K report

Remote Control Cable

2012. augusztus 19. - klarky

Egy nem oly régi posztban szóltam arról, hogy birtokomba került egy kiváló állapotú, bár nem túl fiatal magnódeck. Akkor külön nem tértem ki az eszköz távirányíthatóságára, aminek legfőbb oka az, hogy abban az időben, amikor ezek a készülékek virágkorukat élték egyáltalán nem volt jellemző, hogy minden egység külön „messzigombbal” legyen ellátva.

/Ezt a kifejezést egy régi, középiskolai, vidéki osztálytársamtól tanultam, aki egyszer arra kérdésre, hogy milyen TV-jük van otthon nemes egyszerűséggel csak annyit mondott, hogy messzigombos. :-)/

A távoli vezérlés azonban nem volt elérhetetlen ezen készülékek esetében sem, de a konstruktőrök – legalábbis a Technics -nél biztosan, de talán más cég is élt ezzel a leleménnyel – más megoldást választottak.

Itt ugyanis az van, hogy az egyes eszközöket egy un. remote control cable segítségével (mi lehetne ennek a jó magyar neve?) rendszerbe lehet kötni, azaz a decket rádugva a márkatárs erősítőjére annak távirányítójával mindkettő irányíthatóvá válik.

Én ezt a trükköt régről ismertem, de sajnos nem volt ilyen kábelem. Az erősítőhöz anno nem járt, a decknek ugyanakkor elvileg tartozéka volt a múltban, de én azt nem kaptam meg hozzá.

Mit csinál ilyenkor az érdeklődő user? Keresgélni kezd. Én is azt tettem, kikerestem a neten a készülék felhasználói kézikönyvét hátha ott több info lesz erről a csoda kábelről, de sokkal közelebb nem jutottam a megoldáshoz, annyi volt a biztos, hogy réges-régen létezett ilyen.

Ahogy forgattam a gépet feltűnt viszont valami. A kábel bemeneti nyílása átmérőjét tekintve egy jack dugónak felelt meg és a hevenyészett szkennelt felhasználói kézikönyv szerint is egy olyasmi alakú kábel látta el a távirányítás feladatát. Picit furcsállottam ugyan a dolgot, hogy olyan egyszerű lenne a megoldás, hogy két jack dugó és egy 2 eres kábel elég a mutatványhoz, de tekintettel arra, hogy ezek nem nagy tételek gondoltam beszerzem őket és meglátjuk mi történik. Elmentem az egyik boltba és vettem egy olyan audio kábelt, aminek vezetéke 3.5-ös jack dugóval volt szerelve, majd összedugtam az erősítőt a deckkel és bekapcsoltam őket.

audio_kábel.jpg

Pontosan ilyen, felcsévélhető kábelt vettem. Bekerülési költség 300 Ft.

És, hogy mi történt? Csodák csodájára a trükk működött, a két eszköz összekacsolódott és az erősítő távirányítója vezérelni kezdte a magnót is. A dolog olyannyira jól sikerült, hogy a deck kijelzőjén új, eddig nem látott indikátorok jelentek meg, melyek azt hivatottak jelezni, hogy aktuálisan az egyes, vagy a kettes kazettafészek van e vezérelve, melyet természetesen a távirányítóval váltogatni is lehet.

Hát így lett egy kis odafigyeléssel és némi leleménnyel távirányítóssá téve a régi rendszer. Ha valakinek van még otthon ilyen eszköze próbálja ki, működni fog.

ui.: azért vicces, hogy a marketing osztály már két évtizeddel ezelőtt is képes volt eladni egy sima audio kábelt hangzatos nevű remote control cable néven, gondolom sokszoros áron

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr354719833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása