K report

Tejszínes, kukoricás sült

2011. május 02. - klarky

Folytatva a sort, - melyben „abból főzünk, amit a hűtőben találunk” - most egy tartalmas és igen finom ételt sikerült összehoznom.

Lássuk miből gazdálkodtam, mi volt itthon (2 adagra):

 

  • 3 kis szelet karaj,
  • konzervkukorica,
  • főzőtejszín,
  • húsos szalonna,
  • só, bors

 

Az igazat megvallva ezt az ételt nem pont karajból gondolnám elkészíteni, de nem lehetetlen a feladat. Csirkemellből jobb lett volna, de az ugye nem volt a fagyasztóban.

 

Elkészítés:

 

A húst kicsit megklopfoltam majd apró kockákra vágtam. (Ha valaki gondolja klopfolás után egybe is kisütheti a szeleteket és majd a szószt rálapátolja a tetejére.)

 

Ezt követően serpenyőben vajat olvasztottam, abba húsos szalonnát tettem és kisütöttem. Mivel az én szalonnán nem volt túl zsíros még egy pici libazsírral megtámogattam a folyamatot, ha valaki olyan szalonnát fog ki, ami rendesen engedi a zsírt úgy ezt a részt ki is hagyhatja. (Olajat szerintem ne használjunk, nem ide való, én nem szeretem, ráadásul olyan hülyén néz ki, ha más esetekben pecsenyét csinál az ember olajon sütve és annak nem fagy ki a zsírja a hűtőben.)

 

Szóval, ha kiolvadt a vaj és már enged a zsír is, lapátoljuk a húskockákat a serpenyőbe, majd süssük meg őket. Mivel a karaj kicsit nehezebb ügy ezen a téren, mint a csirke, ennek több idő kell, így ha már kifehéredtek a darabok és kezdenek megkapni az oldalak, egy kupica vizet öntsünk az egész alá, fedjük le had párolódjon, puhuljon a dolog.

 

Ha ez megvan, jöhet a fűszer, én csak sót és borsot használtam, de nincs szabály, ki mit szeret szórja! :-)

 

Ezt követően jön a kukorica a dobozból (én fél dobozzal használtam), majd megint egy kicsit párolunk, azaz pici víz alá és lefed.  Erre sok időt nem kell vesztegetni, hisz a konzervkukorica már úgyis elő van kezelve, de egy pár percig had legyen ez a komponens is a többekkel. Az utolsó lépés a főzőtejszín hozzáadás az ételünkhöz, én ehhez másfél decinyit használtam fel. Összeforgatjuk, gyakran kevergetjük a szószt, majd annak függvényében, hogy mennyire sűrű vagy híg a kulimászunk egy kis lisztet szitálunk a serpenyőbe folyamatos kevergetés mellett, hiszen nem szeretnénk, ha csomósodás lenne a vége.

 

A feltéttel, ezzel meg is lennénk, köretnek én rizst csináltam hozzá (trükk: ha nem szeretjük a sima párolt rizs semleges ízét tegyünk a főzővízbe Vegetát, finomabb lesz és egy kis színt is kölcsönöz neki az ételízesítő), de tésztával is remek fogás.

 

Hideg meggybefőttet javaslok hozzá. Jó étvágyat!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr372872290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása