Ahogy azt egy korábbi bejegyzésben láthatta a figyelmes szemlélődő, az idei karácsony nekem elég gazdagra sikerült. Mindennek nagyon örültem, de a legjobban akkor csillant fel a szemem, amikor kibontottam a digitalizáló táblát, amit a testvérem puhatolt ki nálam, trükkös kérdésekkel kinyomozta, hogy melyik típus a jó, majd a családot összeszervezve megvette a hátam mögött.
Egészen kis korom óta szeretek rajzolni, főleg autókat, de minden mást is. Erre apellálva kaptam meg a rajztáblát, amivel mostanában kezdek ismerkedni, hisz ilyennel korábban még sosem dolgoztam.
Első művem, amit most bemutatnék a legendás törpeautó, az Isetta 2011-es, modern kori újraértelmezése lett. Manapság nagy divat az autógyártóknál (is) visszanyúlni a gyökerekhez és a régi vonalakat leporolva, a korai formákat újra csomagolva jó pénzért eladni a nosztalgiára éhes közönségnek. Így készült el pl. a FIAT 500 és a VW Bogár új változata is, melyek igen szép piaci sikereket értek/érnek el.
Bár időről-időre lelkes amatőrök, profi és félprofi designerek elkészítik ennek a modellnek a concepció változatát és a képeket fel is töltik a netre, azért lássuk be jelen körülmények között elég pici az esélye annak, hogy a BMW belefog ennek a fejlesztésébe. (Erről tervezek is egy hosszabb posztot, majd abban leírom, hogy miért…)
Apropó BMW. Azt talán kevesen tudják, hogy az Isetta eredetileg nem BMW gyártmány volt. Az első és eredeti Isettát Olaszországban tervezték és gyártották, melynek a liszenszét a BMW megvásárolta, miután rájött a cégvezetés, hogy pusztán motorkerékpárok és luxusautók értékesítéséből nem tudnak megélni. Kellett egy olyan autó, ami szélesebb tömegek számára is elérhető, így úgy döntöttek, hogy törpeautót (is) gyártani fognak. Persze nem lenne BMW a BMW, ha nem módosítottak volna az eredeti elképzelésen, így a kétütemű motort gyorsan kidobták és helyére egy négyütemű, 245 köbcentiméteres, egyhengeres motorkerékpár erőforrást építettek. Ezzel a fejlesztés nem ált meg. Két év múlva megnyújtották a karosszériát és elkészítették a nagyobb és kényelmesebb változatát a kisautónak, amiben már két felnőtt és két kisgyerek is elfért, sőt, a kocsi oldalajtókat is kapott. (Az eredeti változaton az autó orrán keresztül kellett beszállni.) Ezt a változatot nagyobb erőforrással is ellátták, amely már 600 köbcentiméteres volt, két hengeres és 20 LE leadására volt képes. Ez a két modell nem volt ugyan sikertelen, de az igazi áttörést a harmadik változat hozta meg, amiben szakítottak az egyterű formával, nagyobb motort tettek bele (30 LE) és ebből a változatból, ami 700-as névre hallgatott különböző karosszéria-változatokat is készítettek. Ezt az autót egyébként szintén olaszok tervezték. Az új változat ugyan már nyomában sem viselte az ős Isetta vonalait, de óriási szerepe volt abban, hogy a BMW végül is megmeneküljön a csődtől.
Na de lássuk, hogy én mit álmodtam meg. Az alapgondolat az volt, hogy a kisgömböc formát mindenképp megtartom, de hozzáteszem a BMW-re ma jellemző főbb ismertető jeleket is, így a dupla vesét, a hokiütőt, a dupla lámpát, amit feltétlenül úgy akartam megrajzolni, hogy az eredeti lámpa helyére kerüljön és az övvonalon végig futva a hátsó lámpába torkoljon.
Városi autóra gondoltam, így nagy, fényezetlen lökhárítót rajzoltam, amivel nyugodtan lehet koccanni, ha úgy alakul. Homlokajtó már természetesen nincs, helyette két nagy oldalajtón lehet bejutni az ülésekhez, amiből terveim szerint 4 darab lenne.
Hát így elsőre ez sikerült. Tudom, hogy a technikám még nem a legjobb, de valahol el kell kezdeni és majd nagyon igyekszem.
Végül is Chris Bangle első szava is a mama lehetett és nem a flame surface. 8-)