. "
Olvasni is kéne néha, nem csak ugatni... (már mondtam, hogy cserélj nicket, mert eszed nincs, a faszod meg csak szeretnéd, ha még állna :D)

2015.01.28. 17:40:23

@Muad\\\'Dib: Sajna ugyanoitt tartunk: én nem a változtatást vontam kétségbe. Azt mondtam, hogy a menü megjelenése lehetséges volt, ha win 7-en keresztül telepítette, ahogy állítja, vagy egyszerűen rosszul nevezte meg.
Így már világos? A példákat meg arra hoztam,hogy tőle szakavatottabb emberek is nevezik így.

2015.01.28. 17:42:06

@eßemfaßom még áll: Azon kívül, hogy kurva nagyképű vagy, ahogy látom, sokat nem érsz.

2015.01.28. 17:54:10

@Muad\\\'Dib: Start button opens Start menu with recently used programs, Search box (in Windows Vista and 7), All Programs list and shortcuts to common folders and places. You can press WINDOWS KEY to open Start menu (or Start screen), or you can use the CTRL+ESC shortcut if there is no Windows Key on some keyboard."
www.winhelp.us/windows-desktop-start-menu-and-folders.html

Mondjuk ilyenre gondolok. Persze világos, hogy mindenki kretén, aki nem úgy látja a világot, mint te.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.01.28. 17:59:15

Én egyszer azon akadtam ki, mikor láttam, hogy a frissítések fele az Internet Explorer javítása és azon belül is ugyanazt a fájlt módosítgatják oda-vissza (legalábbis arról készített a javítás biztonsági másolatot).

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 18:30:33

@pythonozok: akinek kell az megkapja ingyen, lesz rá egy éve

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 18:35:24

@Könnyen elkaptuk, uram!: ennyire nem lehet tudatlan a témában

éveken át azzal fikázta a szaracsempe hívőtábór a w8at, hogy kivették belőle a startmenüt erre te előadod, hogy a startscreen az a startmenü :)) de még az a szerencsétlen aki miatt ez az egész elindult az se a startscreent látta, ezt írta:"Ettől még a 8.1 felrakása után volt start menü. Engem is meglepett kissé, mert úgy voltam készülve, hogy csempe lesz, és külön kis segédprogrammal lehet startmenüt varázsolni. "

ne alázd már jobban magad.

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 18:39:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: már megint találtál egy oldalt ami leirja, hogy mi történik vista meg w7 alatt

komolyan, kezdem átérezni milyen lehet egy felzárkóztató iskolában tanítani

ritmikus csimpifon 2015.01.28. 19:14:14

Kedvenc kommentem innen:

"Pittypalatty
Felködlött bennem a kép (valaha voltam rendszergazda - de azóta is találkozok néha felhasználóval), ahogy ott ülnek szegények... Fásultan bámolják a homokórát... És amikor mondod nekik, hogy te ilyenkor már fejszével szétvernéd a gépet, egy nem teljesen őszinte, méla mosollyal feléd fordulnak, és megmagyarázzák, hogy ez így szokott lenni. Meghát ez a rendszer ez ilyen. És ez a normális. És közben gyűlölnek minden elpazarolt percet az életükből, utálják az egészet. De nem lehet, hogy ez a cél? Még a végén megszeretnék! Nem lehet mindenki informatikus."

Köszi :)))

tamasoft 2015.01.28. 19:42:10

Polgárpukkasztásnak jó a cikk, de nem gondolnám, hogy ez egy valós probléma. A telepítés sajnos időbe telik... pláne ha az 5 évvel ezelőtti recoveryt erőlteti valaki.

gigantikus kertitörpe 2015.01.28. 19:56:11

Hagyjátok már abba ezt a nevetséges Start menüs vitát. A Windows 8 - 8.1-ben NINCS olyan Start menü, mint a 7-ben, XP-ben, Milleniumban, 2000-ben, 98-ban, 95-ben! Amit itt egyesek nyekeregve erőlködnek, hogy a Start gombra jobb egérgombbal kattintva azmiaz, nos az a HELYI MENÜ! Mindenütt van szinte helyi menü jobb klikkre, és mindenütt az épp odaillő lehetőségek jelennek meg benne. Akinek Windows 8 - 8.1 alá olyan kinézet kell, mint pl. a Windows 7, az tegyen fel mondjuk egy ClassicShell-t a Windows telepítés után. Mindenki lenyugodott?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.28. 19:58:15

@tamasoft: pedig valós, ha nem számítasz rá és úgy indulsz neki, hogy nem lehet sokkal több idő, mint egy linux telepítés (most nem céges környezetről beszélünk!) és a telepítésnél koppansz egy kurva nagyot, hogy fél napon át a gép közelében kell lenned és lesni, hogy mikor kérdez valamit és olyankor továbblökni.
Ezt akkor szoptam be, mikor szeptemberben SSD-re költöztem és a hardver csere örömére újrahúztam az egész windows-t. :(

gigantikus kertitörpe 2015.01.28. 20:01:31

Ja és a posztolót egy lovacska beterítheti nyugodtan hátulról, kevés ekkora idiótát hordott a hátán a Föld, hát ha még világgá is kürtöli...

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 20:06:14

@gigantikus kertitörpe: mi ezt tudjuk és leirtuk százszor, az a szerencsétlen nem képes felfogni

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 20:10:55

@pythonozok: Nyilvánvalóan tömegek indulnak neki egy 5éves recoverynek, hogy "nem lehet több idő mint egy linux telepítés" hiszen tömegek telepítenek linuxot. És nyilvánvalóan azok a kezdő mit sem sejtő nemhozzáértők szoktak rutinszerűen linuxokat feltolni akik aztán meglepődnek, hogy 5évnyi frissítés az nem 10perc alatt megy fel.

"Ezt akkor szoptam be, mikor szeptemberben SSD-re költöztem és a hardver csere örömére újrahúztam az egész windows-t. :( "

Te is első w7 kiadásból kezdted a telepítést? Nekem kb 1,5 óra alatt állt a friss w7sp1 persze w7sp1 telepítőt használva és nemssd-re hanem hdd-re ment egy kökorszaki gépen.

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 20:12:39

@eßemfaßom meg áll: nyilván ez függ a netsebességtől is, ha valaki 1megabites adsl végéről áll neki akkor értelemszerűen tovább tart mint digilanon lógva.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.28. 20:14:40

@eßemfaßom meg áll: jól van, okos(ka) vagy, leülhetsz! (ha tudnád, hány, "hozzá nem értő" telepít manapság linuxot, szerintem igencsak meglepődnél - úgy mellesleg)

És igen, SP1 van a DVD-men, hozzá egy 30 (vagy akkor már 50?) Mpbs sávszélességű nettel. De ugye ahol csak ADSL van, ott nem ez a sebesség a jellemző. És így is jóval több volt, mint másfél óra. (csak az update-ek)

Tetves Dög 2015.01.28. 20:40:12

@Muad\\\'Dib:
"Akkor mégis mi a különbség ahhoz képest, hogy a régi windows release telepítése után az update-et várod meg, vagy eleve a legújabb csomagokkal szeded le a linuxot, netán telepítés után nyomod ott is a frissítést? "
Az, hogy ha csak régi linux-telepítőm van kéznél, akkor felrakok belőle egy minimál-rendszert, amin éppen csak net van + egy alap-(G)UI (vagy pedig csak *ezt töltöm le*, nem a fullos installdvd-t!), utána megetetem vele a lecserélt rendszerről kiexportált repository- és szoftverlistát, amik alapján *feltelepül minden korábbi szoftver*, mégpedig mindenből *rögtön az aktuális verzió*, aztán megmondom neki, hol van a home-könyvtáram az összes saját doksimmal-fájlommal és beállításommal, és a folyamat végén a *minimálisan szükséges letöltögetés (azaz időráfordítás)* árán ott találom a jól megszokott, bejáratott, kézreálló rendszeremet és környezetemet friss-ropogós motorral, fájlrendszerrel és/vagy hardveren, attól függően, miért csináltam a reinstallt.
És még csak nem is kell feltétlenül ugyanannak a disztribúciónak lennie.
Na, *ez az* a metódus, aminek *a közelében sincs* a windows, és még csak utalást sem látni arra, hogy legalább *megpróbálnának* valami hasonló kitalálni. Ha tehát a szerencsétlen posztoló túljut majd a rengeteg frissítésen és - jobbára totál felesleges - újraindításon, akkor kezdheti a következő, megintcsak min. 1-2 napos kört a szopórolleren: megvan-e az összes kisebb-nagyobb programocskájának az installkészlete, ha igen, olvasható-e, megvannak-e licenszfájlok-címkék-akármik, egyáltalán emlékszik-e, mik voltak feltelepítve, mi mihez volt társítva, etc., etc.

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 20:43:43

@Tetves Dög:
Ezt így ahogy van kopipésztelem Ilonka néninek az Átlaguser utca 6-ba, és megnézzük mikorra végez vele.

eßemfaßom meg áll 2015.01.28. 20:59:47

@pythonozok: OK értjük, vicces vagy de tényleg

siriq111 2015.01.28. 21:02:36

Egyebkent mi a problemaja a cikk ironak? Nem igazan derult ki.

lavór 2015.01.28. 21:04:22

@pythonozok:

Klónoztál volna, nem szoptál volna.

siriq111 2015.01.28. 21:09:29

Szoval 4 ev "info" tudassal nem erti, hogyan mukodik a windows rendszer updatelese es ez szerinte nem jo :D Ezt a cikket nyugottan lehet torolni mert lusta volt utanna nezni hogyan mukodik az egesz.

Tetves Dög 2015.01.28. 21:12:38

@Muad\\\'Dib:
Ilonka néninek nyugodtan kopipésztelheted a windows telepítőt is, pont ugyanannyit fog belőle érteni.
A kérdésed viszont, amire válaszoltam, teljesen más volt. (Gy. k. oda is volt írva.)

Muad\\\'Dib 2015.01.28. 21:16:07

@Tetves Dög:
De a dolog ott is az átlaguser (aki nem feltétlenül tök hülye) esetére vonatkozott. Aki biztos nem fogja az általad leírtakat végigvinni, hanem fogja az ubuntu telepítő dvd-t és next-next fininsh módban végignyomkodja. Hogy te, vagy én, mivel, mikorra végzünk a kutyát nem érdekli egy átlagos nem informatikai érdeklődésű illető esetében.

Tetves Dög 2015.01.28. 21:34:13

@Muad\\\'Dib:
Az átlaguser (aki nem feltétlenül tök hülye) esetére éppen úgy érvényes az is, amit én írtam. Semmivel nem bonyolultabb (sőt!), mint két összegalyabolyott .net-patch rendberakása, vagy éppen a registryben való kotorászás teljesen hétköznapi beállítások miatt.

A posztoló egy másik eset, ő azt kapta, amit érdemel

cso zsi 2015.01.28. 21:58:05

Aki ismer, az tudja, hogy nem vagyok híve a linuxoknak.
De a posztolónak annyit javasolnék, radírozza le a gépről a 7-est, és tegyen fel egy linux-disztrót.
Közben próbáljon dolgozni is rajta.
Aztán írjon egy újabb blogot.

cso zsi 2015.01.28. 22:00:26

@Muad\\\'Dib: Ugyan vagy két éve nem tettem ubuntu-telepítőt a gépeimbe, de anno azért nem volt elég a "next-next-finish". Mintha a particionálással meg tudna zavarni (ha csak nem automatizálták) egy kevésbé hozzáértőt.

cso zsi 2015.01.28. 22:15:04

@Étteremkritikus: Ez milyen oprendszer alatt volt? Nálam a IE-hez 2013-ban nyúl utoljára, azaz az akkori telepítéskor.
XP alatt viszont Explorer volt a fájl- és ablakkezelés is.

cso zsi 2015.01.28. 22:17:51

@Muad\\\'Dib: Szerintem egy műszaki fősulit végzett frissdiplomásnak is odaadhatod.
Az is elmosolyodik a fentebb írtakon, csak előtte sokat fog káromkodni.

Sandor Akarki 2015.01.29. 02:19:38

"Amúgy ezen a támogatásnak véget vető bejelentésen jót nevettem. A kommuniké szerint biztonsági javítások még lesznek, de a szoftver már új funkciókat és kinézetet nem kap. Hahaha... eddig kapott?"
Sajnos kapott, Lást Services / Application Experience vagy Security Essentials. Előbbi a rémálom fokozódik kategória.
Egyébként nem lenne egy bonyolult dolog úgy megcsinálni, hogy egyszerre csak egy valid system image legyen, de akkor ha valami elromlott nincsen rollback és nincsenek inkrementális verziók. Akkor a userek azért tépnék a hajukat (amúgy embeddeden sok helyen így van).

Sandor Akarki 2015.01.29. 02:21:01

@cso zsi: IE-t le kell szedni, sok problémát megold a nem létezése.

Sandor Akarki 2015.01.29. 02:25:45

@Tetves Dög: Még életedben nem volt olyan eset, hogy a libc verzió nem stimmelt és a symlinkek conflict-oltak? Mert amit leírsz abból kb. az lesz... Fog egy knoppix cd-t, bootolsz ha minden kötél szakad, vagy puppy, vagy akármi. Az O/S-t meg felteszed rendesen vagy... úgyis meglátod. :D

Tetves Dög 2015.01.29. 08:28:05

@Sandor Akarki:
Hogyne lett volna. Csak az nem ez a szcenárió volt, amit leírtam.

Tetves Dög 2015.01.29. 09:04:19

@cso zsi:
Ebben én is biztos vagyok.
Elmosolyodik, hogy végre talált egy egyszerű, hatékony, logikus és kényelmes módszert, és káromkodik, hogy miért nem mondta neki eddig senki, hogy így is lehet.
Én pedig azokon mosolygok, akik szerint nem ez történne.

cso zsi 2015.01.29. 12:10:29

@Tetves Dög: Te ugye munkára nem használod a gépet?
Persze, van pár dolog, amit meg lehet csinálni linux alól, de a kifejezetten winre írt szoftvereket képtelenség használni.

cso zsi 2015.01.29. 12:12:42

@C16SE: Erről beszélek én is. Ezért javasoltam a cikkírónak a linuxozást, ha a winnel nem tudott zöldágra vergődni. Bár lehet, neki a golyós számológép is sok lett volna aznap.

cso zsi 2015.01.29. 12:14:22

@Sandor Akarki: Leszedni? Lassan jobb a 11-es, mint a Chrome.
Erőforráskezelésben mindenképp.

Tetves Dög 2015.01.29. 14:43:53

@cso zsi:
"Te ugye munkára nem használod a gépet?"
Most még jobban, már egész hangosan "mosolygok"! );-P

Az a tapasztalatom, hogy a windowsos alkalmazások túlsúlyának szinte semmilyen szakmai indoka nincsen azon kívül, hogy a fejlesztők többsége egyszerűen nem ismer más környezetet. (Való igaz, ez egy ördögi kör, de ez másik téma.) Egy adatbázist maceráló programnak nem lenne édesmindegy, min fut a felülete? A valóságban viszont az említett fejlesztők többsége meg van győződve arról, hogy a windows korlátai az *informatika* korlátai is egyben, és csak döbbenten néznek, ha véletlenül megbillented nekik az egyik korlátot, hogy kilássanak felette.
Szóval de, használom bizony, és bár valóban van néhány natív windowsos program, amit sajnos nem tudok nélkülözni, ezek szépen elvannak a virtuális gépekben, amiket egy gombnyomással elküldök pihenni, ha nem kellenek; sokkal egyszerűbb, mint ki-belépegetni mindenhova. Arról nem is beszélve, hogy tetszés szerinti windows-verziót indítok, ha valamit vizsgálok. Meg egy kattintással visszaállítom, ha valami nem jól sült el.
Most jut eszembe, ez utóbbi a frissítésekre is igaz: ha pl. a korábban említett libc-kavarodás vagy valami még nagyobb tankcsapda kifog az emberen, ezt is vissza tudod csinálni, vagy ha sejted, hol a probléma, célzottan azokat a fájlokat is vissza tudod állítani, és még csak parancssoros hókuszpókusz sem kell hozzá.

Úgyhogy mesélj még, hadd viduljak, úgyis szomorkás idő van kint! );-D

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.02.03. 00:48:56

@Muad\\\'Dib: @eßemfaßom még áll: @Könnyen elkaptuk, uram!:

Magyarul VAN a Win 8.1-ben Start menü (hisz arról írtak mindenhol, hogy a Win 8-hoz képest az lesz a fő különbség, hogy lesz Start menü, és lett is), csak nem pont olyan, mint a Win 7, XP stb. alatt volt, ezért néhány kocka szerint, akik nem ehhez szoktak, az nem Start menü.

Az épeszű felhasználók szerint meg, akik ebből éppúgy elérik, amit a Win 7, XP stb. Start menüjéből, azok szerint meg Start menü.
Úgy néz ki, mint a Start menü, azt tudja, amit a Start menü, tehát Start menü.
Merthogy ami úgy néz ki, mint a kacsa, úgy hápog, mint a kacsa, és úgy mozog, mint a kacsa, az kacsa.

Hát kedves kockák, fel kéne fogni, hogy a világ változik. Meg az oprendszerek kinézete is. Beleértve azok Start menüjét is.

Röviden ennyi.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.02.03. 00:54:40

@gigantikus kertitörpe:
És tudja annak jelentős részét, amit a korábbi Start menük?
Tudja.
Akkor meg miért ne lenne ez Start menü?

Mert pár kocka azt mondja?

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.02.03. 01:02:37

@Tetves Dög:
Lehet, hogy a fejlesztők nem ismernek mást, de munkára való komoly program egy sincs Linuxra.
Windowsra van a 99%-uk, meg 1% Macre (pl. Photoshop).
És ne gyere nekem a Gimppel, mert az egy kalap szar. Már ha dolgozni akarsz, nem hobbiból képeket macerálgatni.
De fel lehet hozni a komolyabb CAT, CAD stb. programokat is.
Már azokra gondolok, amiket a megrendelő is elfogad.

(És akkor még nem beszéltem az Office-ról, aminek ellenpárjaként kifejlesztették az OOo-t, ami a több ágra szakadás után már önmagával sem kompatibilis, nemhogy a MS Office-ával. Persze, tud PDF-be menteni, Office-hoz (a 2003 előttiekhez, mert már ahhoz is letölthető a plug-in) meg felpakolsz egy ingyenes PDF-nyomtatót, oszt ugyanott vagy.)

Ezekbe ugyanis akkora energiát, időt és pénzt kell beleölni, hogy senki nem akarja hobbi- meg játékoprendszerekre fejleszteni.

Hát nagyjából ez van.
süti beállítások módosítása