K report

Az állam, mint arkangyal

2014. január 23. - klarky

NGM: "Magyarországon több tízezren azért nem tudják átvenni a diplomájukat, mert bár államvizsgáztak, a szükséges nyelvvizsgát még nem tudták megszerezni. Ezért a Nemzetgazdasági Minisztérium 3 milliárd forintos keretösszegből "Diplomamentő" néven képzési programot indít. A program célja, hogy a diploma megszerzésével javuljanak az érintettek esélyei a munkaerőpiacon."

origo: „Közel 50 ezer olyan sikeres államvizsgát tett ember van, akinek csak azért nincs diplomája, mert nem tudta megszerezni a nyelvvizsgát. Nekik az állam ad fejenként legfeljebb 300 ezer forintot, a diáknak csak a nyelvvizsgát kell állnia.”

Vegyük észre: Az állam az adófizetők pénzéből megint olyanokat támogat, akik bőven bizonyították, hogy teljesen érdemtelenek rá. A mai világban, aki nem képes gimnáziumi tanulmányai során, vagy azt követően 3-5 év alatt saját ereje révén letenni bármely nyelvből egy középfokú nyelvvizsgát, az nem állami segítséget érdemel, hanem szánalmat.

Fura mód megint fordítva ülnek a döntéshozók a lovon. Az a diplomás, aki magától teljesít mindenféle követelményt, megszerzi a nyelvvizsgát (és tegyük, hozzá sok esetben ez úgy megy, hogy mivel az iskolai nyelvoktatás teljesen alkalmatlan feladata ellátására, a szülő nyúl a zsebébe és magántanárhoz vagy nyelviskolába járatja önköltségen a gyereket) az tudomásul van véve, az el van fogadva, az nem kap semmit. Aki cseszik rá, elvégez 5-6-7 év alatt egy büfé – Pesti Est szakot valamelyik egyetemen, de a nyelvvizsga abszolválása már nem fér bele a fesztiválok között rendelkezésre álló időbe, az majd most kap állambácsitól – áttételesen – 300 ezer forintot, mert jaj szegény, hát mi lesz így vele a munkaerőpiacon?

Azon a munkaerőpiacon, ami – pláne manapság – százszor komolyabb kívánalmakat és felkészültséget követel meg a pályázóktól, mint egy ímmel-ámmal megszerzett nyelvvizsga, és ha az nem ment, hát majd akkor hogy fognak menni a napi gyakorlati kihívások, ahol majd nem lesz Czomba Sándor bácsi aki segít…

Nem azt kéne (kellett volna már rég) tisztelt döntéshozók - ha már úgyis olyan jól állunk-, hogy ezt a 3 milliárdot odaadjuk az oktatási rendszernek a nyelvtanítás fejlesztésére, és aki nem tud általa az államvizsgáig felmutatni egy nyelvvizsga bizonyítványt, azt engedjük útjára és egy OKJ-s tanfolyamokat tartalmazó listával búcsúzzunk el tőle ünnepélyesen?

Még valami. Az új diplomamentő rendszerben:

„Motiválják az intézményeket arra, hogy minél többen tegyenek sikeres nyelvvizsgát a képzés után, és ha nem éri el a kellő százalékot a sikeres vizsgázók száma, a támogatás utolsó részletét nem fizetik ki.”

Ezt lefordítom magyarra, hogy mindenki megértse. Mivel a képzésben résztvevő nyelviskoláknak nagyon kell ez a személyenkénti 300 ezer Ft senki nem fogja hagyni, hogy ne fizessen az állam egy itt is elbukó diák miatt, mindenki át lesz rugdosva a vizsgán okosba, így a képző is jól jár és a diák is papírjánál lesz. Persze az ebben az esetben már senkit nem fog érdekelni, hogy ezzel a húzással több 10 ezer új „diplomást” zúdítanak az amúgy is telített munkaerőpiacra, igen, azok közé is, akik a saját erejük révén megszerzett nyelvvizsgapapírral sem, vagy csak nehezen találnak munkát. Remek lesz, de a kérdésem továbbra is csak ennyi:

Miért megint az jár jól, aki nem érdemli meg?

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr55777786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az igazi Trebics 2014.01.23. 20:21:18

aki nem képes gimnáziumi tanulmányai során, vagy azt követően 3-5 év alatt saját ereje révén letenni bármely nyelvből egy középfokú nyelvvizsgát, az nem állami segítséget érdemel, hanem szánalmat

z iskolai nyelvoktatás teljesen alkalmatlan feladata ellátására, a szülő nyúl a zsebébe és magántanárhoz vagy nyelviskolába járatja önköltségen a gyereket

Köszönjük Emese.

dzsoni5 2014.01.23. 20:37:40

@Az igazi Trebics: Valóban van ebben a két állításban logikai hiba, ugyanakkor ma már nem csak iskolában lehet nyelvet tanulni, mint 20 éve. Meg lehet oldani minimális anyagi befektetéssel és megfelelő szorgalommal. Az akció üzenete pedig világos: a szorgalmasak kapják be, a többieket meg kihúzzuk a szarból.

dzsoni5 2014.01.23. 20:43:31

Igaz, lett volna egy fokkal rosszabb megoldás is: a nyelvvizsgakötelezettség eltörlése.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2014.01.23. 20:44:07

@Az igazi Trebics: Gimnázium és egyetem alatt nem lehet nyelviskolába járni és / vagy külön tanárt fogadni ha nem megy? Szerintem lehet.

TóthAttila 2014.01.23. 20:45:46

"Miért megint az jár jól, aki nem érdemli meg?"

"Közel 50 ezer olyan sikeres államvizsgát tett ember van..."

50000 fidesz-szavazó (+ a szüleik).

dos passos 2014.01.23. 20:45:46

A kormány messziről leszarja, van-e nyelvvizsgád.

Nem ez a lényeg, hanem az, hogy melyik cég kap lehetőséget a hárommilliárdos nyelvtanfolyam lebonyolítására,

és mennyit oszt vissza a Viktornak.

kvadrillio 2014.01.23. 20:48:47

jahhh....A ZSIDÓK UNSZOLÁSÁRA 2014 HOLOKAMU EMLÉKÉV LESZ..., SZABADSÁG TERÜNK BAZÁRRÁ VÁLTOZIK, MAJD MINDEN ÉVBEN OTT GYÜLEKEZNEK A SZUOBOR KIKÉNYSZERÍTŐ ZSIDÓK, A TÖBBI NÉP AZ NEM !
TOVÁBBRA IS 4,5 MILLIÓAN ÉLNEK LÉTMINIMUM ALATT, TOVÁBBRA IS SZÁZEZERSZÁM ÉHEZNEK A GYERMEKEINK, TOVÁBBRA IS NŐ AZ 5-6 ÉVE AGONIZÁLÓ MUNKANÉLKÜLIEK SZÁMA, AKIKET A CSALÁD, ROKONOK TART EL, MERT CSAK 3 HÓNAPRA KAPNAK M.NÉLKÜLI SEGÉLYT, MERT EZ A F.AZ KORMÁNY, F.SZ ORBÁN ILYEN F.SZ SZOBROKRA KÖLTI A ZŰEMBEREK SOK MILLIÁRDJAIT, AZ UNIÓS PÉNZEKET...ÉS A ZSIDÓK TÖBSZÁZ SZERVEZETEIT TÁMOGATJA SZÁZMILLIÓKKAL, HOGY ELJÁTSZHASSÁK A II. VILÁGHÁBORÚBAN BETÖLTÖTT MORZSÁNYI SZEREPÜKET.......
A SZABADSÁG TÉR A MAGYAROKÉ !
A MAGYAROKAT A VÖRÖS HADSEREG SZABADÍTOTTA FEL A II. VIL.HÁBORÚ ALÓL ! A ZSIDÓ HOPLOKAMU CSAK EGY KIS SZÖSSZENET VOLT A NAGYHATALMAK HÁBORÚJÁBAN !
A MÁRCIUS 15. TÉR A MAGYAR SZABADSÁGHARC EMLÉKÉNEK A TERE, NEM, A ZSIDÓKÉ !!!
MENJENEK HAZA IZRAELBE, OTT EMLÉKEZZENEK MEG A MAGUK BAJÁRÓL ÉS OTT ÁLLÍTTASSANAK EMLÉKHELYEKET MAGUKNAK !!!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.01.23. 20:50:13

"Miért megint az jár jól, aki nem érdemli meg?"

Csak a fidesz. :-)

Mennyi tehetséges ember olvasztótégelye ez a nagyszerű narancsos formáció. Hasonlóan tehetséges szavazókat szeretnének közpénzen vásárolni.

Az igazi Trebics 2014.01.23. 20:53:29

@dzsoni5: Csak netről, meg filmekből nem lehet megtanulni egy nyelvet, legalábbis nyelvvizsga szinten nem. Ahhoz tanár kell. Ez az akció akkor lenne rossz, ha azt mondaná, hogy mégsem kell nyelvvizsga. De nem ezt mondják, hanem azt, hogy akinek az anyagi lehetősége nem volt meg, azt támogatjuk. Aki lusta vagy hülye hozzá, az 300.000 Ft-tól sem lesz okosabb.

Egyébként nagyobb összegben lefogadnám, hogy annak az ötvenezernek több, mint a fele harminc év feletti, aki felnőttképzésben, levelezőn, munka és esetleg család mellett végzett el egy egyetemet vagy főiskolát. És kisiskolás korában nem nem arról beszélgettek az osztálytársaival, hogy előző nap mi ment a Music Television-on, hanem hogy milyen tankokat mutattak a november 7-i felvonuláson.

nigel 2014.01.23. 20:55:50

Ennyi baromságot összehordani nem kis teljesítmény volt! Gratulálok hozzá! Nem tudom hol élsz, de jó lenne ha kihúznád a fejed a s***edből. Gondolom az eszedbe sem jutott, hogy az ötvenezer nyelvvizsga nélküli államvizsgázott között lehet, hogy nem kis számban vannak olyanok, akik pl. levelezőn végezték el az iskolát és munka, család mellett nincs idejük már még egy évet nyelvtanulással foglalkozni. Esetleg olyan is akad közöttük, akinek nincsenek meg az anyagi lehetőségei, hogy több százezer forintot előteremtsen a nyelvtanulásra. Biztos van olyan is, aki lustaságból nem nyelvvizsgázott még le, de 50000 embert egy kalap alá véve alázni az végtelen primitívségre vall. Egyébként megsúgom neked, hogy Magyarországon a diplomás állások legalább hatvan százalékánál kurvára nincs szükség idegen nyelvismeretre. Maximum a nemzetközi multi cégeknél, vagy az IT szektorban dolgozóknál, de pl. egy a tanárnak mi szüksége van nyelvvizsgára? Jobb tanár lesz tőle, jobban fog érteni a szakterületéhez? Vagy egy mérnök jobb hidat fog tervezni? Azt meg hagyjuk, hogy a szakirodalom nagy rész angolul van mert ez egyes esetekben igaz, egyes esetekben meg nem. Egyébként én sem helyeslem ezt az intézkedést, mert semmi másról nem szól, csak arról, hogy állami lóvét lapátoljunk a haverok nyelviskoláiba. És mért csak 10000? Miért nem 50000? 35 év fölöttiek meg kapják be? El kéne törölni ezt a nyelvvizsgához kötött diploma kiadást, mert semmi értelme. Téves az a következtetés, hogy ezáltal nő a magyar lakosság idegennyelv ismerete, vagy az értelmiség tudásszintje. Egyébként is a nyelvvizsga nem egyenlő a nyelvtudással. Akinek szüksége van a munkájához, annál úgysem azt kérdezik majd, hogy van e papír, hanem azt fogják letesztelni, hogy mennyire tud kommunikálni az adott idegen nyelven.

ui: Mielőtt belekötsz van nyelvvizsgám (amit kurvára nem használok, de egy valag pénzembe és időmbe került)és diplomám is úgyhogy ez engem nem érint.

GonoszMostoha 2014.01.23. 20:57:31

Ehhez már csak fanyalogva teszem hozzá, hogy az igedennyelv oktató-tanítói diploma párosítást (4 év, mint a tanárképzősőknek és nem szakkollégium!!!) ma már nem fogadják el teljes értékűnek, pl. emelt szintű ált. iskolában nem lehet tanítani vele. Pedig anno elsőrangú képzést, metodikát kaptak a végzettek, és tegyük hozzá, idegen nyelven diplomázni sem könnyű (egyszerre több tárgyból is).

Az igazi Trebics 2014.01.23. 20:58:05

@klarky: nem érted? egyszer azt mondod, hogy hülye aki suli alatt nem tud nyelvvizsgázni, utána meg azt, hogy a suliban nem is lehet, csak ha különórákra van pénzed.

Ez most pont erre megoldás, ha nem volt pénzed külön órákra, most kaphatsz.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.01.23. 20:59:52

@nigel: "hogy az ötvenezer nyelvvizsga nélküli államvizsgázott között lehet, hogy nem kis számban vannak olyanok, akik pl. levelezőn végezték el az iskolát és munka, család mellett nincs idejük már még egy évet nyelvtanulással foglalkozni."

És úgy akar diplomát szerezni, hogy ezt nem tudta előre felmérni? Hát gratulálok. Őt aztán kell közpénzből diplomássá "nyomni". Ennyi ésszel még fidesz párttag is lehet belőle. Sőt, lehet, hogy békemenetre is megy.

GonoszMostoha 2014.01.23. 21:01:28

@Az igazi Trebics:
"Egyébként nagyobb összegben lefogadnám, hogy annak az ötvenezernek több, mint a fele harminc év feletti, aki felnőttképzésben, levelezőn, munka és esetleg család mellett végzett el egy egyetemet vagy főiskolát."

Nagyon meglepődnél, ha nem így lenne? A 30 felettiek nagyon-nagyon igyekeztek vagy igyekeznek, hogy sikeres nyelvvizsgát tegyenek - önállóan és lehetőleg valós eredményekkel. Ők azok, akik sokkal komolyabban veszik az életet, mint a náluk fiatalabbak zöme. A mostani ifjúságnak erőteljesen sikerül súlykolni, hogy mindenféle erőfeszítés nélkül lehetsz sikeres, csak jó helyre szüless, vagy apádnak-anyádnak elég hosszú legyen a nyelve.

dzsoni5 2014.01.23. 21:02:37

Kizárólag netről nem lehet, ebben igazad van, de jelentősen csökkenti a különtanár-igényt. Egy másik nézőpont: 12 éve tettem két középfokú nyelvvizsgát - németből jó tanárnőm volt a gimnáziumnban - ez szerencse volt. Angolból viszont nagyon nem volt jó tanárom, viszont 5-6 különórával és rengeteg otthoni tanulással sikerült letolni azt is, osztálytársaim zömével együtt.Nem került sokba... Jelenleg levelezőn készül a másoddiploma. Itt nem jellemző a nyelvvizsga probléma - aki a vizsgákat le tudja tolni munka és család mellett, az jellemzően a nyelvvizsgát is.

GonoszMostoha 2014.01.23. 21:03:35

Elnézést, sulykolni-t akartam írni.

ördög_ 2014.01.23. 21:03:55

@Magyarország jobban teljesít: Lehet olyan kiváló, diplomás szakember, akinek nincs szüksége nyelvtudásra. Tényleg van ilyen. Ezért felesleges ehhez kötni a diploma kiadását. Aki olyan munkahelyre jelentkezik, hogy kell a nyelv, azt úgyis az adott idegen nyelven interjúztatják, nagyjából magasról leszarják, van-e nyelvvizsgája. Senkit nem érdekel, hogy 10 éve összekapart egy angol középfokút, ha azóta nem használta és max. köszönni tud angolul. Repül az interjúról.

dzsoni5 2014.01.23. 21:04:08

@nigel: A levelezővel nagyon rossz nyomon jártok...

nigel 2014.01.23. 21:09:43

@Magyarország jobban teljesít: Képzeld! Egyáltalán nem könnyű felmérni, hogy mennyi tanulásra lesz szüksége valakinek egy középfokú nyelvvizsga megszerzéséhez, mert ez rengeteg tényezőtől függ. Pl pénz, szabadidő, nyelvérzék és még sorolhatnám.

dos passos 2014.01.23. 21:10:58

Minek ide nyelvvizsga?

Vedd fel a déli harangszót filmre, oszt' dől a lé.

Aki hallja, adja át!

www.atv.hu/belfold/20140123-kalomista-az-atv-ben-cafol-nem-1-percert-kaptak-a-6-milliot

nigel 2014.01.23. 21:11:45

@dzsoni5: Szövegértés! Javaslom olvasd el még egyszer! Az írtam, hogy van az 50000 között levelező is, nem azt, hogy a többség az!

Gyűrött Papír 2014.01.23. 21:12:42

Én ezen úgy felb@... az agyam, hogy csak na.
De nem is értem, hogy a fenébe jut ilyen bárkinek az eszébe!
Hacsak az nem, hogy lesznek nyelviskolák, amelyek és csak azok lesznek alkalmasak és állambácsi által elfogadva nyelvvizsgára.

És hogy-hogy nem ezek az akreditált nyelviskolák szorosan köthetők lesznek a Közgép ZRt-hez. :)

micsoda? 2014.01.23. 21:13:42

A kormány oldaláról ritkán hallani azt a szót, hogy adófizetők pénze, úgyis bánnak vele. Legfeljebb akkor, ha Gyurcsányról, vagy a baloldalról van szó. Talán nekünk, mint a cikk irója is nagyon helyesen, többet kéne ezt használnunk. A fejlett államokban ez természetes. Hátha, a mostani pénzszórást is elrendelők agyában rögződne, és nagyobb tisztelettel kezelnék. Erre mondják "álmodj királylány" :-)
Egyébként aki felsőfokú oktatásra bejutott, és nem tud megtanulni egy nyelvet, az megérdemli a sorsát. Pénzt adunk azért, mert ő elbulizta az időt.
Ismerőseim körében állandó téma, hogy hova megy el az a rengeteg pénz amit tőlünk beszednek. Rendkívül rossz az ellátás az egészségügyben, az oktatást felülről irányítják, rengeteg bizottság, a sok állami alkalmazott lent, és fent.

dzsoni5 2014.01.23. 21:13:58

@nigel: Mivel a "nem kis számban vannak olyanok" félmondattal erre (is) hegyezted ki a dolgot, erre is válaszoltam.

nigel 2014.01.23. 21:14:20

@dzsoni5: A másoddiplomás képzéshez szükség van egy alap diplomára. Persze, hogy ott nem jellemző a nyelvvizsga hiány! Gratulálok!

dos passos 2014.01.23. 21:17:16

Most olvasom, hogy a Békemenet meg fogja védeni Putyint.

Lehet, hogy el kellene kezdeni angol helyett az oroszt?

„Tovaris ucsityelnyica, ja dakladivaju vam, sto szasztav gruppi voszemnadszaty ucsenyikov, nyikto nye atszusztvujet.”

dzsoni5 2014.01.23. 21:19:49

Az a baj ezzel az egésszel, hogy kiemelnek egy darab diplomamegszerzési követelményt, és abban adnak könnyebbséget. Persze, ehhez kell nyelvérzék is, ami nem adatott meg egyformán, de a legtöbb diplománál meglehetősen komoly követelmény pl. az analízis és hasonló, matematikai érzéket követelő tantárgyak teljesítése, holott annak sok esetben még kevesebb köze van a tanított szakma ismeretéhez. Mégse ad az állam ingyen korrepetítort... A nyelvtudás ennél sokkal hasznosabb tud lenni.

dzsoni5 2014.01.23. 21:23:06

@nigel: Ha egy előbb gondolkodnál, mint mielőtt megpróbálnál beoltani, eszedbe juthatna, hogy a többség olyan másoddiplomára törekszik, ahol a nyelvvizsgakövetelmény általában magasabb, mint az eredeti diploma követelménye.

Valóraváltógép 2014.01.23. 21:43:54

Szegény arkangyal akkor tömegnek szúrja a szemét, hogy nins más választás; meg kell metélleni a farkáját, oszt ráírni, hogy ez bizony Mojzes.

Valóraváltógép 2014.01.23. 21:46:15

@dos passos: Az orosz egy nagyon hasznos nyelv. Tanulj mellé kínait meg arabot is, és akármi jön, te már elveszve nem leszel.

dzsoni5 2014.01.23. 21:47:01

@dzsoni5: "Ha egy kicsit gondolkodnál" akart lenni eredetileg, elnézést.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.01.23. 21:48:49

@nigel: Nem könnyű. Éppen ezt mondom. Nem azt mondtam, hogy könnyű, hanem azt, hogy aki jogosan diplomát akar az bírkózzon meg vele.

nigel 2014.01.23. 21:50:48

@dzsoni5: Igen? Szerinted a főiskolai, vagy a BSc képzések hány százalékához kell alapfokú és hány százalékához kell középfokú nyelvvizsga? Egyébként nagyon sok olyan másoddiplomás képzés van, amelyik az alapdiplomával egyszintű végzettséget ad. Ilyen például a mérnöktanár képzés, vagy a mérnök-közgadász képzés. Én két másoddiplomás képzés nyomtam végig és az évfolyamtársaim nagy rész nem azért járt a képzésre, hogy a BSc-s diplomáját MSc-re cserélje. Volt olyan is, de nem ez volt a jellemző. (kb. 25 %).
"de a legtöbb diplománál meglehetősen komoly követelmény pl. az analízis és hasonló, matematikai érzéket követelő tantárgyak teljesítése, holott annak sok esetben még kevesebb köze van a tanított szakma ismeretéhez" Ezzel az érveléseddel meg nem igazán tudok mit kezdeni, mert az ilyen jellegű tárgyak általában mérnök képzésben fordulnak elő és ott azért eléggé fontos, hogy valaki tudjon integrálni, vagy deriválni. Ha az alapvető matematikai ismerete nincs meg valakinek és így méretez statikailag egy épületet az összedőlhet, ellenben ha nem beszél jól angolul attól még jó mérnök lehet belőle. Arra azért kíváncsi lennék, hogy a mindennapi munkád során te mennyire használsz idegen nyelveket és a nyelvtudásod ma is olyan jó-e, mint a nyelvvizsgád idején. Nekem németből van nyelvvizsgám, amit 12 éve nem használok, így maximum egy sört tudnék németül rendelni, vagy egy vonatjegyet megvenni, ellenben angolból sokkal jobban állok, de a munkámhoz egyik nyelvre sincs szükségem, így már elnézést kérek, ha nem tudok egyetérteni a nyelvvizsgával kapcsolatban kifejtett nézeteiddel.

nigel 2014.01.23. 22:03:45

@Magyarország jobban teljesít: Oké! De miért is? Főleg akkor, ha a választott szakmájához nincs is szükség idegen nyelvtudásra? Rendben van! Aki a Corvinus Egyetem nemzetközi gazdálkodás szakán akar diplomázni, annak legyen ilyen követelmény, de könyörgök az Irodalom-történelem szakos tanárnak minek? Azért, mert valamelyik seggfej kitalálta, hogy az nem értelmiségi, akinek nincs nyelvvizsgája, vagy a "dögöljön meg a szomszéd tehene" effektus érvényesüljön, miszerint ha nekem kellett, akkor nehogy már nekik ne kelljen? 1998-óta van ez az egész baromság. Kérdezem, hogy mennyivel lett jobb a magyar társadalom idegen nyelv tudásszintje ez idő alatt és mennyi bevételt nyeltek le az ilyen Rigó utca nyelvvizsga szopató központok? A másik kérdésem: a nyelvvizsga megléte minden esetben egyenlő a nyelvtudás meglétével? Ha nem a válasz, akkor az egész csak egy pénzlehúzás semmi más. Arról nem is beszélve, hogy talán még alkotmányellenes is, mert egy magyar nyelven folyó képzés követelményeibe betesznek egy idegen nyelven abszolválható követelményt, amit ráadásul az esetek 100 %-ban nem a végbizonyítványt kiadó intézményben kell teljesíteni, hanem attól teljesen független másik intézményben. Ez csak abban az esetben lehetne esetleg jogilag megfelelő, ha a képzés belépési követelményébe helyeznék a nyelvvizsga bizonyítvány meglétét.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.23. 22:05:20

@nigel:

"pl. egy a tanárnak mi szüksége van nyelvvizsgára? Jobb tanár lesz tőle, jobban fog érteni a szakterületéhez?"

Lehet, hogy igen, ha a nyelvtudását arra használja, hogy magyar nyelven nem elérhető szakirodalmat olvasson.

MÉrnökről, orvosról és hasonlókról nem is beszélve, ahol szükséges a folyamatos önképzés.

NA YA! 2014.01.23. 22:06:19

A konklúzióból kihagytad, hogy jól járnak még:

a. a fidesz "közeli" nyelviskolák (jó, tudom, ilyenek nincsenek!:)))
b. a visszaosztás haszonélvezői (ja, ez megint rosszindulatú túlzás!:))))

Arról nem is beszélve, hogy a három milliárdból kijönne 14 db sasmadaras-farkangyalos emlékmű az országban szétszórva, és így a jobbereknek nem kéne vidékről is feltétlenül Budapestig utaznia egy kis emlékezésért!;)

Valóraváltógép 2014.01.23. 22:08:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem mintha nem az lenne a véleményem, hogy akinek a diploma nem jelent gondot, annak egy nyelv középszintű makogása se jelentsen, vagy ne legyen diplomája... de a nyelvvizsga a jelen formájában nem jelent valós nyelvtudást, és a valós nyelvtudás mellé sem biztos, hogy lesz nyelvvizsgád.
Erre a kedvencem a 17 éves koráig külföldön élő barátnőm, aki a rigó utcaiak szerint nem beszélte eléggé a második hazája nyelvét.

Valóraváltógép 2014.01.23. 22:09:19

@NA YA!: Vagy 4 lélegeztetőgép, vagy 9 inkubátor.. vagy 2967 db lóf*sz a seggedbe....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.23. 22:09:30

@dos passos:

"Nem ez a lényeg, hanem az, hogy melyik cég kap lehetőséget a hárommilliárdos nyelvtanfolyam lebonyolítására, és mennyit oszt vissza a Viktornak."

Sajnos nem alaptalan a félelmed.

nigel 2014.01.23. 22:10:26

Egyébként ha kell a nyelvtudás! Rendben! Akkor az egyetemek-főiskolák tegyék bele tantárgyak közé az idegen nyelvet és kollokviummal, vagy szigorlattal kérjék számon a tanított tananyagot, mint más tantárgyak esetében, de az nonszensz, hogy pl. a biokémia kollokvium és nyelvvizsga is feltétele a diplomának holott az egyiket az egyetem saját keretei között oktatja, a nyelvvizsga bizonyítványért meg egy másik intézményben kell nem kevés összeg leperkálása után megfeszülni.

dzsoni5 2014.01.23. 22:12:14

@nigel: Örülök, hogy ismét kicsit bővebben és nyugodtabban fejted ki a gondolataidat :) Légyszi, innentől ezt tartsuk. Én nem a bsc fokozat msc-re cserélésére gondoltam, hanem a "büfészak" valami komolyabbra váltásáról - és a másoddiplomának ez talán a leggyakoribb motivációja manapság. Ott általában van ugrás a nyelvi követelményekben - többnyire egy szakmai középfokú formájában. Az analízis egy példa volt - te úgy látom mérnöki szemmel nézed, ebből a szempontból igazad van. Ugyanakkor ugyanez népszerű gazdasági és favorizált természettudományi szakokon is követelmény, ahol ez nem feltétlenül létfontosságú minden esetben. A követelményelv szerintem nem különbözne ezekben az esetekben a nyelvvizsgánál alkalmazottnál. Hogy mennyire használom az idegen nyelveket a mindennapi munkában? Eddig kevéssé, de az utóbbi fél év rádöbbentett, hogy mennyivel jobb lehetnék, ha jól tudnám használni az egyszer már megszerzett nyelvtudásomat a mindennepi munkavégzésben, mert eddig nálam sokkal gyengébb szaktudású emberek sajátították ki a külföldi partnerekkel való kommunikációt. Egyébként meg ablakot nyit a világra minden tekintetben. És bármennyire is hülyén hangzik, ennek "felismeréséhez", az erre a szintre való eljutáshoz szükség volt egy bizonyos kényszerre - és ez a diplomához kötelező nyelvvizsgakövetelmény volt.

Valóraváltógép 2014.01.23. 22:12:23

@nigel: Ha meg kell érte feszülni, ne legyél diplomás. Nem kötelező.

nigel 2014.01.23. 22:14:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egy magyar nyelv és irodalom tanárnak milyen külföldi szakirodalmat kell olvasnia? És még egyszer megkérdem. A nyelvvizsga bizonyítványnak mi köze van a valódi nyelvtudáshoz? Nekem németből van nyelvvizsgám. Németül egy sör rendelésén kívül mást nem igen tudnék elintézni. Ellenben angolból nincs semmilyen papírom ,de simán tudom értelmezni az angolul írt szakirodalmat. Akkor most mi van?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.23. 22:17:11

@Valóraváltógép:

Ebben igazad van. Én is több diákomat készítettem már fel nyelvvizsgára, és hát megdöbbentőek voltak a való élettől elrugaszkodott követelmények.

Én alapvetően értékelem a nyelvtanilag helyes beszédet, de tudomásul kell venni, hogy egy bármilyen diplomás szakembernek bőven elég megértetnie magát és megérteni az szakirodalmat vagy társalogni egy témában, de ehhez nem szükséges a nyelvtanilag kifogástalan beszéd/írás. A nyelvtant elég csak annyira ismerni, hogy a nyelvtan nem elégséges ismerete ne járjon súlyos félreértésekkel. Sokkal többen tudnának sikeresen levizsgázni, ha nem bátortalanítanák el őket a nyelvtan fölösleges sulykolásával.

Hozzáteszem, tapasztalataim szerint a BME-s nyelvvizsgák kicsit közelebb állnak a valósághoz.

nigel 2014.01.23. 22:21:35

@Valóraváltógép: Gratulálok! Szép hsz volt! Magvas, velős!

Valóraváltógép 2014.01.23. 22:23:15

@nigel: És milyen igaz. Sőt, 4 másik nyelven is el tudom mondani.

NA YA! 2014.01.23. 22:28:39

@Valóraváltógép: "Vagy 4 lélegeztetőgép, vagy 9 inkubátor.. vagy 2967 db lóf*sz a seggedbe...."

Ne izgazsd fel magad, lemondok pár lófaszról, cserébe kapsz egy lélegeztető gépet te is!:)))

nigel 2014.01.23. 22:29:15

@dzsoni5: "Egyébként meg ablakot nyit a világra minden tekintetben" Ebben egyetértünk. Ha elolvasod a a többi hozzászólásomat, akkor megérted, hogy mi is a bajom nekem ezzel a kötelező nyelvvizsgával. Ami az indulatomat gerjeszti az az, hogy nagyon sokan gondolják azt, hogy egy vagy két nyelvvizsga birtokában fölényeskedve azt gondolják magukról, hogy ők az okos szorgalmas mintagyerekek, akinek meg nincs ilyen papírja az szánalmat érdemel, mint ahogy a "kedves" blogger is jellemezte őket. Az ilyen leereszkedő hangnem kiveri nálam a biztosítékot.

nigel 2014.01.23. 22:30:10

@Valóraváltógép: És a nyelvtudáson kívül értesz még valamihez?

BelAmi 2014.01.23. 22:30:26

@nigel: "ha nem beszél jól angolul attól még jó mérnök lehet belőle"
Ez igaz, de én másképp fogalmaznék: Ahhoz, hogy valaki "jó mérnök" lehessen, ma már elengedhetetlen legalább egy idegen nyelv ISMERETE (szándékosan nem nyelvvizsgáról beszélek). De hogy lehet ezt nyelvvizsga nélkül megítélni?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.23. 22:31:52

@nigel: "Egy magyar nyelv és irodalom tanárnak milyen külföldi szakirodalmat kell olvasnia?"

Szerinted csak magyar nyelv és irodalom szakos tanárok léteznek?

"A nyelvvizsga bizonyítványnak mi köze van a valódi nyelvtudáshoz?"

Kb. annyi (nem, azért kicsit kevesebb), amennyi bármely más területen egy vizsgának. A legtöbb vizsgán sokszor lexikai tudást kérnek számon, nem kreativitást és problémamegoldást.

"Nekem németből van nyelvvizsgám. Németül egy sör rendelésén kívül mást nem igen tudnék elintézni."

Ez esetben elképzelni sem tudom, hogyan szerezhetted meg a nyelvvizsgát. Mert bármennyire hülyeség is pl. a Rigó utcai nyelvvizsga, azért kell tudni szabadon, önállóan beszélni.

"Ellenben angolból nincs semmilyen papírom ,de simán tudom értelmezni az angolul írt szakirodalmat."

Senki nem állította, hogy a nyelvtudást a vizsga letételével szerzed meg.

Valóraváltógép 2014.01.23. 22:32:50

@BelAmi: " De hogy lehet ezt nyelvvizsga nélkül megítélni?"

Erre létezik egy ősi és misztikus módszer; leülsz vele beszélgetni. Ugye erre nem gondoltál? :)

Valóraváltógép 2014.01.23. 22:34:43

@nigel: "Ellenben angolból nincs semmilyen papírom ,de simán tudom értelmezni az angolul írt szakirodalmat."

Egy szerződés értelmezésekor viszont az első 3 másodpercben elhasalsz gyönyörűen. :)

Valóraváltógép 2014.01.23. 22:35:26

@nigel: Erről megoszlanak a vélemények.

nigel 2014.01.23. 22:38:36

@Valóraváltógép: Mérnök vagyok, nem jogász. A munkám során nem kell idegen nyelvű szerződéseket értelmeznem.

Valóraváltógép 2014.01.23. 22:43:12

@nigel: Tehát az eszedbe sem jut, hogy életed során valamikor majd külföldön vállalsz munkát, vagy külföldi céggel fogsz szerződé seket kötni... bármennyire is dicséretesnek érzem, hogy nem akarod kilopni az országból az adófizetők drága pénzén összemarkecolt diplomádat, pontosan az ilyen emberekből lesznek 10-20 év alatt a mindennel elégedetlen hőbörgők, akik nem akarják felfogni, hogy a világ elment mellettük... a tudásuk pedig kevés lett.
Majd ha a munkaügyi központban vered az asztalt, jusson ez eszedbe. :)

BelAmi 2014.01.23. 22:48:48

@Valóraváltógép: nem biztos, hogy ez minden esetben célravezető. Sokszor a passzív nyelvismeret hasznosabb lehet (szakirodalom tanulmányozása). Szerintem inkább a szaknyelv elsajátítására kellene hangsúlyt fektetni, és nem általános nyelvvizsgát megkövetelni minden diplomástól. A szakmai nyelvvizsgára való felkészítés és maga a vizsgáztatás is lehetne az oktatási intézmények feladata, megfelelő akkreditáció és kontroll mellett.

nigel 2014.01.23. 22:49:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Pl. ma kb. 160000 pedagógus van az országban.A nyelvtanárokon kívül melyikük használja napi szinten az idegen nyelvtudását? És még hány olyan diplomás szakma van, aminek a gyakorlásához nincs szükség semmilyen idegen nyelv ismeretre, mivel Magyarországon élünk és magyarul beszélünk. Egyébként nem azt mondtam, hogy nincs szükség idegen nyelv tudásra, hanem a diplomához kötelező nyelvvizsga rendszer ellen szólaltam fel. Legyen szíves olvassa le a többi hozzászólásomat is, mert itt igazán az az izgalmas, hogy egy oktatási intézmény bizonyítványának a kiadását egy másik intézmény végbizonyítványához kötik, ami nonszensz, vérforraló és felháborító. És ez akkor is felháborító, ha az ember tisztában van a rendszer működésével, amikor felsőfokú képzésre jelentkezik. Egyébként 12 éve vizsgáztam és azóta egyáltalán nem használtam a német nyelvet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.23. 22:51:20

@Valóraváltógép:

Nigel valószínűleg az a fajta, aki úgy érti meg az idegen nyelvű szakszöveget, hogy mivel a szavakból nagyjából tudja, miről van szó, a saját meglévő tudásából pótolja ki azt, amit nem ért meg a szövegből. Gond csak akkor szokott lenni, ha a szöveg tartalma erősen eltér az ő meglévő ismereteitől. Ismerem ezt a típust, épp elég dolgom volt már velük.

Valóraváltógép 2014.01.23. 22:56:17

@BelAmi: Gondolom a nyelvvizsga iránti elvárás amolyan polgári csökevény... nosztalgiával tekintve azokra az időkre, amikor művelt embertől még elvárható volt ez is. Ebből fakadóan a nyelvtan is létjogosult lenne, de valóban, a szakirodalommal kvázi többre mégy. Az általános nyelvnek sok minden nem része, pl. jogszabályokat magyarázni idegen nyelven nagyon kemény tud lenni, hiába beszéled elvileg a nyelvet. A terminus technicus vagy megy kapásból, vagy nem. :)

Ugyanakkor nem e biztos, hogy a májusban a konyhakert felkapálása vagy a kenyérsütés folyamata (asszem valami hasonlót kérdeztek a rigók, meg is buktam jól. :) ) érdemben hasznos lesz.

Valóraváltógép 2014.01.23. 22:57:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hát akkor nigel nyelvzseni, mert én a magyar szöveget sem nagyon értem meg, ha a drágajóember rosszul használja a ragokat. :)

nigel 2014.01.23. 22:57:32

@Valóraváltógép: Nem nem jut eszembe, mert én maximum munkaszerződést kötök és ha nem tudom értelmezni, akkor majd átnézetem olyannal, aki tudja. Ismétlem mérnök vagyok nem jogász Ha te megfelelő jogi ismeretek nélkül beleugrassz egy bonyolult idegen nyelvű szerződés értelmezésébe, ahhoz csak sok sikert kívánhatok! De még mindig nem tudom, hogy a négy nyelvvizsgádon kívül mihez is értesz igazán, mi az a tudás ami nálad is tíz-húsz év után elévül?

Valóraváltógép 2014.01.23. 23:00:17

@nigel: A mérnöki tudás pl. pontosan az, ami nem 10-20, de manapság 3-4 év alatt évül el. Persze nem tudom, miféle mérnök vagy... lehet hogy a tiéd pont nem.

Valóraváltógép 2014.01.23. 23:01:32

Kezd szétmenni a billentyűzetem, az elütéseket szíveskedjetek önerőből autojavítani. Köszcsi.

nigel 2014.01.23. 23:02:38

@BelAmi:"De hogy lehet ezt nyelvvizsga nélkül megítélni?" Visszakérdezek. Hogy lehet ezt egy nyelvvizsgával megítélni? Hogy lehet egy mérnők szakmai nyelvtudás szintjét egy Rigó utca középfokú nyelvvizsgával megítélni? Teljesen más a kettő. A szakmai nyelvvizsgát ne hozzuk ide, mert az alapfelvetés nem erről szól, hanem arról, hogy kell-e nyelvvizsga a diplomához vagy nem és nem az, hogy kell-e nyelvtudás egyes diplomás munkakörökhöz, vagy nem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.23. 23:06:49

@nigel:

"A nyelvtanárokon kívül melyikük használja napi szinten az idegen nyelvtudását?"

A jó tanárok, akik folyamatosan képzik magukat, mindenképpen. Idegen nyelvű irodalomban sok olyan dolgot lehet olvasni, ami felhasználható a mindennapi oktatásban, pl. érdekes kísérletek, ötletes feladatok stb.

"És még hány olyan diplomás szakma van, aminek a gyakorlásához nincs szükség semmilyen idegen nyelv ismeretre, mivel Magyarországon élünk és magyarul beszélünk."

Érdekes, amit írsz. A diploma megszerzéséig igen sok fölösleges tárgyat kell tanulnod, olyanokat, amelyek távolról sem kapcsolódnak a szakterületedhez. Amikor egy barátnőm pár éve az Óbudai Egyetemen tanult, vizsgázniuk kellett pl. ún, mérnöki kommunikáció tárgyból, amely többek között olyan elengedhetetlenül fontos tudnivalókat közvetített a diákoknak, hogy hogyan kell öltözniük, ha részt kell venniük az angol királynő adta fogadáson. Nem vicc, ez komolyan vizsgaanyag volt!

Ehhez képest a nyelvtudás megkövetelése legalább hasznos dolog. Egy diplomás ember általában értelmiséginek tekintendő. Na mármost, a mai világban az angol nyelv nem ismerete kb. olyan, mint száz éve az írás-olvasás nem ismerete. Nem feltétlenül az a lényeg, hogy a szakmádhoz használd a nyelvet, hanem az, hogy a világra nyitott, tájékozott ember légy: ehhez pedig szükséges az idegen nyelv, leginkább az angol vagy a német nyelv ismerete, hogy ne legyél kiszolgáltatva a magyar nyelvű sajtó esetlegességeinek.

"egy oktatási intézmény bizonyítványának a kiadását egy másik intézmény végbizonyítványához kötik, ami nonszensz, vérforraló és felháborító."

Nincs ebben semmi vérforraló. Pl. a Műegyetem szakmai-tudományos képzésre szakosodott, nem is érné meg neki külön nyelvi tanszékeket fenntartani. Ezért logikus, hogy a nyelvi tudás ellenőrzését más intézményre bízza.

Avagy kibékülnél a nyelvvizsga megkövetelésével, ha az egyetemed állítaná ki a nyelvvizsgapapírodat?

nigel 2014.01.23. 23:08:40

@Valóraváltógép: És szerinted a mérnöki tudást csak és kizárólag idegen nyelvű szakirodalmak tanulmányozásával lehet fejleszteni? Egyébként a mérnöki kamara egy csomó kötelező továbbképzést ír elő, amit teljesíteni kell (megsúgom magyarul tartják) de ez a csekélység ne zavarjon össze. És ez egyébként, hogy jön ahhoz, hogy nekem elvileg idegen nyelvű szerződéseket kéne kötnöm külföldi cégekkel, mert a munkám során ez napi szinten előfordul. De még mindig nem tudom, hogy milyen kompetenciákkal rendelkezel még a magas fokú nyelvtudáson kívül.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.23. 23:09:03

@Valóraváltógép: Ezzel én is hasonlóan vagyok. Egy időben sokat tolmácsoltam, és ne tudd meg, milyen nehéz olyan ember beszédét tolmácsolni, főleg szinkronban, aki hibásan beszéli az adott nyelvet.

Valóraváltógép 2014.01.23. 23:13:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az külön művészet. :)

@nigel: Nézd, nem kell ebből ügyet csinálni... vannak szar mérnökök. Vannak szar fodrászok, pincérek és szemetesek is, közöttetek is lenni kell.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.23. 23:16:07

@nigel:

"És szerinted a mérnöki tudást csak és kizárólag idegen nyelvű szakirodalmak tanulmányozásával lehet fejleszteni?"

Ha naprakész akarsz lenni, akkor igen.

Nem is lehetséges minden szakirodalamt magyarra fordítani, és a fordításokat megrendelő intézmány sem tudhatja, neked éppen mire lenne szükséged.

De mondok még valamit. Egy cég sok pénzt tud megtakarítani azzal, ha az emberei képesek kommunikálni pl. az anyacég szakembereivel és nem kell tolmácsot fizetni. Azzal is sok pénzt takarít meg, ha az emberei megértik az anyacég idegen nyelvű műszaki dokumentumait és nem kell őket jó pénzért magyarra fordíttatni.

Ezért a cég feltétlenül az adott nyelvben járatos embert fog felvenni. A nyelévtudásodat praktikusan egy beszélgetés folyamán ellenőrzik. Ha azon elbuksz, akkor nem téged vesznek fel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.23. 23:20:11

@nigel: De úgy látom, emeled a tétet. Eddig csak a nyelvvizsga szükségességét vonták többen kétségbe (nem minden alap nélkül, ismerve a Rigó utcát), de te már magának a nyelvtudásnak a szükségességét vonod kétségbe.

nigel 2014.01.23. 23:20:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen, mert ha egy intézmény végbizonyítványt ad ki, amit , amin rajta van a dékán aláírása és az intézmény kőrbélyegzője, akkor szerintem kötelessége lenne beletenni a kötelezően felvett tantárgyak közé az idegen nyelvet, meghatározni vizsgakövetelményeket és a követelmények szerint a megfelelő képzést biztosítani. Nem pedig egy másik intézmény bizonyítványai között mazsolázgatni, hogy ez kétnyelvű, ezt elfogadom, ez egynyelvű ezt nem. És jut eszembe a középfokú nyelvvizsgák nehézsége és követelményrendszere között mekkora ma az eltérés, ha ön is azt írta az előző kommentjében, hogy a BME vizsga áll legközelebb a valósághoz. Ez önt nem zavarja, hogy a nyelvvizsgák követelményei között óriási eltérések lehetnek. Akárhogy csűrjük csavarjuk ez az egész rendszer alapjaiban bűzlik és egyre inkább csak a pénzlenyúlásról szól.

nigel 2014.01.23. 23:21:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szerintem valamit nagyon félreolvasott! Én ilyet nem állítottam soha!

nigel 2014.01.23. 23:23:21

@Valóraváltógép: Ez szép volt! Meg vannak szar trollok is akik semmihez sem értenek! ;)

Valóraváltógép 2014.01.23. 23:23:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Attól tartok eljutunk oda, hogy 9 nyelven elböfögi a himnuszt... mert az illemtanóra sem volt a kötelező tárgyai között.
Természetesen a dékán személyes hibájából. :)

Valóraváltógép 2014.01.23. 23:24:33

@nigel: Öcsipók, vegyél visszább, mert megmosolyoglak.

nigel 2014.01.23. 23:32:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "És szerinted a mérnöki tudást csak és kizárólag idegen nyelvű szakirodalmak tanulmányozásával lehet fejleszteni?"

Ha naprakész akarsz lenni, akkor igen.

Ezt most komolyan állítja? Mi van, ha a magyar szerző által, magyar nyelven írt szakirodalom több újítást, vagy hasznos információt tartalmaz, mint a külföldi (nem egy példa van rá). Egyébként meg a gyakorlati tudást nem lehet szakirodalomból megtanulni. Én nem állítom, hogy nincs szüksége egy mérnöknek megfelelő idegen nyelv tudásra, de nem hiszek az idegen nyelv magas szintű ismeretét piedesztára emelő elméletekben.

Valóraváltógép 2014.01.23. 23:34:50

@nigel: Nem vagy te véletlenül Jobbikos? :)

nigel 2014.01.23. 23:37:49

@Valóraváltógép: Nem! De még mindig nem tudom, hogy a nyelvismereten kívül mihez értesz még?

Valóraváltógép 2014.01.23. 23:39:42

@nigel: Talán mert semmi közöd hozzá?... :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.23. 23:43:09

@nigel:

"Mi van, ha a magyar szerző által, magyar nyelven írt szakirodalom több újítást, vagy hasznos információt tartalmaz, mint a külföldi (nem egy példa van rá). "

Sokkal több példa van az ellenkezőjére. Hihetetlennek tarthatod, de a világ szabadalmainak többségét nem magyarok nyújtják be, de a világ tudományos folyóirataiban sem a magyar szerzők cikkei vannak többségben.

Szép dolog a nemzeti öntudat, de azért ne hagyd, hogy elvakítson. :)

"Egyébként meg a gyakorlati tudást nem lehet szakirodalomból megtanulni."

Inkább így: a gyakorlati tudást nem lehet CSAK szakirodalomból megtanulni.

"de nem hiszek az idegen nyelv magas szintű ismeretét piedesztára emelő elméletekben."

Senki nem emeli piedesztálra azzal, hogy szükségesnek ítéli. Egy állítást nem tudsz azzal igazolni, hogy a végletekig túlzott ellenkezőjét cáfolod (reductio ad absurdum).

Az igazi Trebics 2014.01.23. 23:44:33

@Valóraváltógép: ó, arcom-arcom! Leszarozod, aztán még neked áll feljebb.

@nigel: Te meg ne etesd a trollt!

Na, jó éjt mindenkinek!

nigel 2014.01.23. 23:46:11

@Valóraváltógép: Ahha! Már értem! Először kioktatsz, majd minősíted a szaktudásomat úgy, hoyg nem is ismersz, majd politikai nézeteim felől érdeklődsz és közben provokálsz, de ha én kérdezek tőled egy egyszerű dolgot, akkor az a válasz" hogy semmi közöd hozzá". Na tudod mit! Jó éjszakát! ;)

Valóraváltógép 2014.01.23. 23:46:51

@Az igazi Trebics: Nem tudom magam felelősnek érezni minden ágrólszakadt szerencsétlen nyomoráért. És nem is akarom.
Mindenkinek ott áll, ahová tették, vagy ahová mászott. Bezony, ilyen ez a filmszakma.

Valóraváltógép 2014.01.23. 23:47:54

@nigel: Jó éjszakát. Aludj tovább.

nigel 2014.01.23. 23:59:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Úgy látom, hogy maga rendszeresen félreérti a hozzászólásaimat. Én a magyar példával az alábbi állításával akartam vitatkozni:"És szerinted a mérnöki tudást csak és kizárólag idegen nyelvű szakirodalmak tanulmányozásával lehet fejleszteni?"

Ha naprakész akarsz lenni, akkor igen". És ezt akkor is fenntartom, ha magyarkodónak állít be (egyébként nem vagyok az)

És még egyszer megkérdezem. Mikor állítottam én olyat, hogy nincs szükség a nyelvtudásra?
Úgy látom, hogy igen csak elkanyarodtunk az eredeti témától. A további partalan vita helyett inkább elbúcsúzom! Jó éjszakát!

nigel 2014.01.24. 00:07:20

@Valóraváltógép: Szerencsére neked bejött az élet! Hiszen négy nyelven is meg tudod kérdezni a Mekiben a vevőktől, hogy: milyen üdítőt kértek a Big Mac menühöz? További sok sikert nyomoronc!

jogalany 2014.01.24. 00:59:09

A cikkíró, irigy és értetlen.
A diploma nem azt jelentette soha, hogy valaki tud-e spanyolul, vagy bármilyen nyelven, hanem azt, hogy a szakmához elsajátította-e a szükséges ismereteket.
És mivel le tudtak államvizsgázni, meg tudták írni - nem úgy mint a smittelő, aki lopja az ilyesmit, és még 3,5 milliárdos lottónyereményt is kap érte - a diploma munkájukat, tudható, hogy rendelkeznek a szükséges tudással.
A tudásuk nem nyelvtudás kérdése.
Igaz így nyelv tudás nélkül nem tudnak könnyen kimenni a nyugati munkaerőhiányt pótolni, és itthon dolgozik. Vagyis a nyelvtudásuk egyik fontos haszonélvezője a nyugati államok.
Az volt a hiba, hogy feltételül szabták a diploma kiadásának. És egy alkotmány kotroll sem volt érte ! Nem a nyelvtudástól lesz mérnök, egyéni érdekei szerint vagy vállalati érdek miatt majd megszerzi, ha kell neki.

JohnHenry 2014.01.24. 01:49:53

jesszus, kegyetlen ezt a sok birkaságot olvasni :(

feleim, már a középkorban is beszélt magyaron kívül latinul mindenki, aki a kecskeszar lapátolásánál többre akart jutni.

tessék megtanulni legalább egy kib. nyelvet a magyaron kívül, ha már értelmiséginek akarjátok tartani magatokat!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.24. 07:04:40

@jogalany:

"A diploma nem azt jelentette soha, hogy valaki tud-e spanyolul, vagy bármilyen nyelven, hanem azt, hogy a szakmához elsajátította-e a szükséges ismereteket."

A diploma régen lehet, hogy ezt jelentette. Persze valójában régen sem, mert akkoriban (a 2. világháború előtt) mindenféle előírás nélkül is alapnak számított, hogy a mérnökember tudjon legalább németül. Ma meg jöttök azzal, hogy minek a nyelvtudás.

Ma azonban már azt is jelenti, hogy képes vagy a tudásodat folyamatosan fejleszteni és naprakészen tartani. Ezt pedig csak az idegen nyelvű szakirodalom olvasásával lehet biztosítani. Ne várd, hogy majd valaki lefordítja neked pont azt, amire a munkádhoz szükséged van, mert könnyen arra ébredsz, hogy kirúgtak az állásodból, mert a céged nem akarja fizetni a fordítás költségeit, és helyetted olyan szakembert vett fel, akinek nem kell fordító vagy tolmács.

"Vagyis a nyelvtudásuk egyik fontos haszonélvezője a nyugati államok."

Nosza rajta, tilcsuk (sic!) be a nyelvtanulást, mert így lehet leginkább az országban tartani a szakembereket. :D

@JohnHenry: Abszolút igazad van!

nu pagagyí 2014.01.24. 07:48:10

Logikus folyamat vége ez a rendelet. Előbb átrendezik a piacot, hogy csak a klientúra cégei oktathassanak elismert módon nyelveket, majd odaömlesztenek egy rakás közpénzt. Az egyéni teljesítmény, a társadalmi haszon nem számít. A maffiakormány csak egy újabb jogcímet állított elő a közpénzek átcstornázására. Ezeknek mindegy, hogy szarlapátolásra vagy atomfizikára fizetnek, a tartalom nem számít, csak az aki a markát tartja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.24. 08:10:52

@nu pagagyí: Az, hogy a diploma mellé szükséges legalább egy idegen nyelv ismerete, minden értelmes ember számára belátható - csak azok tiltakoznak ellene, akiknek nem megy a nyelvtanulás vagy lusták hozzá.

Az már más kérdés, hogy eddigi szokása szerint drága (!) kormányunk itt is a haverok pecsenyéjét sütögeti, és ezt is közpénzek ellopására fogja fehasználni, ahogy említed. Ez egy ilyen szar kormány, ilyen szar emberekkel.

De mindez nem változtat azon, amit az első bekezdésben írtam.

2014.01.24. 10:18:58

Majd visszabliccelem a BKV-n.
Wehehe.DD

delejezoe 2014.01.24. 16:34:38

Igaza van a Zírónak!
Máglyára mindenkit, aki jogosult lett a gyedre, miközben előtte meg nem volt gyed! Máglyára mindenkit, aki 55 évesen elment nyugdíjba! Ha ott aludnék az orosz sztyeppéken, akkor azt is mondanám, máglyára mindenkit, aki nem döglött bele egy orosz golyóba! Máglyára mindenkit, akinek kisebb orra van, üzeni Cyrano, disszidens hazánkfia!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.24. 19:15:10

@delejezoe:

Ha valóban tiszta verseny lesz a nyelviskolák között, nincs semmi baj. Meg persze az is szükséges, hogy ne az legyen, amit valaki fentebb írt, vagyis hogy az állami támogatásért ne tuszkolják át a nyelvvizsgán azokat, akiknek a tudása nem megfelelő.

Szóval a megvalósítás dönti majd el, hogy ez az egész szemfényvsztő lenyúlás lesz a haverok számára vagy hasznos segítség a rászorulóknak. Én sajnos élek a gyanúperrel, hogy inkább az előbbi.

delejezoe 2014.01.25. 10:36:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Bocsánat, te komolyan azt gondolod, hogy egy adott társadalmi helyzetben a nyelviskolák ültek, tenyérbe támasztott állal, és azon tűnődtek, hogy lehetne pénzt szerezni, majd ők találták ki ezt az egészet? :)
De látom, nem sikerült megértetnem magamat. Leírom egyszerűen. Mindig volt, akinek a változások jók voltak, és mindig voltak, akik a változások miatti jóból kimaradtak. A többi színtiszta és kispályás irigység, abba az irányba ne menjünk el, mert káros a vérnyomásra, cukorszintre, ráadául vígaszként sokat eszünk, és jön az infarktus!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.25. 13:08:18

@delejezoe: "Bocsánat, te komolyan azt gondolod, hogy egy adott társadalmi helyzetben a nyelviskolák ültek, tenyérbe támasztott állal, és azon tűnődtek, hogy lehetne pénzt szerezni, majd ők találták ki ezt az egészet? :)"

Komolyan azt gondolom, hogy egy adott társadalmi helyzetben a FIDESZES TOLVAJOK ültek, tenyérbe támasztott állal, és azon tűnődtek, hogy lehetne pénzt szerezni, majd ők találták ki ezt az egészet. :(

Ahogy a fideszes tolvajok kitalálták, hogyan lehet a haverokat jól megtámogatni a trafikmutyival, úgy nagyon is elképzelhetőnek tartom, hogy itt is valami hasonló történt.

De hogy világosan érts: Maga a dohánykereskedelem állami ellenőrzés alá vonása (koncesszióba adása) nem kifogásolható lépés. Csak az, ahogyan ezt cinikus módon kihasználták a saját haveri körük előnyére.

Ugyanígy nem kifogásolható a nyelvvizsgát eddig nem letettek megsegítése sem. Ám nem alaptalanok a félelmek, hogy a trafikbotrány mintájára itt is hasonló fog történni, a haveri kör tulajdonában lévő nyelviskolákat hozzák helyzetbe. Ennek az első lépése ugye már megtörtént, lásd a nyelvoktatással kapcsolatos nem is oly régi híreket.

"De látom, nem sikerült megértetnem magamat."

Dehogynem. :)

"Leírom egyszerűen."

Nem szükséges egyszerűen leírnod. Így is értelek.

Valóraváltógép 2014.01.25. 13:44:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Talán el kellene felejteni ezt a "fideszeés tolvajok" ökörséget, és örülni annak, hogy végre volt egy szerencsétlen nyomorult kormány, aki képes volt egységbe fogni az országot, valós eredményeket elérni, és imádkozni, hogy ezt hajlandó legyen még pár évig csinálni... minden félanalfabéta, mocskolódó idióta szorgalmasan közzétett baromságai ellenére....
süti beállítások módosítása