K report

Plug & Play 2012

2012. június 23. - klarky

Mivel az én gépemben nincs bluetooth kapcsolódási lehetőség – kíváncsi lennék, hogy anno a specifikáció összeállításakor milyen indokkal húzhatták le a költségsorról ezt a néhány euro centes tételt – régóta dédelgettem már a gondolatot, hogy beszerzek egy USB-s változatot.

A minap az egyik hipermarketben sétálva készletsöprés és kiárusítás kapcsán épp a kosaramba ugrott egy jóárusított Trust adapter, amit hazaérve azonnal a gépbe is dugtam.

Úgy képzeltem a dolgot, hogy amíg én kipakolom a szatyrokat a gép és az új periféria összebarátkoznak, és mire visszaérek már boldogan fog világítani a tálca sarkában a kis kék ’B’ betű. Szerinted így történt?

Egy frászt!!!

A géphez visszatérve ugyanis azt tapasztaltam, hogy veszett mód dolgozik a Win7, majd esdeklőn fordul felém azzal, hogy kedves gazdám, nekem bizony fogalmam sincs, hogy mi ez az új jövevény, úgyhogy a további gyümölcsöző munkakapcsolat érdekében lennék szíves bemutatni neki, azaz tegyem már be a driver CD-t a meghajtóba, de most ¡Por favor!

Nagyot néztem, mondom mit??? CD-t??? És azt meg honnan?

Alaposabban körülnézve a kis műanyag bliszterben egy user manual mellet mini CD-re leltem, amit kb. a Pentium I.-em idejében fogtam utoljára. Ugyan nem tetszett ez a látványos technikai visszafejlődés, de gondoltam rajtam ne múljon a dolog az optikai meghajtóba toltam a médiát és vártam.

A rendszer felpörgött, zakatolt, süvített és… semmi. Megállt, majd azt üzente, hogy nem tudja olvasni. Hűha, gondoltam magamban, ennek a fele sem tréfa – tettem félre a kifli csücsökre húzott parizer karikát – itt komolyabban neki kell ülni a mutatványnak, mert már kezdtem sejtetni, hogy nem ez a termék nyerte az Easy Install területi vetélkedőt a Távol-Keleten.

Forgatom a leírást, nézem a piktogammokat, mikor is azt mondta a dokument, hogy ha a CD később eltűnne, don’t panic, az Internet Explorerbe (!!!) bepötyögve a címet a netről is lehúzható a meghajtó.

Nem voltam rest, cselekedtem. Ellátogattam a terméktámogatási oldalra, leszedtem a kis programocskát (41,9 MB! Egy meghajtó! Könyörgöm, mi van benne?), és installálni kezdtem én, az un. Felhasználó. (Először is köszönjük, hogy termékünket választotta!)

Átküzdve magamat néhány elfogadom, next, next, ok cikluson a gép dolgozni kezdett, majd a képembe nyomta ezt.

trust_pbeszédpanel_blog.jpg

Kérem tisztelettel programozó urak! Az, hogy bénák vagytok azt az első mozzanat óta sejtem. Az, hogy lusták is, azt meg most árultátok el magatokról. Mit akar ez a szerencsétlen? Mit csinál ez aktuálisan? Sokba lett volna elküldeni a párbeszédablak pár sorát egy magyarul beszélő munkatárshoz, hogy hé haver nézd már meg: Jó a Google Translate, vagy vegyünk elő mi egy szótárt?

Elképesztő. 2012-t írunk…

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr214607186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_alesi_ · http://alesi.tumblr.com 2012.06.24. 10:05:22

De végük sikerült beiktatni a vezetők hajcsárokat? :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.06.25. 13:26:47

@_alesi_: Igen, amúgy működik. A vicces, hogy rá van írva a csomagolásra, hogy Compatible with WIN7.

Hát végül is igen. :-)

ecch 2012.08.01. 11:05:09

@klarky: Áhh egy sima pc headset dobozára is ráírják, aminek két tök átlagos 3,5-ös jackdugója van, hogy "Compatible with Skype". Mintha nem lenne hulla mindegy mi van azon a gépen! :D
süti beállítások módosítása