K report

Szervizkönyv

2012. szeptember 09. - klarky

Az autóvásárlás az esetek többségében hosszútávra szóló, felelősségteljes döntés. Különösen igaz ez Magyarországra, ahol az emberek nagy részének komoly anyagi megterhelést jelent nem csak az autó – akár használt, akár új – vételárának kifizetése, de a fenntartása is. Tekintve, hogy ez napjainkban egyre inkább így van - holott a világ boldogabbik felén rég nem státusszimbólum egy autó, hanem a mindennapi élet része és ott a regnáló kormányok sem elsősorban a fejőstehenet látják az autós társadalomban, mint nálunk, hanem tudomásul veszik, hogy arra bizony a XXI. század emberének szüksége van – fontos az eladó és vevő közti megfelelő bizalom kialakulása, hisz ki szeretné élete megtakarítását kidobni az ablakon egy felelőtlen döntés miatt?

Főként fiatalabb autók esetében – mondjuk úgy 5 éves korig – a minimum, hogy mielőtt az üzleti partnerek egymás tenyerébe csapnak a vevő megnézi a kiszemelt autó szervizkönyvét, aztán ha nincs, nem megfelelően vezetett, vagy gyanús eredetűnek tűnik máris egy indokkal több, hogy nepperbarátunkat faképnél hagyva sarkon forduljon. Tudom, hogy a szervizkönyv sem jelent életbiztosítást, de a hiánya egyértelmű jele annak, hogy valami nem tiszta a verdával.

Jómagam az ifjabbik autót ha nem is kitörő lelkesedéssel (mert hát annak ugye ára van), de elhordom a kötelező szervizre, melynek tényét a szervizkönyvbe is bejegyeztetem, de a lassan 28-ik életévét betöltő öreg autónknál erre már nem igen van lehetőség. Ha jobban belegondolok, fiatalabb korában sem volt ez nagy divat (szerintem szervizkönyvet sem kaptunk hozzá, mikor 1 éves korában hozzánk került), így ha nekem kéne bizonyítani a múltat kicsit gondban lennék.

Figyelembe véve ugyanakkor azt, hogy precíz vagyok akár egy belga, van megoldás, bár a „dokumentum” átadása kissé bonyolult lenne, ha egyszer eladnánk az autót (de úgysem adom).

A minap a garázsban tettem vettem és megakadt a szemem az ajtó belsején. Nekem már annyira megszokta a szemem a látványt, hogy igazából fel sem tűnt, ahogy az sem, hogy 1997 óta ösztönösen írjuk a folyadékcseréket a sarokba.

Hát most itt van, ha valakit érdekelne egyszer, majd megmutatom ezt. Szerintem a semmitől jobb, nem hiszem, hogy ebben a korban ettől sokkal többet tehetnék. Már csak azért izgulok, hogy legyen elegendő hely az ajtó belső felületén a következő még 28, vagy akár több évre is. Mert az aktuális csereidők, ezen a deszkán fognak íródni a jövőben is. Kéznél van.

szervizkönyv_blog.jpg

Kérem kiszámolni, hogy az elmúlt 15 évben mekkora volt az autó futásteljesítménye/év

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr64763330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.09.09. 13:55:32

Ha esetleg a falon elfogyna a hely :), kipróbálhatod ezt:
www.valoskilometer.hu

McKinney 2012.09.09. 20:12:25

nade jobbról balra?

OkoskaTo:rp 2012.09.09. 20:48:16

4 év és 11500 km alatt nem volt olajcsere?

Neuromancer 2012.09.10. 10:53:07

szegről-végről rokon, de a tengerentúlon gyártott és a tiednél öregebb járművemnél én a motorház belső felületére ragasztott matricán vezetem ezeket az infókat, az mindig kéznél van és ha eladnám (nem tervezem, szóval nem rajtam fog múlni) akkor az új tulaj is láthatja mi a helyzet :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.09.10. 12:39:15

@Neuromancer: Szegről - végről rokon és a tengerentúl gyártott? Milyen autó az? :-)

Neuromancer 2012.09.12. 21:38:29

Hát, ritka; mértékadó vélemények szerint az egyetlen az országban :)
A 127-es Fiat brazil fejlesztésű (és gyártású, nyilván) változata.
süti beállítások módosítása