K report

Egy éve együtt – Samsung S5230

2010. november 13. - klarky

Szinte napra pontosan egy év telt el azóta, hogy a birtokomba került a fent jelzett készülék. Anno kiraktam a blogra egy amolyan első benyomásokat összefoglaló bejegyzést, most pedig úgy gondoltam, hogy az évforduló alkalmából összeírnék pár dolgot, ami a tartós használat mellett kristályosodott ki bennem. Teszem ezt azért, mert egyrészt a blog statisztikáját tanulmányozva még mindig komoly érdeklődés övezi ezt a készüléket, másrészt pedig a rohanó telekommunikációs iparra nem jellemző módon ezt a készüléket még mindig változtatás nélkül lehet megvenni, és ami még megdöbbentőbb az egy évvel ezelőtti áron.

 
Természetesen egy év alatt sok víz lefolyt a Dunán, új készülékek tucatjai jelentek meg, terjednek az okos telefonok, átrendeződik az op. rendszer piac, stb.-stb., így lássuk, hogy állja meg ebben a közegben a helyét a több mint egy éve piacon lévő modell.
 
A formáját tekintve azt hiszem nem kell szégyenkeznie, ugyanolyan kellemes most is kézbe venni, mint megjelenésekor. Szerencsére, ahogy anno írtam, ebben a klasszikus vonalakat követte a gyár és lám az idő őket igazolta: időtálló formát hoztak létre.
Ennyi idő alatt fény derül arra is, hogy mennyire tartósak az anyagok és milyen az összeszerelés minősége, de itt is azt kell mondjam, hogy kiválóan teljesít a készülék. Én ugyan óvatos user vagyok, próbálok vigyázni rá és majdnem új korától egy elegáns kis könyvszerű bőrtokban van a készülék, de nem röcög, nem nyiszog, nem kopik, a fizikai gombok működnek, egyáltalán semmi baja.
 
 
 
A korábbi poszthoz képest gyorsan meg is ejteném az első mea culpát, hisz akkor azt írtam, hogy a menürendszerből csak egyesével visszalépkedve lehet visszamászni a nyitó képernyőre. Nos, nem. Bárhol is nyomjuk meg a jobb oldali gombot máris a főképernyőn vagyunk, ami azért mégiscsak egy jó megoldás.
 
Apropó képernyő. Az elmúlt egy év használata során sem vesztett semmit sem a fényéből, sem az érzékenységéből, ma is jól működik. E tekintetben új elem amit a használat során fedeztem fel, hogy lezárt képernyő esetén ujjunkat tartósan a lakaton tartva feloldódik a lockolás. Nagyon klassz, ez idáig ilyet nem láttam.
 
Megjelenéskor sokan kritizálták a készülék memóriakártyával történő bővíthetőségének a megoldását, nevezetesen, hogy az az akksi alatt van. Hát kérem jelenteném, hogy én egyszer betettem oda egy 2GB-os kártyát és azóta egyszer sem fordult meg a fejemben az, hogy kivegyem vagy kicseréljem, igaz továbbra sem kívánom magamnál hordani a komplett zenei és video gyűjteményemet.
 
Mindennapi használat, menü szerint haladva:
 
-          A hívásnaplóval összefüggő elmulasztott események továbbra is idegesítenek, sajna úgy látszik ez programozási hiba. A tünetet lásd a korábbi bejegyzésben, valószínű nem én vagyok a béna, hogy nem tudom eltüntetni csak törléssel a nem fogadott hívásokat. Szerintem ez nagyon gyenge megoldás, kár érte.
-          A névjegyek és fényképes névjegyek funkció működik ugyan, de én egy év alatt egy ember képét tettem bele, így tőlem ez a funkció akár ki is kerülhet az utódból, nem látom túl sok értelmét.
-          Zenelejátszás. A lejátszó teszi a dolgát, egy kb. alap mp3 lejátszónak fele meg azzal, hogy tud albumborítókat is mutatni. Én nem nagyon használom, mert zömmel autóval járok, aki sokat buszozik, vonatozik annak egész biztos jó szolgálatot tesz. Viszont a zenefelismerés az valami parádés. Eddig minden dalt csont nélkül felismert, mutatja az albumborítókat is, és ami a legjobb a keresés eredményeit menteni is lehet, így ha hallunk egy dalt, amit megkerestetünk a kicsikével elmenthetjük az előadót és a dal címét, majd otthon kényelmesen utána nézhetünk, hogy miről is volt szó. Nagyon jól működik, - tudom, hogy van más készülékben is ilyen szolgáltatás -, de már nekem emiatt megéri ezt használni.
-          A gyári böngésző olyan amilyen, szerintem ebben a kategóriában nem lehet csodára számítani. Tudja a Flash-t, de elég érdekesen csinálja. A reklámok vidáman villognak az oldalakon, viszont ép tegnap tapasztaltam meg, hogy volt egy oldalon egy YouTube video, amire ránagyítva bizonyos skálázás után az eltűnt és csak egy piros „f” betű maradt a helyén. Nem igazán értem, most vagy megy a Flash, vagy nem, ezt annyira nem tudtam mire vélni. A beépített böngésző viszonylag folyamatosan gördít, működik az egy újjas nagyítás is, de én mégis azt mondom, hogy tessék használni az Opera Mini-t. Szebb is, gyorsabb is és nagyságrendekkel okosabb. Én ezt használom.
-          A készülék üzenetkezelése teljesen korrekt, gond nélkül küld mindenféle formátumban (SMS, MMS, E-mail) és fogad is. Könnyű beállítani és utána már tényleg gondolkodás nélkül lehet küldözgetni a tartalmakat jobbra-balra. Ami hátrány – és már tavaly is említettem – az az, hogy a karaktereket nem számolja rendesen és az ékezeteket sem kezeli jól. Időközben a T9-ről leszoktam, mert ha ékezeteket úgysem használok, akkor feleslegesen dobálja a szavakat és nélküle gyorsabban is haladok az írással. Ez ilyen, én már megszoktam, nem foglalkozok vele.
-          A saját fájlok menüpont tulajdonképpen a készülék intézője. Ugyanazokat a funkciókat láthatjuk el vele amiket a PC-nken is, mozgathatjuk, nézegethetjük, átnevezhetjük az állományokat. Határozottan hasznos rész, minden magától a megfelelő helyre kerül, nem kell összevissza keresgélni semmit, a képek a képek közt vannak, a zenék a zenék közt és így tovább.
-          A Szervező részből én mindössze három dolgot használok. Az egyik a jegyzetek, a másik az ébresztő óra és a harmadik a számológép. Ezek hasznos alkalmazások, nem hiszem, hogy be kellene őket mutatni. Annyi van, hogy az ébresztő órának van widget-je, így emiatt nem kell idáig elbarangolni a menüben, a főképernyőről is elérhető. Ez igazán klassz dolog, én így használom.
-          A fényképező az egyik legjobb része a telefonnak. Komolyan mondom mindig elcsodálkozok rajta, hogy egy telefon hogy tud ilyen minőségben képeket előállítani. Olyan szinten tökéletes, hogy jómagam mióta megvan, szinte állandóan ezt használom, a blog is tele van általa készített képekkel és a rendes bridge gépemet a hétköznapokon már szinte elő sem veszem. Parádésan kezeli is a képeket, remekül lehet vágni, feliratozni, effektezni, tényleg remek. Nagy piros pont érte a gyártónak.
-          Communities: Ez érdekes része a telefonnak arra lenne hivatott, hogy a különböző közösségi oldalakon azonnal megosszuk élményeinket. Első indításkor be kell állítani (nagyon könnyen megy, bárki mindenféle tudás nélkül megcsinálhatja) és onnantól kezdve mehet az upload. Elég sok oldalt ismer, de van hibája is. Pl. a facebookot ismeri és dolgozik is rá, de a twitterről hallani sem akar. Nézegettem, hogy lehetne idekönyörögni a csiripet is, de egyenlőre nem megy, így szerintem sehogy. Valószínű azzal lehet összefüggésben a dolog, hogy a facebooknak van saját támogatott widget-je is ahogy a picasanak és a többinek is, de twitterre nincs. Ez már lehet, hogy a korból fakad…
-          Az Alkalmazások mappa gyakran kerül használatra, ide kerülnek a játékok, innen indul az Operi Mini is, de számos jó dolog van még itt a bluetooth kezelésétől a hangrögzítőig. Apropó alkalmazások. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nincsenek a készülékre App-ok, de ezek minősége erősen megkérdőjelezhető. Akinek van kedve az böngéssze a getjar oldalát és biztos talál kedvére valót. Egy- két havonta én is átböngészem a kínálatot, de nem nagyon szoktam semmit leszedni max. próbálgatom őket.
-          Az Ébresztőről már volt szó, marad a Beállítások menüpont, amit ahogy korábban is említettem csak dicsérni lehet. Minden setup funkció egyértelmű, vezeti a felhasználót, nagyon könnyen megy. Ez számomra szintén olyan dolog, ami nagyon fontos. Már rég baj az, ha egy készüléket csak hosszas Google-zás után lehet működésre bírni. Itt ilyenről szó sincs, elsőre mindenkinek fog menni minden ezt garantálom!
 
És végül a desktop alkalmazás:
 
Az első benyomásokról szóló cikkben megemlítettem, hogy gondjaim vannak a sebességével. Akkor nem zártam ki a lehetőségét annak, hogy az én gépem lassúsága az oka a dolognak, ami be is igazolódott. Miután új gépet vásároltam, azon egy már frissített NPS kellően gyorsan fut. Továbbra is szép és okos az alkalmazás, de vannak idegesítő hibái. Nem tudom pld., hogy én csinálok-e valamit rosszul, de hiába törlöm ki pl. a telefon sms mappáját vele, látszólag végbe megy a folyamat, de mégsem kerülnek ki a felesleges üzenetek a készülékből. Őszintén nem értem miért, már mindent megpróbáltam, de nem megy. Ha valaki esetleg tudja a megoldást kérem kommenttelje be.
 
Összességében elmondhatom, hogy a készülék magasan beváltotta a hozzá fűzött reményeket én nagyon szeretem. Örülök, hogy ezt a típust választottam és csak ajánlani tudom mindenkinek, aki egy értékálló, tudásában mondhatni naprakész (ne felejtsük el azért, hogy ez nem egy smartphone) készülékben gondolkodik. Ahogy látható, nekem nem sok gondom van vele, amivel pedig egy év alatt nem szembesültem, azzal szerintem már nem is fogok, hisz ezek szerint nem használom azt a részét.
 
Nálam még egy éve egész biztosan van, utána meglátjuk. Gyanítom, hogy a következő készülékem is Samsung lesz, de már valamelyik saját operációs rendszerrel ellátott modell. A programozóknak van tehát egy jó évük: győzzenek meg, hogy Android vagy Win7 Mobil legyen a következő választásom!
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr172446361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

StewyMusic 2010.11.16. 13:09:37

Na ehhez az 1 eves dolog nem igaz. Mar Bocs...

A Telefon mar 2009 Juniusaban a Polcokon volt minden Vodafone Uzletben 56750Forintos Brutto aron. Elofizetesesen 2 eves Huseggel 22500FT ert lehetett megvasarolni. Mivel a cegnel kedves baratom intezi a telefonos ugyeket, mindig bele kukucskaltunk megis milyen telefon ez...

PS: Elekronics ben 2009 Augusztus elejen meg mindig 58 Ezer forint volt.

Jelenleg 22Ezer forintert megvasarolhato a Vodafonenal.

Azta basszus tenyleg mennyire tartja az arat a keszulek....

Ember neztel volna utana normalisan.

Udv; 1 Iphone User

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.11.16. 15:35:34

@StewyMusic:

"és ami még megdöbbentőbb az egy évvel ezelőtti áron"

Te meg először rendesen elolvasnád azt amibe beleokoskodsz, aztán jönnél itt a bölcsességeddel!

Miután látom, hogy funkcionális analfabéta vagy - már bocsi de a magadfajta kommentelőktől falhoz megyek - elmagyarázom neked, hogy miről szólt az általam megfogalmazott értékállóság: Arról kisbarátom, hogy a telefon ma is 29.900 -32.900 ért van beárazva bármelyik akciós katalógust is nyitod ki és amikor én vettem (tavaly november) forintra ennyi volt a független ár (bár én előfizuval vettem) Ebben egész biztos vagyok, mert annak idején alaposan körüljártam a témát.

Szóval szerintem bújj vissza a köved alá, aztán legközelebb akkor gyere, ha van értékelhető hozzászólásod is az elhangzottak fényében.

Üdv, 1 Samsung user, aki magasról lenézi a hozzád hasonló iPhone usert

(Nem is értem miért csodálkoztok rajta, hogy ennyire ki nem állhat benneteket az IT és mobiltech iránt érdeklődő tömegek nagy része...)

Amúgy meg peace!
süti beállítások módosítása