K report

Ötletem van!

2012. január 02. - klarky

Bizonyára mindenki, - aki mosogatógépet használ - találkozott már azzal a rettentő bosszantó jelenséggel, hogy a viszonylag könnyű ételtároló műanyag dobozokat a mosogatógép vízsugara felfordítja, extrém esetben a mosási program alatt ide-oda dobálja. Az eredmény: jó esetben csak az öblítővízzel megtelt edény, kisebb szerencse mellett már a program elején felfordul a doboz és a koszos edény lesz forró vízzel megtöltve a folyamat végére.

Egyik forgatókönyv sem túl jó, hisz a vízzel színig telt dobozt meg kell próbálni kiügyeskedni a gépből oly módon, hogy lehetőleg ne öntsünk le mindent a kulimásszal, ráadásul, ha csak nem akarjuk újból visszatenni egy körre a szennyes edényt, akkor moshatjuk el kézzel.

Sokat törtem már a fejem mit is lehetne csinálni ezzel a dologgal, és átmeneti megoldásként kigondoltam azt, ha serpenyő kerül (vagy pl. merőkanál, krumplinyomó, mindegy csak nagy és nehéz legyen) a gépbe, akkor azt a műanyag tálkára merőlegesen teszem be úgy, hogy az edényt épp lenyomva, ne engedje megfordulni azt a fürdetés közben. Persze ez a megoldás csak akkor működik, ha vannak ilyen jellegű elmosásra váró eszközeink, különben mást kell kitalálni.

Ma reggel indítottam volna be a gépet, néztem, nézegettem a szennyest és beugrott egy rettenetesen primitív, ám annál hatékonyabb megoldás. Vettem két gémkapcsot, azokat széthajtottam, majd egy gumigyűrűvel (leánykori nevén befőttes gumi) a gép rácsához rögzítettem a műanyag edényt.

A tesztüzem kiválóan sikerült, én nem is értem, hogy miért nem mellékelnek a géphez pár ilyen kampót, vagy hogy-hogy nem állt még erre rá a 100 Ft-os hálózatokat ellátó kínai- vagy kisipar.

A ma kidolgozott pilot projektemet kicsit csiszolni kell még, de azt hiszem, hogy az elv megvan. A gémkapocs helyett kell olyan műanyag kampó, ami nem karcolja össze a rács bevonatát (így az nem fog rozsdásodni a későbbiekben) valamint olyan gumi- vagy műanyag gyűrű, ami tartósan is bírja a meleget és a vegyszereket. Ezzel, így nagyjából meg is lennénk, a próbát mindenkinek javaslom, ám ha netalán most valaki ebből szeretne meggazdagodni, a számlaszámom lesz szíves elkérni. :-)

© All Right Reserved


 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr363513741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zitalein 2013.07.17. 19:48:03

Azért nem lenne értelme ilyesmit gyártani, mert mindenki megoldaná filléres helyettesítő eszközökkel. Én is hasonló megoldással tartom egyben a kontyomat, a gumira applikálva két hajtűt vagy két fésűt használok. (Mert olyan vaskos mennyiségű haj kerül a kontyba, hogy semmilyen csipesz nem tartja biztosan, ami igen, az meg már olyan méretes, hogy ormótlanul kiáll a fejemből.) Nekem is megfordult a fejemben, hogy talán lehetne keresni valami ötletes gyártót, aki képes lenne tömegtermeléssé konvertálni legalább a hajtűs változatot (miután a dupla-fésűs változatra már van példa, csak azt sem befőttes-gumival csinálják, hanem sok csilli-villi gyönggyel: biztosan ők is fölmérték a piacot, hogy csak ezt a bonyolult változatot lehet a népre jó pénzért rásózni, mert az egyszerű gumisat magunk is megcsináljuk), de a fönti érv miatt be kell látnunk, hogy nem ebből fogunk meggazdagodni. :\

Ehhez képest az is probléma, hogy a magunk számára találjunk megfelelő elasztikus szakaszt a cucchoz. Részemről beérném valami egyszerű, erős fekete anyaggal a boltokban kapható csiricsáré színű gumik helyett. (Apukám leselejtezett bicikli-gumi belsőjének darabjait is használtam már egy-két dizájnban, de annak iszonyatos szaga van, szerintem messziről is érezhető. Azt hiszem, muszáj lesz majd inkább befektetnem textilbevonatos gumigyűrűkbe.)

Neked meg azt javasolnám, hogy keresd meg az üzletben a legtartósabbnak kikiáltott gumikesztyűt, olyat, aminek jó hosszú csukló-része van: onnan lehet elkezdeni szeletelni belőle keresztirányú csíkokat: nagyobbacska gyűrűk lesznek belőle, amik elasztikusak is, meg épp annyira tartósak is, mint maga a gumikesztyű (ez valamivel erősebb anyag, mint a befőttes gumik anyaga, illetve a csíkok szélessége is opcionális). A drót tekintetében: lehet kapni ruhaszárító kötélnek árult, műanyaggal bevont drótköteget (belül sok vékony acéldrót fut a szálban): mostanában ezzel is kísérletezgetek ékszerkészítés címén. Egyelőre nem túl jók a tapasztalataim, mert a drótszálak benne acélból, de legalábbis valami nem túl puha fémből vannak, így hajlamos visszarúgni magát az egyeneshez közeli alakba: lehet, hogy a vízsugár tolóereje hatására is visszaegyenesedne, ha kampót hajlítanál belőle. (Egy ékszerben sikerült tartósan meghajlítanom, de nem S-alakban, csak "szögesen": ehhez fogóval erősen össze kellett csípni azokon a pontokon, ahol hajlítani akartam.) Minden esetre karcolást nem ejtene a rácson, mert jó puha műanyag bevonat van rajta.

Egyelőre több ötletem nincs, de még agyalok...
süti beállítások módosítása