K report

Beérett a gyümölcs

2014. július 28. - klarky

Valamikor régen, a százszor elátkozott elmúlt 8 évben három pénzintézeten keresztül 4 féle számlával kapcsolódtam az ország és a világ pénzügyi vérkeringéséhez.

A második/harmadik Orbán kormány eljövetelekor azonban valami megváltozott, valami eltört, úgy tűnik nem csak bennem, de a gazdaságban is.

A híd, mely összekötött engem a pénzügyi világgal legöregebb és legvaskosabb pillére az OTP Bank volt. Velük lettem pénzügyileg nagykorú, náluk kötöttem az első bankszámlaszerződésem és hozzájuk került utalásra az első ösztöndíjam is még egyetemista gólya koromban. Különösebb gondunk soha nem volt egymással, én fizettem, ők szolgáltattak, így egymás iránti bizalmunk megingathatatlannak bizonyult. Tőlük vettem fel a lakáshitelem, ők biztosítják a lakásom, a kocsim és amikor eljött az idő a magánnyugdíj-pénztári számlámat is rájuk bíztam. Istenemre mondom meg sem fordult soha a fejemben, hogy elváljanak útjaink, de aztán jött egy szőke nő, aki azt mondta, hogy a bankok rosszak, sőt, az maga a kénköves pokol, ami az üvegpaloták falain belül folyik és úgy, ahogy van elvette a nyugdíj-megtakarításom azzal, hogy majd ő, mint az állam megbízottja vigyáz rá, a nagy közösben jó helye lesz, ne aggódjak, majd egyszer, ha úgy van szépen visszakapom. Ellenkezni nem nagyon lehetett, a felkínált alternatíva inkább volt ultimátum, mint választási lehetőség, úgyhogy kénytelen kelletlen belementem az üzletbe. Az egyéni számlámon transzparensen vezetett pénzecském, ami öregségem alapja lehetett volna szépen átvándorolt az állami káoszba és miután ezen számlám megmaradásának semmi értelme nem maradt az szépen megszüntetésre is került.

A megtakarításaimat a CIB Bank őrizte, igazán boldog kapcsolat volt a miénk. Az ingyen vezetett számlámra minden hónapban az ingyenes netbankomon keresztül ingyen átutaltam a folyószámlámról a felesleges pénzemet, ők megköszönték, majd minden hónapban küldtek róla egy értesítőt, hogy hol is tartok, mennyivel nőtt a vagyonkám. Először azt vettem észre, hogy nem tudok már hozzátenni a megtakarításaimhoz, tekintve, hogy nem volt miből. Aztán azt, hogy az eddig ingyenes számlavezetésnek díja lett, amit többször meg is emeltek, majd már kis túlzással azért is fizetnem kellett, hogy ránézzek az egyenlegemre, amitől egyre kellemetlenebbül éreztem magam. Nem akarom én hibáztatni a derék pénzintézetet, nyilván ez mind-mind azon bagatell, szóra sem érdemes kis intézkedések hatására alakult így, melyet pártunk és kormányunk eszközölt (vö. bankadó, tranzakciós adó, stb.) amit nem a Zemberek fizetnek meg és hát különben is, nincs az úgy jól, hogy itt egyesek extra profitokat termelnek, míg mások nélkülöznek, úgyhogy pusztuljon a férgese, nincs itt szükség ennyi bankra, számlára, kondícióra stb.-stb.

Hosszú időre visszatekintő kapcsolatunk akkor tért nyugvópontra, amikor a bank levelet írt nekem, melyben tájékoztattak, hogy a továbbiakban a számlacsomagom már nem tudják fenntartani, így amennyiben gondolom felkínálnak egy drágábbat vagy ha ez a megoldás számomra nem felel meg, akkor nyilatkozzak a hogyan továbbról. Miután megtakarításra váró pénzem nem volt besétáltam hozzájuk és fájó szívvel ugyan, de arra kértem a kedves banki alkalmazottat, hogy a számlám szüntessük meg.

Volt egy másik furcsa gazdasági intézmény a hazai pénzvilágban, amit úgy hívtak, hogy cafeteria rendszer. Ez annyira borzasztó volt, hogy egy fekete öves Fidesz – KDNP –s ha ezzel álmodik még ma is hideg verejtékben fürödve ébred. A későn érkezőknek mondom, hogy ez úgy működött, hogy voltak cafetéria rendszert működtető cégek, akik – most figyelj – piaci versenyben különböző cégeknél béren kívüli juttatásokat kezelő rendszert működtettek és a rendelkezésre álló keret függvényében hideg/meleg étkezési utalványt, bérletet, egészségbiztosítási befizetést és egyéb jobb, rosszabb juttatásokat kínáltak mint rendszerelem a munkaadón keresztül a munkavállaló számára.

Mindig praktikus ember voltam, így igyekeztem úgy összeállítani ezen portfóliómat, hogy azt hasznosan tudjam elkölteni, így kultúra és sportutalvány helyett én pld. leánykori nevén kajajegyet, bérletet és egészségkártyát kértem, bízva abban, ha egyszer mondjuk szükségem lenne valamilyen gyógyszerre vagy sportszerre hát ne a fizum költsem már rá, kifizetem ebből.

Örömömben egy újabb pénzintézet az MKB osztozott, hisz ezt a számlámat (részint a cafetéria cég ajánlására) náluk vezettem. Csoda jó világ volt! Havonta ment a mágneskártyámra a pénz, és ha pld. lebetegedtem csak besétáltam a patikába, és megvettem eü. kártyára a gyógyszert, sőt, egyszer még valami sportszert is vettem, de erre már nem is emlékszem pontosan, hogy mi volt…

Orbán Viktor és piacélénkítő gazdaságpolitikája persze máshogy gondolta. Ő úgy ítélte meg, hogy erre a rendszerre semmi szükség, az állam ezt is, mint minden mást jobban, gyorsabban, átláthatóbban és hatékonyabban tud működtetni, úgyhogy először kvázi államosította a komplett cafetéria ipart, így az a kedves lány, aki meghatározott időnként bejárt hozzánk a céghez, hogy ügyes bajos gondjainkban segítsen, és aki egy ilyen cég alkalmazottja volt munkanélküli lett.

Aztán a csuda tudja miért, de valahogy az én cégem sem muzsikált már úgy, mint előtte, ezért először csökkentették, majd teljesen eltörölték a béren kívüli juttatásokat. Aztán úgy gondolták, hogy a bért is, mivel a cég egy részét elküldték és én megint csak itt maradtam egy számlával a nyakamon, aminek semmi hasznát nem vettem már, így hát ismét fájó szívvel ugyan, de besétáltam a bankba és a kedves bankos lánynál megszüntettem ezt a számlámat is.

Orbán kormány – bankrendszer 3:0

bank_illusztráció.jpg

Régen, mikor kellően naiv voltam ahhoz, hogy elhitessem magammal, hogy politikáról van értelme beszélgetni, ne adj isten vitatkozni kollegiális vagy baráti körben mindig azzal tettem a parázs vita végére pontot, hogy nyugodjon meg mindenki, jöhet bármilyen kormány, az átlagember, mint mi attól még se sokkal jobban, se sokkal rosszabbul nem fog járni. Az elmúlt időszak alapján viszont alaposan felül kell bírálnom az álláspontom, lehet, hogy én állok csak a cumi rossz oldalán, de bátran állíthatom, nekem bizony sokkal rosszabb lett. Ugyanakkor az a rossz hírem kedves kormány, ha az átlagembernek rosszabb, akkor bizony nagyon sok mindenki másnak is rosszabb lesz, hisz lehet, hogy nem tetszik ott fent, de mi itt mindannyian, a civilizált társadalmakban un. rendszerben élünk. Ha nekem kevesebb van, akkor én is kevesebb szolgáltatást tudok igénybe venni és kevesebb árut tudok megvenni. Ha ezekből kevesebbet eszközlök, akkor mindenki más, aki ebből él szintén kevesebbet fog tudni teljesíteni, ami megint csak tovább fog gyűrűzni és a szopóroller végén pontosan az az állam fog állni, aki bizony ezt az egészet előidézte. A baj csak az, hogy Magyarországon a probléma megoldását sajnos nem az ok –okozat feltárásával kezdik, hanem egyszerűen rúgnak még egyet a társadalom még teljesíteni tudó rétegébe és várják, hogy a bevételek tervek szerint megérkezzenek. Nyugodjanak meg, nem fog.

Orbán Viktor a napokban üzenetet tolmácsolt az ország lakossága felé, mely szerint eljött a munkaalapú társadalom kora és vége a hajbi-lajbinak. Remekül hangzik, támogatom az ötletet magam is, már csak abban kellene össznépi konszenzusra jutni, hogy mit értünk munka alatt. A fenti levezetés alapján jól látszik, hogy pld. bankban dolgozni, szolgáltató szektorban létezni nem az, de miért is csodálkozunk ezen, amikor vezérünk még a közgazdászképzést is eltörölné, ha tehetné.

A mai kormányzati gondolkodás szerint a munkaalapú társadalom a következő részekből áll:

  • közmunkás: ha lehet ebből szinte végtelen mennyiségűt vizionálnak, hisz amilyen olcsó olyan jól lehet velük statisztikát hamisítani és vagy választási eredményt manipulálni. A legjobb munkavállalói típus az ő megközelítésükben, hisz igazából ezek főnöke az állam, azt csinálják, amit az állam mond, és darab/darab alapon lehet számosságukat növelni, csökkenteni ha az érdek úgy kívánja.
  • sorimunkás (tudományos nevén operátor): belőlük is rengeteg kell Orbán Viktor szerint, hisz különben mi másért rajonganának körbe állandóan olyan cégeket, akik beruházóként szinte csak ilyen jellegű munkásokra tartanak igényt. Mondjuk ők már kicsit bajosabbak, hisz hiába láncolja az állam magához ezeket a cégeket mindenféle adó- és járulékkedvezménnyel, ha ezen cégek felsővezetői székében valós gazdasági szakemberek ülnek, aki gazdasági racionalitás mentén gondolkodva cselekednek. Azaz, ha nem jön ki a megfelelő szám az excel tábla végén ők bizony lelépnek, fogják a soraikat és már tolják is odébb. Ilyenkor van az, hogy az állambácsi bejelent egyik héten 500 új munkahelyet, majd a másikon elkönyvelnek 2000 mínuszt egy gyárbezárás miatt.
  • munkanélküli: ez a legjobb fajta embertípus a mai Magyarországon, hisz ezzel van a legkevesebb baj. Miért? Idehaza csak és kizárólag az a munkanélküli, aki a munkaügyi hivatalban ekként van nyilvántartva és pont. Azaz, aki kiesik a nyilvántartásból az onnantól kezdve statisztikailag nem létezik és hogy ez mielőbb be is következzen, szépen bevezették, hogy a támogatást, mely a munkanélküliek számára biztosított 9 hónap helyett csak 3 –ig jár. Úgy gondolkodnak, ha ennyi idő alatt sikerül munkát találni, akkor hurrá, ha nem akkor viszlát, mindenki oldja meg a dolgát ahogy akarja a lényeg, hogy ha lehet iratkozzon ki a mumusnaplóból, mielőtt a KSH kimutatja.

 Van még két csoport, akikről meg kell emlékeznünk, ezek:

  • Az átlagosnál magasabb iskolai végzettséggel rendelkező, naprakész és kiváló szakmai ismeretekkel rendelkező mérnökök, fejlesztők, orvosok, stb. Na ők azok akik már nincsenek itthon, vagy hamarosan odébb állnak és az angol, német, svéd, stb. GDP –t pörgetik, vagy fogják pörgetni.
  • És végül, de maximálisan utolsó sorban a kormány közeli barátok, haverok, iskola- és kollégiumi társak, szomszédok és ilyen-olyan érdekemberek, aki az igazi haszonélvezői a mai világnak, akik szervilitásuk révén minden jót megkapnak, nemre, korra, végzettségre tekintet nélkül. Nekik áll ma a zászló.

Aki fenti csoportosításban nem találja a helyét annak van egy rossz hírem. Ő az aki még fenntartja ezt a rendszert, ő az aki még kenyeret süt, gyereket nevel, buszt vezet és cipőt sarkal, ő az aki még fizeti az adót és a járulékot, ő az, akiből holnap több lesz kicsavarva mint ma és holnapután még több.

Van egy másik üzenet is, mely belegondolva a jelenkori helyzetbe kimondatlanul is megfogalmazásra került nevezetesen az, hogy a társadalom egy jelentős részétől el is búcsúztunk, nincs már rájuk szükség, mindenki mehet amerre lát. Ha csak a saját példámból indulok ki én képviselem azt a 18-49 éves korosztályt, aki többdiplomás, nyelvet beszélő, megyeszékhelyen élő állampolgár és aki a hirdetők számára oly kedves. Én vagyok az, akinek 3 évente autót kellene cserélnie, új lakást kellene vennie vagy építenie, akinek azt be is kellene rendeznie, akinek fizetése jó részét árura és szolgáltatásokra kellene költenie azért, hogy azzal profitot biztosítson a gazdasági élet szereplői számára és közvetve ezáltal is bevételt kellene nyújtania az államnak. Én vagyok az, akinek gyereket/gyerekeket kellene vállalnia, akinek megtakarításait bankba vagy biztosításokba kellene tennie és minden egyes megmozdulásával a saját és az állam gyarapodását kellene szolgálnia. Az a baj, hogy ahogy a fenti levezetés is mutatja nem megy. Az alapjai vannak elvéve ugyanis a dolognak, a tisztességes munka és a tisztességes bér, olyanról már ne is beszéljünk, mint kedvező gazdasági környezet, ami lehetővé tenné a bővülést, hisz, hogy csak egy pld. említsek az euro nem azért 310 forint, mert az olyan erős, hanem azért mert vagyunk ennyire gyengék.

Orbán Viktor tehát elbúcsúzott tőlünk, nagyon úgy néz ki, hogy nincs szüksége ránk, a többségre. Valóban kezdenek megvalósulni a kormányzati álmok, az állam kezébe központosuló gazdasági irányítás, a bankrendszer felszámolása, a verseny kiirtása, a gondolkodó ember ellehetetlenítése, amit már az oktatás elsorvasztásával idejekorán megkezdenek, stb. Kezd beérni tehát a gyümölcs, kár, hogy ez a termés meglehetősen férges. Lassan lehet szüretelni a hatalomnak, már ha lesz itt egyáltalán valaki, aki még leszedi a termést…

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr86552195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blogger Géza 2014.07.29. 08:46:14

" Idehaza csak és kizárólag az a munkanélküli, aki a munkaügyi hivatalban ekként van nyilvántartva és pont. Azaz, aki kiesik a nyilvántartásból az onnantól kezdve statisztikailag nem létezik"

Ez a szokásos, ezerszer cáfolt marhaság, semmi köze a valósághoz, mid a KSH, mind az Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat nyilvántart minden munkanélkülit, függetlenül attól, hogy kap-e ellátást és milyet. Az NFSZ utolsó jelentéséből:

"A 2014. júniusi zárónapon a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat regiszterében
438,6 ezer álláskereső szerepelt, amely az előző hónaphoz és előző év azonos
hónapjához képest is mérséklődést mutatott. 2014. májushoz képest 14,7%-os
(75,8 ezer fős), 2013. júniushoz viszonyítva pedig 11,8%-os (58,4 ezer fős) csökkenés
realizálódott.

...

A tárgyhónapban 195,1 ezer álláskereső volt jogosult pénzbeli ellátásra, akiknek
közel harminc százaléka álláskeresési ellátásban, a többiek pedig szociális jellegű
támogatásban részesültek."

www.afsz.hu/engine.aspx?page=full_afsz_stat_merop_2014

Valójában a tényleges munkanélküliek száma még ennél is alacsonyabb, hiszen ha valaki feketén dolgozik, vagy külföldön, arról nem feltétlenül tud az NFSZ.

Blogger Géza 2014.07.29. 08:52:07

Az meg a másik, hogy a szerző a tipikus siránkozó magyar, aki szerint minden bajért (pl ha nem megy cégének, vagy ha megszüntetik a számlacsomagját), a kormány a felelős. Persze így egyszerűbb látni a világot, véletlenül sem kell magunkban vagy szűkebb környezetünkben keresni a hibát... És ha a szerző olyan szuper képzett, akkor talán kiszámíthatta volna, hogy a csökkentett SZJA-ból hányszor több bevétele marad, mint a megemelt banki költségekből... Arra gondolni sem merek, hogy ilyen adottságokkal még átlagbért se keresne... (ami ugye kb havi bruttó 250 ezer a versenyszférában)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2014.07.29. 08:56:03

@Blogger Géza: Ez nyilvánvalóan nem igaz amit írsz, csak a szokásos kormánypropaganda, amit az sem hisz el aki mondja. Nekem ne mutasd be, h hogy vannak nyilvántartva a munkanélküliek. ugyanis tűz közeli forrásból tudom, hogy sehogy. Egy releváns információ lehetne, amit a NAV ad ki, mégpedig, h évről évre hány ember ad be adóbevallást munkabérből keletkező jövedelme után. Na erre mutass statisztikát!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2014.07.29. 09:00:06

@Blogger Géza: Ugyan ki a fene lenne a felelős? Tán én vagyok a hibás azért, h négy-öt éve 279 Ft volt a benzin és kb. 250 az euró vagy a kormány? Ne szédíts már, mit tehet erről az egyszerű ember? Te látod kifordítva a dolgokat, de nyilván a mai világ neked kedves, te állsz a jó oldalon.

Végigvezettem a dolgot ami egy több éve húzódó folyamat, nem egy nap alatt alakult ki és pontosan tudni lehet, h mikor indult. Ha nem látod az összefüggéseket ne bennem, magadba keresd a hibát.

Mellesleg nem siránkoztam, tényeket közöltem.

Blogger Géza 2014.07.29. 09:02:26

@klarky: D: Tipikus. Inkább hiszel saját lázálmaidnak, mint az egyértelműen belinkelt jelentésnek. :D Ezzel a hozzáállással ne csodálkozzál, hogy nem tudod lecserélni az autódat. Tudod, mindig egyszerűbb megmagyarázni, hogy a világ rossz, és nem te vagy benne a béna, aki nem érti, és emiatt nem tud benne sikeres lenni.

Blogger Géza 2014.07.29. 09:07:22

@klarky: Nagyon jó példa a benzin! A nemzetközi olajárak szerepén elgondolkodtál már? Szerinted csak náluk drágult, vagy mondjuk Szlovákiában, Szlovéniában, Romániában is? (Ezekben mind drágább most a benzin, mint Magyarországon)? Ravasz, becsapós kérdések, vigyázz...

Trackers 2014.07.29. 09:08:07

Tudtommal a kivándorlók a rosszabb gazdasági környezető országból tartanak a jobb gazdasági állapotba levő országba.
Tekintve, hogy 2002-ben még a szlovákok elött voltunk minden gazdasági mutató szerint és 2010-re utolsóak lettünk szinte mindenben, így a kivándorláshoz csepp köze az MSZP kormánynak is van.

A többi szempontból én jobban jártam. Jobban jártam mert több diplomás nyelvet beszélő emberként az egykulcsos adó kapcsán több maradt nálam, mint 2010-ben.
Jobban jártam, mivel 2 gyerekem után kapok családi adókedvezményt.

Mitöbb örülök is neki, hogy a gyermeket nevelő dolgozó embereket támogatják, nem pedig az ingyenélő gyerekgyártókat.

A bankok után meg nem sírok.
Javaslom te se tedd. Alig van nyugat-európai ország ahol több bank működik, mint nálunk. Talán gondold végig, hogy miért.

Trackers 2014.07.29. 09:09:28

@klarky:

A benzin árakat a szomszédos országok áraival ildomos összehasonlítani.
Most az EU középmezőnyébe tartozunk, 2010 elött nálunk volt az egyik legsrágább.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2014.07.29. 09:10:27

@Blogger Géza: János, Te vagy az? :-)

A jövedéki adó megemelésén és az Európa legmagasabb ÁFÁ -ján elgondolkodtál már? Vigyázz, becsapós kérdés!

Trackers 2014.07.29. 09:10:33

@klarky:
Nyilván nem igaz az se amit te írsz, a szokásos ellenzéki balliberális bérrettegő mantrát nyomod.
Ha már a vita nálad ebből áll.

.Gordon Gekko. 2014.07.29. 09:12:50

Minden nap 7 fikablog magyarázza el a kormánynak, hogy ne folytassa, mert qrva rossz lesz.

A választáson meg egetrengetően a fideszt bízták meg a kormányzással.

Hát értem én ezt? Ásít

Trackers 2014.07.29. 09:13:23

@klarky:
A KSH statisztikáiban ki van mutatva minden munkanélküli. A kimutatás alapját szolgáló módszertan, cirka rendszerváltás óta változatlan.
Ezen statisztika szerint az MSZP alatt megduplázódott a munkanélküliségi ráta, a Fidesz alatt meg csökkent.
Ezek a tények.

De találhatsz a google data explorerében, Eurostat adatokat is a témában, összevetheted más országokéval:

https://www.google.com/publicdata/explore?ds=z8o7pt6rd5uqa6_&ctype=l&met_y=unemployment_rate#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=unemployment_rate&fdim_y=seasonality:sa&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:eu:non-eu&idim=country:hu&ifdim=country_group&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

.Gordon Gekko. 2014.07.29. 09:13:52

@klarky: Magyarországon qrva olcsó a benzin, minden szlovák ide jár tankolni.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2014.07.29. 09:15:21

@Trackers: Minap olvastam egy adatot. Csak Londonban 234 féle bank működtet központot ami több mint amennyi New Yorkban van. (nem ennyi darab bank van, ennyi féle pénzintézetnek van ott központja!)

Én kicsit jobban hiszek nekik, hogy ez jó, mint O. V. -nek, h nincs rájuk szükség. Az élet vhogy őket bizonyítja.

Ami a benzinárakat illeti (bár ezt csak példaként említettem, nem erről szól a poszt). Nem az a lényeg, h mennyibe kerül nálunk és mennyibe a szomszédban, hanem az, h az adott fizetésből mennyit tudnak megvenni az emberek. Ebben szerintem elég rosszul állunk. A másik, hogy mennyi lehetne? Vigyük le az Áfá-t és a jövedéki adót az EU átlagára és nézzük úgy az árát. Biztos, h te is örülnél neki.

.Gordon Gekko. 2014.07.29. 09:18:56

@klarky: Ja, hogy Londonban jobb? Nem is értem miért ígért Bajnai német béreket 2015re, amikor Londonban még jobb.

Mennyi idióta van, te jó ég.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.07.29. 09:22:49

@Trackers: Ezért ma nem jár pont. A szokásos kormánypárti bérörvendő mantrát már senki se ehiszi el.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.07.29. 09:23:12

@Blogger Géza: "Az meg a másik, hogy a szerző a tipikus siránkozó magyar, aki szerint minden bajért (pl ha nem megy cégének, vagy ha megszüntetik a számlacsomagját), a kormány a felelős. "

a liberalizmus egyik alappillere, hogy a magantoke fuggetlen az allamtol es a mindenkori kormanytol. de mivel orbanek eppen a liberalizmus es fuggetlenseg felszamolasara torekednek, igy igen, felelosek a gazdasag es penzrendszer szethullasaert es a maganvallalkozasok sikertelenesegeert. akkor nem lennenek felelosek, ha liberalisak lennenek es liberaliskent viselkednenek.

.Gordon Gekko. 2014.07.29. 09:27:31

@ausländer Sipi: Magyarországon a 3. legkisebb az állami tulajdon aránya az EU-ban, úgyhogy akkor Európában nem is létezik liberalizmus.

Kb. ennyi köze van a ballibsiknek a valósághoz.

Trackers 2014.07.29. 09:33:05

@.Gordon Gekko.:

Bónusz, hogy az elkótyavetyélt közműveink java részét külföldi állami cégek vették meg.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.07.29. 09:44:40

@.Gordon Gekko.: csak megjegyzem, hogy a fideszkozeli mutyimilliardosok - simicska, nyerges, meszaros, csanyi, hernadi, cba-s lazarek, stb - igazabol nem szamitanak a magantulajdonnak, hiszen a fidesz kormanyszintre emelt szervezett bunozoi tevekenysege folytan osztogatott adofizatooi befizetesbol lett magantoke. amibol ovodanak, iskolanak, nyugdijnak, egyetemnek, korhaznak, utnak, stb- kellett volna lennie.

♔batyu♔ 2014.07.29. 09:45:43

@ausländer Sipi: Egyik ország sem annyira ostoba, hogy ennyire liberális legyen. Azért mindenhol meghatároznak stratégiai jellegű elemeket, pld. BANKRENDSZER, ENERGIA, stb.

Itt vagy többségében állami tulajdon van, vagy agyonszabályozzák a magántulajdont.

Kivéve a szegény országokat, ahol ezeket a gazdagabbak lenyúlják, de ott sem azért mert azok annyira liberálisok lennének.

Orbán nem azért változtatja meg a banki tulajdon külföldi/hazai arányát mert antiliberális, hanem azért, mert meg akarja nyerni a 2018-as választásokat. Pontosan tudja, hogy ha a kormánya erőfeszítésekkel és EP-vel való konfliktusokkal elérte, hogy végre nő a magyar gazdaság, akkor a gazdasági folyamatokat már lehetőleg nagyrészt magyar tulajdonú bankrendszer kezelje.

ostvan2 2014.07.29. 09:57:30

Úgy tűnik, hogy nagyon-nagyon sértheti pártunk és kormányunk érdekeit ez a poszt, ha ennyi hivatalos fideszpárti harcos együttesen indított össztüzet ellene. Hajrá Klarky, így tovább, mert ez a támadás jelzi, hogy az irány jó!

randomuser1 2014.07.29. 09:59:27

végigolvastam a cikket, tökre átérzem a poszter problémáit, de egy apró, ám felettébb kardinális tévedésre felhívnám a figyelmet- ez nem a többség problémája, ez a jólfizetett, nyugati civilizációba belekóstolt multis rabszolga vernyákolása, és kurvára nem a többség baja.
a legtöbben az erzséberutalvány elött sose láttak vócsert.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.07.29. 10:02:57

@♔batyu♔: te ugye nem vagy tisztaban a liberalis demokracia alapjaival sem?:-)

kepzeld el, az allam sozlgaja a plgaroknak es nem forditva. es a magantoke nem mas, mint a polgarok penze. az allamnak nem feladata tulajdonolni, az allam feladata szolgalni a tulajdonosokat. ezert fizetik az adojukbol. nem azert, hogy letezzen es az erejet fitogtassa, hanem hogy tudja a helyet es az allampoogarokat, azok vallakozasait, azok gyerekeit, azok szuleit, tehat az allamon kivul MINDENKI MAST szolgaljon.

tehat azokat is, akiknek a tulajdonaban a bankrendszer es a kozmuvek vannak.

igazi Ténytár 2014.07.29. 10:07:55

@Blogger Géza: Erdekes, 2008-ban mintha a fidesz pofázott volna, hogy a 300Ft-os euró a kormány NEMZETELLENES BŰNE, a Benzinar a kormány felelőssége!

_________
www.origo.hu/itthon/20111005-forintarfolyam-afaemeles-es-benzinar-a-fidesz-velemenye-ellenzekben-es.html

"Ma délre a forint elérte a 300-as euróátváltási árfolyamot. Senki sem tagadhatja, hogy ez lélektani határ. Egyrészt azért, mert a devizahitelesek nehézségeit tovább fokozza, másrészt azért, mert ez az egyetlen szám jól jelzi a kormányzati politika kudarcát" - bírálta élesen a végnapjait élő Gyurcsány-kormányt 2009. február 3-án Navracsics Tibor, a Fidesz frakcióvezetője, aki szerint a magyar valuta árfolyamát Gyurcsány Ferenc akkori kormányfő gyengítette ilyen szintre, mert "méltatlan volt a piac bizalmára".

"Az üzemanyagárak féken tartása azért különösen fontos, mert a benzin és a gázolaj árának emelkedése miatt más termékek is drágulnak, az infláció pedig tovább növekszik"

__________________

Birkesz 2014.07.29. 10:11:23

@Blogger Géza: Géza, téged ápdételtek, új munkavállaló lépett a helyedbe, vagy csak beszedtél valami egynövelő tablettát. Az érvelésed kezdi felmutatni az értelem jegyeit.

Na de hogy visszatérjünk a példádra: jó példa a benzin? Lássuk, 2014.07.23-án, az autóklub oldaláról:

Szlovákia: 1,519 Eur/l. Ez a 2010 április 15-i Eur árfolyamon (268,7-es eladási) = 408,15 Ft.
Az aznapi árfolyamon viszont 313.5 Ft = 476,2 Ft. 2010 nyara óta nem volt 300 alatt az euró. Ez pedig a kormány műve.

Szlovénia: 1,498 Eur.
1,498 * 268,7 = 402.51v
1,498 * 313,5 = 469,62 Ft/l

Magyarország: 418,00 Ft/l

linkek az adatokról:
www.autoklub.hu/content/%C3%BCzemanyag%C3%A1rak-eur%C3%B3p%C3%A1ban
napiarfolyam.hu/2010-04-15/
napiarfolyam.hu/2014-07-23/

Birkesz 2014.07.29. 10:12:30

@Birkesz: egynövelő = agynövelő

.Gordon Gekko. 2014.07.29. 10:18:47

@ausländer Sipi: témát váltottál hirtelen? Előbb másról hazudoztál.

.Gordon Gekko. 2014.07.29. 10:20:16

@Birkesz: '2010 nyara óta nem volt 300 alatt az euró.'

2009 márciusban meg 317 volt. hehe

Birkesz 2014.07.29. 10:20:20

Kicsit tisztázom az adatokat:

2010.04.15 2014.07.23
1 Eur = 268,7 Ft 313.5 Ft

2014.07.23:
SK: 1,519 Eur/l 408,15 Ft/l 476,2 Ft/l
SLO: 1,498 Eut/l 402,51 Ft/l 469,62 Ft/l
HU: 418 Ft/l

Birkesz 2014.07.29. 10:24:40

@.Gordon Gekko.: Igen. És ezzel mit akarsz mondani? 2009 után, 2010-re lement messze 300 Ft alá. Vagy szerinted a 2010-es választások óta még mindig az MSZP kormány irányítja a gezdaságpolitikát, hogy nem tud az Euró 300 forint alá keveredni?

♔batyu♔ 2014.07.29. 10:28:11

@ausländer Sipi: Legalább ne reklámozd hogy ennyire ostoba vagy.

Felmondasz, egyébként rosszul, valami liberálisnak gondolt marhaságot.

Az államot mindig az aktuális kormány képviseli, aki a választók többségének akaratából kormányoz. Nem attól állam az állam, hogy nem áll tulajdonában semmi, egy demokráciában nem az állami tulajdon aránya a lényeg, hanem a polgárok számára optimális állapot. Nincs olyan társadalmi törvényszerűség ami azt mondaná, hogy több magántulajdon, több demokrácia. (Liberális pláne nincs, ez önmagában is baromság, hiszen nincsenek liberális társadalmi törvényszerűségek)

A kormányzó párt dönti el, hogy mikor milyen helyzetben mekkora és milyen összetételű állami tulajdonra van szükség és hogy arra meddig van szükség.

Lehet stratégiai állami tulajdon, sőt lehet a területet érintő újraszabályozást elősegítő állami tulajdonba vétel.

Egyik sem erőfitogtatás céljából van, hanem az állampolgárok szolgálata miatt. Az állampolgár nem ostoba. Ha Orbánék megszerzik pld. az energia szektort és monopol helyzetüknél fogva felemelik az árakat, a ciklus végén bukta.

Birkesz 2014.07.29. 10:28:51

@.Gordon Gekko.: És ekkor, márciusban az üzemanyag ára mennyi is volt?
2009 március:
benzin 95: 257,2 Ft/l
Dízel: 251,5 Ft/l

Forrás: KSH
www.ksh.hu/docs/hun/xtabla/jelszall/tabljsz09_02_24.html

vackor1 2014.07.29. 10:32:44

Egész jó cikk lett,mivel nem csak leír valamit, hanem teljesen életszerű példákon keresztül mutatja be, hogy miről ír.
Valójában lényegtelen - jó, ez nyilván nem így van, de most vonatkoztassunk el kicsit az egyénektől - , hogy ez mennyi ember problémája, inkább az a baj, hogy valós és vitathatatlan dolgokat ír a szerző , amik viszont nem jó dolgok, nem az ország - és ezzel együtt az állampolgárai - fejlődését, gyarapodását szolgálja, hanem szerintem is csak az említett legutolsó csoport - barátok, stb. - érdekeit nézi.
Az meg külön vicces, hogy hirtelen mennyi narancsdroid ugrott ide.. :)

( a munkanélküliség adatait mantrázónak javaslom, hogy a termelő azaz a versenyszektor alakulását linkelje, a benzin történetesnek meg, hogy azt mondja, hogy az országonkénti átlagfizetésből melyik ország állampolgára mennyi liter üzemanyagot tud megvenni, mert ezt meg így kell nézni...mindjárt mások lesznek azok a fránya adatok.. )

A normálisaknak meg legyen szép a napjuk!

Birkesz 2014.07.29. 10:40:46

@♔batyu♔: "Orbánék megszerzik pld. az energia szektort és monopol helyzetüknél fogva felemelik az árakat, a ciklus végén bukta. "

Kivéve, ha be tudják csomagolni az áremelést.
Példa: kéményseprés díja csökkent (kb 20%-al, ha jól emlékszem, ugye?)
Viszont évi két ellenőrzés kötelező az eddigi egy helyett. Vagyis:
(x*0,8)*2 = 1,6*x ami másfélszerese az addigi kéményseprési díjnak.

Vagy a gázrezsi: csökkentették itt is kb 20%-al. Viszont Matolcsy 2010 szeptemberében kötelező felülvizsgálatot rendelt el. ami az első csapat érintettnél idén télen jár le. Ez ugyan díjtalan, viszont mivel ekkor szabálytalanná nyilvánították a régi típusú, belső levegős gázkazánokat, több százezres kiadást ró a felhasználók nyakába. Ugyebár ekkor kell új gázterv (30 000 Ft) új kémény (100 000 - 200 000 Ft) és új kazán (100 000 - 200 000 Ft)
Ha nem tesz eleget az ügyfél, jön a bünti, vagy a gázóra levétele.

♔batyu♔ 2014.07.29. 10:45:52

@Birkesz: De mit zavar ez téged? Gondolod, hogy ezeket csak te veszed észre? Nem ostobák az emberek, 2018-ban elhiheted ezeket is összegzik.

A második pedig csak akkor igaz, ha a készülék nem megy át az ellenőrzésen. Az pedig attól még átmegy, mert belső levegős. A mienk is ilyen és átment, pedig több mint tíz éves.

♔batyu♔ 2014.07.29. 10:48:57

@vackor1: Érdekes, hogy te nevezed magad normálisnak.

1. Gyurcsányék eleve abba buktak bele, hogy túl sok és mohó volt a barát. Te ennyire nem ültél le elemezni, hogy miért volt ekkora a bukásuk?????

2. A benzin ára már a kádár rendszerben is drága volt a fizetésekhez képest és csak a magadfajta okos csákók hiszik azt, hogy Orbánék direkt magasan tartják, de majd Bajnainál jön az olcsó benzinár.

Birkesz 2014.07.29. 10:57:32

@♔batyu♔: "De mit zavar ez téged? Gondolod, hogy ezeket csak te veszed észre? Nem ostobák az emberek, 2018-ban elhiheted ezeket is összegzik. "
Hogy észreveszik-e azt nem tudom, de őszintén kétlem. Engem pedig azért zavar, mert nagy hangon ordítják a fülembe, hogy csökkent a díj, közben meg valójában nőtt. Hazudnak, na.

"A második pedig csak akkor igaz, ha a készülék nem megy át az ellenőrzésen. Az pedig attól még átmegy, mert belső levegős. A mienk is ilyen és átment, pedig több mint tíz éves."
Tekints magad szerencsésnek. Persze, ha olyan helyiségben van a kazán, ahol mindig nyitva van az ablak (melléképület, pince, garázs) akkor nem kell cserélni. De pl. egy társasházban hogy kivitelezed ezt? Ezeknél általában van egy közös gázkémény, abba kötnek bele a kazánok a lakásokból. Ezek viszont nem fogják megkapni az engedélyt.
Egyébként mikor vizsgáltattad felül a gázrendszered? Mikor építették ki nálatok a gázt?

igazi Ténytár 2014.07.29. 11:03:16

@Blogger Géza: "Az meg a másik, hogy a szerző a TIPIKUS siránkozó MAGYAR, aki szerint minden bajért (pl ha nem megy cégének, vagy ha megszüntetik a számlacsomagját), a kormány a felelős. "

Mondja a Munkáspárttal együtt Nemzeti Petíciós, 300Ft-os népszavazásos szektatag.

Hogy a MAGYAR HIRLAP TULAJODONOSÁT, Orbán oligarchiáját mar ne is említsük :-))

___

index.hu/mindekozben/poszt/2014/07/19/szeles_gabor_a_kormany_segitseget_keri_mert_nem_nyert_meg_egy_palyazatot/

Széles Gábor a kormány segítségét kéri, mert nem nyert meg egy pályázatot
____

.Gordon Gekko. 2014.07.29. 11:12:20

@Birkesz: Aha persze valójában nőtt.

Azinfláció hülye a bolsik kiszámolték, valójában minden példátlanul nő.

index.hu/gazdasag/2013/09/11/40_eve_nem_volt_ilyen_alacsony_az_inflacio/

Hehe

Blogger Géza 2014.07.29. 11:20:02

@Birkesz:

Maradjunk a pontos, friss adatoknál:

95-ös árak:

Horvátország 11.130 HRK 450 Ft
Románia 6.260 RON 440 Ft
Szlovákia 1.501 EUR 463 Ft
Szlovénia 1.478 EUR 456 Ft

www.nagyutazas.hu/uzemanyagarak/

Tehát a hazai üzemanyagárak minden körülményt (adók, árfolyamok, akármi) figyelembe véve is mérsékeltnek, vagy inkább alacsonynak mondhatóak a szomszédos posztszocialista országokéval összevetve. Ugye hálás vagy ezért a kormánynak?

Birkesz 2014.07.29. 11:21:24

@.Gordon Gekko.: Ha tavaly én 800 Forintot fizettem a kéményseprésre, idén pedig 2*640 = 1280 Forintot, akkor bizony nőtt a díj.
Matematika megy-e?

Arra pedig választ várnék, hogy miért menti fel a mostani kormányt az, hogy 317 Ft volt az euró 2009 márciusában, ha:
1. azóta is azon a szinten van
2. akkor mégis csak 250 Ft egy liter benzin

Blogger Géza 2014.07.29. 11:23:04

@ausländer Sipi: Akkor ezek szinte a 2002 és 2010 között megduplázódott munkanélküliségről is az akkori kormányzat tehet? Az azóta drasztikusan csökkenőért pedig a mostani? Remek, ez is egy tesztje akkor a liberális gazdaságpolitikának. (Fel sem merem tételezni, hogy az SZDSZ idején nem az volt, ugye.)

Birkesz 2014.07.29. 11:23:25

@Blogger Géza: "Tehát a hazai üzemanyagárak minden körülményt (adók, árfolyamok, akármi) figyelembe véve is mérsékeltnek, vagy inkább alacsonynak mondhatóak a szomszédos posztszocialista országokéval összevetve. Ugye hálás vagy ezért a kormánynak? "

Akkor most olvasd el a hozzászólásom többi részét is: ha még mindig 270 forint körül lenne az euró, akkor még mindig 400 forintot fizetnénk érte 420 helyett. Na ezért hálás LENNÉK!

Blogger Géza 2014.07.29. 11:26:34

@Birkesz: Mert ebből is látszik, hogy a döntő tényező bizony az olajár alakulása volt az üzemanyagok áremelkedésében, amiről ez a kormány végképp nem tehet. Értelmes ember ebből azt a következtetést vonja le, hogy csökkenteni kell a drágulásra igen hajlamos fosszilis energiahordozók importjának való kiszolgáltatottságunkat. A demagógok persze elkezdik ellenezni a hazai energiatermelés bővítését (Paks 2), ami korábban ők is támogattak...

.Gordon Gekko. 2014.07.29. 11:31:10

@Birkesz: Ki a faszt érdekel a kéményseprésed, hol reprezentatív a kérdés?

index.hu/gazdasag/2013/09/11/40_eve_nem_volt_ilyen_alacsony_az_inflacio/

'Arra pedig választ várnék, hogy miért menti fel a mostani kormányt az, hogy 317 Ft volt az euró 2009 márciusában, ha:
1. azóta is azon a szinten van
2. akkor mégis csak 250 Ft egy liter benzin'

A 250 ft-os benzinár hogy viszonyul a környező országok benzinárához, mert a mai 420 ft olcsó.

A szar forint meg vagy jó vagy nem, attól függ zabálni akarsz vagy dolgozni.

Blogger Géza 2014.07.29. 11:31:22

@ténytár: Valóban, 2008-2009-ben még soknak tűnt mindenkinek a 300Ft-os árfolyam, de azóta a Ft és EUR különböző inflációja miatt megváltozott a helyzet, ma már kb. ez a normális. És az akkori magas árfolyam magas inflációt eredményezett, most viszont ez nincs így, hála istennek.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.29. 11:48:43

"Idehaza csak és kizárólag az a munkanélküli, aki a munkaügyi hivatalban ekként van nyilvántartva és pont."

Mindenhol máshol ugyanígy van.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.29. 11:51:34

Ezerszer megcáfolt hazugság, hogy a kivándorlók politikai okokból mennek el.

A nagy többség gazdasági okból megy el.

A kis rész meg kalandvágyból.

Ráadásul ez a kivándorlás kifejezetten hasznos dolog.

vackor1 2014.07.29. 11:52:18

@♔batyu♔:
Te nagyon okos politikai elemző csákó...:)
Értelmes emberek értelmes véleményére szoktam reagálni, vannak, akik nem érik el az ingerküszöbömet.

Batyufélével nem fogok vitázni, ahogy az eddigi megnyilvánulásaidat látom, felesleges is lenne.

( megjegyzem nem személyeskedtem és mivel látom, hogy magas ez , így annyit segítek még, hogy véletlenül sem a kádári/orbáni/bajnai benzinárakról írtam,pusztán arról, hogy mit milyen kontextusban érdemes és/vagy lehet nézni..persze csak szerintem ..)

Nem annyira üdvözlettel egy nem normális..:)))

( ugyanis nincs túl jó napom , mert zuhog az eső és nem tudok strandra menni bár az, hogy ellenállhatatlan kényszert éreztél egy kis vagdalkozásra ez azért megmosolyogtatott.. )

Rive 2014.07.29. 11:58:11

~ ugyanez a cipő.
Mondjuk annyi difi, hogy nem megyeszékhelyen lakom.

Amúgy ha azt akarod, hogy rendes hozzászólás is legyen, vágd ki innen a f@szba a narancstrollokat.

legeslegujabbkor 2014.07.29. 12:27:07

A foglalkoztatási adatok a közmunkások segítségével szépültek, a versenyszféra éppen leépít. De nem kell aggódnunk, mert az állami tulajdonba került vállalkozások dolgozói nem lesznek elbocsátva, hurrá, itt van újra a bújtatott munkanélküliség!
Az inflációt sikerült leszorítani a rezsicsökkentéssel, csak az a kár, hogy ezért most meg kell mentenünk a becsődöléstől a közműcégeket a befizetett adónkból.
Végül arról, miből finanszírozza magát ez az állam a beszedett adókon kívül, meg az Uniós támogatások hasznosulás nélküli szétszórása után:
"A Magyar Nemzeti Bank közlése szerint a bruttó államadósság 84,6 százalékra emelkedett, ami a tavalyi év végéhez képest csaknem 5,5 százalékos növekedés"
"ha ehhez hozzáveszik a magán-nyugdíjpénztáraktól "lenyúlt ezermilliárdokat", és a paksi bővítésről szóló orosz államkölcsönt, akkor Magyarország adóssága "bőven meghaladja" a GDP 100 százalékát."
"a jegybank jelentése alapján 2011 óta most a legmagasabb költségvetési hiány. Orbán Viktor kormánya 4 százalékos hiányt produkált, ami azt bizonyítja, hogy mégiscsak volt választási büdzsé. Ebből következően az idei költségvetési tartalékok veszélyesen alacsony szintre csökkentek"

Trackers 2014.07.29. 12:40:26

@Rive:

A kivágás az fölöttébb fontos része a liberális vitakultúrának, több helyen megtapasztalhattuk.

Egy szerény 20%-os MSZP-DK-Együtt-PM-... szavazó réteg véleménye kell hogy látszódjon a blogokban, mert csak.

Trackers 2014.07.29. 12:42:41

@legeslegujabbkor:

Mindig volt választási költségvetés.
Ebben a ciklusban volt ez a legkisebb.

Az államadósság alakulása pedig magáért beszél:

https://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&ctype=l&met_y=gd_pc_gdp#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:eu:non-eu&idim=country:hu&ifdim=country_group&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

Trackers 2014.07.29. 12:45:07

@legeslegujabbkor:

Az MSZP-hez miért nem veszed hozzá az elprivatizált közműveket, állami vagyont, stratégia cégeket teszem azt a MOL-t ?
Náluk ezen bevételekkel együtt is brutálisan nőtt az államadósság a kritikus 80% felé 82%-ra.

A Fidesznél meg nem számolod z államosításra fordított összegeket, amiből visszavásárolt elkótyavetyélt részvényeket, cégeket, csak a kiadásokat.

Ez így meglehetősen egyoldalú.

Rive 2014.07.29. 12:46:32

@Trackers: igen, a trollok szűrése, a rendes vitát folytatók megvédése kifejezetten fontos része minden olyan helynek, ahol valamiféle vitakultúra kialakítása és fenntartása a cél.

Az uszodában is elküldik a 'csába azokat, akik a medencébe sz@rnak. Pláne, ha a trambulinról.

Blogger Géza 2014.07.29. 12:50:07

@legeslegujabbkor: "a versenyszféra éppen leépít. " Ez éppen nem igaz, kb 100 ezer fővel nőtt a foglalkoztatás az elmúlt 1 évben csak a feldolgozóiparban...

"Orbán Viktor kormánya 4 százalékos hiányt produkált" már melyik bolygón? Mert amióta Orbán-kormányzat van (2010), soha nem volt 3% feletti a hiány. Bezzeg az MSZP-SZDSZ idején még 9% is befigyelt...

Birkesz 2014.07.29. 12:52:55

@.Gordon Gekko.: "A szar forint meg vagy jó vagy nem, attól függ zabálni akarsz vagy dolgozni. "
Sajnos nem euróban, hanem forintban kapom a fizetést, így a szar forint számomra nem jó, hanem szar. Így pedig hadd ne örüljek már neki, hogy kevesebbet tudok zabálni a fizetésemből.

Blogger Géza 2014.07.29. 12:54:32

@Birkesz: Ha mesterségesen 270 körül akarnánk tartani a HUF/EUR árfolyamot, az olyan magas kamatkiadásokat eredményezne a kamatszint mesterséges magasban tartása miatt, hogy lehet, hogy akkora különadókat kéne ezért fizetned (pl vagyonadó formájában), hogy nem is lenne mibe tankolod.

Trackers 2014.07.29. 12:55:21

@Rive:
Én mélyen megvetem a cenzúrát, azokat akik alkalmazzák, és azokat akiknek meggyőződése, hogy nekik van kizárólagosan igazuk.
Az ilyen majmok csak megvetést érdemelnek.

A vicc megvan ?

Rádió: Kérjük vigyázzanak ! Egy őrült szembehajt a forgalommal !

Sofőr: Mit egy ? van itt ezer is !

Birkesz 2014.07.29. 12:55:46

@Blogger Géza: Az olajár drágulása egy tényező. A forint gyengülése a másik. Arról viszont tehet a kormány. Tudod, az a plusz húsz forint.

Paksot meg mikor említettem? Én pl. támogatom, hogy legyen még két blokk, lévén semmi egyéb energihordozónk. Sőt, az orosz technika ebben a szegmensben tényleg világelső.

Birkesz 2014.07.29. 13:02:24

@Blogger Géza: És ha mondjuk nem mesterségesen tartanánk alacsonyan az EUR/HUF árfolyamot, hanem normális gazdaságpolitika miatt lenne ez az eredmény? Ha nem csak a szalag mellett végzett munka jelentené a nagybetűs "munkát"?
Tudod, amikor pl. Kósa Jani nem nyilatkozna úgy, hogy majdnem a görögök sorsára jutottunk, bedöntve ezzel a forintot.
Itt vagy meggondolatlan volt a csóka, ami azt jelenti, hogy hülye. Vagy nem hülye, hanem csak sortolta kicsit a forintot.

.Gordon Gekko. 2014.07.29. 13:06:05

@Birkesz: Ne zabálj külföldit, te barom.

Trackers 2014.07.29. 13:09:39

@Birkesz:

Ez a nyilatkozat akkor hangzott el, mikor 2010-re szinte minden gazdasági mutató szerint utolsóak lettünk az EU-ban, a görögökkel holtverenyben.
Nem attól lesz erős vagy gyenge a forint, ha Kósa vagy Orbán vagy Gyurcsány azt mondja kurvára pengék vagyunk, illetve mennyire csehül állunk, hanem azért leginkább mert az elemzők látják a mutatókat, a csődkockázatot, és minden mást.

Birkesz 2014.07.29. 13:13:52

@.Gordon Gekko.: Okos, értelmes válasz. Gratulálok.

.Gordon Gekko. 2014.07.29. 13:15:28

BEÉRETTA GYÜMÖLCS

A Fidesz-KDNP-re a teljes népesség 35 százaléka szavazna most vasárnap, a kormánypártok az országgyűlési választások óta lényegében nem veszítettek szavazókat.

A Századvég mérései során másodszor fordult elő, hogy a Jobbik megelőzte az MSZP-t, így 2014 júliusában 14 százalékkal a második legnépszerűbb párt a teljes népesség körében.

A szocialisták támogatottsága 9, a Demokratikus Koalícióé 6, az LMP-é 4, az Együtt-PM-é 3 százalék. Más pártokra a teljes népesség 2 százaléka szavazna a kutatás alapján.

A Századvég elemzése szerint a kormánypártok előnye a biztos szavazó pártválasztók körében is egyértelmű: ebben a közegben 53 százalékos a pártszövetség támogatottsága. A biztos szavazók körében a Jobbikra 18, az MSZP-re 12, az LMP-re 4 százalék voksolna, az Együtt-PM támogatottsága 4, a Demokratikus Koalícióé 7 százalékos. A fentieken kívül más pártra a biztos szavazó választók 2 százaléka adná a szavazatát.

hehe

muhahaha

Birkesz 2014.07.29. 13:18:35

@Trackers: Tisztában vagyok vele, mit és miért mondta. A forint mégis közvetlenül azután zuhant , hogy nyilatkozott. Az elemzők látták a mutatókat előző nap is, mégsem romlott jelentősen a forint. Amikot viszont megszólalt, azt hihették, hogy van még valami szennyes, ami nem jelent meg addig.
Pedig kiderült, hogy csak a szája járt, mert rá pár napra már a kedves kormány bizonygatta, hogy nem-nem, szó nincs csődről.
Tehát akkor most Kósa hülye volt, vagy sortolt?

Trackers 2014.07.29. 13:26:20

@Birkesz:
Kormányváltás után minden kormány igyekszik megmutatni a valós helyzetet, mert rendszerint az előző kormány ferdít. Jelen esetben Veresék kerek-perec eltitkolták a valós gazdasági mutatókat választások elött.
Kósa az igazságot mondta. 2010 után a ramaty állapotban volt a gazdaság, és sérülékeny.

Én jobban örülök ha tudom az igazságot, legyen az bármilyen szomorú. A forintotpedig a valóság alapján értékelik a piacok így is úgy is. Legfeljebb késlelteteni lehet az igazságot hazudozással ahogy azt a szocik tették.

legeslegujabbkor 2014.07.29. 13:26:21

@Trackers: 2013-ban nem ért véget a hitelfelvétel, frissíts! Az Eu átlagában mi is benne vagyunk meg néhány rosszabb helyzetben lévő ország, de ha ez téged megnyugtat...

legeslegujabbkor 2014.07.29. 13:29:43

@Trackers: Nem érdekel, hogy az Mszp hogyan és mit csinált rosszul, mert most 2014-et írunk.
Az államosított cégeknél kimutathatnád, hogy melyik volt olyan, amelyik megérte, és nem néhány pénztemető tulajdonosai lettünk.

legeslegujabbkor 2014.07.29. 13:32:24

@Blogger Géza:
Bocs, pontosítok.
"A kormányzati szektor első negyedévi hiánya 256 milliárd forint, a bruttó hazai termék (GDP) 3,6 százaléka volt, a bevételek 9,0 százalékkal, a kiadások 7,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit – jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH)."

Birkesz 2014.07.29. 13:38:32

@Trackers: "Kósa az igazságot mondta. 2010 után a ramaty állapotban volt a gazdaság, és sérülékeny."
Nem, ez nem igaz. Kósa 3-án csődközeli helyzetről beszél, hetedikén meg már hárít, hogy nem is úgy értette, nem olyan államcsőd.
Most akkor Kósa hülye, vagy sortolt?
Minket hülyének néz, az biztos, lásd a legutolsó mondatát.

"Kósa délelőtt még elhárította a csütörtöki nyilatkozatára vonatkozó kérdéseket, de délután a parlamentben már válaszolt újságíróknak. Az [origo]-nak arra a kérdésére, hogy használná-e újra az államcsőd kifejezést, ha ma lenne a csütörtökön lezajlott konferencia, azt válaszolta: olyan hisztérikus a nemzetközi pénzpiaci légkör, hogy már a görögdinnye szóra is összerezzennek, ezért lehet, hogy helytelen volt használni, és ma már nem használná. Szerinte lehet, hogy inkább úgy kellett volna fogalmazni, hogy nehéz helyzetben van a költségvetés, de megjegyezte: nem biztos, hogy ezt a választók jól értenék."

Birkesz 2014.07.29. 13:48:22

Blogmotor, megéheztél?

@Trackers:
Nem, ez nem igaz. Kósa 3-án csődközeli helyzetről beszélt, hetedikén meg már terel, hogy nem is úgy értette.
Most akkor Kósa hülye, vagy shortolt?
Mert minket hülyének néz, az biztos, lásd a legutolsó mondatát:

"Kósa délelőtt még elhárította a csütörtöki nyilatkozatára vonatkozó kérdéseket, de délután a parlamentben már válaszolt újságíróknak. Az [origo]-nak arra a kérdésére, hogy használná-e újra az államcsőd kifejezést, ha ma lenne a csütörtökön lezajlott konferencia, azt válaszolta: olyan hisztérikus a nemzetközi pénzpiaci légkör, hogy már a görögdinnye szóra is összerezzennek, ezért lehet, hogy helytelen volt használni, és ma már nem használná. Szerinte lehet, hogy inkább úgy kellett volna fogalmazni, hogy nehéz helyzetben van a költségvetés, de megjegyezte: nem biztos, hogy ezt a választók jól értenék."

Blogger Géza 2014.07.29. 13:50:15

@legeslegujabbkor: Egy negyedéves hiány önmagában nagyjából semmit nem mutat, mert nem egyenletesek sem a kiadások, de főleg a bevételek az év folyamán. Az egész év a mérvadó, nem véletlen, hogy az EU-t is csak ez érdekli.

$pi$ 2014.07.29. 14:25:33

@legeslegujabbkor: "A kormányzati szektor első negyedévi hiánya"

Ohhh, első negyedévi. Dehát a hiányfelhalmozás baromira nem lineáris, az év végén szokott bedőlni a lé az államkasszába.

Vajon mennyi volt a 2006-os első negyedéves hiány? Vagy a második... harmadik? :)

legeslegujabbkor 2014.07.29. 14:43:12

@$pi$: Megfogadom a legfőbb vezető tanácsát, Magyarország története 2010-ben kezdődik.

legeslegujabbkor 2014.07.29. 14:56:45

@Blogger Géza: Találtam egy Matolcsyt is:
"A pénzügyi számlák adatai szerint az államháztartás első negyedévi hiánya 269 milliárd forint, az időszakra eső bruttó hazai termék (GDP)"
Egy Varga Mihályt:
"Semmi szokatlan nincs abban Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerint, hogy az államháztartási hiány idén már elérte az egész évre tervezett hiány 97 százalékát"
Elemzőket:
"az első négyhavi rossz hiányadat után az elemzők úgy látják, hogy a tervezett 2,9 százalékos hiánycél csak megszorítással tartható, ezért a második félévben kiigazító lépéseket kell tennie a kormánynak."
A megszorításokról:
"A kormány döntése alapján a költségvetési zárolás nem érinti az egészségügyet, az egészségügyi szolgáltatók kikerültek a zárolás alól - jelentette be az Emberi Erőforrások Minisztériumának egészségügyért felelős államtitkára csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján."

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.07.29. 15:28:06

@Emmanuel Goldstein: Érdekes meglátás. Tehát az Erzsébet-utalvány előtt a nem multi cégek nem adtak cafeteriautalványt? Amellett, hogy ez a mindennapi tapasztalattal ellenkezik, legyél szíves felvilágosítani, hogy akkor miért kellett tönkrevágni az utalványokat, ha csak a kevés multirabszolga problémája? Nem is volt annyira irigylésreméltó üzlet (mondjuk csillagászati számok röpködtek, hogy ezek a cégek mennyit kerestek rajta - ezek szeirnt nem is voltak ezek igazak, és egyébként is csak a gonoszmultik egyik zsebéből amásikba folyt át a pénz, miért zavarta ez nemzeti jótékony kormányodat?
A multirabszolgákkal tehát jobban bánt a cégük (mert spórolt az adójukkal), mint az élenjáró magyar cégek?
Legalább konzekvensen hazudjál!

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.07.29. 15:29:24

@Emmanuel Goldstein: Hát igen, Te még nem kóstoltál bele a nyugati civilizációba (fővezéred igen, csak nem ízlett neki, ezért fikázza).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.07.29. 15:31:54

@♔batyu♔: Pontos látlelet, kösz. Orbán mindent azért tesz, hogy megnyerje a következő választásokat. Hogy az ország közben belerokkan, ag egy főre eső GDP-ben csak Románia és Horvátország van mögöttünk, már Szlovákia sem, hogy az államadósság az egekben, soha ennyi nyomorgó nem volt, mind nem számít.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.07.29. 15:33:23

@Blogger Géza: A KSH manipulálja az adatokat. A kétféle statisztika, amelyet közölnek, nincs összhangban. Ezt már több hónapja belinkeltem Neked, keresd vissza.
Hazudnak rendületlenül.

randomuser1 2014.07.29. 15:49:50

@Kuviklacz: miért, talán adtak? amúgy én nem is érdeklődöm a hanyatló nyugati civilizáció után, én a keleti nyitás hive vagyok, oroszul szorgalmasan tanulok, számlát is nyitottam a szberbankban :)

$pi$ 2014.07.29. 16:08:34

@legeslegujabbkor: "Megfogadom a legfőbb vezető tanácsát, Magyarország története 2010-ben kezdődik. "

Mosómedve legyek ha értem. :)

Blogger Géza 2014.07.29. 16:19:43

@Kuviklacz: Semmiféle manipulációról nincs szó, de két különféle módszerrel és némileg mást mérnek (egyik a hivatalnál regisztrált munkanélküliséget, másik a valódi munkát kereső, munkát nem végzők számát megkérdezéses alapon), ezért a számok törvényszerűen eltérnek némileg. De tendenciák amúgy meg szoktak egyezni. És ami a lényeg: egyikből sem hiányoznak az ellátást nem kapók (akkor eleve nem is lehetnének ekkorák a számok), ami itt az aktuális hazugság volt. Kizárt, hogy a hülyeségeidet visszakeressem. Légy szíves, te se tedd meg, sajnos a hülyeség hülyeség marad, legalább ne terjeszd.

Blogger Géza 2014.07.29. 16:21:17

@Kuviklacz: Szlovákia az MSZP-SZDSZ "áldásos" 8 éve alatt hagyott le minket, az első Orbán-kormány idején még vígan előztük. Most ismét kezdjük behozni amúgy. (A 2013-as és 2014-es növekedési számaink is jobbak eddig.)

legeslegujabbkor 2014.07.29. 16:24:42

@$pi$: Nincs meg neked az Orbán összes?
"Magyarországon az elmúlt években helyreállt a jogállam, érezhetően javult az igazságszolgáltatás működése. … 2010 előtt az ország a felbomló rend állapotában volt.”
jelentette ki június 11-én hétfőn az Ügyészek napja alkalmából tartott rendezvényen a Kúria (leánykori nevén Legfelsőbb Bíróság) dísztermében.

$pi$ 2014.07.29. 16:34:55

@legeslegujabbkor: Jah, az ilyen lózungokkal nem nagyon szoktam foglalkozni. Orbánt talán egyszer hallottam beszélni az elmúlt öt évben.

Ezek amolyan reklámdumák, helyükön kell kezelni őket. :)

.Gordon Gekko. 2014.07.29. 17:03:41

Orvbán qrvajó miniszterelnök. 2018ban is rá szavazok, ha elnök akar lenni akkor arra.

Főleg ha megint jönnek a ballerek ugyanazokkal az ordas pofákkal. Mondjuk ha vona megígéri hogy a szarszóiakat a Dunába lövi akkor azért meggondolom magam.

Éhes_ló 2014.07.29. 18:09:40

A posternek javasolom, hogy gyűjtsön a bankoknak, ha sajnálja őket.
A többi pedig egy halom fos.

Buktor támogatása töretlen, ami nyilván korlátos ideig marad így, de amíg ilyen bunkó és fos ellenzék lesz, addig marad.

Ezért érdemes lenne elgondolkodnotok, hogy az a recept, ami nem vált be 2006 ősze óta folytatandó-é.
De képtelenek vagytok gondolkodni és a mantrátokon változtatni is.

Ezért vagytok NULLÁK.
Nekem egyébként így megfelel és jókat röhögök rajtatok.
süti beállítások módosítása