K report

Palackba zárt pillanat

2013. július 12. - klarky

Ha jobban belegondolok ezen keretek közt még soha nem tárgyaltam a lakberendezés kérdéskörét, pedig ez is azon tevékenységek közé tartozik, amivel szívesen foglalkozok és ha tehetem tevőlegesen is nagy kedvvel teszek-veszek (tennék-vennék) a lakás csinosítgatása érdekében.

Ha az egyes irányzatok közül meg kellene említenem egy kedvencet feltétlenül a minimált választanám, hisz kisrác korom óta a katalógus lakások, a letisztult formák voltak azok amik lekötötték a figyelmem még akkor is, ha sok esetben ezek tényleg csak a képeken mutatkoznak élhetőnek, a gyakorlat olykor más mutat.

Azt hiszem a minimál stílust nem kell bemutatni senkinek, hatalmas és világos terek, kevés de annál minőségibb bútor és kiegészítő, itt ott hanyagul elejtett ikonikus tárgyak jellemzik, míg felhasznált anyagok tekintetében a kő, acél, üveg és beton az ami leginkább szóba jöhet.

Azt hihetné az egyszeri szemlélő, hogy ez a fajta lakberendezési stílus olcsóságával tűnik ki a többi közül pedig ez nagyon nem így van. Először is – ahogy már említettem – hatalmas terek kellenek hozzá és egy nagy alapterületű lakás (ami különösen, ha valami elit helyen van) már eleve óriási költségeket jelent, márpedig ez zsúfolt kis szobákban egyszerűen nem működik. A másik dolog az, hogy bár rendszerint hajlamosak azt hinni az emberek, hogy ha bevágunk a fehérre festett háló közepére 2 raklapot, arra teszünk egy matracot akkor kész is a minimál, de ezt inkább nevezzük egy legénylakás vagy egyetemista albérlet berendezésének, mint stílusos minimál designnak.

A minimalista bútorok és kiegészítők bizony neves gyártók kezei közül kerülnek ki és pl. egy BoConcept (hogy csak egy jól ismert brandet említsünk) háló kiegészítve egy Bang&Olufsen szórakoztatóközponttal nem épp a minimálbérből összespórolható kategória külföldön sem.

Na de mit csináljon a nép egyszerű gyermeke, ha a vágyak megvannak, a Klippan kanapéra is összejött már a pénz, de ez még kevés, kéne pár olcsó és jó ötlet.  Hát például legyünk kreatívak! Mutatok két – három ötletet, amit én is megcsináltam…

Üres a fal de egy Andy Warhol-ra nem telik és az IKEA tucat képeit is unjuk már amiből minden első lakásba költözőnél van legalább három otthon és nem szeretjük a konfekciót? Nosza, csináljunk magunknak egyedi fali díszt!

Vegyünk a barkácsáruházban polisztirol lapokat, abból vágjunk ki kedvünkre való mintákat, színező pasztával fessük le valami szép színre és damillal lógassuk fel a falra. Kész:

minimal_wall_blog.jpg

Maradva a fal témájánál lehet, hogy egy egyszerű polc nem fogja kielégíteni designer álmainkat így tegyünk a köré is valami okosat, dobjuk fel azt a falszakaszt is valami eredeti ötlettel. Na de mi legyen az? Vegyünk egy szál maradék lamináltpadlót, azt vágjuk szép szabályos négyzet alakú szeletkére és kétoldalas ragasztóval nyomjuk fel a falra. Ugye milyen más?

minimal_wall2_blog.jpg

És nyugi, a kétoldalas ragasztó bírja, nem fog leesni, ezért fúrni felesleges, ha megunjuk egyszerűen húzzuk le és minden olyan, mint előtte.

minimal_book_blog.jpg

Említettem, hogy pár ikonikus tárgy leejtve a földre, polc szélére igen jól tud mutatni ebben a közegben, de mi is legyen az. Ha jól gondolom kevesünknek van odahaza Philippe Starck citromfacsarója vagy egy Arco Floor Lamp olvasólámpája (hogy az olyan haladókról már ne is beszéljünk akik egyesen az autójukat viszik be a nappaliba), de mit szólnátok egy ikonikus üvegpalackhoz???

Nem oly rég vásároltam a boltban akciósan (mert amúgy 300 HUF-ért adták volna, hát komplettek ezek?) egy 2 dl-es üvegpalackos Coca – Cola-t és hát elfogyasztva a hanyatló nyugat ópiumát megragadott az üveg formája. Nézegettem, forgattam a kezemben és arra jutottam, hogy én ezt bizony ki nem dobom, valamire csak jó lesz. Pár napig is eltartott, míg kerülgettem a konyhapulton, amikor bekattant az isteni szikra! Képtartó lesz belőle!

Nosza, gyorsan kerestem egy stílusos fotót, amit egy régi naptárból kivágva meg is találtam – szigorúan egy USA-beli utcarészletet kerestem, hisz mi lenne stílusosabb, mint egy felhőkarcoló a kólás palackban – beleszabtam, összetekerve beledugtam és az eredeti kupakkal ledugaszoltam.

minimal_illusztráció_blog.jpg

Ikonikus? Naná! Egy kontúrpalacknál kevés ikonikusabb dolog létezik, egy valóságos korlenyomat, egy komplett generációt nevezek el róla, hát gondoltam akkor nehogy már ne legyen jó a polcomon és ki is tettem gyorsan.

minimal_coca_cola_palack_blog.jpg

Nos? Hogy tetszenek? Van még ilyen egyszerű ötletetek? Lássam!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreport.blog.hu/api/trackback/id/tr535400723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása