K report

Shortlist

2014. február 01. - klarky

Kölyök korom óta, - amikor is általános iskolás koromban megkaptam az első számítógépemet ami (for the record) egy Commodore Plus4 volt – foglalkoztat a számítógépes grafika és képalkotás világa. Jól emlékszem, akkoriban még BASIC nyelven kódoltam a sorokat, hogy a képernyőn feltűnjön egy helikopter (Papám nézte, nézte majd megszólalt: remek és akkor most mi lesz? Mikor száll fel?), aztán a PC érában a Corel Draw és a Corel PhotoPaint következett. Egyszer olyan perverz gondolatom is támadt, hogy Paintben, pixelenként fogok összerakni egy képet, és a tesómmal (nem viccelek) napokon keresztül mást sem csináltunk, csak egy rajzfilm részlete alapján Balu kapitányt pöttyentgettünk a képernyőre. Nem adtuk fel, megcsináltuk, de így utólag belegondolva nem voltunk komplettek, hatalmas munka volt…

Később eljött a 3DStudio Max ideje, közben a rajz és fotómanipulációs programok is sokat fejlődtek. Magam, mint lelkes amatőr szívesen próbálgattam az új funkciókat, autodidakta módon tanultam a fogásokat, majd amikor az egyetemen beleástam magam a marketing világába kombinálni kezdtem a két dolgot. Mindig érdekelt a reklám, a logo- és arculattervezés területe, így e téren is próbálkozni kezdtem. A Photoshoppal – és hű segítőjeként, legalábbis nálam – az Inkscape –pel szoros barátságot kötve egy jó éve pályázatokon is indulni szoktam és most el is könyvelhettem első apróbb sikeremet, egy megbízáson 92 pályázatból shortlistre került az egyik munkám, azaz bekerültem az első 10-be, így be is zsebelhettem a maximális pontszámot.

belward_shortlist_540.jpg

Végül nem én nyertem, de én ennek is örülök, egy kis pozitív visszacsatolás sosem árt az embernek, hogy tudja: egyrészt nem feleslegesen tologatja a pixeleket, másrészt, hogy jó úton jár, még az is lehet, hogy másnak is tetszik, amit csinál.

Néhány újabb és jobban sikerült munkámat a Béhance –re is fel szoktam tölteni, ha valaki akarja, ott követheti a „munkásságom” grafika, illusztráció, stb. területén.

Nem vagyok profi, sosem tanultam a dolgot hivatalosan, amim van tudás az csak úgy rám ragadt, de nagyon élvezem a témával való foglalatosságot. Aztán ki tudja. Még az is lehet, hogy egyszer az én pályázatom lesz a nyertes! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr285792883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása