K report

50 éves a Renault Alpine. De hol az utód?

2012. május 28. - klarky

A tegnap megrendezésre kerülő Monacói Forma 1-es nagydíj árnyékában volt egy kevésbé ismert és publikus, ám az autórajongók számára fontos kísérőrendezvény is, amit a Renault gyár szervezett az Alpine A110-50 koncepcióautó bemutatása céljából. Hogy miért pont itt és miért pont most?

Renault Alpine A110

 

A francia gyár legendás sportkocsijának bemutatójára épp 50 évvel ezelőtt került sor. A típus 16 éves gyártása során számos motorvariációval készült 1100 (71 LE) és 1600 (125 – 180 LE) ccm között, mely azt korának egyik legerősebb és leggyorsabb raliautójává tette. A kis önsúly (~800 Kg) és a magas teljesítmény párosa számos sportsikerhez segített hozzá a kis autót, többek közt 1971-ben a svéd Ove Anderssonnal a volánnál megnyerte a Monte Carlo Rallyt is. A legerősebb változat (1600 S) 210 km/h végsebességgel büszkélkedhetett a 70-es években, ami akkoriban párját ritkította.

Az Alpine-t a világ számos országában gyártották különböző nevek alatt, így pl. Brazíliában Interlagos, Mexikóban Dinalpin, de még Bulgáriában is Bulgaralpine néven.

A kis autó sikerszériája az 1970-es évek közepéig tartott, amikor is megjelent az azóta szintén legendává váló Lancia Stratos. A Renault próbálkozott ugyan az Alpine teljesítményének növelésével és az egyéb paraméterek javításával, de az új kihívóval szemben nem tudtak győzedelmeskedni. A típus gyártása 1977-ben fejeződött be, utódja az A310 lett, ami már nem ért fel a nagy előd eredményeihez.

 

forrás: wikipedia

Az apropó tehát az volt, hogy tisztelegjenek a fenti modell bemutatkozásának kerek évfordulója előtt, egyszersmind bemutassák végre az oly sokszor meglebegtetett utódot.

A Renault az elmúlt időszakban látványosan nem tudott mit kezdeni az Alpine névvel és azzal az örökséggel, amit ez jelent, de most úgy tűnt, hogy gurítanák végre valamit, ami joggal vált majd ki erős nyáladzást az autózás szerelmeseiből.

A bemutató – hogy úgy mondjam – kissé felemásra sikerült. Új modell valóban lett mutatóban, de aki ismeri a színfalak mögött zajló eseményeket egyből láthatta, hogy a most leleplezett forma a két évvel ezelőtt bemutatott elektromos Dezir tanulmány átrajzolt változata. Ha ehhez a részhez nem is nagyon nyúltak hozzá látványosan a mérnökök legalább az elektromos hókuszpókuszt kidobták belőle és megkapta a Mégane Trophy 400 lóerős V6-sát közepén elhelyezve.

forrás

A klasszikus sportkocsi építés hagyományainak megfelelően a karosszéria egy csővázra húzott héj lett (ezzel semmi gond, az eredeti A110 is így készült) ugyanakkor ez az autó némi fanyalgást csak kivált a telhetetlen rajongókból, hisz sokan nem egy átpimpelt tanulmányautót vártak az évforduló kapcsán, hanem egy gyártásra érett igazi új sport Alpine-t.

Pedig a gyáriak nagyon készültek a bemutatóra, Sebastian Vettel-lel gyönyörű képsorozat is napvilágot látott, így jogos volt a felfokozott várakozás.

Lehet, hogy a mai trendek és autógyártási alapvetések (használjunk minél több már meglévő dolgot, hisz úgy az olcsó, réteg modellre meg pláne nem költünk sokat) mellett hiú ábránd volt vadi új fejlesztésre várni, de ez mégis kicsit kevésnek tűnik.

Most vagy az van, hogy a kerek évfordulót mindenképp a legendás helyszínen akarták ünnepelni és azt ezzel az öszvérrel gondolták kipipálni, vagy tényleg ez lesz az utód, aztán majd megszokjuk. Amúgy a hangja jó, az maradhat:

Van még egy harmadik verzió is, nevezetesen folytatva a korábbi lebegtetés hagyományát megint nem lesz az egészből semmi, maradnak az ígéretek és az ilyenkor szokásos: ”a piaci fogadtatástól függ a folytatás” marketing bullshit.

Meglátjuk, remélem nem így lesz. Jót tenne a Renaultnak egy zseniális Alpine a kerek évforduló alkalmából, kár lenne, ha megint csak egy ígéret lenne a típus felélesztése.

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr524550441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása