K report

Adobe Flash Android Ice Cream Sandwich alá? Lehetséges!

2012. december 04. - klarky

A napokban megejtettem a gyárilag 2.3.7 –es Android verzióval szállított Xperia Solam frissítését, hisz néhány hónappal ezelőtt a Sony elérhetővé tette erre a készülékre is a 4.0.4 –es ICS telepítőkészletet.

Arról már korábban olvastam itt-ott, hogy ez a verzió már nem fogja támogatni a Flash rendszerbe épülését, de az igazat megvallva már el is felejtetem a dolgot.

Azzal tisztában voltam, – hisz próbáltam - hogy a gyári böngésző vidáman vitte alapesetben a Flash tartalmakat is, sőt a menüben is ott volt az Adobe ikonja, de a változás tényével először csak akkor szembesültem, amikor a frissítés során kifejezetten le kellett okéznom egy ablakot, amin többek közt az állt, hogy Flash ugyan nincs többet, de ha akarom majd a Playből visszarakhatom.

Valójában soha nem értettem ezt a fajta boszorkányüldözést, amit szegény Flash kapcsán csinál a kompett IT szektor, hisz én elhiszem, hogy nem jó, mindenféle baja van, lassít, meg kifagyaszt és még a csuda tudja miket találtak már ki az idők során, de: 1., javítsák ki, írjanak jobbat; 2., akkor töröljék el végleg a föld színéről, ha lesz tőle jobb, vagy legalább ilyen ami kiválthatná.

Egy szó mint száz, azzal a tudattal, hogy majd visszatehetem hivatalos forrásból a AFPlayer-t nyugodtan nyomtam a TOVÁBB gombra, melynek eredményeként fel is kúszott a friss ropogós rendszer.

Újraindítás és gyors ellenőrzés után láttam, hogy tényleg nincs a jó öreg FLASH sehol, így kaptam magam és elmentem a piactérre, hogy beszerezzem a hiányzó komponenst.

(nem fogom magyarázni, hogy minek az nekem, egy az, ha egy, a mostaninál elavultabb rendszeren gond nélkül tette a dolgát, akkor tegye most is, valamint inkább lassuljon le egy kicsit a gép, de menjen a böngésző full feature-val, minthogy folyamatosan hibaüzenetek és blank ablakok közt barangoljak)

A döbbent csak ekkor ért. A telepítőkészlet szőrén-szálán eltűnt a boltból, de még az Adobe oldaláról is. Nem azért mondom, de a fene nagy szabadságot és rugalmasságot ígérő Android esetében ez a hozzáállás engem nem kicsit sokkolt, nekem ez már-már IOS szintű szemétség, hisz mi az, hogy ha az okosok szerint valami nekem nem jó, akkor az nincs tovább. Hát hagy döntsem már el én, hogy szét akarom-e fagyasztani a telefonom vagy sem…

Mérgemben fórumokat kezdtem olvasgatni és pár próbálgatás után megoldottam a dolgot. Szóval, ha valakinek kell ICS alá Flash a következőket tegye.

1., Töltsük le az alábbi képre kattintva a zip-pelt állományt.

 cloudme_logo_fehér.png

2., Csomagoljuk ki, ebben van az APK, amire szükségünk lesz a telepítéskor.

3., A kapott filéket másoljuk fel egy SD kártyára és azt tegyük bele a telefonba.

4., Ha még nincs a telefonunkon filekezelő, akkor szedjünk le egyet a Google Play-ről, én a Total Commandert választottam, de jó lehet az Astro File Manager is.

5., Most engedélyezni kell a telefonon az ismeretlen forrásból való telepítést. Ehhez menjünk a BEÁLLÍTÁSOK menübe, ott válasszuk a BIZTONSÁG részt és itt pipáljuk be az ISMERETLEN FORRÁSOK opciót. Ezek után már képesek leszünk külső programokat is telepíteni a telefonra.

6., Nyissuk meg a filekezelőt és keressük meg az SD kártyát. A Sola-nak van egy olyan hülyesége, hogy ő a saját belső memóriáját is SD-nek nevezi, ezért azt keressük, hogy ext-card, ugyanis az lesz az igazi külső memóriakártya. (A Total Commander viszont SD kártyának és SD kártya2-nek hívja, szóval teljes a zűrzavar, de ki lehet találni, hogy hol vagyunk, ezen nem fog múlni a siker.)

7., Ha megvan, kattintsunk a Flash apk-jára és voilá! Megindul a telepítés.

8., Ha kész nyugodtan törölhetjük az SD kártyáról a cuccot, már nem lesz rá szükségünk.

9., Indítsuk el a böngészőt, és ha mindent jól csináltunk, akkor újra a teljes értékű csilliogó-villogó internetet élvezhetjük.

10., Ha aggódós vagy futass le a telefonodon egy víruskeresést, de nálam nem volt semmi, fenyegetést nem jelzett a rendszer.

Tekintve, hogy abszolút zöldfülű vagyok Android ügyben és meg tudtam csinálni másnak sem hiszem, hogy gondja adódhatna, úgyhogy csak bátran.

ui.: Fenti műveletsort mindenki saját felelősségére végezze! Elvileg rendszerfilét törölni nem lehet, de ha nem vagy biztos a dolgodban inkább kérd egy hozzáértő segítségét, vagy ne telepíts. A kockázat a tiéd!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr954947303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása