K report

Egy eltűnt ikon nyomában

2016. április 17. - klarky

Az Android legfrissebb, 6.0 –ás (Marshmallow) rendszerének bejelentésekor a SONY ígéretet tett rá, hogy készülékeinek viszonylag széles körére kiadja a frissítést, mely nemcsak a jelenlegi modelleket fogja érinteni, de visszamenőleg is néhány korábbi flagship mobilt.

Az ígéretek beváltása mostanában van folyamatban, szépen lassan érkeznek a system update –ek, így pár nappal ezelőtt az én Z5 Compactom is diszkréten jelezte, hogy ha gondolom indulhatunk, készen áll a telepítésre.

Bár meglehetősen szkeptikus vagyok mindenféle frissítéssel kapcsolatban ez alakommal gondolkodás nélkül csaptam a jóváhagyó gombra, tekintve, hogy korábban elég sok jó dolgot olvastam a Google új üdvöskéjéről.

A rendszer felment és újraindításkor egyből egy érdekes dologgal szembesültem. Alapállapotban a lockscreen alsó széle 3 db gyorsindító gombot tartalmaz, melyek segítségével a nélkül lehet fontos alkalmazásokat indítani, hogy a készüléket feloldanánk. Ezek eredetileg (balról jobbra) hívás, képernyő feloldása, kamera. Frissítés után azonban ez megváltozott és a következő kép fogadott: mikrofon (ez ugye a Google beszélgetős asszisztensét indítja), feloldás és kamera.

Na de hova tűnt a hívás gomb? Nem tudom ki hogy van vele, de én nagyságrenddel többet használtam a hívás opciót mint az asszisztenst, így nagyon zokon esett a változtatás. Nem nyugodtam, addig kerestem, kutattam, míg rá nem jöttem, hogy hogyan lehet visszacsinálni az eredeti állapotot. Figyelj, mutatom:

Lépés 1.: Menj a Beállítások menübe és ott válaszd az Alkalmazásokat.

Lépés 2.: Jobb felső sarokban kattints a kis fogaskerék ikonra.

Lépés 3.: Keresd meg az Alapértelmezett alkalmazások sort és azon belül a Segédalkalmazás és hangbevitel menüpontot.

Lépés 4.: Kattints rá és a Segédalkalmazások sorra kattintva válaszd a Nincs opciót.

Lépés 5.: Lépj vissza a főmenübe, zárd le a képernyőt és máris láthatod, hogy visszakaptad a hívás gyorsgombot a bal alsó sarokba.

Természetesen ha később meggondolnád magad fenti lépéseken végighaladva visszacsinálhatod a default állapotot.

Az új rendszer felrakását követően más változást, ami gyökeresen szembetűnt volna még nem tapasztaltam, de a mérnökök a motorháztető alatt jelentős beavatkozásokat eszközöltek, pld. alkalmazások jogosultságának kezelése, energiagazdálkodási kérdések, stb. területeket érintően.

Ez utóbbiban annyira bízhatnak a SONY szakemberei, hogy a korábbi jól bevált és ismert STAMINA módot egy az egyben kivették, mostantól csak a DOZE nevű új rendszer felel az energiagazdálkodásért, ill. annak optimalizálásáért. Meglátjuk valóban jól teljesít-e ez is és hozza-e a korábbi valóban lélegzetelállító adatokat, mely szerint pld. az én készülékem 3-4 napot is simán elketyeg ha nem gyilkolom felesleges alkalmazásokkal, pusztán telefonálok, levelezek és minden ehhez szükséges funkciót üzemeltetek a helymeghatározástól kezdve a neten lógásig. Meglátjuk…

z5_compact_marsmallow.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr68634614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása