K report

Van-e új magyar exodus?

2013. február 13. - klarky

A mai magyar közélet a már-már mindennaposnak tekinthető politikai civakodáson – mely szerint ugye a kormányoldal már nemhogy megrendelte a kolbászt, de a közmunkások már fonják is belőle a kerítést vs. az ellenzék szerint az ország a nemzethalál felé rohan – túl rendre attól hangos, hogy az ország lakossága körében a kivándorlási szint soha nem látott mértékeket öltött és ezt ki-ki vérmérséklete szerint cáfolja, vagy épp alátámasztja.

Egyesek véleménye az, hogy nincs itt semmi baj, (a Fidesz szerint, ha el is mennek majd hazajönnek, hisz itthon van Túró Rudi, máshol meg nincs) míg az ellenzék azt szajkózza, hogy már nem csak a kiváló szakembereink, mérnökeink, orvosaink hagynak itt bennünket, de már a szakmunkások és képesítés nélküliek is tömegével hagyják el az országot.

Nem is olyan rég jelent meg egy cikk az egyik hírportálon, mely szerint London már egyenesen az ötödik legnagyobb magyar város, de igazából annak sem kell megijednie, aki valamely német területen kerülne bajba, hisz csak elkiáltja magát drága anyanyelvünkön és szinte biztos, hogy egy magyar fogorvos, vagy ha az nem, hát egy kivándorolt bölcsész, (aki épp a sarki mekiben csomagolja a sajtburger helyi változatát) biztos segíteni fog, mert hát ugye már annyian vannak ott is, mint még soha.

Na de vajon mi az igazság?

Az alábbiakban mutatok egy zseniális interaktív grafikont, ahol különböző leválogatási szempontok szerint követhető az egyes országok népességfolyama, sőt, egyéb érdekes adatok is felvillannak a témához kapcsolódóan. (FIGYELEM! 2010-es adatok, azóta azért sok víz lefolyt a mind a Dunán, mind a Temzén de még a Spree-n is.)

Ami minket illet: az oldal szerint pontosan 462.418 állampolgárunk, polgártársunk, nemzettestvérünk (a kívánt rész politikai elkötelezettségnek megfelelően aláhúzandó) él külhonban. A fogadó országok közt Németország áll az első helyen, a második az USA, míg fura mód Anglia – szinte holt versenyben Ausztráliával – csak az ötödik helyen található.

Sok-e ez, vagy kevés? Tényleg elfogyunk? Nos, ha a grafikon másik oldalára kattintunk azt is megtudhatjuk, hogy mennyi a hozzánk bevándorlók száma. E szerint az adatok összesítésekor 368.076 személy állomásozik nálunk ideiglenes vagy végleges jelleggel, melynek legnagyobb hányadát a románok, a németek és az osztrákok teszik ki, míg sajna mi az angoloknak annyira nem vagyunk szimpi célország, hisz közülük mindössze 3695-en választották új hazájuknak Magyarországot, ami szinte érthetetlen, hisz Petőfi óta tudjuk, "Ha a Föld Isten kalapja, Hazánk a bokréta rajta…"

Ha egyenleget vonunk könnyen kiderül, hogy sajna mínuszban vagyunk, azaz közel 100 ezerrel többen mentek el ez idáig, mint ahányan hozzánk költöztek. Hogy ez sok-e, vagy kevés döntsék el az okosok. Aki pedig szeret statisztikákat böngészni az kattintson ide:

peoplemovin: migration flows across the world

Azért felettébb kíváncsi lennék egy friss, ropogós adatsorra, ha valaki birtokában van ilyennek kérem linkelje be.

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr965078974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2013.02.14. 08:41:13

"Na de vajon mi az igazság?"

Ötvenöt év körüli ismerős pár, Pécsen laknak, az elmúlt két évben egyiktől elvették a rokkannyugdíját, mindketten legalább kétszer voltak munkanélküliek. Gyerekeik szülőhelyüktől távol keresik a megélhetést, mert otthon nem jutott nekik "élettér". Nekik mi lesz az igazság?

Más: én még az ötvenes években sem hallottam olyat, hogy egy család ( anya és két felnőtt gyereke ) ne tudja eltemettetni a családfőt. Most megtörtént, otthon őrzik a hamvakat ( tényleg most gyorsan meg is kell ezt szigorítani ), mert nincs pénzük arra, hogy az anyaföldbe - amely ugye ápol és eltakar - bele tegyék néhai családtagjuk kicsinyke kupáját.

Hová haladunk?

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.02.14. 08:44:55

Sziasztok,

Egy kissé pikírt megjegyzést kiigazítanék a bejegyzésben: "a Fidesz szerint, ha el is mennek majd hazajönnek, hisz itthon van Túró Rudi, máshol meg nincs". Gondolom, hogy itt a honlapunkra céloz a szerző: www.gyerehaza.org

Először is nem a "Fidesz szerint", hanem az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség külföldről hazatért tagjai és az azóta a kezdeményezésünk mellé állt pártpolitkától független emberek szerint.

Másrészt pedig bár a Túró Rudi valóban szimbóluma lett a kezdeményezésünknek (van, aki megértette azt is, hogy miért: gondola.hu/cikkek/75799-A_szemelyes_Turo_Rudi.html ), de ennél sokkal fontosabb érvünk, hogy a külföldi tudást, tapasztalatot hazahozva igenis lehet itthon boldogulni. Ezzel kapcsolatban egyébként nem csak sejtéseink, hanem bizonyítékaink is vannak: gyerehaza.org/itt_is_lehet

Akit közvetlenül érint a kivándorlás/hazatérés dilemmája, azoknak írom, hogy a honlapunkon keresztül elérhető szolgáltatásokkal konkrét segítséget is tudunk adni. Kérdésekkel, tanácsért forduljatok bátran hozzánk: gyerehaza.org/node/174

Üdv:

Tristan

euAgWzgmmtq7K 2013.02.14. 08:46:48

Nincs új magyar exodus; EU van, és szabad munkavállalás. De lesz exodus, 1-2 éven belül, persze saját megítélésem szerint, mivel annyira nem lesz munka és annyira szar lesz a fizu.

Szűcslaci 2013.02.14. 08:47:02

Lehetőség szerint a bolygót hagynám el - ha már. A "kivándorlók" magja egyébként érdekes módon új, választott "hazájában" zokszó nélkül lakik tizedmagával komfortos albérletben, főz magának az ágy melletti rezsón, kannás borral kúrálja magát, ha megbetegszik és szétblogolja a világot azzal, hogy kint milyen sok pénzt tud megspórolni. Itthon meg verte a nyálát a szélesebb szociális hálóért.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 08:48:47

Egyik komment azt írta,hogy valahol olvasta,miszerint az ország jelenlegi népessége 6,9 millió fő.
Egy nyamvadt kis hír volt a neten.

Terézágyú 2013.02.14. 08:55:36

@Azbej Tristan:
"Először is nem a "Fidesz szerint", hanem az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség"

Tyű, az nagy különbség... nincs is egymáshoz köze a kettőnek, mi?

"...külföldről hazatért tagjai"

tyű, ők is kimentek egy időben, hallatlan!

"és az azóta a kezdeményezésünk mellé állt pártpolitkától független emberek szerint."

Peeersze.

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.02.14. 09:07:13

@Terézágyú:

"Tyű, az nagy különbség... nincs is egymáshoz köze a kettőnek, mi?"

Két különböző szervezet. Egy politikai oldalon.

"tyű, ők is kimentek egy időben, hallatlan!"

Tyű, én pl. 4 évre. Ezért is támogatom a külföldi tanulmányokat és tapasztalatszerzést.

"Peeersze."

Igazad van, pontosítok. Nemcsak, magukat függetlennek valló emberek csatlakoztak a Gyere Haza Alaptványhoz, hanem ellenzéki beállítottságukat myíltan felvállalók is... azért is mert ez egy össznemzeti ügy.

Elijah_Baley 2013.02.14. 09:09:47

monnyuk a többség nem infrastruktúrameneccsernek meg vezető kutatónak megy, hanem olyan alantas melót csinálni, amire idehaza húzná a kis szájacskáját... de a széles lehetőségek ködöd hazájában az is jó, mert nominálban jobban megéri. és akkor jön a teszkószínű virsli, harmincévesen albi tizenkét pakival, de cserébe félre tud tenni egy rakat pénzt. mire is? ja, megvan, h eccer hazajöjjön és az általa megálmodott, szintjéhez méltó életet élhessen :)

2013.02.14. 09:09:48

@Szűcslaci: Hülyeséget beszélsz. Ha érdekel, levezetem, miért. De elég hosszú, szerintem nem fognád fel, mert nem akarod.

2013.02.14. 09:14:40

@Azbej Tristan: Kedves barátom! Attól félek, a kivándorlók egy szűk rétegét célozzátok meg. Mert mondjuk, akinek olyan szakmája van, amivel nem tud elhelyezkedni odahaza, azért, mert makog idegen nyelven, még nem talál munkát.
Aki kiköltözött, a gyereke ott kezdett iskolát, netalán vett egy házat részletre, minek menne vissza?
Aki beilleszkedett, van munkája, barátokat talált, minek menne vissza?
Mert hátha lesz munkája?
Mindkettőjüknek, ha férj, feleség?
Kezdje elölről?
Idiotizmus.
Ja, a túró rudi meg nagyon jó hívószó. Egy orosz édesség, ami az ukránokon keresztül jutott el hozzánk (elloptuk a receptúrát).
Talán pont ez a legkevésbé vonzó Magyarországban.
Orosz, de az is lopott. Szép üzenet!

2013.02.14. 09:16:29

@De gustibusaut bene, aut nihil: de a széles lehetőségek ködöd hazájában az is jó, mert nominálban jobban megéri. és akkor jön a teszkószínű virsli, "
Fingod nincs Angliáról.

Terézágyú 2013.02.14. 09:16:42

@Azbej Tristan:
"Két különböző szervezet. Egy politikai oldalon."

Aha. Mint annak idején a párt meg a kisz. Ja meg a hazafias népfront. telllllljesen különböző szervezetek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.14. 09:28:58

"a kívánt rész politikai elkötelezettségnek megfelelően aláhúzandó"

Ez nagyon jó, ezen felnevettem. :D

almahaboru 2013.02.14. 09:30:21

@Azbej Tristan: akkor boldogulj otthon a Túró Rudit meg szúrd a micsodádba a Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség külföldről hazatért tagjaival egyetemben, aztán vonuljatok Orbán Mester elé es csókoljátok végig a lábujjait egyesével. Amúgy meg tök felesleges pörögni ezen a témán, akinek esze és lehetősége van úgyis elhúz, mert őket pont amiatt nem lehet átbaszni a Fideszes hazugságokkal, mert ESZÜK van - érdekes módon azonban sok fotelnáci, Jobbikos is elmegy külföldre aztán hotelt takrít, meg szart vakar a mocskos burzsujoknál, persze közben szidja a rohadt kapitalizmust és 1-2 év után hazamegy és osztja az észt, esetleg mint Ifjú Keresztény mittudoménmicsoda :D Ez amúgy jó, éljenek a lúzerek, legyen övék a mennyek országa meg az otthoni állami zsíros állások, haverok, buli fanta stb.

Elijah_Baley 2013.02.14. 09:31:53

@Könnyen elkaptuk, uram!: remek érv, lehengerlő, mint a túrórudis okfejtésed, ami szintén enyhe torzítás, lévén nem lopott, és nem is hasonlít az eredetire :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.14. 09:37:32

@Azbej Tristan: "Két különböző szervezet. Egy politikai oldalon."

Ez édes. Mint a fidesz, meg a békemenetesek ugye?

Egyébként pedig hiú ábránd. Akit ki sikerül üldözni a hazájából, és kint eredményes lesz, az nem jön haza. Inkább keres más túrórudiforrást. Érted az üzenetet? Az jön haza, aki miután itt sem volt eredményes, kint sem volt az. A tehetséges meg kint marad. Ezért kéne a "másik oldalatoknak" jöbban vigyázni a jövő nemzedékére és nem baszogatni őket. Oktatásra kell a pénz. Akkor is, ha vannak potyautasok. De a fiatal demokraták szerint nem oktatásra, hanem 13. havi nyugdíjra kell inkább a pénz. Ez van, ez az értékrend.

2013.02.14. 09:39:49

Van-e új magyar exodus? Van!
Ugyanis nem a felzárkózás irányába haladunk.
Leszakadunk, miközben már jelenleg is nagy a lemaradásunk

Megfigyelo 2013.02.14. 09:45:18

@Csekey Ildikó: Egyetértek. És megjegyzem, a statisztikák valószínűleg a távozók többségét nem is látják.

Budai Péter 2013.02.14. 09:47:08

Szánalom, hogy nem tudtok túllépni a Túró Rudin. Szavakon lovagolás, azok kiforgatása, és csak a személyeskedés, gyalázkodás.

Aki a kivándorlásból fideszes-ellenzéki problémát csinál, az elég egységsugarú sajnos. 2004 óta "özönlik" a nép az Egyesült Királyságba, és akkor még más kormány volt. A pénz mindig kevesebb volt Magyarországon, aki lakást akart venni, gyakran vette nyugat felé az irányt.

svega 2013.02.14. 09:53:54

Külföldön vagyok. És kapható túró rudi minden magyar és/vagy lengyel/szlovák üzletben. Ha meg a a rudi kedvéért mennék haza, akkor vennék egy hátizsákkal, aztán iszkolnék ide vissza, normális bérért, normális emberek közé. Mert Orbán figyelj, itt nincs agyrohasztás, hetenkénti váltás, roma-ajnározás, pofátlan politikus had, stb. Aki teheti, csomagoljon. Mert az albérleti 30 paki is normálisabb, mint otthon bárki politikus.

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.02.14. 09:54:11

Az vígasztaló, hogy nem kifejezetten magyar jelleg, hogy bármilyen közéleti téma említése esetén programozottan jönnek a gyalázkodó trollok, úgyhogy ezen most elegánsan túl is lépnék.

Annak, akiknek nem lételeme a balkáni hangvételű netes iszapbírkózás és érinti vagy érdekli őket a kivándorlás/hazatérés dilemmája, az forduljon bizalommal hozzánk: gyerehaza.org/node/174
www.facebook.com/gyerehaza

Ha tudunk, segítünk, ahogy nekik is segítettünk: gyerehaza.org/node/14750

Támogatók, együttműködő partnerek, munkaadók jelentkezését is örömmel fogadjuk: azbej.tristan (kukac) gyerehaza (pont) org

Ugyanide jöhet a modor és a hatemail is ;)

Legyene egy szép napotok!

Ui. Index.hu kutatása: "A magyar néplélekről is sokat elárul, hogy mi az, ami az emigránsoknak legjobban hiányzik. A legtöbben a családot és a barátokat említették. Meglepő módon a legtöbb válaszban szerepelt a Túró Rudi, megelőzve a Balatont, a magyar borokat, és a magyar kosztot."

:)

Terézágyú 2013.02.14. 09:57:00

@Azbej Tristan:
"Az vígasztaló, hogy nem kifejezetten magyar jelleg"
...hanem örmény is?

Plumper_ 2013.02.14. 09:59:35

@almahaboru: 1000.000.000.000 ezermilliárd Ft gáztározókra, elbukott állami mobilcégre, stadionokra, focipályákra és még nem számoltuk a Fidesz-haveroknak kiadott Közgép SOkmilliárdját.

Nem számoltuk az EU-val szembemenő politikát és nyitást az -isztánok felé.

CSODálkozik még valaki, miért szegényedett el az ország és miért megy el innen, akinek van rá lehetősége és csöpp esze?

egy metrót nem vagyunk képesek 30 év alatt sem megépíteni, mert mire kész van, 15-ször annyiba kerül a csalók miatt, mint eredetileg tervezték.

mert a magyar akkor érzi jól magát, ha gyűlölhet valakit, ha vájkálhat a másik pénztárcájában, ha a szomszéd tehene döglik meg.

Terézágyú 2013.02.14. 10:01:21

@Azbej Tristan:
"Annak, akiknek nem lételeme a balkáni hangvételű netes iszapbírkózás és érinti vagy érdekli őket a kivándorlás/hazatérés dilemmája"

Basszus, fogd már fel a lényeget:
nem azzal van a gond, hogy haza akarjátok csábítani a külföldi magyarokat, hanem azzal, hogy ugyanakkor ti magatok üldözitek el őket.
És igen, hangsúlyozom, hogy TI, merthogy akárhogyan (és álságosan) kapálózol is ellene, ti is ott vagytok a fityesz holdudvarában (hogy ne mondjam: a seggében) , ahogy annak idején az mszmp meg a kisz volt.
Ugyanaz.

Plumper_ 2013.02.14. 10:02:23

@Azbej Tristan: esélyes, hogy a Németországban 700.000 Ft-ot kereső szakember hazajön, hogy itthon 150.000-et vigyen haza?

2013.02.14. 10:06:06

@Plumper_: Persze! Ez teljesen életszerű. Tudod te , mennyivel több túrórudit lehet kapni idehaza 150 ezerből, mint kint 700 ezerből?

Zedder 2013.02.14. 10:07:44

@Azbej Tristan: "bármilyen közéleti téma említése esetén programozottan jönnek a gyalázkodó trollok, úgyhogy ezen most elegánsan túl is lépnék."

Nyugi, ti politikusok mind ezzel a kamu szöveggel nyugtatjátok magatokat, legyetek a jobb vagy baloldalon. Nyilván neked is kényelmesebb trollnak tekinteni bárkit (még ha valóban sokan is vannak), mint elgondolkozni az üzenetén, véleményén. Nemrég a szoci Szanyi is letrollozott mindenkit, csak mert nem akarta a valódi üzenetet megérteni.

Ugyanakkor az is érdekes, hogy most az igen felkapott kivándorlás témában főleg a jobbos bérkommentelők trollkodnak és gyalázkodnak. Tényleg ennyire féltek, hogy nem lesz aki megtermelje az ingyenélésetekhez szükséges adókat, járulékokat?

"A legtöbben a családot és a barátokat említették."

A család túl van lihegve a mai kommunikáció mellett. Simán lehet, hogy országon belül több időbe telik egy rokonlátogatás, mint akár UK-ből is hazaugrani (direkt a legtávolabbi európai helyet írtam, de lehet Skandinávia is).

A barátok pedig már rég kintvannak, általában kinézünk egy még nem látott európai várost, és ott találkozunk. Képes mindenki odarepülni, szállodát kivenni és egy hétvégét lazán eltölteni a fizetéséből. Duplapluszjó, hiszen mindannyian megismerünk egy új helyet, kultúrát, és össze is tudunk jönni dumálni.

2013.02.14. 10:08:56

@Budai Péter: Így van! Ez nem fidesz függő.
De a statisztikában nincs benne az utóbbi két év...
És nincs benne, aki otthon van regisztrálva, mint magyar lakos, magyar állampolgár, de külföldön él.

2013.02.14. 10:12:03

@De gustibusaut bene, aut nihil: Igazad van, hamis érv. Legalább annyira, mint a Balaton, és a 30 paki.
Tudod, ha ketten dolgoznak, ugyanannyiba kerül kivenni egy kétszobás lakást, mint egyedül szobát bérelni. Érdekelnek a konkrét számok?

MEDVE1978 2013.02.14. 10:12:32

Az az igazság, hogy könnyen körülhatárolható, hogy kinek érdemes kimenni és ez a kör egyre csak tágul (műszaki végzettségűek, szakmunkások egy része, tanárok, szociális munkások, orvosok stb.)Egyelőre a migráció még normális szinten van, baj igazából akkor lesz, ha esetleg teljesen eltér majd a hazai fejlődési ütem az unióstól. Magyarul mi megmaradunk a béka segge alatt, az unió meg kilép a válságból egy fejlődési vagy legalábbis stabil útra. Ha ez megtörténik, akkor ott is megnő a munkaerőkereslet és ebben az esetben ugyanazt fogjuk átélni, mint a kétezres évek elején a románok vagy lengyelek.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:13:04

Remélem hogy mindenki elmegy,aki ezeket az élősködő szarládákat eltartani képes volt eddig.
Azt remélem,éhen döglenek egytől egyik az élősködő férgek,akik most mindenféle címszó alatt milliókat vesznek fel fizetés gyanánt.

nincs1itt 2013.02.14. 10:13:34

@Azbej Tristan: Azt is elárulod, hogy miben tudtok segíteni? Esetleg, ugyanazért a bérért, ugyanazt a munkát tudjátok biztosítani, egy stabil cégnél, mint külföldön?? Akkor Ti tényleg tudtok valamit. Indulok is, ha megkapom ugyanazt, forintra átszámítva(na egye fenyő, jó lesz ájróban is), amit itt kapok, a légkörről és a lehetőségekről nem megfeledkezve!
De több "áldozatot" már ne is kérjetek, se tőlem, se többiektől, akiknek baromira elege lett a bizonytalan, fekete-afrikai viszonyokból(bocsánat, már ott is jobb), a banán-köztársaságok bér színvonalából és korrupciós rátájából, a valamikor Magyarországnak nevezett, mára Hátsó Hátasztánná züllesztett - éppen az olyanok által, amilyen Te is vagy, Te vasárnapi katolikus seggnyalonc - országból! Mert élni, érted ÉLNI akarok, ha teccik európai, de igazándiból EMBERI ÉLETET! Nem éhbérért, nyugati nívón teljesítve vegetálni! Sok 40-50 évessel találkozom távol a volt hazájától. Tudod mi a legnagyobb félelmük,amiért borítottak mindent és újra kezdtek???
FÉLTEK MEGÖREGEDNI, OTT, Magyarországon!

2013.02.14. 10:16:38

@De gustibusaut bene, aut nihil: "Rohanás közben gyorsan utánanéztünk, tényleg szovjet örökség-e a hungarikumnak hitt édesség. Tényleg az, derült ki, ráadásul egy indexes cikkbõl.

Egyórás csodás közjáték Natasával, az eladónõvel, és kezünkben tartottuk vágyaink tárgyát, ami a magyar verziónál vaskosabb és szögletes profilú."
Tényleg más! És krémesebb, édesebb és vaníliásabb.
Döntő különbség!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 10:18:47

Alapvetőnek pozitív jelenségnek tartom, hogy a magyarok végre felálltak a seggükről és elkezdtek világot látni, tapasztalatokat szerezni.

Plumper_ 2013.02.14. 10:19:55

@MEDVE1978: azt nem látom, ki fog adót fizetni? egyre nagyobb a hiány, egyre több adót vetnek ki. még nagyobb a hiány, még több adófizető hiányzik, még nagyobb adóteher hárul az adózókra. végül 1 millió ember látja el a másik 7 milliót. ARMAGEDDON.

@nincs_itt: I'm almost seriously reckoning my immigration to the US, perhaps Canada...
de most tényleg, egy papíron még EU-ból jött tisztes állampolgárt csak nem hajtanak el, sőt, mutatják neki, hová lehet letelepedni. konkrétan Kanadában.

2013.02.14. 10:22:45

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Alapvetően negatív jelenségnek tarom, hogy a megélhetés reményében vándorolnak el. Nem, nem tapasztalatszerzés, nem önképzés és nem kalandvágy az ok.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:23:26

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Alapvetőnek pozitív jelenségnek tartom, hogy a magyarok végre felálltak a seggükről és elkezdtek világot látni, tapasztalatokat szerezni.
Válasz erre ;
Sajnos te itt maradták dagadék!
Itt maradtál,mert a valódi versenyszférában esélyed sem lenne a túlélésre,annyira ostoba vagy és semmire nem jó ember!
Semmire nem vagy jó!
A magad fajták képtelen érvényesülni, a magad fajták csak segget tudnak nyalni és beférkőzni magas pozíciókba,hogy onnan osztogassák a marhaságokat!
Megdöglenél Londonban a képességeiddel!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 10:24:14

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Persze, a megélhetés miatt, de ezáltal tapasztalatokat szereznek. A kivándorlás JÓ dolog.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:24:34

@Könnyen elkaptuk, uram!: Senkinek nincs kedve zsíros bircákra dolgozni.
Ennyi és nincs tovább!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 10:25:11

@hot-spot:

Azt már tudjuk, hogy fideszes bérkommentelő vagy. Innentől a szöveged eléggé érdektelen.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:25:21

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Én kivándoroltatnálak téged egyenesen a Déli -sarkra.
Ott letennélek a közepére.
Azt éljél meg bazdmeg!

reccs 2013.02.14. 10:26:44

@Azbej Tristan: úgyhogy ezen most elegánsan túl is lépnék.

Igen, ha van valami, ami mégis megkülönb9ztet benneteket a Fidesztől, hogy még annyira sem vesztek tudomást a valóságról. Mintha nem is ezen a földön járnátok.
Erre kellene megoldás:
"A negyedik egymást követő negyedévben is zsugorodott a magyar gazdaság, ezt jelzik a ma megjelent számok. Tavaly az utolsó negyedévben 2,7 százalékkal esett a magyar GDP az előző év utolsó negyedévhez képest. A tavalyi harmadik negyedévhez képest 0,9 százalékkal csökkent a GDP. A visszaesést alapvetően a mezőgazdaság és az ipar teljesítménycsökkenése okozta - írta a Központi Statisztikai Hivatal. Az egész éves csökkenés 1,7 százalékos volt."

Túró Rudi? Pörkölt? Vót röhögni?

buday008 2013.02.14. 10:28:50

Végül is 3 lehetőség van itt. 1: polgárháború, 2: kimegy mindenki, 3: itt marad ,szinte éhen döglik miközben porig alázzák és próbálja kivárni a másfél évet . 3 .lehetőséghez 2 opció tartozik . Vagy előbb elpattan a húr. b lehetőség : újra nyernek és utána szakad el a cérna. Hm még jó hogy lehet kérem szabadon választani.

A cikkhez kapcsolódóan: én úgy érzékeltem, hogy a szakképzetlenebbek ( most mihez képest nézzük, relatív de nem a diplomás ) még előbb elkezdtek kimenni. Aztán jött a tömeges diplomás kiáramlás, most meg megy már a család, haverok stb. Én ezekkel a statisztikákkal úgy vagyok, hogy ez a Hivatalos szám, ami mindig alatta van a valósnak. (illegálisan kint dolgozók)

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:30:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Én fideszes te szarkavaró mocsolék!
Hát rám aztán bármit lehet mondani,csak azt nem hogy fideszes lennék.
Az inkább te vagy,a jól fizetett állásodból hinted itt a hazugságaidat!
Nekem,pont nekem,aki a saját bőrén tapasztalja a kormánya hülyeségeit!
Igazi marha vagy!

rókafogta 2013.02.14. 10:33:23

@Szűcslaci: Azért van egy kis tévedés lehet, hogy többedmagával lakik (ált. teljes házban)és nem issza a kannás bort.Saját tapasztalat a saját lányom igaz már lasan 6 éve Skóciában és jelenleg azért lakik többedmagával mert fősulra jár és csak részmunkaidőben dolgozik, és valóban tud sporolni utazni stb főleg amikor teljes munkakörben dolgozott akkor volt motor autó miegymás..Ebben igazad van, egyébként akik mostanában elmennek inkább laknak többedmagukkal ,mint 70-80 E ből albérletben- képtelenség (mert nem igaz ,hogy mindenki 300 E keres akár mi a végzettsége(lehet Pesten igen ,de nem vidéken)van tapasztalatom mivel a másik lányom vidéken próbálkozott ma már pesti. Csak tudod ehhez is először albérlet kellett mivel mi bunkó szülők vidéken élünk aztán lakás. A blogban írt szánokra meg csak annyit hányan mentek el és hányan jöttek (a jöttekből megkéne vizsgálni hányan munkavállalók és hányan nem,-főleg a nyugati olalról jöttek)

NIL7 2013.02.14. 10:34:40

Semmi gond nincs itt, van már, lesz majd új hazánk (oszt jónapot) Szétnézek a családban, csupa jó angol, görög, dán, amerikai ... mind szerető fia/lánya hazájának, királynőjének. A magyarok pedig majd elszórakoznak egymással - minden nép azt kapja amit érdemel.

Etilcsoport 2013.02.14. 10:37:50

@Azbej Tristan:
Nehogy azt hidd, hogy jo lesz az nektek, ha neadjisten tul sok kulfoldet megjart magyar jonne haza es hozna a nyugati szemleletet es mentalitast. Oket mar nem lehet megvezetni vakhiten alapulo gazdasagpolitikaval es hitegetni Turo Rudival. Ok mar szerveztek maguknak kozosseget egy idegen orszagban. Vannak kapcsolataik, tokejuk.

Magyarorszag jelenleg egyetlen eselye a felemelkedesre a kulfoldi tapasztalat, ha mar az oktatast is szetverte az imadott vezeretek.

Zedder 2013.02.14. 10:47:41

@Etilcsoport: "Magyarorszag jelenleg egyetlen eselye a felemelkedesre a kulfoldi tapasztalat, ha mar az oktatast is szetverte az imadott vezeretek. "

Pontosan. De radikálisan! Pl. az összes politikus lemond (ezek a huszonéves taknyok is), átadják a hatalmat egy nyugati szakértői kormánynak, legyen az német vagy amerikai. Ők elindítanak egy teljes elszámoltatást, majd nulláról újraépítik a társadalmat, gazdaságot.

A 2. VH után ez egész jól bevált Japánban, Németországban. Full reset kell ide.

Qub 2013.02.14. 10:49:29

mint mérnök csak azt tudom mondani: akkor megyek el ha visszajön a progresszív adózás (bár lehet hogy előbb :).. nem akarok többé potyautasok tömkelegét eltartani, és elég volt azokból a politikusokból akik ahelyett hogy felszámolnák mutyiországot csak és kizárólag azzal kampányolnak hogy a "gazdagok" a hibásak, és a jövő helyett a multra költenek.. És itt mindenki "gazdag" aki br 250e ft felett keres.. És ez az egész országban kb ~650e ember.. 10 millióból.. úgyhogy bár már utálom a fideszt, ha a szocik visszajönnek akkor az itteni tényleg jól képzett kollégákkal együtt irány külföld.. Vagy alapítunk egy pártot: elegünk van a korrupcióból és a hazugságokból névvel.. ez van..

Elijah_Baley 2013.02.14. 10:52:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: azé a gasztronómia egy külön világ, ott nüanysznyi különbségek is jelentősnek hatnak...gondolom, neked feltűnik h sima v székely töltött káposzta, pedig csak a darált paprika a differencia...
a magyar konyha eleve fűziós, minden receptünk valami környékbeli nép táplálékának az átértelmezett verziója.
amúgy én liberális vok, ha neked jó kint, az nekem is jó, csak ne akard a saját döntésedet az egyetlen helyesnek beállítani, nem vagyunk egyformák, van aki idehaza is megtalálja a számítását...

nincs1itt 2013.02.14. 10:53:59

@Azbej Tristan: Tudod mit!? Hazamegyünk, mindannyian! Csak azt az apróságot várjuk cserébe, hogy ugyanazt kapjuk ott, mint ahol most vagyunk. Fizetésben, lehetőségekben, morálban, erkölcsben,egyszóval mindenben. Az árak már stimmelnek. A túrórudit meg nyugodtan feldughatod magadnak. Egy tyúxaros honlappal, meg a patetikus szövegekkel már tele a padlás.
Ne ijedj meg, nem kell csinálnod ezután sem semmit a 30 ezüstödért, csak viccótam! Nincs az az ígéret, amit elhinnék, amiért még egyszer Hátsó Hátasztánban próbálnék élni...

Etilcsoport 2013.02.14. 10:55:44

@Zedder:
Szep lenne... A lemondas helyett en a lampavasak terhelestesztjet preferalnam.

Jelenleg szerintem barmit elhinni csakis egy szakertoi kormanynak lenne szabad. Annak, aki barmilyen allitast teteles kimutatassal es hatastanulmanyokkal kepes alatamasztani.

Petta 2013.02.14. 10:55:57

@Etilcsoport: Van bizony, kozosseg is, kapcsolat is, munka is.

Nem is szolva a kilatasokrol, a lehetosegekrol. Teljesen uj szakmat tanultam meg munka mellett (otthon hany munkaltato engedne, h hetente egy napot fizetes nelkulin toltsek vagy reszmunkaidobol gond nelkul valtsak vissza teljes munkaidore..??) es nemcsak el tudtam helyezkedni benne 2 het alatt (!!!), de megbecsulik a munkamat anyagilag es erkolcsileg is.

Itt sem szentek a politikusok, de otthon megtanultuk osztani kettovel, ami elhangzik. Az viszont ketsegtelen, hogy amig otthon az szamit kit ismersz es nem az, h mit tudsz, nincs eselye a Turo Rudival felfegyverkezett agymosasnak.

nincs1itt 2013.02.14. 10:56:01

@Qub: Szerintem kezdj el csomagolni...

christophe 2013.02.14. 10:56:11

Negyven èv felett csalàddal vàgtunk bele,uj szakmàt tanultam a cèg koltsègen(tanfolyam alatt 1700netto fizetès)Magyarorszàgon kirohorogtek amikor munkàt kerestem,vagy bejelentès nèlkul havi 80,szerintetek mennyire tudok a turo rudira ràizgulni :-)))

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:57:35

Magyarországon soha nem volt fogyasztáson alapuló gazdaság.
Ezért van olyan állapotban amilyenben van.
Amíg ezt nem ismerik fel a politikusok,addig ez lesz itt.
Nyomor a köbön.

Kooppaany 2013.02.14. 10:59:32

El van rejtve a kormányzati társadalomkép. Ha lenne valami fogódzó... A jogbizonytalanság, a sok új adó, a rengeteg követhetetlen változás, a sok büntetési tétel és kilátás stb. a jövőtlenség érzetét keltik az emberekben. Természetes, hogy aki mozdulni képes, az olyan helyek felé megy el, ahol jogbiztonság, kiszámíthatóság, egyértelmű feltételrendszer, tervezhető jövő fogadja.

Szerintem menjen, aki csak tud: tapasztalattal gazdagabbak leszünk általuk.

Az olvasott beszámolók (még) nem tükrözik vissza a mindennapi beilleszkedési, szabály-követési, kommunikációs-interkulturális nehézségeket.

Felesleges a röghöz kötés szabálya, mivel arra ösztönöz, hogy ha valaki elmegy, soha többé ne legyen semmi tulajdona, ami Magyarországhoz kötné, mert azon hajtanák be... A röghöz kötés szabályával azt lehet elérni, hogy akinek távozási szándéka van, soha többé ne tudjon hazatérni, visszatalálni.

A közeljövő problémája lesz, hogy Magyarországon nem marad nagy tömegű munkaképes munkavállaló: így egyre kevesebb cég marad, aki mégis, az irgalmatlanul kizsigereli majd az egyre alacsonyabb iskolázottságú, egyre kevésbé termelékeny, egyre betegebb embereket, így még többen mennek el, és öt-hat év távlatában Magyarország lakói egytől egyig roncsok vagy agymosottak lesznek. Zombi-ország.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 11:03:01

@Kooppaany: IV. Béla képes volt felismerni a tényt,hogy egy ország semmit nem ér,nép nélkül.
A fidesz kormány ezt képtelen felismerni.
Szerintük a megoldás a problémára ha mindenki elmegy az országból,megfagy a saját lakásában és éhen hal.
Szerintük ekkor megoldódik a probléma,de sajnos ezzel csak súlyosbodik.
Valaki szólhatna már nekik erről...

Kabarészínész 2013.02.14. 11:03:45

egy gond van ezzel, hogy csak a saját ismerősi köröben legalább 20 főt tudok megnevezni, akik külföldön élnek, dolgoznak, de érthető okokból hülyék lennének bejelenteni, hogy kint élnek. Papíron ellátatlanok, de amúgy sem bukik ki itthon ez sehol, még van aki után a TB-t is befizetik havonta, ha hazajön legalább egy labort tudjon csináltatni. Akkor honnan is tudnánk pontos számot a kint élőkről??? Ez a szám csak töredéke, véleményem szerint kb. harmada lehet a valós számnak.

Turboanyu 2013.02.14. 11:04:41

@nincs_itt: Szívemből szóltál, de kiegészíteném, hogy sokunk esetében nem csak az mi életünkről van szó, hanem a gyerekeikéről is: én egyszerűen nem akartam, hogy ők abban a közegben nőjenek fel, éljenek és próbáljanak utána éhbérért gürizni. Bármit megteszek azért, hogy nekik ne kelljen oda visszamenni.

christophe 2013.02.14. 11:10:38

@Zedder: ''átadják a hatalmat egy nyugati szakértői kormánynak, ''
Teljes mèrtèkben egyetèrtek,olyan szinten korrupt a magyar politika..

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 11:11:16

@Kabarészínész:
Óóó egyszerű saját staisztika;
Orbánék előtt volt 4 millió munkavállaló.
Most van 2,6 millió munkavállaló.
A különbség nyilván valahol van.

Void Bunkoid 2013.02.14. 11:13:28

@rókafogta: "Ebben igazad van, egyébként akik mostanában elmennek inkább laknak többedmagukkal ,mint 70-80 E ből albérletben"

Mint látható, a kinti magyar megtakarításának elsődleges célpontja - a lakhatás (másodsorban pedig a kaja amúgy....

Itthon mi akadályozza meg a fiatalokat, hogy tíz-tizenkettes kommunákban lakjanak albérletekben, ezáltal szintén a lakhatáson spórolva?

Megmondom: itthon iszonyúan nem menő harmincasként kollégiumi körülmények között élni, sőt, az esetleg többre jutott ismerősök meg is szólnák, de legalább együttérzően lesajnálnák az illetőt, hogy "de hát Józsi, így hogy viszed fel a csajt dugni?", vagy "így hova fogod tenni az asszonyt meg a gyereket?"

Odakint nincs annyi ismerős, nem látják annyian, így ott minden szégyenérzet nélkül varacskolnak.

Na ezért. Hülye külsőségek, és presztízs miatt, inkább elbujdokolnak a világ végére - végső soron a kinti standardokhoz képest ugyanolyan szarul fizető és alja melót csinálni, mint amit itthon is kapnának, csak éppen ott kint hozzá mernek aljasodni a melójukhoz. Itthon nem, mert itthon tartani kell a dzsentris kihanemén látszatot.

A kivételek hazánkban azok a bármilyen autópályától több, mint 30 kilométerre eső területek, ahol SEMMIFÉLE munka nincs. Még alja sem.

Ebben az esetben viszont már inkább szorgalmazom a kivándorlást, mert abszurdum lenne egy olyan 7-8 milliós lakosságú Magyarország, ahol a hét-nyolc millióból mondjuk 6 a fővárosba és közvetlen környezetébe zsúfolódik (merthogy jelenleg amúgy ez a másik tendencia...), a többi meg ugar.

Leginkább szorgalmazandó meg pont ezek elkerülésére mondjuk a vidékfejlesztés lenne, de az mindig mostohagyerek volt kis hazánkban, nemhiába emlegettem ugart, meg írta meg azt a bizonyos verset már száz éve Ady is.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.02.14. 11:14:18

Egyrészt az itthoni Német, Osztrák az inkább nyugdíjas, (végül is az is jó mert fogyaszt) a Román az jó eséllyel Erélyi Magyar aki viszont dolgozik.
A kivándorolt emberek egy része magasan kvalifikált szakember aki hiányzik a gazdaságból, más részük pedig munkanélküli. Róluk ideiglenesen szívesen lemond minden aktuális kormányzat.
Ez utóbbi miatt hülyeség azt számolni hogy mennyi adóval kevesebbet fizetnek be a kiment hazánkfiai mert egy részük munkanélküliként lenne itthon. Másrészt meg akinek a családja itthon van, az tolja haza a pénzt ami szintén jó a gazdaságnak.
Nem ilyen egyszerű a matek hogy kivándoroltak mínusz bevándoroltak és ha negatív akkor rossz nekünk.

Void Bunkoid 2013.02.14. 11:18:38

@Void Bunkoid: a zsúfolódásra csak annyival referálnék, hogy pont a minap közölt statisztikák alapján pl. 2012-ben az állásportálokon meghirdetett pozíciók 56 százaléka az ország 11 százalékát lefedő területre koncentrálódott (Bp, Pest megye, Győr-Moson-Sopron m.).

Na ezt kellene valahogy megváltoztatni.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 11:20:21

@Kínai cuccok tesztje: Mindenesetre a német és angol gazdaságot jól felpörgeti a sok bevándorló nép.
Csak mert a sok nép sokat fogyaszt,ugye.
Nagy fogyasztás több igénnyel és több termeléssel jár együtt.
Aminek a végeredménye a sok foglalkoztatott és a sok adó,elégedett népesség.
Ennyi.

Zabaalint (törölt) 2013.02.14. 11:20:23

@Void Bunkoid:
Azért az sem utolsó szempont, hogy itthon még akkor sem tudnának jelentős összeget félretenni, ha 7-8-an laknának egy lakásban...

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 11:21:27

@Zedder: Üres gödör lesz az ország.

christophe 2013.02.14. 11:21:50

@Void Bunkoid: ''Itthon mi akadályozza meg a fiatalokat, hogy tíz-tizenkettes kommunákban lakjanak albérletekben, ezáltal szintén a lakhatáson spórolva''
Ez kint egy àtmeneti dolog 1-2èv,ès vannak perspektivàid, Magyarorszàgon 80000 -s fizetèsbol nincs.

téridő 2013.02.14. 11:23:21

Világos: ma Magyarországon az állami vezetés bunkó-birkanépet farag és a közpénzek minél sikeresebb magánosításán ténykedik! (ez is egyfajta boldogulás?)
Röghözkötés: ugyan már, ha majd Ma-on is európai jövedelmek lesznek (mi is kell ahhoz????), akkor teljesen értelmetlen lesz maga a fogalom is.
"hajrá magyarország, hajrá magyarok!"

Void Bunkoid 2013.02.14. 11:24:27

@christophe: van sok ismerősöm kint, én eddig azt vettem észre, hogy nem egy-két átmeneti éves dolog az ott sem.

Csak az a pár ismerösöm "csinálta meg" tényleg (szép kertvárosi házikó, anyámkínja, gyerek minden), aki fogott magának biznisszektorban dolgozó, jól kereső férjet. Igaz, azok azóta már nem is dolgoznak, csak főállásban anyukáznak.

Acsabi44 2013.02.14. 11:28:46

Én arra lennék kíváncsi, hogy amikor azt modnják, hogy "félmillió külföldön dolgozó magyar, hajaj, mocskos fidesz", akkor az a félmilió hogy jön ki?
Mondok egy példát: Mivan akkor, ha mondjuk a válság előtt százezer volt, gyurcsány-bajnai alatt felment négyszáznyolcvanezerre, és a kormányváltás óta lett ötszázezer. Ez esetben a félmillió az bőven nem a fidesz számlájára írható.

Én nem tudom, hogy ez hogy van, csak kérdezem, mert erről nem nagyon lehet olvasni.

saci02 2013.02.14. 11:33:59

Ajajjj!!! Nem szeretem a turo rudit! Ezek szerint nem is vagyok magyar?!?!?!?!

Kooppaany 2013.02.14. 11:36:23

Hülyeség abban bízni, hogy majd egy idegen ország idegenszívűi fognak jó kormányzást csinálni Magyarországon... Dehogy fognak. Csak még jobban kihasználnak. Éppen elég gagyiságot sóztak ránk a külföldi tanácsadók Világbanktól EU-ig. A magyarországi problémákat itthon kell megoldani. Jelenleg Orbán Viktor a megoldás kulcsa. Ezzel tessenek együtt élni. vagy elmenni.

nincs1itt 2013.02.14. 11:36:27

@hot-spot: Húúú, Te olvastad Milton Friedman-t??? Azannyát! Ha eccer magyar gazdasági vezető is elolvasná... Sikerként értékeli a magyar kormány egyik seggnyalója, hogy idézem:"illetve a fogyasztást terhelő magasabb adókkal, ami segítheti az ország gazdasági növekedését" forrás:index.hu/bloghu/morgasjoga/2013/02/13/csefalvay_szerint_adorendszerunk_elnyerte_vegleges_formajat
Itt a fogyasztás csökkenése, ami ugye erősíti a gazdaságot... baz+!! Ez a "szakember"... Az utolsó, tényleg óccsa el a villanyt, mert az a sok előgerinchúros, agyhalált lábon kihordó penis vulgaris, ott a kupolás kabaréban, észre sem fogja venni, hogy az ország kiürült!

Zabaalint (törölt) 2013.02.14. 11:38:17

@Kooppaany:
Húzzál inkább te Észak-Koreába, ha már egy vezérben akarsz bízni, és olyan ostoba vagy, hogy beveszed a nemzeti oldal, idegenszívű, meg hasonló mantrákat.

nincs1itt 2013.02.14. 11:42:08

@Kooppaany: Na akkor én jól döntöttem! Orbán Viktor?? Eccer már volt "kulcs", valahogy nem sikerült, nem mintha a többieknek sikerült volna! Nekem nincs, mert nem akarom már, hogy legyen, több 20-30 évem, hogy hátha eccercsakvéletlenül, jól megolgyák. Nem, akiknek nem ment 23 év alatt, azoknak 123 is kevés...

Kooppaany 2013.02.14. 11:43:06

Eddig sokan abban reménykedtek, hátha most jobb lesz. A kivándorlás elindult az "El lehet innen menni..." szózatra. Sokan reménykedtek, hogy majd a nemzeti kormány. Ha Orbánék maradnak a következő ciklusra is, akkor 2014-ben fel fog gyorsulni a kivándorlás (mert az emberek elvesztik a reményüket !!! a változásra, arra, hogy majd jobb lesz: újabb négy év várakozás túságosan hosszú).

Void Bunkoid 2013.02.14. 11:43:22

@Kooppaany: bazmeg öcsém, te nem vagy normális.

Mit érdekel engem, hogy milyen szagú meg színű a szíve, és hogy hol lakik az, aki rendet tesz itt, és hogy mindezt mennyiért csinálja?

Az érdekel, hogy rend legyen.

Az meg már többször bebizonyosodott, hogy ehhez jelenlegi honatyáink - meg az előzők is, meg az azt megelőzők is - iszonyúan nem értenek.

Akkor jöjjön ide valaki olyan, aki ért hozzá.

nincs1itt 2013.02.14. 11:44:11

@Void Bunkoid: Nem biztos, hogy az "ismerőseid" a legjobb példa. Én sok-sok olyan kivándoroltat ismerek, aki 1-2 év után talpra álltak, otthon erre esélyük sem lett volna...

Kooppaany 2013.02.14. 11:44:32

Észak-Koreába felesleges elhúznom, mert hamarosan idejön: Magyarország lesz Európa Észak-Koreája.

Zedder 2013.02.14. 11:46:17

@Kooppaany: idegenszívű? Hülye vagy te? Japánon csak az "idegenszívű" megszállók tudtak segíteni, és azóta is hálásak ezért. Demokratizálódtak, életbe léptek a szabadságjogok, és minden idő egyik legfejlettebb hatalma jött létre a feudális-császári bezárkózó, mégis agresszor államhoz képest:

en.wikipedia.org/wiki/Occupation_of_Japan

"Jelenleg Orbán Viktor a megoldás kulcsa. Ezzel tessenek együtt élni. vagy elmenni. "

Ja, az látszik, kulcs, mi?:) A pocakos focista? Röhög a vakbelem.

Másfél hónapja mentem el, eddig remekül érzem magam. Már csak arról kell leszoknom, hogy a hazai helyzetet kövessem (mégiscsak a hazám), mert az lehangol.:(

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 11:47:41

@Kooppaany: Miért?
A törökök sem voltak ennyire ostobák és barbárok mint ez a kormány.
A szovjet megszállás alatt sem volt ilyen trágya a lét mint most.
Tehát van történelmi összehasonlítási alap bőven.
Szóval...

tamdhu 2013.02.14. 11:50:37

Kedves hozzászólók: Elég sok hozzászólónak fogalma nincs külföldön élésről. De azért véleményük van. De kimaradt egy nagyon fontos. Itt nyugalom van, és nem ébredek minden reggel arra, hogy ma mit loptak el tőlem? Nem utálják egymást az emberek, nem akar mindenki becsapni, és mindenki embernek nézi a másikat. Lehet ezen röhögni, de ez nem változtat azon, hogy sokkal jobb itt élni. Az már hab a tortán, hogy anyagilag is megérte.
A Túró Rudi nem érdekel, és ha kell egy napon belül Magyarországon vagyok. Pedig a világ végén lakom. La Fontaine már leírt mindent erről a fanyalgásról. Akinek pedig nem jön be, akkor mit veszített? Legalább megpróbálta. A szemembe százszor többet ér, mint a fanyalgók.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 11:50:38

@Kooppaany: A népesség ritkaságát tekintve, nyugodtan robbanthatnak majd itt is egy két atomot.

BuckHoward 2013.02.14. 12:03:48

Elfogyott a túrórudim, leugrok a sarki magyar közértbe. Most nyitott a harmadik Oxfordban....bele sem merek gondolni mennyi van mar Londonban. Szucslaci rissz rossz propagandadumajat nem is akarom értékelni , egy perc alatt tonkretennem. Pláne, ha a házam látná....pedig se nem szoptam,se nem loptam. 3 év alatt nulláról arra a szintre, amire otthon 28 év alatt nem sikerült. Na ez a nem mindegy.
Es ha ez az állam ezt szavatolja a munkamert cserében nem kérdés hol a helyem.
Továbbmegyek; a tokom teli van a sok klaviaturahuszarral akiknek fingjuk nincs arról hogy hogy megy akar 500km-rel arrébb, megis okadjak a baromsagaikat ha a külföldi munka kerül napirendre. Lassan ott tartunk hogy meg kell védenünk a dontesunket,vagy mi?
En nem szolok meg senkit aki továbbra is úgy dönt, hogy nyakig érő szarban szívesen dagonyazik-hiszen szíve joga- sőt jó hírem van számukra ; nemsokára hullamozni is fog.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.02.14. 12:19:49

@Azbej Tristan: Aztszeretném kérdezni, ha tudtok segíteni: 30 éves vagyok, Londonból tényleg szeretnék hazaköltözni. Hogy a búbánatba találok otthon olyan melót, amivel 1 millió fölötti nettót kaphatok?

Tegyük fel megvan. Akkor kérdezem, hogy mi lesz az állandóan változó törvényekkel, hogy nem érezhetem magamat jogbiztonságban? Amig a szikráját nem látom, hogy értelmesek a vezetők, addig felejtős.

christophe 2013.02.14. 12:26:44

@Void Bunkoid: sajàt tapasztalat,igaz Belgiumbol a vilàgèrt sem szeretnèk vitatkozni:
legxarabb 36oràs melo egyedulàllonak kb,1300 netto;1 szobàs kèro 500-600 euro,rezsi(gàz,viz,àram,internet) kb 200,napi 10eurobol jokat kajàlsz(otthoni fozès)azaz cirka ezresbol kènyelmesen elvagy ''sajàt''lakàsban ,marad 300,mozijegy 8 euro,fèrfifodràsz 15-20 euro..

Abendsen 2013.02.14. 12:32:43

Fel van fújva a dolog és úgy van beállítva mint ha a külföldi munkavállalás nemzethalált jelentene vagy egyáltalán rossz dolog lenne.

Egyrészt a kint lévő magyarok egy része idővel vissza fog térni Magyarországra ha megkeresett annyit, hogy itthon el tudja kezdeni az életét(jobb körülmények között mint a tartózkodási országában). Ők jó esetben hoznak magukkal egyfajta munkamorált, szemléletmódot ami adott esetben az ország javára válik.

Másrészt egy jelentős részük nem jobb fizetésért ment ki hanem egyáltalán fizetésért tekintve, hogy itthon jó eséllyel munkanélküli volt. Ez szintén jó dolog hiszen feltehetőleg valamilyen formában támogatja az itthon maradott rokonait ami viszont növeli az itthoni fogyasztást szemben azzal ha otthon ül és bámulja a TV-t.

Jó lenne ha a magyar gazdaság akkora lenne, hogy mindenkit tud alkalmazni aki dolgozni szeretne de mivel nem ez a helyzet, ezért a külföldi munkavállalás még mindig jobb (Magyarország szempontjából)mint a munkanélküliség.

Void Bunkoid 2013.02.14. 12:39:11

@christophe: de most ne Belgiumot hozzuk már fel példának, mert a jónép nagyrésze nem oda áramlik, hanem az imádott Londonba (kíváncsi vagyok, lesz-e hamarosan valami magyarított neve :))), és ott azért nagyrészt így működik.

Belgium meg - tudom, hogy sztereotipizálok, de akkor is - az egész EU legnagyobb parazitája, az egyetlen számottevő - és az emberiség számára hasznos exportterméke a különféle gyógyszerek, azonkívül csak - és nagyrészt - mindenféle luxuscuccokat termelnek, amik nélkül bőven megvolna az emberiség. Viszont jelentős mennyiségű bürokratája van, orbitális fizetésekkel, de hát az eus büdzséből jut arra bőven.

Ezzel nem arra akarok célozni, hogy akkor mindenki kapáljon és termesszen rizst polpot módra, de példának konkrétan egy olyan országot hoztál fel, ami azt se tudja jódolgában, hogy mit csináljon, és nagyrészt csak nyeli a lovettát a közösségből, minthogy tenne bele.

És ja, ezt csináljuk mi is, csak nem kis hazánkban található az EU "fővárosa", hogy alanyi jogon nagyobbat haraphassunk a közös szendvicsből. Te pont a kivételt említetted, ami csak erősíti a szabályt.

Provokat Úr 2013.02.14. 12:44:56

@Azbej Tristan: Figyi, megnéztem a honlapotokat.

PR szempontból javasolnám, hogy valaki más jegyezze az első sorokat, mert sajnos a neved alapján nem egyértelmű hova kellene haza menni. Aztán valamelyik honfitársunk még véletlenül eltéveszti.

Na meg kicsit farizeus magatartás hirtelen nagy patriótává lenni, mikor a felmenőid valamikor pont úgy elhagyták a saját országukat, mint akik most kimennek kis hazánkból. Vagy óriási tévedtem és az Azbej valamelyik ősi magyar törzs volt?

tábormegsemmisítő 2013.02.14. 12:49:14

Már megint egy félig (se) kész blog a témában. Annyira nehéz kigyűjteni a Magyarországra és a hasonló helyzetben lévő többi országra vonatkozó AKTUÁLIS migrációs adatokat? Mert amit linkelt a szerző 2010-ből, abban benne van az 56-os emigránsoktól kezdve mindenki. Azóta pedig felszabadítoták a munkavállalást Németországban, Ausztriában, ami teljesen megváltoztatta a képletet

Amennyire tudom Romániából, Lengyelországból, Bulgáriából ARÁNYAIBAN is jóval több ember dolgozik külföldön, de még Csehországból is. Inkább tehát lemaradásról lehet beszélni a külföldi munkavállalásban nálunk, részben a nyelvtudás hiánya, részben a hagyományos kötődés miatt (a régi lovasnomád hagyomány már a múlté)

Ez lenne tehát egy posztnak a KIINDULÓPONTJA, utána lehet csak elkezdeni levonni bármilyen következtetést

Kis ember 2013.02.14. 12:49:59

@Azbej Tristan:
Hát pajtás, pár tapasztalt kinn élő már lealázott.
Én is csak azt tudom mondani, hogy ha biztosítod, hogy a kinti fizetésem felét megkeresem otthon, akkor nem fogok mindig elmenni, hogy aztán otthon feléljem a megtakarításaimat, olyan szinten nincs munka a szakmámban. Rossz szakmát választottam? Nem hiszem, mert akkor kint nem fizetnének meg.
Tehát ha majd nem túrórudival motiváltok, hanem normális megélhetéssel, akkor megyek. Addig meg hiába reklámozod a szar, nulla támogatottságú csatlósközösségedet.

Etilcsoport 2013.02.14. 12:52:09

@Abendsen:
Vitatkoznek. A kivandorlok szaman kivul az sem derult ki eddig pontosan, hogy ki megy ki: munkanelkuliek vagy dolgozok? Itt is mindenki az erzeseit magyarazza csak. Az en barati koromben velem egyutt mindenki az allasat hagyta ott, egyikuk sem volt munkanelkuli, atlagon felul kerestunk. Akkor most mondjam 5 fo alapjan, hogy 100% az arany?
Mi biztos, hogy rontjuk az egyenleget.

Kis ember 2013.02.14. 12:52:29

@Abendsen:
"Egyrészt a kint lévő magyarok egy része idővel vissza fog térni Magyarországra ha megkeresett annyit, hogy itthon el tudja kezdeni az életét"
Én a kint lévők között pont ellentétes tendenciát fedezek fel. Haza-hazajárnak az első időkben aztán egyre kevésbé, mert már nincs miért és össze tudják hasonlítani, kint mennyivel jobban tudják kamatoztatni tudásukat.

buday008 2013.02.14. 13:00:21

@NIL7: Nyugodj meg a magyarok előbb-utóbb rendet vágnak!! lehet a fityeszcsicskáknak fájni fog de megoldják..

buday008 2013.02.14. 13:01:55

azt hazatérhet mindenki a Börtönben megnézni az ismerős arcokat..

Abendsen 2013.02.14. 13:04:37

@Etilcsoport: Az én tág ismerősi körömben inkább a munkanélküliség volt a fő szempont illetve a bizonytalan munkahely. Egyébként ezzel csökkentitek a munkanélküliséget hiszen ti elmentek külföldre dolgozni a ti helyeiteket pedig betöltik majd hazai munkanélküliekkel akik nem akarnak/tudnak külföldön munkát vállalni.

@Kis ember: Ez akkor igaz ha az illető rendelkezik olyan tudással amit kint tud kamatoztatni. Viszont saját NEM reprezentatív megfigyelésem szerint a többség egyszerű melósnak megy ki, hogy összeszedjen magának és a családjának egy kis pénzt. Ennélfogva ez a réteg vállalja az időnként rosszabb életkörülményeket és idővel hazajön. De mint mondtam, ezek az én tapasztalataim, nincs megfelelő perspektívám ahhoz, hogy az egész jelenséget megítéljem.

nincs1itt 2013.02.14. 13:07:51

@Abendsen: "Ők jó esetben hoznak magukkal egyfajta munkamorált, szemléletmódot ami adott esetben az ország javára válik." rendben, de ahhoz, hogy ez megtörténjen, először munkahelyek kellenek, a kinti fizetésnek minimum a felével. Továbbá, ha "kint" talál munkát a szakmájában, vagy nem abban, hanem bármi egyebet, abból vidáman megél, akkor ez otthon, miért nem lehetséges??
egy kis olvasnivaló:
hvg.hu/velemeny/20130213_A_remenytelenseg_emigransai#utm_source=hvg_top&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2013_02_14&utm_content=top3&type-id=HvgTopHvg&user-id=225BFEAA
na szóval, majd ha a felét, kétharmadát el tudom érni, amit itt elérek - na nem "röhögve", de megéri az erőfeszítés - akkor elmélázok, hogy talán, nyugger koromban, mondom talán akkor, haza nézek. De gyanítom, hogy nem fogom megélni azt az időt!

christophe 2013.02.14. 13:08:55

@Void Bunkoid: azèrt van itt egy-kèt autogyàr,mezogazdasàg,fenyofa mèg M.o is kerult.Acèlipar,logisztikai kozpontok,zoldenergia fejlesztèsek(ha minden igaz 2025-re onellàto lesz Belgium,egèszsègugy(oroszok,arab orszàok àllampolgàrai fizetik ide a tb.-t)egyèbkènt az a pàrezer eu;kèpviselo nem hiszem,hogy akkoràt dobna,de nyilvàn jobb hogy itt vannak,igaz pènzbe is kerulnek pl.a rendszeres tuntetèsek biztositàsa,takaritàs,helyreàllitàs.
Mindazonàltal az 1300 euros fizu egy takaritoi fizetès,aminek qrvàra nincs koze az àltalad emlitett eu.burokratàkhoz a tobbi,lakbèr,rezsi,kaja pedig piaci alapon muxszik....

Etilcsoport 2013.02.14. 13:12:06

@Abendsen:
Orulnek, ha igy lenne. Sajnos nem automatikus, hogy hirtelen ugyanennyi allas felszabadul otthon a kivandorlok miatt. A legtobb esetben inkabb rajonnek, hogy ugyanazt a feladatot negy helyett ketto majd vegul egy ember is el tudja latni (ejszakazva, kizsigerelve). A szinvonal persze hatalmasat esik, de masra ugyse lesz igeny, mivel a piac is doglodik. Legalabbis a mi cegunknel ez tortent 4 ev alatt. Ordogi kor ez.

Abendsen 2013.02.14. 13:13:47

@nincs_itt: És akkor mi van? Te kint maradsz ott építesz egzisztenciát és ennyi. Itthon is lesz olyan aki elvállalja a munkát. Ha a versenyszférában dolgozol és idővel a szakmádból hiány lesz akkor a hazai fizetések emelkedni fognak az adott területen és betöltik a munkát a fiatalabbak. Ne gondold, hogy bárki pótolhatatlan lenne. Aki esetleg mégis azt itthon is megfizetik.

Abendsen 2013.02.14. 13:18:49

@Etilcsoport: Nem szabadul fel természetesen ugyanannyi de én elsősorban azokról beszéltem akik itthon munkanélküliek vagy bizonytalan állásúak és elmennek dolgozni. Szerintem a többség ilyen a kinti munkavállalók közül.

xylon 2013.02.14. 13:20:32

A hazateresnek nemcsak anyagi korlatai vannak. A harmincas korosztalyt jobban foglalkoztatja az ovoda/iskola helyzet az idosebbeket meg inkabb a felsooktatas. Ha gyermeket akarsz vallalni akkor meg az egeszsegugyi-nogyogyaszati helyzet.

Ezeken a pontokon milyen elorelepes tortent a korabbi ramaty helyzethez kepest? (koltoi kerdes nem kell ra valaszolni)

Az ora nagyon ketyeg a kormany szamara, a hazateres ot ev utan mar elenyeszo. A gyerekeim itt szulettek, jobban beszelnek angolul mint magyarul a legkisebb raadasul brit allampolgar. Szerintetek mennyi az eselye hogy mi hazaterjunk?

nincs1itt 2013.02.14. 13:22:00

@Abendsen: Meddig és milyen munkát, mert a szög egyszerűségével megközelítve,valóban igazad van! De, ha nincs munkahely, csak szalag mellett 3 műszak minimálbérért, vagy a diplomás állások zöme, nem elégíti a fizetésekkel a betöltőit, fejlődésre, továbbképzésre már nem tud fordítani, akkor az is "szalag-munkává" züllik, meg is történt. A felsőoktatás nívóját ne is hozzuk ide, innováció, kutatás, fejlesztés a bányász béka popója alatt. Marad csájníz sztájlos 90 nettóé' a munkapad mellett alvós... Vagy a multinál - tisztelet a kivételnek - xarrá hajtott, kizsigerelt, de még mindig csak a honos ország hasonló munkakörében dolgozó fizetésének a töredékéért güriző, na az ám a perspektíva... Pedig ők, otthoni viszonylatban "jól" keresnek, de ha megtudnák, ugyanazért mennyit kap a kolléga nyugaton, akkor leülnek egy sarokba, majd csomagolni kezdenek!

Abendsen 2013.02.14. 13:31:25

@nincs_itt: Akkor ez egy ilyen történelmi időszak itt Közép-Európában. A nyugati bérszínvonallal közel fél évszázad szocializmus után semmiképpen sem tudunk versenyezni ha a fejre állunk sem.
Egyébként a jelenlegi aktív korúak kb. 10%-a dolgozik külföldön ez pedig teljesen normális.

Zka77 2013.02.14. 13:33:29

2010 még nem mérvadó, akkor még én is elhittem, hogy Orbánék esetleg tudják, mit akarnak (a lopkodáson kívül).

Abendsen 2013.02.14. 13:34:49

@nincs_itt: Én a saját tapasztalataimat írom és a tévedés jogát fenntartom. Viszont akkor hozhatnál konkrét adatot a külföldi magyar munkavállalók végzettségéről illetve a betöltött munkahelyek típusáról.

Etilcsoport 2013.02.14. 13:43:34

@Abendsen:
Ezt szeretnem en is latni.

Vajon milyen aranyoknak kellene lennie a kivandorlok kozott, hogy a befizetett adok es jarulekok vs a kifizetett segelyek es szocialis jutattasok jelenlegi egyenlege NE romoljon tovabb?

xylon 2013.02.14. 13:45:34

@Abendsen: egy gyors statisztikat tudok mondani. A LinkedIn-en 13000 BMEn vegzett regisztralt es ebbol 3000 kulfoldon dolgozik.

Abendsen 2013.02.14. 13:55:38

@Etilcsoport: Passz.

@xylon: Ez szerintem egyáltalán nem tragikus arány.

optizsiffin 2013.02.14. 13:56:14

@Kooppaany: Menj te!Jó messzire!! A figyelmedbe ajánlanám az Észak-koreai munkatábor egyikét, és vidd a rokonaidat is!! Én itt születtem itt dolgozom adózom, és van mindenem. Te Fidesz bérenc!! Nyaldosd Orbán talpát míg lehet!! Remélem megélem hogy felkötik az ilyeneket mint te!!!! Szánalmas hogy a dolgozó és élni akaró embereknek kell elmennie!! Szégyen hogy a hazánkban nincs helye a normáknak az emberi létnek!!!!!!!!!

nincs1itt 2013.02.14. 13:56:54

@Abendsen: Ezt a számot nem tudom megerősíten, hogy 10% vagy több, esetleg kevesebb, de ha igaz, az 500e akkor az rengeteg!
Nem vagyok statisztikus, magam is zömmel olyanokat ismerek, akik felsőfokú végzettséggel, magyar munkahelyet hátrahagyva indultak el. Nem a magyar cég, külföldi irodájába! Ismerek jónéhány szakmunkást, akik szintén állásból jöttek ki. Persze olyanokat is akiknek otthon nem volt munkájuk, de szakmájuk, végzettségük volt, amit nem tudtak otthon használni itt pedig minden további nélkül. Egy, két embert ismerek, akik érettségivel alap nyelvismerettel kijöttek, dolgoztak, bizony néha nagyon "durva" körülmények között is éltek. De 1-2 éven belül, kialakították, azt az egzisztenciát, amire otthon esélyük sem lett volna! Pedig, mindannyian nagyon keményen és hasznosan dolgoznánk otthon is, amennyiben látnánk az értelmét! Nem a "sok" pénzről beszélek, mert az nem sok, hanem ELÉG, az emberi - nem luxus - életvitelhez. Kiszámítható szabályok, bizalom, megbecsülés, na ezeket nem találják meg a legtöbben otthon!

Abendsen 2013.02.14. 14:06:34

@nincs_itt: Magyarországon a foglalkoztatottak száma kb. 4 millió fő ehhez hozzájön még a szürke és fekete gazdaság továbbá a külföldre a határ közeléből dolgozni átjárók. Ez megközelítőleg 5 millió dolgozó embert jelent (valószínűleg ennél többet de ez talán egy jó közelítés). Ebből a népességből van kint fél millió munkavállaló ami durván 10%.

A második feléhez:

Ahogy feljebb is írtam, örülnék ha a magyar gazdaság képes lenne felszívni ezeket a derék embereket de sajnos erre képtelen. Ettől nem dől össze a világ, nem omlik össze Magyarország.

nincs1itt 2013.02.14. 14:14:34

@Abendsen: Az ország, gyakorlatilag, összeomlott. Ha neked az adó és járulék bevételek 10%-os kiesése nem gond, rendben. Azt se feledd, hogy ez a 10%, jóval kreatívabb, bátrabb, mint az átlag! Ne értsd félre, de aki ki meri próbálni magát, idegen környezetben... Ezzel természetesen, a legkevésbé sem becsülöm le a "maradókat", sőt nagyon tisztelem a bátorságukat! De én, kaland vágyból nem maradtam otthon, inkább a biztosat választottam. Ha nehezebb is volt eleinte! Valahol olvastam, hogy azért nem maradt otthon, mert honvágya volt, oda ahova ment. Meg tudom már érteni!

Zedder 2013.02.14. 14:21:40

@nincs_itt: kezd begyűrűzni a dolog, napról-napra csepegtetik a híreket, hol a NAV, hol a KSH, hol a kormány...

Én sokkal sötétebben látom. Még ha csak 10% is lenne az a félmillió ember (ami szerintem az egymillióhoz egyébként közelebb van), én nem vagyok benne biztos, hogy ők lineárisan 10%-os lyukat ütnek az adó- és járulékbevételbe. Sokkal nagyobb veszteségről lehet itt szó.

Nyilván neked is, nekem is hasonló élethelyzetű és képzettségű ismerőseid vannak, elvégre az ember a hozzá hasonlóak társaságát keresi.

Én azt látom, hogy mind jómagam, mind az összes külföldre szakadt ismerősöm az adózók felső 1%-ába tartozott (könnyű utánajárni: erre a hírre mindenki csettintett egyet: www.hirado.hu/Hirek/2012/10/06/17/Eltorlik_a_jarulek_plafont_ok_fognak_tobbet_fizetni.aspx - dejó, hogy már nem otthon élünk felkiáltással)

Abendsen 2013.02.14. 14:23:39

@nincs_itt: Az ország nem omlott össze. Ahhoz ennél több kell azért. :)

" Azt se feledd, hogy ez a 10%, jóval kreatívabb, bátrabb, mint az átlag!"

Ezt semmi nem támasztja alá. Sokan egzisztenciális kényszerből távoztak míg mások családi vagy egyéb kötelékek miatt maradtak itthon.

Egyébként pedig nyugodj meg se nem jobb se nem rosszabb ember az ki így próbál meg boldogulni. Sőt az se rosszabb aki egyszerűen szereti a pénzt és ezért próbálkozik külföldön.
Van akinek erre van igénye míg én például szívesebben dolgozom kevesebb pénzért kisebb felelősséggel de több szabadidővel. Ez már abszolút beállítottság kérdése.

Azt nem szeretem ha valaki a (fölösleges) bűntudatát azzal kompenzálja, hogy lehordja Magyarországot (és lakóit) miközben mélységesen idealizálja az adott országát, helyzetét.

nincs1itt 2013.02.14. 14:30:01

@Abendsen: Olvasd el kérlek még egyszer, amit írtam! senkit nem hordtam le, nem idealizáltam, csak a saját - nyilván szubjektív - tapasztalataimat írtam le. Tény, hogy a hideg futkos a hátamon, ha Mo.-ra gondolok, de ez legyen az én bajom! Viszont, akik kijöttek, valamiért nem bírták és hazamentek, azok sem rosszak, vagy gyengék a szememben. De valljuk be, Te is magadnak, nem könnyű, - nem is lehetetlen - de meg lehet kapaszkodni. Itt sincs egy falat kolbász sem a kerítésben...

Abendsen 2013.02.14. 14:32:13

@Zedder:

Az adózók felső 1%-a a milliárdos vállalkozókból áll és kétlem, hogy ők alkotnák a külföldi munkavállalók gerincét. :)

nincs1itt 2013.02.14. 14:34:59

@Zedder: Na ez kb. annyira lesz "hatékony", mint a többi... ja 51 milliárd + bevétel, aha... 42 napot élt a költségvetés...

Ma Baker 2013.02.14. 14:39:32

@MEDVE1978: "Ha ez megtörténik, akkor ott is megnő a munkaerőkereslet és ebben az esetben ugyanazt fogjuk átélni, mint a kétezres évek elején a románok vagy lengyelek."

Rengetegen kimentek a Lengyelektől és valahogy mégis köszönik jól vannak. Érdekes dolog ez...

Zedder 2013.02.14. 14:42:34

@Abendsen: A pártállami hirado.hu híre nem elég megbízható forrás? Ott szerepelt, hogy minden századik embert érint a járulékplafon eltörlése. Minden századik = 1%.

Engem és az ismerőseimet érintené, tehát mi az 1%-ba tartoztunk. Egyikünk sem milliárdos, egyikünk sem vállalkozó, hanem alkalmazottak voltunk.

Tehát akkor érdemi hozzáfűznivalód van-e?:)

Abendsen 2013.02.14. 14:44:04

@Zedder: Nincs. Félreértettelek.

2013.02.14. 14:48:42

@Void Bunkoid: hülyeséget írsz, egy szoba 330 font, egy két szobás lakás 550. Plusz 100 a helyi adó. Ha ketten nérlik, mennyi jön ki?

nincs1itt 2013.02.14. 14:53:33

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hagyd, nem érdemes...
210 ájróér már van garzon+rezsi, az kb 150 ájró...
keres netto 1600-at, alhelyettes segéd munkásként, alapbérnek.

2013.02.14. 14:54:58

@Abendsen: 500 ezer 2010-ben volt. Frissebb hivatalos adat nincs.

Etniez 2013.02.14. 14:56:10

@Void Bunkoid: Innen látszik, hogy hányan vagytok felszerelkezve téves információkkal, majd ezekből vontok le téves következtetéseket.

Ha otthon bérelsz egy négyszobás lakást 4 másik emberrel, mennyit tudsz megspórolni, ha minimálbért keresel?
Segítek, semennyit. Londonban? Min. 200.000 Ft/hó.
Szégyen, bujdosás? Miről beszélsz ember :DDD

nincs1itt 2013.02.14. 14:57:06

@Abendsen: Éppen az támasztja alá, hogy az egzisztenciális problémáikból ki tudnak lépni, hatalmas lelki terhet is vállalva! Vagyis, bátrabbak, kreatívabbak, innovatívabbak sorolhatnám a pozitív jelzőket. Közben az otthoniakat is megpróbálják támogatni, sikerrel. Akkor szerintem,ez a követendő példa. Nem a reménykedés, hogy majd a következő szavazáskor, meg majd akármelyik kijafaszagyerek politikus megóggya... Bocsánat, de én csak ilyen szelfmédmen maradok, de nem nézek le senkit, mert nem vagyunk egyformák! Mindenkinek meglehet, a maga nyomós és érthető oka!

xylon 2013.02.14. 14:57:35

@Zedder: Az adofizetok 3%-a fizeti be az SZJA 33%-at. Ha ebbol a 3%bol elkoltozik 0.5 szazalek az meg sehol nem fog megjelenni a kivandorlasi statisztikakban de a SZJA rogton esik 5%-ot.

Ezert brutalis dolog a diplomasok kulfoldre vandorlasa, ilyenkor nem a kepzettsegi koltseget bukja az orszag hanem a GDPt es a befizetett adokat.

Abendsen 2013.02.14. 14:57:50

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ezért kénytelenek vagyunk erre támaszkodni míg nincs frissebb.

nincs1itt 2013.02.14. 15:03:06

@Abendsen: De összeomlott az ország:
hvg.hu/itthon/20130214_KSH_masfel_millioan_elnek_melyszegenysegb#utm_source=hvg_daily&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2013_02_14&type-id=HvgDaily&user-id=225BFEAA&utm_content=normal
Csak a szociális hálónak köszönhető, amit bőszen nyírbálnak, hogy a lakosság FELE, 50%! nem él szegénységben, az EU tagjaként... 1,7 millió a mélyszegények száma, baz+, ez Togo és Burundi helyzeténél is tragikusabb!!

Kooppaany 2013.02.14. 15:05:06

@xylon: Itt az sántít egy kicsit, hogy a diplomások jelentős része a közszférában dolgozik. Reálisabb lenne egy olyan számítás (összehasonlítás), hogy a reálszférából hány olyan jól képzett dolgozó ment el, akit nem tudtak rövid időn belül pótolni.

Vlsz. nincs a kivándorlással összefüggésben az, hogy az egyik friss kecskeméti beruházó (nem akarom megnevezni, melyik :-)) most már 100 km-es sugarú körből ingáztatja a dolgozóit.

Kooppaany 2013.02.14. 15:07:37

@nincs_itt: A mélyszegények a szomszéd faluba se mennek. Nincs hozzá fizikai erejük. Ők munkaerőpiaci szempontból abszolút esélytelenek (munkáltatói oldalról is!) - nekünk meg egyre komplexebb programokban kellene gondolkodnunk velük kapcsolatban.

Etniez 2013.02.14. 15:08:54

@Zka77: 2011 óta felgyorsult a kivándorlás, pont Orbánék miatt. Bíztunk, de csalódtunk. Elődeik sem voltak biztatóak, ők sem. Ezért kellett lépni.
Sok ismerősöm ment ki, kb. felük a munkáját hagyta itt (én is). Nem bántam meg. Kifizettem minden hitelem és megspóroltam az első milliómat. 1 év alatt.

Zedder 2013.02.14. 15:10:12

@Kooppaany: ilyen statisztikák jó eséllyel nincsenek, de legalábbis publikusan nem érhetők el... Bár kétségkívül szívesen megnéznék egy megbízható, tényekre épülő jelentést! Ha máshogy nem, a TB bevallások alapján (ugye elvileg le kell jelenteni, ha lelépsz) és a korábbi munkahelyek + járulékfizetési adatokból azért szép korrelációkat lehetne kihozni.

Addig is sejtések vannak, saját és ismerősök tapasztalatai. Ilyen tapasztalat például a fent leírt saját példám. Ja, sejtheted, hogy ilyen bérrel nem a közszférában voltunk, bár állítólag ott is szépen lehet akasztani, ha megfelelő kapcsolataid vannak.:) Ellenben olyan ismerősöm nincs, akinek a helyére új embert vettek volna fel (ez én helyemre sem), hiszen létszámstop van a versenyszféra jelentős részében. Ellenben a munkát megpróbálják szétdobálni, alvállalkozónak kiadni, gyakorlatilag folyik a szar kenegetése, de ez már végstádium.

xylon 2013.02.14. 15:12:46

@Kooppaany: ott irtam feljebb hogy a BMErol kb 25% az elvandorlas, ezek az emberek nagy valoszinuseggel benne lennenek a top 3%ban. Az allami alkalmazott diplomasok (tanar/orvos) meg valoszinuleg nem.

Persze ezek nem ko kemeny statisztikai elemzesek, csak utaltam arra hogy mekkora is lehet a gaz.

nincs1itt 2013.02.14. 15:14:20

@Kooppaany: Nem komplex program kell, hanem MŰKÖDŐ GAZDASÁG! Ne halat adj az éhezőnek, hanem hálót! A gazdaságot az elmúlt és a jelenlegi kormányok padlóra küldték,

dzsugasvili 2013.02.14. 15:14:26

Szerintem is durvák a számok, és biztos jóval többen vannak kint, mint hiszik. Ami itthon van, az katasztrófa. És ehhez a gazdasági állapot mellett legalább ugyanannyira hozzájárul a közhangulat is.

De ugyanilyen hazug a munkanélküliségi statisztika. Ha nem számítom, hogy alapból is biztos csökkentik a számokat, nehogy Orbán dühében vérengzeni kezdjen, és kirúgja a nem megfelelően hamisító embereket a KSH-ból, akkor is rosszak a számok, mert hogy a fenében lehetne ma 10,8 meg 10,9% a munkanélküliség. Már vagy 4-5 éve is 12-re hozták, pedig akkor még sokkal jobb volt a helyzet, a válság se tört még ki. Ma meg 11 alatt lennénk?

Tippre is 20% lehet szerintem a munkanélküli, a dolgozóból meg rengetegen fos helyeken múlatják az idejüket (értem alatta, hogy nem a végzettségüknek megfelelő helyen és nem azért, mert utálják a végzettségüket).

Viszont hogy a kimenekülteknek tartósan jobb lesz-e, azt nem tudom. Aki csak úgy örökre akarna kimenni, annak ajánlom az '56-ban meg úgy általában az évtizedekkel ezelőtt kivándoroltak beszámolóit, érdekes dolgokat írnak.

Most sokan hivatkoznak közülük a kinti normálisabb közhangulatra, hogy "mindenki normális", itt fentebb is írják. Ez, gyanítom, azért van, mert az új országukat nem tekintik a hazájuknak, és szarnak a közügyekre, nem érdekli őket a politika. Kívülállónak érzik magukat, elvannak a saját köreikben. Ez jó is talán néhány évig, de ha tényleg sikerül beilleszkedni, akkor ott is meglelik majd a bajokat ugyanezen a téren, és akkor esetleg már nem olyan vicces ez a dolog.

De ez csak egy gondolat. Nyilván gyalázatos 80-90 ezrekért komoly munkákat végezni (ha egyáltalán...) itthon, bár akkor is inkább azt kéne elzavarni, aki ide züllesztett, nem pedig elmenekülni.

Kooppaany 2013.02.14. 15:15:40

@Zedder: Egyetértek. Szerintem is lefele tartó spirálban vagyunk. Szép lassan elfogy a vállalkozni képes réteg Magyarországon. Talán ez is a cél: minden legyen állami, felülről vezérelt. Amit hétköznapiasan diktatúraként élünk meg - a másik oldalról pedig Orbán teremtő szava (és itt lehetne sorolni az isteni attribútumokat, tulajdonságokat).

Abendsen 2013.02.14. 15:17:25

@nincs_itt: Milyen munkára lehetne alkalmazni jószerivel analfabéta munkavállalókat?

Kooppaany 2013.02.14. 15:19:53

@nincs_itt: Bocs, elég sokat vagyok putri-közelben ahhoz, hogy ezt másképpen lássam. Szerintem a mélyszegény emberek zöme már ma is olyan állapotban van (mentálisan retardált, gondolkodásában csak a pillanat számít, minimális mozgásra törekvő - az éhezés erre szoktat -, nagyon gyorsan fárad, a településrészén kívül világot nem ismeri, nincs számfogalma, nincs időfogalma, helyfogalma, és még hosszasan sorolhatnám), hogy semmilyen polgári értelemben vett munkavégzésre nem alkalmas.

nincs1itt 2013.02.14. 15:24:15

@Kooppaany: Az a kecskeméti beruházó, tudod mennyit fizet?? Viccnek elég rossz! De ha megnézed, hogy ugyanazért munkáért, mennyit fizet Németo.-ban, le fogsz csücsülni a popódra a különbségen! Arról nem is beszélve, hogy pl. az üzemanyag ugyanannyiba kerül otthon, mint Németo.-ban. De mondjuk a jelenlegi árfolyamon számolva, netto 120e ft, az 413 euró, szerinted? Rendben van?

2013.02.14. 15:26:20

@Abendsen: az ország dekonjunktúrában van. Milyen állásokról beszélsz? Csökken a termelés, ergo kevesebb dolgozó kell.

Kooppaany 2013.02.14. 15:32:38

@nincs_itt: OK, egyetértek, igazad van. Csak éppen mást akartam ezzel a példával kifejezni: azt, hogy az elvándorlás miatt a Magyarországon működő cégeknek egyre nehezebb megtalálniuk a nekik megfelelő munkaerőt. Az emberek a példabeli gyártónál legalább munkát kaptak a munkahelyekben nem igazán bővelkedő vidéken. Azzal, hogy be tudnak járni dolgozni, nem a vállalat németországi üzemegységeibe mennek tovább, hanem emberi kapcsolatokra tesznek szert; számos példát hallanak, hogy ez is elment, meg az is, és aki kicsit bevállalósabb, megpróbálja maga is a külföldön élést. Aztán a vízióm szerint majd beáll az az állapot, amikor csupa zombi munkaerő lesz jelen. Akkor meg már nem zombiknak való munkahelyeket hoznak ide - mert az indiai zombi 1/14-ed bérköltségbe kerül, a sokkal szorgalmasabb kínai pedig 1/10-edbe -, hanem semmifélét. Ez lesz majd az orbáni társadalomkép csődje.

nincs1itt 2013.02.14. 15:52:34

@Kooppaany: Pontosan!! Minek ide egyetem, aki akar tanulni, nem "zombiként" vegetálni, az húzzon a vérbe. Gy. Ferenc tezsvír nem is takargatta ezt a célt, Nulladik Viktor nem meri bevállalni, csak úgy cselekszik... Ha tudatosan teszi(-k) ezt a mindenkori kormányok, akkor azért kell kiutalni számukra fél óra fejbelövést, ha meg ennyire retardáltak, akkor meg azért!

rókafogta 2013.02.14. 17:11:52

@Void Bunkoid: Azt amit leírtál azzal egyet tudok érteni ,de sajnos én Európa volt Kúlturális fővárosa mellett lakom és én a környék (ami munkahely szempontjából és gazdaság szempontjából egy csődtömeg)az ott élő fiatalok és középkoruakról beszélek. Itt biztos nem igen lehetne "úgy" élni.Egyébként az én saját egyik gyerekem a példa rá végzés után kávéfözői állás
70 E ért-pedig annyira nem elveszett gyerek volt már középiskolás korában dolgozott egyetemista korában pedig társtulajdonos vállalkozásban- az más kérds ,hogy itt a környéken már minden bedugul. Mit lehetett tenni? Budapest. A világ egyik vezető multi cége , most meg egy ülföldi cég .Ebből meglehet élni és még talán a lakáshitelt is lehet fizeni .De az itteni lehetőségekből egy nagy 0. B.Pestre se mehet mindenki.Ne várja senki hogy itt maradnak,akinek meg van nyelvismerete iskolája annak kint se alja muunkát kell végezni.Azt max majd nekem ha ...

2013.02.14. 23:08:03

@Kínai cuccok tesztje: Nem ilyen egyszerű a matek hogy kivándoroltak mínusz bevándoroltak és ha negatív akkor rossz nekünk."
Ezzel szemben a valóság az, hogy szoros összefüggés mutatható ki a bevándorlók számának emelkedése és a gazdaság fejlődése között.
Ezt épp az angliai erősödő nacionalizmus okán taglalták az angol lapok. Magyarul, hogy megértsd: ahová bevándorolnak, ott a gazdaság fejlődik. Ahonnan kivándorolnak, ott zuhan.
Gondolom, nem nehéz megtalálni az összefüggést: azért vándorolnak ki, mert oka van, és azért vándorolnak be, mert oka van. Ez pedig nem más, mint a munkaerőpiac állapota.
Nyilván, ahol megy a szekér, ott dolgozóra is szükség van. Ahonnan meg menekülnek, ott valami nem jól működik. Ezért nem a menekülőket kéne szidni, hanem megkeresni, hogyan lehetne helyrehozni a gazdaságot!

2013.02.14. 23:13:39

@dzsugasvili:" Ez jó is talán néhány évig, de ha tényleg sikerül beilleszkedni, akkor ott is meglelik majd a bajokat ugyanezen a téren, és akkor esetleg már nem olyan vicces ez a dolog."

Fején találtad aszöget, ez tényleg így van!

2013.02.14. 23:20:31

@Abendsen: " Ezért kénytelenek vagyunk erre támaszkodni míg nincs frissebb."

Ha egy kicsit elgondolkodsz, akkor arra kell, hogy jussál, hogy a helyzet nem lett jobb, csak rosszabb. Tehát az 500 ezer nőtt.
Tudok mondani olyan példát (a gyermekem), aki nincs kijelentve a TB alól, tehát úgy számolandó, hogy otthon van. Biztos vagyok benne, hogy én, és a feleségem is valahol ott vagyunk a nem aktív, ellátásban nem részesülő kategóriában. Ugyanis a NAV még mindig levelezget velünk, hiába jelentettük be, hogy kiköltöztünk.

2013.02.14. 23:25:02

@Void Bunkoid: "van sok ismerősöm kint, én eddig azt vettem észre, hogy nem egy-két átmeneti éves dolog az ott sem."

Hazugság.
Levezettem, nem drágább lakást, házat bérelni, mint szobát. Ne légy hülye!
Ezek csak álhírek, ferdítések, kiragadott példák!
Persze, van, akinek nem jön be. Van,. aki visszamegy. Olyat is ismerek, aki nem tudott félretenni. Igaz, hazafelé mindig megállt a pub-ban. De a számok magukért beszélnek!
Ja, tényleg, akiket most épít le az oktatási tárca, a tanári diplomájával, több éves gyakorlattal hol fog tudni elhelyezkedni?

2013.02.14. 23:30:20

@Void Bunkoid: Talán felhívnám a figyelmedet a belga fagyasztott termékekre, ami magyarországon is elérhető. A nem létező belga parasztok összefogásából épült fel, és jelentős európai exporthálózattal rendelkezik.Aviko: one of the four largest potato processing companies in the world

2013.02.14. 23:43:01

@De gustibusaut bene, aut nihil: "amúgy én liberális vok, ha neked jó kint, az nekem is jó, csak ne akard a saját döntésedet az egyetlen helyesnek beállítani, nem vagyunk egyformák, van aki idehaza is megtalálja a számítását..."

És ezzel én mélységesen egyetértek. Felhívnám szíves figyelmedet, hogy mind a fenti szösszenet, mind a hozzászólások azon részére reagáltam, amelyek "városi legendákon", hazugságokon, általánosításokon alapulnak.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.02.15. 08:48:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Magyarul, hogy megértsd: ahová bevándorolnak, ott a gazdaság fejlődik. Ahonnan kivándorolnak, ott zuhan."

Ez igaz, de a kivándorlás a gazdaság hanyatlása szempontjából nem ok hanem okozat. Rövid távon jót tesz a gazdaságnak ha elmennek pl. a munkanélküliek, hosszú távon viszont katasztrofális mert akkor sem fog tudni fejlődni a gazdaság, ha már meg lenne az ereje hozzá.

". Biztos vagyok benne, hogy én, és a feleségem is valahol ott vagyunk a nem aktív, ellátásban nem részesülő kategóriában."

Sokan tényleg fizetik a TB-t és itthoninak vannak elkönyvelve. Amúgy nem a nagykövetség adatai alapján a kiváltott adószámok ismeretében számolják ezt? Ha van adószámotok akkor ti is kint vagytok már hivatalosan.
süti beállítások módosítása